Juhlat Tallinnassa 27.08 Kello 15.00 !

  • 83 702
  • 714
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
sopuli kirjoitti:
Veini toisaalla vihjaili, että valmentajaansa Olkkua olisi tölvitty. Täyttääkö tämä tunnusmerkit?

http://jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?p=1091889#post1091889

Jos näin on, niin viesti teki tehtävänsä ja kaksikon henkinen kantti on murennettu jo ennen kisan alkua.

Kanttiamme ei missään tapauksessa kyseisellä vehkeellä murreta, toinen värkki onkin sitten eri asia, ei ole muuten mikään ihme että serveri vetelee viimeisiään.
Kuvitelkaapa 50 miljoonaa venäläistä 1.7 miljoonaa eestiläistä ja suomalaiset ja belgia ranska ja monet muut euroopan maat jotka seuraavat huipputapahtuman kehitystä ja tullkiensa välityksellä yrittävät saada selvää missä mennään. Kisojen aikana olisi serveri triplattava, (vähintään). Suoranlähetyksen aikana saattaa nimittäin Jatkoajan ylläpito joutua siirtymään maanalaiseen betonipunkkeriinsa, mikäli eivät halua olla omeletin jatkeena, alkaa luultavasti kananmunaa tulemaan vähän reilummin.

Paidat on sitten perjantaina valmiina, tilaukset ovat annettu, vielä palkinnon loppuhionta, ei ole muuten pokaali vaan jotakin paljon hienompaa. Nurmikko pitäisi vielä trimmata huippukuntoon, täytyy lainata kunnollinen leikkuri, oma massikkani ei oikein toimi, (kaadoin vahingossa olutta viime kerralla tankkiin).

Terveisiä kaikille, Sv veini
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jatkan monologiani (veini tosin ehti väliin). Olisin huomattavan mielissäni, jos Veini suuressa tietämyksessään laittaisi tänne jonkinnäköisen suoriutumisoppaan iltaa varten. Toki sellaisen saisi kasattua tästä ketjusta, mutta laiska kun olen... Lähinnä mieltäni huolestuttavat seuraavat asiat:

Tankkaus/nestetasapaino: Kuinka pidän itseni hyvässä nesteessä kisapaikalla? Varaanko mukaan helvetinmoisen kasan 10 kruunun kolikoita, vai vingutanko visaa?

Karkelot pelien jälkeen: Suoraanko tuolta kisapaikalta jatketaan, vai mennäänkö hotellin kautta?

Ruoka(toissijainen): Onko aikeita yhteiseen ruokailutapahtumaan?

Yleinen aikataulutus: Eipä tämä minua kummemmin stressaa, mutta huippukunto on yritettävä ajoittaa n. 15 minuutin tarkkuudella.

Letkun heiluttelu: Joudunko ns. betoniin, jos julkipissin kisapaikalla?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
sopuli kirjoitti:
Jatkan monologiani (veini tosin ehti väliin). Olisin huomattavan mielissäni, jos Veini suuressa tietämyksessään laittaisi tänne jonkinnäköisen suoriutumisoppaan iltaa varten. Toki sellaisen saisi kasattua tästä ketjusta, mutta laiska kun olen... Lähinnä mieltäni huolestuttavat seuraavat asiat:

Tankkaus/nestetasapaino: Kuinka pidän itseni hyvässä nesteessä kisapaikalla? Varaanko mukaan helvetinmoisen kasan 10 kruunun kolikoita, vai vingutanko visaa?

Karkelot pelien jälkeen: Suoraanko tuolta kisapaikalta jatketaan, vai mennäänkö hotellin kautta?

Ruoka(toissijainen): Onko aikeita yhteiseen ruokailutapahtumaan?

Yleinen aikataulutus: Eipä tämä minua kummemmin stressaa, mutta huippukunto on yritettävä ajoittaa n. 15 minuutin tarkkuudella.

Letkun heiluttelu: Joudunko ns. betoniin, jos julkipissin kisapaikalla?

Vastaillaan nyt näihin juttuihin, varaa eestin dollareita, kympin tai kahdenkymmenenviiden setelirahoja kisapaikalle, olut maksaa kisapaikalla 10 kruunua, elikkä omakustannushinnan, ruokaa on kanavartaita ym, grillijuttuja jotka ei maksa mitään, olut rahoista menee osa takaisin tuloon kaupunkiin, loput pistän omaan taskuuni koska ne oluet ostinkin. Ei mennä enää hotellin kautta, kroketissa ei tarvitse syöksyillä, jättäkää passit ja muut tarpeettomat värkit turvalliseen paikkaan ja hotelliin jo tullessanne, jengiä ei enää hajoiteta kilpailun jälkeen hotelleihin, se kyllä sitten hajoaa itsestään myöhemmin.

Elikkä palkintojenjako ja kitaristi odottaa meitä kaupungissa, varaamme jotakin syötävää joka ei maksa paljon esim kinkkukiusausta tai janssonia ym, illaksi. Kuitenkin niin että on siihen mahdollisuus, takaisin tultuamme kaikilla on tietenkin mahdollisuus tehdä mitä haluaa, olemme aivan keskustassa. Kisapaikalla on vessa, niin ettet joudu betoniin, uskoisin ettei nälkä eikä jano pääse yllättämään. Pankkikortit ja visa kortit kannattaa ottaa mukaan, eipä tarvi sitten kun illalla haluaa painaa menemään niitä enää haeskella,

Olen yrittänyt pitää kaikki pakonomaiset ratkaisut poissa järjestelyistä ettei kenellekkän tulisi ahaa elämystä että veini se yrittää olla kapitalisti ja rikastua.
Siksi mitään joukko ruokailua ym, en halua järjestää. Toki mahdollisuudet olisivat ankasta albatrossiin. Kaikki toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen eikä mihinkään joukko liikehdintään.

Terveisin veini.

Edit, taidan muuten voittaa kisapaikan oluissa muutaman sentin, jotka sitten taksissa häviän takaisin. Yleiseen aikataulutukseen en osaa vastata juuta enkä jaata, luultavasti olemme kaupungissa takaisin vasta jossain 23.00 pintaan, ennen kuin viimeiset ollaan saatu kannettua taksiin. Kello 15.00 tapaamisen jälkeen taidamme jättää sen oluilla käynnin väliin, johtuen siitä että olen niin pihi, paskat en halua että turnaus venyy aamu kuuteen, menemme niin nopeasti kisapaikalle kuin pääsemme, että saadaan skapat alkamaan. Säännöissä menee jo oma aikansa kun niitä käydään läpi kolmella kielellä. Ne paitarahat maksakaa eskoilla, muuten ryyppään nekin menemään, ei se on selvempää ettei tarvitse siellä laskeskella ja muutella niitä kruunuiksi, saan sitten antaa ne heti illalla kauppiaalle. Paidat jaetaan kisapaikalla kaikille, ja samalla otetaan heti rahat, muuten jää hommat hoitamatta.
 
Viimeksi muokattu:

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielestäni Veinin ratkaisut kuullostavat juuri niiltä oikeilta. Pidetään porukka kasassa mahd. pitkään (toki juuri vapaaehtoisuuteen perustuen ;), juodaan olutta omakustannehintaan, syödään aktiviteettien ohessa ettei mene aikaa epäolennaisuuksiin, krokataan jne.

P.S. Veini, en usko että kukaan pistäisi pahakseen vaikka sinulle jostain jäisi latia taskun pohjalle. Sen verran olet tehnyt homman eteen niin ajallisesti, resursillisesti että myöskin nähtävästi rahallisesti.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Yksi ongelma on vielä ratkaistava, kuka pitää kirjanpitoa lyönneistä ym,sta, jollei järjestelmää ole jollakin tavalla kirjattu niin se menee ihan sekaisin. Minä hommaan kyllä paperia ja kynät, mutta muuten homma ei kuulosta kovinkaan houkuttelevalta. Lisäksi kisoista pitäisi aika-ajoin kommentoida kotimaahan, avaan suoran ketjun kisapäivänä että on mielenkiintoista nähdä paljonko meitä todellisuudessa seurataan, nimenomaan lukukerroissa. Lisäksi uskon että mielenkiintoa todellakin löytyy, ja on se mukava kotosuomessa istuskelella ja seurata miten maaotteluissa käy, unohtamatta kuitenkaan yksilökilpailua.

Laittakaahan serveriin ruostumatonta terästä kisapäiväksi ! Ilmasta tiedän vasta huomenna.

Terveisin veini
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
veinikretski kirjoitti:
Yksi ongelma on vielä ratkaistava, kuka pitää kirjanpitoa lyönneistä ym,sta, jollei järjestelmää ole jollakin tavalla kirjattu niin se menee ihan sekaisin. Minä hommaan kyllä paperia ja kynät, mutta muuten homma ei kuulosta kovinkaan houkuttelevalta.
Muistaakseni lupasin hoitaa tuon asian. Ja nyt lupaan uudestaan. Jos olen aikaerosta johtuen väsynyt käyttäkää suunnitelmaa B.

Ja mitäpä muutakaan teksin tämän kituviikon ennen kisoja töissä kuin tulostelisin krokettikaavakkeita? Pohjien ottamista ei uskalla aloittaa.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Twite kirjoitti:
Muistaakseni lupasin hoitaa tuon asian. Ja nyt lupaan uudestaan. Jos olen aikaerosta johtuen väsynyt käyttäkää suunnitelmaa B.

Ja mitäpä muutakaan teksin tämän kituviikon ennen kisoja töissä kuin tulostelisin krokettikaavakkeita? Pohjien ottamista ei uskalla aloittaa.

No niinpäs tietenkin olikin, ajatukset vain pyörii varmista varmista ja varmista. :)

Terveisin veini.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Twite kirjoitti:
Jos olen aikaerosta johtuen väsynyt käyttäkää suunnitelmaa B.

Riemastuneena olen tätä teidän ketjua The Isosta Turneesta lukenut, mutta nyt viimeistään meinasin purskauttaa näppiksen korvastani nimimerkki Tommyn kahviin, kun luin tuota Whiten tekstiä hieman huolimattomasti. Minä luin sen ensin näin: "jos olen anterosta johtuen väsynyt käyttäkää suunitelmaa B."

... heräsi oitis epäillys nimimerkki Whiten suuntautuneisuukista...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Rontti kirjoitti:
Jokaisenhan pitäisi tuntea itsensä kuin omat taskunsa ja siksipä olisikin paikallaan, että jokainen kilpailija/tar luonnehtisi juurikin ja vain itseään.
Vahvuutena pitää mainita erinomainen lyöntivalikoima sekä toveri E:n mainitsema "taktinen osaaminen" joka ilmenee marcotuokkomaisina otteina joka saa usein vastapelurit ärsyyntymään.

Heikkoutena on mainittava että näillä Etelän keihäsmatkoilla sangria saattaa maistua siinä määrin että se heikentää pelisuoritusta. Tällöin vika on luonnollisesti ko juomassa.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Rontti kirjoitti:
Ja vaikka on huhuttu, että ko. pelailijan henkinen kantti ei välttämättä kestäisi turnauksen kovia paineita, niin uskaltaisin kuitenkin väittää että asianlaita ei suinkaan ole niin vaan ihan toisin. Tsyyke joutuu koville tämän kaltaisissa tournamenteissä, mutta sitä varten hän on käynyt kansalaisopistossa pitkän tsykolokian.
Täytyy kyllä tässä vaiheessa laittaa sellainen ehdotus, että ko. pelailija suorittaisi suorituksensa mielellään kisan alkuvaiheessa, tai mieluumin alkukarsinnoissa. Hän on täällä Turengissa liikkuvien huhujen mukaan nimittäin tarkkuuslajeissa hävinnyt kahdesti viiden eurokossun tulpa&kuitin voitettuaan ensin viisi eurokossua per kerta. Eli panosten kovetessa tähtäyksen hajonta kasvaa.

En tietysti tiedä kuinka nopeasti tsykologian perusteet voi Kansalaisopistossa käydä, sillä em. huhujen perusteesta on jo liki toista kuukautta aikaa.

edit: Niin, ja koska pelailijoiden piti luonnehtia pääasiassa itseään, itseäni tietysti kuvaa parhaten se, että olen kahdesti voittanut tarkkuuslajeissa viiden eurokossun tupla&kuitin.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Twite kirjoitti:
PS. Laitetaanko veikkauslyönti 'en mä pääsekään kun kissalla on synttärit'-viestien lopullisesta määrästä?

Kaivoinpa tuollaisen vanhan viestin esiin. Vielä ehtii perumaan reissunsa vai jätetäänkö suosiolla viime tinkaan?

Näyttänyt moni krokkaaja menneen Rontin halpaan taktikointiin. Jokainen lyö vuoronperään omat pelivahvuutensa kaikkien nähtäville ja näin ollen pelaa itsensä samalla kisasta ulos. Ei pojat näin. Itse ajattelin luetella heikkouteni ja nekin ainoastaan ranskalaisinviiruin:

-
-
-

Siinähän ne pääpiirteissään olikin. Joten pääpystyssä porteilla pelurit. Tai kuten Ääää-mies sanoisi: "Vastapalloon toimii aina".
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Säätä

Ilmatieteenlaitos veikkailee pilivistä ja +18, BBC sadekuuroja ja +20, CNN sadekuuroja ja +22. Mitä niistä uskotaan vai päätetäänkö, että on hieno ilma?

Minua ei huonokaan keli sinänsä haittaa. Ei kait me sokeria olla? Tokihan sitä mieluummin nätillä ilmalla ulkona olisi... Menee se olut alas, eikun pallot porteista läpi sateellakin.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Evenuel kirjoitti:
..Minua ei huonokaan keli sinänsä haittaa. Ei kait me sokeria olla? Tokihan sitä mieluummin nätillä ilmalla ulkona olisi... Menee se olut alas, eikun pallot porteista läpi sateellakin.
Kurapuku päälle vaan ja menoks! :p
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Evenuel kirjoitti:
Ilmatieteenlaitos veikkailee pilivistä ja +18, BBC sadekuuroja ja +20, CNN sadekuuroja ja +22. Mitä niistä uskotaan vai päätetäänkö, että on hieno ilma?

Minua ei huonokaan keli sinänsä haittaa. Ei kait me sokeria olla? Tokihan sitä mieluummin nätillä ilmalla ulkona olisi... Menee se olut alas, eikun pallot porteista läpi sateellakin.

Wetteronline.de ennustaa 18 astetta, aurinkoa ja kuurottaista sadetta. Enkä mä ole sokerista ainakaan, sateenvarjoa ei periaatteesta käytä, mutta eiköhän täällä Helsingissä ole kaupan vielä kertakäyttöisiä sadetakkeja mömmömkisojen jäljiltä, jos oikeasti alkaa pelottaa. Ja muutenkin kyllähän valmentajan pitää sitten nakittaa esimerkiksi maalivahtivalmentaja rakentamaan katos A-katsomon ja vaihtopenkkien päälle.

Sää on sellainen asia, jonka ei saa antaa pilata tunnelmaa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Master God kirjoitti:
Hän on täällä Turengissa liikkuvien huhujen mukaan nimittäin tarkkuuslajeissa hävinnyt kahdesti viiden eurokossun tulpa&kuitin voitettuaan ensin viisi eurokossua per kerta. Eli panosten kovetessa tähtäyksen hajonta kasvaa.
Niin, Master Godin tekstissä on kyllä tällä kertaa havaittavissa ainkin pienen pieni totuuden siemen, mutta tyypilliseen tapaansa hän ei nytkään ole oikeassa. Sillä, kyseinen kilpailu tosiaan järjestettiin ja nuo kaksi tupla&kuitti -vetoa hävisin, mutta missään nimessä tähtäykseni ei heikentynyt, vaan säilytin tasoni samalla rutiinitasolla ja taisinpa pistää hieman keskimääräistä paremmaksikin, minkä siis kuvittelin erheelliseti voittoon riittävän.

Tällä kertaa se ei siihen kuitenkaan riittänyt, vaan parempi sillä kertaa vei voiton tai olisi ehkä parempi sanoa, että pelastui jo lähes varmalta vaikuttaneelta ja ansaitulta murskatappiolta.

Missään tapauksessa tämä yksittäinen tapaus näiden faktojen edessä ei kerro minun henkisen kilpailukapasiteettini puutteesta, vaikka joku asiaan vihkiytymätön ja muutenkin urheilusta tietämätön huithapeli helposti niin voisikin kuvitella.
 

krobbe

Jäsen
Veinille (tai kelle hyvänsä joka on asiasta perillä) pikakysymys: Käykö Tallinnassa maksuvälineenä Visa Electron, entä voiko silla nosta käteistä Tallinnan pankkiautomaateista? Kiitos etukäteen.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
krobbe kirjoitti:
Veinille (tai kelle hyvänsä joka on asiasta perillä) pikakysymys: Käykö Tallinnassa maksuvälineenä Visa Electron, entä voiko silla nosta käteistä Tallinnan pankkiautomaateista? Kiitos etukäteen.

Ainakin yhtä hyvin tuntuu käyvän kuin Suomessakin. Ja saa nostettua automaatista rahaa Electronilla. Tosin siitä menee se pieni välityspalkkio, mutta who cares?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Sadekuuroja uumoileville. Kisapaikalla on katoksentapaista. veiniä kaipaileville, suurvisiirillämme on tietokoneongelmia, koittelee ratkoa ongelmansa pikimiten.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Rontti kirjoitti:
1. Perussäännöt

Lähtö
Kun lähtöjärjestys on saatu selville, pallo tulee asettaa mailan mitan päähän aloitustolpasta. Tolppaan osunut lyönti antaa yhden lisälyönnin.

Lyönti
Lyönnissä pallo saatetaan liikkeelle ns. klikkaavan liikesarjan jatkeena. Kaikenlainen työnteleminen tahi vippeskely on jyrkästi kiellettyä. Lyönti tulee suorittaa mailan jommalla kummalla hamarapuolella. Otekorkeus on vapaa.

Portin läpäisy

Hyväksyttyyn portinläpäisyyn vaaditaan se, että koko pallo on yli "viivan". Tämä siis tarkoittaa sitä, että tolppien väliin viritetty kuvitteellinen luotilanka ei koske palloa millään muotoa. Portin läpäisystä saa luonnollisesti yhden lisälyönnin. Porttia ei saa läpäistä väärältä puolelta.

Krokkaus

Pallon osuessa vastustelijan palloon (jos osuu useampaan kuin yhteen palloon, niin saa osumia vastaavan määrän krokkauksia tai lisälyöntejä) on kilpailijalla mahdollisuus suorittaa krokkaus. Krokkauksessa oma pallo tuodaan vastustelijan pallon viekkuun ja samalla asetetaan se oman jalan alle. Sitten suoritetaan lyönti omaan palloon jonka seurauksena vastustelijan pallo lentää huitsin nevadaan. Mikäli jostakin käsittämättömästä syystä vastustelijan palloon osunut pelaaja ei tahdo tehdä hallaa lajitovereilleen, niin hänen on myös mahdollista saada osumastaan lisälyönti. Tällainen toiminta on kuitenkin mamoilua ja ainakin ison buuauksen arvoinen.

Maaliin saapuminen

Kilpailija katsotaan saapuneeksi maaliin, kun hän on hyväksytysti läpäissyt pallollaan kaikki portit ja tämän lisäksi osunut pallollaan maalitolppaan.

2. Virheet, vilpit ja rangaistukset

Kaikenlaisista epärehellisyyksistä yms. vippaskonstien käytöstä rapsahtaa luonnollisesti erilaisia rangaistuksia. Yleisin näistä lienee ko. lyöntivuoron menetys ja pallon palauttaminen lyönnin alkamispisteeseen. Näin menetellään mm. seuraavien yleisimpien vilppien tapahtuessa:

- Palloa vippeskellään tahi työnneskellään.
- Pallo lävistää portin väärää kautta.
- Pallon ollessa portin huulilla, mutta kilpailija iskee portin irti yrittäessään lävistystä.
- Mikäli pelaaja epähuomiossa lyö väärällä vuorolla, lyönti luonnollisesti hylätään ja ko. pelailija menettää sen lisäksi vielä seuraavan kierroksen lyöntivuoronsakin.
- Mikäli pelaaja siirtää pallon edestä tai takaa jotakin lyöntiä häiritseviä partikkeleita (kuitenkin täytyy muistaa, että palloa voi siirtää mailan"lavan" verran, mikäli pallo on kiinni esteessä niin, että lyöminen on muuten mahdotonta).

Koska eritoten raumalaiset ovat kovin herkkänahkaisia kaikenlaisten siirtelyiden suhteen, on mahdollisesta tahallisesta portin siirrosta tuomiona ehdoton pelistä pois sulkeminen. Vahingossa porttia voi tietenkin siirtää ihan oman mielensä mukaan ilman pelkoa minkäänlaisista sanktioista. Tällaisen vahingon sattuessa enemmistö luonnollisesti päättää onko kyse ollut vahingosta.

Vastustelijan kaikenlainen häiritseminen lyönnin aikana on erittäin suotavaa. Kuitenkin samalla kaikkien kilpailjoiden tulee kunnioittaa fyysisen koskemattomuuden hedelmää. Ns. Pumppujalat ovat asia erikseen.

Muuten kaikenlaisten epämääräisyyksien kohdalla toimitaan yhteistuumin ja yleisen demokratian puitteissa.

3. Yleinen viihtyminen

Koska pelipaikalla on mahdollisuus nautiskella myös alkoholijuomia, lienee paikallaan pari sanaa myös ko. aineen mahdollisista sivuvaikutuksista itse ottelusuoritukseen.

- Kuten sanottua, alkoholi ei ole mikään syy huonoon menestykseen. Vaikka kaikenlainen selitteleminen onkin jälkeenpäin varsin hauskaa, niin itse pelin aikana se ei ole ollenkaan suotavaa, vaan pikemminkin päinvastoin. Ko. toiminnasta ei kuitenkaan seuraa sen kummempia sanktioita.

- Mikäli kilpailija sattuu sammahtamaan kesken kamppailun, tulee hänen suorituksensa hylätä.

- Yltiöpäinen ja vaarallinen heiluskeleminen mailan kanssa liian tukevassa humalassa vaarantaa kanssakilpailijoiden turvallisuuden ja on myös kisastasulkemisen uhalla kielletty.

- Oksentaminen kesken pelisuorituksen hallitusti sille sallitulle paikalle on sallittua, mutta radalle suoritettu puklaus aiheuttaa diskaamisen.

- Jokaisen kilpailijan tulee huolehtia omista roskistaan ja jätöksistään, niin kuin kunnon ihmisten kuuluu.

- Ilman alkoholia paikalle vääntäytyvien vakaumusta pitää syvästi kunnioittaa, mutta samalla ihmetellä.
Niin, tässä ovat nämä aikapäiviä sitten kyhäämäni sääntöehdotukseni. Edelleen ottaisin mielelläni vastaan ehdotelmia niiden parantelemiseksi. Kiitos.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
krobbe kirjoitti:
Veinille (tai kelle hyvänsä joka on asiasta perillä) pikakysymys: Käykö Tallinnassa maksuvälineenä Visa Electron, entä voiko silla nosta käteistä Tallinnan pankkiautomaateista? Kiitos etukäteen.

Käy tosiaan maksuvälineenä melkein kaikkialla ja automaateista saat Eestin kruunuja, käsittelypalkkiota veloitetaan 2€ + 2,5% nostettavasta summasta, että älä miljoonia nosta!
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Terve vaan, kysäisin tuossa eilen iltasella moderaattoreilta, mikä olisi paras ketju kommentointiin ja seurantaan kisapaikalta, ja sain vastukseksi että tämä ketju, mutta saatte itse päättää. Ja muut ketjut lähtevät jossakin vaiheessa huisin nevadaan. Olen samaa mieltä siinä mielessä että eestiläistenkin on tätä ketjua helpoin seurata, Tallinna kun on heille tuttu sana. Nöyrä ehdotukseni onkin että tehdään tästä sitten raportointi ja seuranta sekä kommentointi ketju.

Eestin Panttereista koostuva Maajoukkue saapuu Ollen juttujen mukaan noin kuuden aikaan kisapaikalle, White voisi hieman miettiä missä vaiheessa ja miten Maaottelut pelataan, sellon soittajan saamme paikalle varmaankin puoli seitsemäksi, ja ennen ei kyllä otteluja aloiteta ennenkuin rituaali puoli on kunnossa, tein tänään 70 lihavarrasta marinadiin, huomenna on sitten kasvisvartaiden vuoro+ dipit. Kun loppuu niin loppuu, ettäs tiedätte. Kännissä en ala lisää väkertämään. Paita asiat ovat kunnossa ja ne saan käteeni huomenna, kitaristi asia on hoidettu samoin kuin kuljetukset, ei pitäisi olla mitään ihmeellisiä yllätyksiä.

Paidat jaetaan ensimmäisen tilaisuuden tullen ja rahat otan saman tien, Venäläisiltä odotan vielä virallista lehdistötiedotetta, ei ollut vielä tullut. Lisäksi mainitsisin tästä titteli-asiasta, voitte puhutella minua ihan veiniksi vaan, tiedän että moni on siellä kotisuomessa miettinyt että pitäisikö Sv etuliitettä käyttää vai ei ? Pitäisi varmaan aukaista nuo Kroketti pussit ja katsoa minkälaiset on tullut ostettua, huomenna painan vielä pitkän päivän ja kotiin tullessani vastailen yksityisviesteihin (joita onkin tullut kiiitettävästi) ja muihin kysymyksiin. Se täytyy jo tässä vaiheessa todeta että Fläpän ja koko jengin työ on ollut loistavalla tasolla, organisaatio toimii ja hommat pelaa.

Ystävät ja palstaveljet Tervetuloa Tallinnaan, teitä odotetaan täällä !

terveisin Sv veinikretski.
 
Sanon heti näin alkuun, etten ole itse tulossa paikalle. En tiedä saisinko tähän ketjuun edes kirjoittaa näin "ulkopuolisena", mutta on pakko mainita pari sanaa.

Ensinnäkin reissu kuulostaa aika hulvattomalta kaikkine sellisteineen ja pokaaleineen. Tallinnan vahvistuksemme on tehnyt kovaa ja ennenkaikkea pitkäjänteistä työtä tämän kansanjuhlan eteen.

Toivotan kaikille osallistujille onnistunutta reissua, niin ja tietysti alkoholin (lue: HartSport) täyteistä krokettijuhlaa.

PS. Veini on äijä.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Mängimies kirjoitti:
Sanon heti näin alkuun, etten ole itse tulossa paikalle.
En tiedä saisinko tähän ketjuun edes kirjoittaa näin "ulkopuolisena"..
Tämä valehtelematta kuulostaa melkoiselta muniinpuhaltelulta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Ilmoitan että olut kärryt saapuvat tänään turnauspaikalle, täyteen ladatut. Turengiin vielä nopea pyyntö saisinko kisalevylle sellaisen biisin jossa sanat menevät "On uuden huomisen saava maa, Vienan ja Aunuksen". Kyselkää illalla kun kysymyksiä on, muuten menkää varhain nukkumaan, kohta alkaa nimittäin karkelot joissa tanssijalkaa viedään. Annankin tässä kaikille lyhyen Eestikielen oppikurssin miten pyydetään eestiksi tanssimaan"Kas sa tahad tantsida?" Muuta ei tarvita. ;)

Terveisin veini.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sniper kirjoitti:
Näin ulkopuolisena, mutta krokettia paljon pelanneena tulisi yksi tarkennus mieleen. Eli sopia joku porttiraja milloin krokkausta saa aloittaa harjoittamaan. Sopivaksi on todettu kaksi porttia ja mikäli nämä alkuportit ovat helpohkoja perusportteja niin hässäkkää tullee silti riittävissä määrin.

Krokkausta ei ainakaan meidän säännöissä ole saanut harjoittaa kuin samalla portilla olevien pelaajien kesken. Lisäksi pelaaja saa ottaa vain yhden krokkauksen per uhri per portti. Voi olla itsestäänselvyksiä, mutta asioita ei oltu ainakaan erikseen mainittu.

Lisäksi ainakin meillä on kielletty muut kuin perinteinen "golf-puttimainen" lyöntityyli, eli ei mitään haaralyöntejä (siis semmoinen lyönti jossa pelaaja asettuu kohti lyöntisuuntaa niin että pallo on jalkojen välissä), ihan vaan siksi, kun se on vähäjärkisen näköistä.

Rontti ja muut, otetaanko nämä Sniperin tarjoamat ehdotukset mukaan virallisiin sääntöihin? Kuullostavat järkeviltä. Erityisesti tuo ensimmäinen. Hommastahan ei tule mitään jos ennen ekaa porttia saa alkaa krokkailemaan.

Sitten pitäisi vielä selvittää miten vedetään yksilökisa. Vai päätetäänkö se paikan päällä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös