Juhlat Tallinnassa 27.08 Kello 15.00 !

  • 83 691
  • 714
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tällä hetkellä näyttää vahvasti että joudumme ottamaan kannun Lukolle muijan kanssa, mutta ei se mitään kyllä sekin järjestyy. Toinen täällä asuva suomalainen on vääräuskoinen, mutta eiköhän jätkä ennen joulua ymmärrä kääntyä oikean joukkueen kannattajaksi. Täytyy pojalle selvittää vähän jääkiekollisia perusasioita, ja länsisuomalaista kiekkokulttuuria kyllä se siitä. Lisäisin vielä että perkele.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
veinikretski kirjoitti:
Tällä hetkellä näyttää vahvasti että joudumme ottamaan kannun Lukolle muijan kanssa

Ei ole pelkoa. Eiköhän poika matkaa yhden miehen joukkueella Lahteen.

Nim. Kroketin Tiger Woods (toki kalpeempi)
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gags kirjoitti:
Ne aikatauluthan on tilaajalle yleensä luvattu itse, joten turha syytellä tilaajaa, kun on ensin koko kesä lorvittu. *miten niin remppaan kypsynyt*

No tsop, tsop, Kakkuli. Ei se, että Sinä kuomaseni olet hypännyt vaatehuoneen nurkassa nököttävällä ämpärillä paskalla parhaan kesän, tarkoita sitä, että vaativampienkin kohteiden aikatauluja voidaan venyttää LVI-urakoitsijan vapaa-ajan rientojen mukaan. Meidän keikoissa kysytään ensin, että pystytkö tekemään sen urakan tietyn seisokin aikana, sitten vasta tiedustellaan taksoja. Hinnoista neuvotellaan, mutta urakka-ajat määrätään. Ne tekee ketkä pystyy.

Tällaisten purkutuomion ja putkiremontin välillä arvottavien korsujen asukkien pitäisi olla ainoastaan kiitollisia siitä, että joku viitsii hukata kallista peliaikaansa, vaikkakin törkeään ylihintaan, puuhastelemalla sokeritoukkien kuorruttamien paskaputkienne parissa. Kiittämättömät!

Etkä sinä vielä ole mihinkään kypsynyt. Kypsyt vasta siinä vaiheessa, kun huomaat ettei avaimesi enää käy kotiovesi lukkoon. Kypsyt, kun kyllin kauan ovikelloa kilkuteltuasi uksen avaa se remonttinne oululainen putkimies sinun satiinisessa aamutakissasi ja rakkaissa Reino-tohveleissasi, joista kantapää on raa ´asti ahtauttaan saksittu pois. Kypsyt, kun kaveri nostaa etusormellaan Kärppä-lippistään ilmoittaen, että muut kamasi löytyy putkiurakoitsijan varastokontista, joka Sinun olisi viipymättä tyhjennettävä lisäkustannusten välttämiseksi. Kypsyt, kun luet kouraasi sysätystä kirjeestä vaimosi rakkaudentunnustuksia tätä ruokkoamatonta putkirunkkaria kohtaan. Älä siis ennakoi – et edes tiedä vielä mitä on olla putkiremontin päätteeksi Kypsä.

Koko kesä lorvittu… vittu, en eläessäni ole lorvinut – varsinkaan kesällä, nih!
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Rööri kirjoitti:
kun luet kouraasi sysätystä kirjeestä vaimosi rakkaudentunnustuksia tätä ruokkoamatonta putkirunkkaria kohtaan. Älä siis ennakoi – et edes tiedä vielä mitä on olla putkiremontin päätteeksi Kypsä.

Ei kannata uskoa, putkimiehet ovat ylimainostettua porukkaa. Olen keittiöalalla joutunut usein käyttämään putkimiehiä ja joutunut yhden kerran kuuntelemaan erään naisen valitusta "minä luulin, mutta nyt tiedän todellisen tason", niin että vaikka lähdettekin Tallinnan turnaukseen niin putkimiehistä ei ole sen suurempaa vaaraa, ainoa vaarallinen ammattiryhmä on kokit. Heidän kanssaan kuitenkin David Kroketti kapin edustajat tekivät sopimuksen että Suomessa heitteille jätetyt vaimot ja tyttöystävät jätetään turnauksen ajaksi rauhaan.

Ps. Ja kokit tietävät tosiaankin milloin nainen on "kypsä" !
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
No niin, lupa on olemassa. Kysyisin nimimerkki Twite otatko tehtäväksi noiden ilmoittautuneiden laskemisen, nyt olisi aika hieman alkaa tietämään kuinka monta on todellisuudessa tulossa? Jos nyt ilmoitaisitte todelliset lähtijät tähän ketjuun niin tietäisin hieman varailla erineviä asioita kuten mailat sun muut, lisäksi voisin helpommin neuvotella erinivistä eduista sun muista eri firmojen kanssa. Ei se mitään jollei sovi niin ei sovi, mutta meikäläisellä olisi hieman helpompi luoda tämä tapahtuma. Niin että kiitos, perkele.

Twite, korvaus avusta odottaa Tallinnassa, Sirje on kuumana, ja oluet kylmänä. (Älä näytä muijalle).
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Todelliset lähtijät:

Fläppis
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
veinikretski kirjoitti:
No niin, lupa on olemassa. Kysyisin nimimerkki Twite otatko tehtäväksi noiden ilmoittautuneiden laskemisen, nyt olisi aika hieman alkaa tietämään kuinka monta on todellisuudessa tulossa? Jos nyt ilmoitaisitte todelliset lähtijät tähän ketjuun niin tietäisin hieman varailla erineviä asioita kuten mailat sun muut, lisäksi voisin helpommin neuvotella erinivistä eduista sun muista eri firmojen kanssa. Ei se mitään jollei sovi niin ei sovi, mutta meikäläisellä olisi hieman helpompi luoda tämä tapahtuma. Niin että kiitos, perkele.

Twite, korvaus avusta odottaa Tallinnassa, Sirje on kuumana, ja oluet kylmänä. (Älä näytä muijalle).
Vahinko on jo tapahtunut, vaimo lukee Jatkoaikaa ihan oma-aloitteisesti.

Ja kysymykseen vastauksena että kyllähän minä laskurina voin toimia, omistanhan HP28S-koneen puolalaisine logiikkoineen. Kokemus on opettanut että tämmöisiin kinkereihin ei todellisia lähtijöitä voi laskea kuin tasan h-hetkellä, peruuttavia perkeleitä on aina hengailemassa keskusteluketjussa mukana.

Todellisia lähtijöitä ovat siis (takaan henkilökohtaisesti)
Jomppa, rontti, mikkoz, Twite, Master God

Melkoisen todellisia ovat (ovat tässä ketjussa luvanneet tulla, mutta en henkilöitä ja miehiä tunne)
Pelsut: Fläppis
HPK: sopuli
Jokerit: duud, Mr X Tallinnasta
HIFK: OneBigRed

Tällä hetkellä lukuna siis 1(veini) +1(Mr X) + 9(laivamatkaajat)

+Sirje Kull +Tallinnan jääkiekkoskene +Suomen suurlähettiläs avauslyömässä +poliisivartio

Muut ovat tähän mennessä ehkämävoisintainokatotaan-jengiä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Twite kirjoitti:
Vahinko on jo tapahtunut, vaimo lukee Jatkoaikaa ihan oma-aloitteisesti.

Ja kysymykseen vastauksena että kyllähän minä laskurina voin toimia, omistanhan HP28S-koneen puolalaisine logiikkoineen. Kokemus on opettanut että tämmöisiin kinkereihin ei todellisia lähtijöitä voi laskea kuin tasan h-hetkellä, peruuttavia perkeleitä on aina hengailemassa keskusteluketjussa mukana.

Todellisia lähtijöitä ovat siis
HPK x 4: Jomppa, rontti, mikkoz ja Twite

Melkoisen todellisia ovat
Pelsut: Fläppis
HPK: sopuli

Muut ovat tähän mennessä ehkämävoisintainokatotaan-jengiä.

No Evenuel on myöskin varma samoin kun Arska Tallinnasta, ne voidaan jo laskea, enkä usko että La Brannerkaan menee puihin. Niin että todellisista lähtijöistä meillä alkaa olemaan kymmenen pohja olemassa, siihen voi jo rakentaa, lisäksi taidan ottaa vielä erineviä yhteyksiä Tallinnan lätkäpiireihin että saisimme sellaisen vähintään 30 ihmisen session, pitäähän ne Bileet kuitenkin olla melko karmeat, niin että enywey saamme juhlat kyllä aikaiseksi ei siinä mitään! Voimme pitää myöskin maaottelun Eesti-Suomi.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
veinikretski kirjoitti:
No Evenuel on myöskin varma samoin kun Arska Tallinnasta, ne voidaan jo laskea, enkä usko että La Brannerkaan menee puihin. Niin että todellisista lähtijöistä meillä alkaa olemaan kymmenen pohja olemassa, siihen voi jo rakentaa, lisäksi taidan ottaa vielä erineviä yhteyksiä Tallinnan lätkäpiireihin että saisimme sellaisen vähintään 30 ihmisen session, pitäähän ne Bileet kuitenkin olla melko karmeat, niin että enywey saamme juhlat kyllä aikaiseksi ei siinä mitään! Voimme pitää myöskin maaottelun Eesti-Suomi.

Itselläni reissu riippuu tosin muutamista tekijöistä,mutta uskon kuitenkin että siellä loppujen lopuksi notkutaan.
Tallinnan krokett-club voisi järjestää minulle poikkeusluvan pelaamiseen,sillä pelikieltoni uloittuu 2007 syksyyn asti.Jatkuvat korkeat mailat,koukkimiset,poikittaiset yms tuhosivat ehkä hyvin alkaneen urani.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Count me in.

Mukana ollaan, jos ei kuolo korjaa tahi muuta yhtä hankalaa satu. Loma loppuu juuri sopivasti 28.8, joten eiköhän tuosta saa talveksi paljonkin mukavaa muisteltavaa. Tallinnassa en nimittäin ole käynyt, kuin työmatkoilla muutaman kerran.

Olen vaan pirun hidas etukäteen mitään varailemaan mitään. Osaatte viisaammat varmasti kertoa milloin majoitus ja matkat kannattaisi viimeistään varata? Olisiko helpoin sittenkin Tallinkin kautta ottaa laiva-&hotellisysteemi jo nyt?

-duud-
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Twite kirjoitti:
Todellisia lähtijöitä ovat siis
HPK x 4: Jomppa, rontti, mikkoz ja Twite

Melkoisen todellisia ovat
Pelsut: Fläppis
HPK: sopuli

Muut ovat tähän mennessä ehkämävoisintainokatotaan-jengiä.
Pyytäisin mitä kauniimmin lisäämään allekirjoittaneen kategoriaan "todelliset lähtijät."
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Le Banner kirjoitti:
Itselläni reissu riippuu tosin muutamista tekijöistä,mutta uskon kuitenkin että siellä loppujen lopuksi notkutaan.
Tallinnan krokett-club voisi järjestää minulle poikkeusluvan pelaamiseen,sillä pelikieltoni uloittuu 2007 syksyyn asti.Jatkuvat korkeat mailat,koukkimiset,poikittaiset yms tuhosivat ehkä hyvin alkaneen urani.

Nuohan ovat vain meriittejä Tallinnassa, myyräkannan huomioon ottaen pelityylisi sopii tänne. Jos totta puhutaan , niin kun olen päättänyt järjestää karmeat pippalot niin myöskin järjestän, mikäli pitää tyhjentää paikallinen vanhainkoti ihmisten saamiseksi paikalle niin sitten teen niin. Tulen taistelemaan kuin Batler Britton kisojen onnistumisesta, ja perkele ne jotka tänne saapuvat muistavat ne pippalot kauan ja positiivisesti.

Olen ottanut Armenialaisen huippukitaristin jonka olen pakottanut oppettelemaan haluamiani biisejä, juhlat tulevat olemaan vitun hyvät sanon minä !

Ps. terveisin veini joka on tosissaan! (Talvisodan konekivääriampujan poika).
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Twite kirjoitti:
Todellisia lähtijöitä ovat siis
HPK x 4: Jomppa, rontti, mikkoz ja Twite

Melkoisen todellisia ovat
Pelsut: Fläppis
HPK: sopuli

Naurettavaa pelleilyä. Olin todellinen lähtijä paljon ennen säälittävää viestiäsi ;)
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Fläppis kirjoitti:
Naurettavaa pelleilyä. Olin todellinen lähtijä paljon ennen säälittävää viestiäsi ;)
Niin kauan kun en henkilöä tunne en lupaa häntä todelliseksi lähtijäksi vaikka kirjoittaisi mitä. Ei mitään henkilökohtaista. Pakko tosin myöntää että aikas vakuuttavalta vaikutat, mutta onhan noita nähty. Loistavaa oppimateriaalia enpätulekaan-aiheeseen on Jatkoaikalaiset Tampereen suunnalla -ketju.

Mä nyt vaan oon tämmönen.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä lähden mukaan, kunhan joku majoittuu samaan läävään, ettei:

A) Mene bileet ohi kun yksin hortoilee

B) Tarvitse maksaa yksinäisen miehen lisää

Pakkohan se on joku actionreissukin Tallinnan kesään tehdä, kun taidan tänä vuonna jättää Öllesummerin väliin.

Eli sinä joka haluat huonekaverin, ilmoita niin ilmoittaudutaan sitovasti.

Katselin jo valmiiksi, että tuohon aikaan vuodesta saa Tallinkin kautta matkat kantosiipialuksella ja huoneen sataman Saku-hotellista hintaan 65€.

Halvemmalla pääsisi paatilla, mutta en ole tottunut tota väliä kolmea tuntia kulkemaan.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Twite kirjoitti:
Loistavaa oppimateriaalia enpätulekaan-aiheeseen on Jatkoaikalaiset Tampereen suunnalla -ketju.

Tämä on ihan totta, siksi itsekin mietin useamman päivän ennen ilmoittautumista. Olen muistaakseni joskus avautunut tästä aiheesta, enkä halua sitten itse tehdä perästä.

Nettipalstojen miitit kiinnostavat kaikkia noin viikon päähän tapahtumasta. Sitten muistetaan "se tärkeä meno, jossain..."
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Twite kirjoitti:
Loistavaa oppimateriaalia enpätulekaan-aiheeseen on Jatkoaikalaiset Tampereen suunnalla -ketju.

True, true.

Itseasiassa itselläkin taitaa olla yksi mörkö kaapissa. Lupauduin silloin aikoinaan ainoana ulkopaikkakuntalaisena teidän kerhomiesten saunailtaan, mutta jouduin sen sitten peruuttamaan. Eli naama meni jo silloin ;)

Ja samahan se oli Suokkimeetingissäkin. Paikalle tuli varmaan 20% alunperin kiinnostuksensa ilmoittaneista. Tosin loistavaa viihdettä oli silläkin porukalla :)
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyviä pointteja

OneBigRed kirjoitti:
Minä lähden mukaan, kunhan joku majoittuu samaan läävään, ettei:

A) Mene bileet ohi kun yksin hortoilee

B) Tarvitse maksaa yksinäisen miehen lisää


Eli sinä joka haluat huonekaverin, ilmoita niin ilmoittaudutaan sitovasti.

Katselin jo valmiiksi, että tuohon aikaan vuodesta saa Tallinkin kautta matkat kantosiipialuksella ja huoneen sataman Saku-hotellista hintaan 65€.

Jos sinulla OneBigRed on tietoa ja tuntemusta Tallinnan reissuilta, niin otan mielelläni neuvoja/apuja vastaan. Jos roommate naapurista kelpaa, niin ilmottautuminen ja järjestelyt voidaan hoitaa väittömästi. Sittenhän homma olisi selvä jo nyt. Hotelli voisi mielestäni olla ihan pelipaikkojen lähellä, ettei siirtymiin menisi aikaa turhaan. Ei varmasti oli ihan euron päälle tuolla reissulla se hinta.

-duud-
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Niistä siirtymisistä ym, ei kannata huolehtia veinillä on niin paljon suhteita tässä kylässä että ne järjestyvät vaivattomasti, lisäksi olen oppaana ja tulkkina koko päivän. Olen varannut koko päivän kyseiselle tapahtumalle, ei täällä ole mitään ongelmia niiden asioiden suhteen.

Terveisin veini !

Edit. Lisäisin vielä että täällä on eräs toinenkin Jokeri turnaukseen tulossa, asuu Tallinnassa. Ei tosin kirjoita jatkikseen.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
OneBigRed kirjoitti:
Katselin jo valmiiksi, että tuohon aikaan vuodesta saa Tallinkin kautta matkat kantosiipialuksella ja huoneen sataman Saku-hotellista hintaan 65€.

Halvemmalla pääsisi paatilla, mutta en ole tottunut tota väliä kolmea tuntia kulkemaan.

Hotellin kun saa tuohon vielä keskustasta, niin kuulostaa hyvältä. Itseäni ei tuo kolme tuntia tosin haittaa, eiköhän siinä osaa itseään viihdyttää. Helvetin kallista kaljaa tosin myyvät lautalla.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
duud kirjoitti:
Jos sinulla OneBigRed on tietoa ja tuntemusta Tallinnan reissuilta, niin otan mielelläni neuvoja/apuja vastaan. Jos roommate naapurista kelpaa, niin ilmottautuminen ja järjestelyt voidaan hoitaa väittömästi. Sittenhän homma olisi selvä jo nyt. Hotelli voisi mielestäni olla ihan pelipaikkojen lähellä, ettei siirtymiin menisi aikaa turhaan. Ei varmasti oli ihan euron päälle tuolla reissulla se hinta.

-duud-

Olen mä siellä ihan riittävästi ravannut, kun avokin faija asuu siellä. Ei tosin tietääkseni omista raflaa, joten ei kai ole veinikretski.

No mikäs tässä enää, hoidetaan homma kotiin. Sovitaan yv:llä yksityiskohdat, jos tapahtumat kerran tapahtuvat virun lähellä, voimme tarvittaessa mennä vaikka sinne, tai Centraliin. Käy www.tallink.fi, ja katso sieltä tallinnan hotellit. Löytyy myös kartta.

Mulle sinänsä ihan sama, koska satamakin on niin lähellä, ettei sieltä saku-hotellista kauaa pyrähdä. Olen joskus vanhasta kaupungista krapuloissani kävellytkin satamaan.

PS. Saku-hotellin puolesta puhuu se, että sieltä kuulemma saa ilmaisen bissen jokainen asiakas. Merkittävä etu eestiläisen viinanhinnan tuntien!
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Le Banner kirjoitti:
Itselläni reissu riippuu tosin muutamista tekijöistä,mutta

Eikö sitä voisi suoraan sanoa että muijasta , vai onko sinulla enemmänkin niitä. :)

No eipä mitään, voisitko Twite pitää ketjua paripäivää silmällä, lähden käymään Hiiumaalla (saari) perjantai aamuna, etteivät kateelliset terroristit pääse iskemään. Olen sunnuntaina taas pelissä mukana. Järjestelyt näyttävät kuitenkin olevan mukavassa mallissa niin ettei pitäisi suurempia ihmeitä pitäisi tapahtua. Minulla on kaikenlaisia juttuja vetämässä, mutta palataan aiheeseen myöhemmässä vaiheessa. Vielä pitäisi hakea niitä krokettimailoja, ja ilmeisesti tarvitaan myös portit. Suurlähettiläässä en onnistunut, sattuu vaihtumaan 15, päivä ja uusi ei ole vielä paikalla, karmea takaisku. Olenkin miettinyt että pitäisikö meillä olla ammmattilaisnyrkeilyn malliin joka portilla numerotyttö lapulla näyttämässä mitä porttia kulloinkin lyödään. No odotellaan Le Brannerin muutaman muijan päätöstä, että pääseekö mukaan vai ei. Tänään paikalla vielä olen.

Ps. Terveisin veini, ja karmeat kädet.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei me tullakkaan...

...ja paskat. Hotelli ja matkat varattuna Tallinkin kautta. Hotelliksi otettiin/saatiin Rotermanni ja hintaa tuli matkoineen 57 €/hlö. Matka suoritetaan pitkän kaavan mukaan eli laivalla. Mutta samapa tuo kestääkö se matka 1,5 h vai 3,5 h.

Aika täyttä tuntuu noissa hotelleissa olevan, kun muutamassa ei ole yhtään vapaata huonetta ja mekin saimme tuosta hotellista viimeiset huoneet. Sijaintikaan ei ole yhtään hullumpi David-kuppia silmälläpitäen.

Eli peli on avattu.

p.s. Onko portit jo auki?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Jomppa kirjoitti:
...ja paskat. Hotelli ja matkat varattuna Tallinkin kautta. Hotelliksi otettiin/saatiin Rotermanni ja hintaa tuli matkoineen 57 €/hlö. Matka suoritetaan pitkän kaavan mukaan eli laivalla. Mutta samapa tuo kestääkö se matka 1,5 h vai 3,5 h.

Aika täyttä tuntuu noissa hotelleissa olevan, kun muutamassa ei ole yhtään vapaata huonetta ja mekin saimme tuosta hotellista viimeiset huoneet. Sijaintikaan ei ole yhtään hullumpi David-kuppia silmälläpitäen.

Eli peli on avattu.

p.s. Onko portit jo auki?

Hotelli Alex, on myöskin yksi vaihtoehto. Yön hinta 37 ekeä, pieni nätti hotelli vähän keskustan ulkopuolella (10 min) taksilla maksaa alle sata kruunua suunta, asun itse ihan vieressä, sijaitsee Nümmella. Annan sinne vielä puhelin-numeron 990 372 6700096, pitäisivät ymärtää suomenkieltä. Hinta oli siis eestin kruunuissa 600 .
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
veinikretski kirjoitti:
Hotelli Alex, on myöskin yksi vaihtoehto. Yön hinta 37 ekeä, pieni nätti hotelli vähän keskustan ulkopuolella (10 min) taksilla maksaa alle sata kruunua suunta, asun itse ihan vieressä, sijaitsee Nümmella. Annan sinne vielä puhelin-numeron 990 372 6700096, pitäisivät ymärtää suomenkieltä. Hinta oli siis eestin kruunuissa 600 .
Tuossa Jompan 57 EUR on matkat mukana. Taitaa kuitenkin halvemmaksi tulla ottaa paketti laivayhtiön kautta. RauMan lähettämät linkit sisälsivät aika hyviltä vaikuttavia kämppiä, suurimmat 7:lle hengelle. Hintaluokka taisi olla n 130€/kämppä. Siitähän ei lärviä kohti paljoa tule.

Ja arvoisalle kroketti-isännälle mainittakoon että en tiedä pystynkö kestämään paineita vastuullisessa ketjunvalvontatehtävässä. Yritän parhaani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös