Juice Leskinen

  • 144 218
  • 470

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Perkele, lisää rahanmenoa. Sillä ostettavahan tuo boksi on, siitä ei mihinkään pääse. Vekselin tekoon mars.

Mutta mitä mä tota listaa luin, niin mukana ei ole sen enempää "Kuopio-Iisalmi-Nivala"-levyltä tuttua, Ila Louerannan laulamaa biisiä "MCMLXXXIV", kuten ei myöskään tilasustyönä tehtyä "Kalevala-rockia" jonka Juice & Grand Slam esitti käsittääkseni vain yhden kerran jossain konsertissa Helsingissä, ja josta Juice heti silloin totesi että "tuskin tätä levytetään koskaan". Harmi, siinä Juice sijoitti Väinämöisen, Joukahaisen ja muut Kalevalan tunnetut hahmot 80-luvun puolivälin Suomeen.
 

Son Of Thor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Boston Bruins
Juicen harvinaisuudet

Joku täällä ainakin tietää Bill Haleyn minä KArjalasta löysin - mistäköhän tuon saisi kuultavaksi?

Esitetty ainakin keikalla Myyrmäessä 1974, josta on tehty bootleg- nauhoite - onks kellään?
 
Keskustellaan Juicesta ja Juicen musiikista tässä yhdessä ketjussa. Ja harvinaisuuksien metsästyksessä muistetaan palstan säännöt tekijänoikeudella suojatun materiaalin levitykseen liittyen.

t. Moderaattorit
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Maestron kuolemasta tulee kuluneeksi huomenna tasan vuosi. Nyt voisikin viikonloppuna olla otollinen hetki avata joulukauden ensimmäiset glögit ja laittaa stereoihin soimaan Kuusessa ollaan -levy.

Grand Slam vetää muuten keikkakiertueen myös ensi kesänä, ainakin tämän mukaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja tänään tulee Radio Suomelta kello 22.10 ohjelma nimeltä "Olipa kerran radio: Kysykää Juice Leskisen maailmankuvasta". 50 minuuttia nasevaa ja sanavalmista Juicea terävimmillään. Puhelinkontaktiohjelma on uusinta vuodelta 1982.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tosiaan Juicen kuolemasta tulee kuluneeksi vuosi. Tämän kunniaksi Radio SuomiPop lähettää "juice leskinen viikonlopun". Eli lauantaina ja sunnuntaina tulee 12-18 vähintään 4 Juicen kappaletta tunnissa. Täytyy pitää radio auki, niin saattaa pongata harvinaisuuksia.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juicen ystäville tiedoksi että Yle Teema tarjoaa Juice & Grand Slam - Nivalasta poikki keikan vuodelta 84
Yle Teema uusii tulevana lauantaina tuon Nivalan -84 keikan sekä Vaasan Rockperryssä 2004 tehdyn taltioinnin. Lasillinen Juicea nähdään ja kuullaan siis Teemalla 5.7 klo 21.00-23.15.

Ei elämästä selviä hengissä.
 

K.J.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Everton FC, Hermes
Ei hemmetti... onneksi käänsin teemalle ajoissa.. IHANAA! Tällaisia arkistojapaloja lisää, kiitos! Tätä on hankala katsoa ilman että silmäkulma kostuu ja iho menee kananlihalle. Jännä oli nähdä tuossa Rock Perry keikassa, kun humalaiset 2000-luvun nuoretkin fanittivat Juice-vanhusta ihan täysillä. Ja Nivalan keikan alkuesittely ja kitarassa Hannu Valtonen... wow... Punttinahan mies taitaa nykyään olla paremmin tunnettu.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voi vittu mä olen liikuttunut.

YLE Teema on varmaan jo kolmesti jollei neljästi näyttänyt tämän "Nivalasta poikki"-keikankin, mutta nyt vasta ensimmäistä kertaa sen katsoin sitten ohjelman ensiesityksen 1984. Onneksi otin boksiin ja siitä se siirtyy huomenna dvd:lle että saa myöhemminkin tunnelmoida.

Kaksi illan aiempaa ohjelmaa eli "Juttua Juicesta ja Tarinaa Tampereesta" sekä "Lasillinen Juicea" ovat vielä katsomatta kun olin siihen aikaan saunassa, mutta eiköhän nekin vielä tämän illan aikana tule läpikäytyä. Onneksi ehdin tuon Nivalan keikan näkemään.

Juicea ei enää ole mutta muistot pysyvät. Eipä tuosta Nivalan keikastakaan tarvinnut kovin pitkää aikaa odotella, kun jo Ilta-Sanomissa oli juttu Juicen ja Rällämin paluusta lavoille ja maanteille kissankokoisin kirjaimin: "Rock'n roll'n blues'n jazz soi taas"

Hellurei ja Onni Gideon.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voi vittu mä olen liikuttunut.
Haikeaksi veti joo. Voisi kai sanoa, että taitelija Leskinen elää vaikka on kuollut, tai ainakin hänen jälkipolville jättämä muisto elää yhä todella vahvana. Juice itsekin totesi haastattelun alussa, että hän on eräänlainen instituutio. Kyllä hän sellainen oli ja on. Miehellä oli terävä äly ja hän oli suuri lahjakkuus lyyrikkona ja tekstien tekijänä. Harmi vaan, että fysiikka alkoi pettää suhteellisen varhaisella iällä.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt kun Juiccista, tuosta aikamme suuresta verbaalikosta on kysymys, tietääkö joku palstan kanssaeläjistä mistä voisi ostaa/ladata "Yölento" LP:n?
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Nyt kun Juiccista, tuosta aikamme suuresta verbaalikosta on kysymys, tietääkö joku palstan kanssaeläjistä mistä voisi ostaa/ladata "Yölento" LP:n?

Jos CD-levy kelpaa, niin cdon.com tarjoaa. Vinyyliä saanee hakea.

Vituttaa, että tämäniltainen sessio jäi väliin. Olikohan siinä paljonkin uniikkia materiaalia? Ruutuvihkohan minulla jo onkin.

Toinen asia, mikä vituttaa on se, että satuin syntymään 15 vuotta liian myöhään. Grand Slaminkin ehdin nähdä vasta vuosi sitten Haapajärvellä - tuossa Nivalan naapurikunnassa.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Nyt kun Juiccista, tuosta aikamme suuresta verbaalikosta on kysymys, tietääkö joku palstan kanssaeläjistä mistä voisi ostaa/ladata "Yölento" LP:n?


Vinyylinä Yölentoa on saatavilla aika hyvin. Kysäise jostain suurehkosta levydivarista, kuten Fennica Recordsista tai Keltaisesta Jäänsärkijästä. Pitäisi tärpätä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jos jollakin on Yölento vinyylinä, kannattaa kuunnella biisistä Heavydiggarin vuorisaarna kolmannen säkeistön jälkeinen mokellus takaperin.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juu, kyllähän tuo Nivala piti katsoa taas ties monennenko kerran. Aina toimii. Siinä missä Maestro itse oli hyvässä vedossa, niin eipä paljon huonommaksi jäänyt vierailevana tähtenä runkkua-biisin laulamassa käynyt Pate Mustajärvikään.

Joskus viime syksynä näin Yölento-lp:n Porissa kirppiksellä myynnissä ja olisiko ollut vaivainen kymppi hintana. En tarkistanut kuntoa sen koommin. Mulla on tuo cd:nä ja se riittää.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei löydy vinyylinä, mutta ehkä voit kertoa mitä siinä sanotaan?

Muistaakseni jotain tyyliin: "Te syntiset odotatte Saatanan viestiä, mutta tämä on Sundqvist". Itselläni ei ole tuota levyä kuin CD:nä, enkä ole jaksanut ottaa asiakseni biisin siirtämistä koneelle ja väärin päin kuuntelemista. Mutta tällaista olen lukenut.

edit: Vi**u mä olen nopea, tuossahan se oli vain 9h sitten selvitetty... :)
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Juu, kyllähän tuo Nivala piti katsoa taas ties monennenko kerran. Aina toimii. Siinä missä Maestro itse oli hyvässä vedossa, niin eipä paljon huonommaksi jäänyt vierailevana tähtenä runkkua-biisin laulamassa käynyt Pate Mustajärvikään.

Nuoren Paten loikatessa yleisöön, ottiko kukaan kiinni?
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Nuoren Paten loikatessa yleisöön, ottiko kukaan kiinni?

Heh. Itse ihmettelin samaa. Oli aika optimistinen roiskaus Patelta. Yleisö ei ollut kuitenkaan mitenkään kovin tiiviisti siinä eturivissä. Minusta näytti siltä, että porukka olisi astunut sivuun ja katseellaan seurannut kun Pate läsähti äksänä kenttään. Mutta kyllä se kuitenkin näytti sieltä ilmaantuvan takaisin lavan reunalle, joten ei ainakaan pahasti päässyt loukkaantumaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös Patella ollut aina noihin aikoihin tapana hypätä yleisön sekaan, yhtä lailla kuin räkiä suun täydeltä kaljaa tai vissyä eturivin niskaan? Varmaan pikkupimut siinä eturivissä tiesivät mitä on tulossa ja sen takia tekivät tilaa.

Mulle tosiaan oli ensimmäinen kerta sitten ohjelman ensiesityksen kun tämän Nivalan keikan näin. Tosin on siitä pätkiä mm. Juicen dvd:llä, mutta muistelen että vuonna 1984 ohjelma olisi ollut kaksiosainen ja molemmat osat lähes tunnin mittaisia. Näytettiinkö silloin 1984 Nivalan keikka kokonaan ja nyt tuli vain osa siitä, vai oliko siinä alkuperäisesityksessä mukana välähdyksiä myös Kuopion ja Iisalmen keikoilta? Sitä on mahdoton muistaa, mutta enpä muistanut sitäkään että Pate oli siinä lopussa Runkkulaulua vetäessään jo noin helvetisti kännissä. Vaikka ei siinä lavalla yhtään selvää muusikkoa kyllä ollut siinä vaiheessa, että ei senpuoleen.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Olen katsellut jokusen kerran Youtubesta Juicen "Outoon valoon". Tietääkö kukaan palstan Juice-fanaatikoista miksi Jari Yliaho lauloi tuon biisin, tai ainakin tuolla taltioinnilla laulaa.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen katsellut jokusen kerran Youtubesta Juicen "Outoon valoon". Tietääkö kukaan palstan Juice-fanaatikoista miksi Jari Yliaho lauloi tuon biisin, tai ainakin tuolla taltioinnilla laulaa.

Aina Yliaho on sen laulanut, eikä siihen taida olla olemassa mitään sen kummempaa selitystä. Juicen bändeissä muutkin kuin Juice pääsivät ääneen, etenkin Grand Slamin aikaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös