Juhlat Tallinnassa 27.08 Kello 15.00 !

  • 83 705
  • 714
Tila
Viestiketju on suljettu.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tämä viesti on kyllä varmasti melkein kuin itsemurha mutta...
Kun en maajoukkueeseen päässyt/joutunut niin minulla on sopivasti luppoaikaa. Eli, jos tarvitaan niin olen vapaaehtoinen hoitamaan yksilökisan järjestelyt. Siis ottelukaaviot, jatkoonpääsyseurannat, kirjanpidot yms. Joku muu saa olla tuomari ja Rontin säännöillä sekä Veinin radalla mennään, mutta ainakin minä olen siinä käsityksessä että kenelläkään ei ole käsitystä siitä miten yksilömestari ratkaistaan. En viitsi pohtia sarjajärjestelmää ennenkuin tiedän että tuleeko nakki minulle vai ei. Ja tuli sitten jääviyspuheita tai ei niin järjestämisen ohessa pelaan tietysti myös itse.

Sen olen ollut käsittävinäni että ensin on maaottelu, kai jotta muut kuin juhlaväki voivat poistua paikalta eikä tarvitse meitä katsella koko iltaa ja jotta lehdistöllä on edes jotakin raportoitavaa. Siinäkin pitää miettiä että miten se ottelu hoituu. Käsittääkseni maajoukkueita on 3 (vai onko se Ukrainakin tulossa?) joissa jokaisessa on 4 jäsentä. Palloja oli kai 8 käytettävissä. Ehdotan että maaottelu järjestetään seuraavasti:

Maaottelijat jaetaan pareiksi. Kullakin parilla on yhteinen pallo jota lyövät vuorotellen. Palloja on siis kentällä 6 (tai 8 jos maajoukkueita on 4). Lyöntijärjestys:
A1a (A joukkue, 1-pari, a-lyöjä) B1a, C1a, (D1a), A2a, B2a, C2a, (D2a), A1b jne (arvotaan mikä joukkue on A, B ja C). Joukkueen kapteeni on 1a. Valmentaja nimeää muut. Voittaja ratkeaa parien yhteistuloksen mukaan siten että sijoituksesta tulee pisteitä 1=1, 2=2 jne, vähiten pisteitä saanut joukkue voittaa. Tasapisteissä voittaja on se jolla on joukkue paremmalla sijoituksella. Ykköseksi sijoittuu ensin maalikeppiin osunut joukkue. Tasoittavia lyöntivuoroja ei ole. Samaa joukkuetta edustava pari ei saa auttaa toista paria esim. krokkaamalla heitä eteenpäin. Muilla joukkueille tehtävä haitta on tietenkin sallittua ja jopa suositeltavaa. Mikäli väärä pelaaja ehtii lyömään palloa seuraavaksi lyöntivuorossa olevan maajoukkueen kapteeni saa lyödä kyseiseen palloon vapaalyönnin, eli huitaista sen niin kauas kuin jaksaa. Peli jatkuu seuraavaksi oikeasti vuorossa olevan lyöjän lyönnillä.

Kelpaako, tuliko selväksi, innostuinko liikaa? Venäjäksi en sääntöjä käännä.

PS. Aika selkiyttävää että tätä reissua käsitellään vasta neljässä ketjussa.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Twite kirjoitti:
T
Sen olen ollut käsittävinäni että ensin on maaottelu, kai jotta muut kuin juhlaväki voivat poistua paikalta eikä tarvitse meitä katsella koko iltaa ja jotta

Kelpaako, tuliko selväksi, innostuinko liikaa? Venäjäksi en sääntöjä käännä.

PS. Aika selkiyttävää että tätä reissua käsitellään vasta neljässä ketjussa.

Loistavaa, tätä propleemaa olen itsekkin miettinyt. Minulle ainakin sopii paremmin kuin hyvin että Twite ( oikeaa nimeä voi käyttää vaalit ohi) ottaa ohjakset tältä osin, ole hyvä vaan. Minä en ainakaan sitä osaa tehdä, ja tuskinpa halukkaita on pilvin pimein. Lippuasiasta sen verran että Suomenlippu ja Eestinlippu ovat olemassa, eivät vissiin enää suostu pelaamaan sirpin ja varasan alla Venäjän pojat, olivat hieman nyrpeissään kun olin teettänyt heille punaiset paidat, no mistä helvetistä voin tietää ettei se muka enää mielytä !

Pitääpä kysäistä Arskalta onko hänellä sattumalta kotona Venäjänlippu. Suurin murheeni on tällä hetkellä sellon soittaja joka tulee kotiin vasta kello 17.00. En muuten varmaankaan saa Ukrainan joukkuetta kasaan (surkea jätkä) en löytänyt tutuista kun kaksi Ukrainalaista.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Olkku kirjoitti:
Mua väsyttää ???
Silloin kun yksilökilpailun tärkeimmät hetket on käsillä niin valmentajaa alkaa väsyttää, eipä hyvältä näytä.

Ps. Näinkö meille täällä aina käy käy käy......
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
veinikretski kirjoitti:
Silloin kun yksilökilpailun tärkeimmät hetket on käsillä niin valmentajaa alkaa väsyttää, eipä hyvältä näytä.

Ps. Näinkö meille täällä aina käy käy käy......

Junalavite. Juokset 234 metrin aidat. Sitten 557 punnerrusta, leukaa 653 kertaa. oletko kisaan valmis ? Joka-aamu 788 km juoksu lenkki hopi, hopi. Koitappas skarpata, ettei maineeni valmentajana mene.. Saatana, jos häviät roketi kupin, en edes keskustele kanssasi, muuta kun korvauksista. Olen paras mahdollinen valmentelija, etkä jumalauta pilaa mainettani, joten harjottelemaan, mars. Pari koppaa Sakua jaksaa, vaikka väsy painais. Ryyys, ryys.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
veinikretski kirjoitti:
Lippuasiasta sen verran että Suomenlippu ja Eestinlippu ovat olemassa, eivät vissiin enää suostu pelaamaan sirpin ja varasan alla Venäjän pojat, olivat hieman nyrpeissään kun olin teettänyt heille punaiset paidat, no mistä helvetistä voin tietää ettei se muka enää mielytä !

Onset nyt saatana tuollainen venkuilu. Eilen oli viimeiset rokettiottelut. Ja täytyy sanoa, että Rontti on aivan valmis tappamaan ja raiskaamaan jos Isänmaa sitä vaatii.

Se on kuulkaa Virun ja Venijän pojilla ihan sama mitä tekee, sillä 3/4 maajoikkuedutajista tulee samalla laivalla Tallinnaan. Ei ole pelkoa etteikö miehet ja nainen olisi valmiita taistoon.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ahaa! Turengin joukkue on samassa kunnossa, kun 'veinin' valmentaja? Valmennettava itse on huipputerässä, käynyt jo aamusella 10km juoksulenkin autolla ja juonut määräämääni mustaakahvia pannullisen.

Älä anna otteen rupsahtaa, kuten Turenkilaisten kisakunto, vaan jatka tiivistä harjoittelua, ensi viikonloppuun asti. Maajoikkueen kuntovalmentelijana antaisin 'Rontille' ohjeet, että koita jokailta ottaa vähintään 12 pulloa olutta, kuten tähänkin asti, näin säilyy kisakunto.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
No niin, olen tässä töihin lähdössä ja tapaan tänään paitakauppiaan. Yritän tarkistella vielä ettei kenenkään nimet menisi väärin, Twite voisi tosiaankin ottaa tämän pelisysteemien suunnitelun itselleen. Viimeisen viikon hionta siis alkaa, toivotan kaikki tervetulleeksi Tallinnaan. Olen ollut yhteydessä Eestin maajoukkueeseen ja sielläkin tuntuisi olevan innostus kova, heistä ainakin kaksi puhuu loistavaa Suomea tosin hieman kummallisesti mutta kuitenkin, Olle on kai aikanaan pelaillut myös Tapparassa (Eestin kapteeni). Herrat naureskelevat usein myös meikäläisen upeaa eestinkieltä, niin että on hyvä antaa hieman takaisin.

Ja herrat sitten taas puhuvat venäjää, niin ettei säännöistä ja muista pitäisi tulla mitään ihmeempää sekoilua, venäjän tiimistä minulla ei vielä ole muuta tietoa kuin että tulossa ovat, tänään olen vielä sähhköpostitse yhteydessä idänpikajunaan missä herrat tällä hetkellä istuskelevat ja puksuttavat kohti kisakylää.Suurin osa heistä puhuu eestiä ja englantia. Kiitos vain Olkulle noista kauniista sanoista tuossa Tallinna ketjun aukaisussa, taitaa vain olla jo pari muutakin ketjua olemassa, mutta eihän sitä aina huomaa:).

Sanoisin vielä kaikille että olkaa varovaisia ja katsokaa ettette hukkaa papereitanne ja rahojanne, yksin liikkuminen Tallinnan yössä ei ole kovinkaan suositeltavaa. Sellaisia ajatuksia ja mietteitä tältä aamulta, viimeinen viikko alkaa, ja lauantai on kohta ovella. Oikein muuta ei voi sanoa, kuin PANOKSET KOVENEE.

Terveisin veini.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
veinikretski kirjoitti:
Kiitos vain Olkulle noista kauniista sanoista tuossa Tallinna ketjun aukaisussa

Et sitten viitsinyt sinne kommentoida? Ala harjotella nahjus, että maineeni maailmanparhaana rokettivalmentelijana ei haihdu. Alat heti nyt ottamaan Sakua ja lopettelet vasta luvan saatuasi.

Ps.Kymysyksessä on kunia:)
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
veinikretski kirjoitti:
veinikretski kirjoitti:
Elikkä paitojen koot ja tilaukset olisivat seuraavat:
Kaima ( tav)
Olle (jät) Eestinmaajoukkue
Andrus (tav) Eestinmaajoukkue
- + 2 eestinpaitaa
-Neljä Venäjän maajoukkue paitaa
-Erkka
-mauri
LaMuKe (tav)
Fläppis (tav)
Evenuel (jät)
E (tav)
Nikke (tav)
duud (jät)
OneBigRed (jät)
JanJ (tav) olen kuullut.
Arska (tav) tulee turnaukseen
Twite (jät)
Jomppa (jät)
Rontti (jät)
mikkoz (jät)
Master God (tav)
wilco (tav)
Mikko (tav)
veinikretski (tav)
sopuli (tav)
Ja mister X (tav)
JHag (tav)

No niin, katsotaan sitten kerran vielä läpi mahdolliset virheet, paidat ovat jo Tallinnassa, tulivat muuten Suomesta. Printtaan tämän ulos huomiseksi sitten alkaakin painokoneet laulaa omaa lauluaan.

Terveisin Sv veini
Edit. Kuitatkaa ellei virheitä ole, tunnen itseni niin yksinäiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Tänään on veinillä nimpparit, joten onneksi olkoon!
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Kiitos kiitos, koska sääntöissä on pientä epäselvyyttä niin laitan tässä helpottamaan seuraavan ositteen mistä voi helposti katsoa miten hommat käy.

www.hot.ee/kroket/reeglid.htm

Edit. Sanoisin E,lle että lukee juuri tratekiat !
 
Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Korostan uudelleen että sääntöihin en ota kantaa, mitä nyt vähän sooloilin maaottelupuolella. Hoitelen vaan turnausjärjestelmää. Yksinäisyydessäni olen päättänyt että tapahtumasta tule cup-luonteinen, kuten nimikin jo sanoo. Siis lyöntimääriä ei laskeskella vaan alkueristä sijoitusten perusteella jatkoon, ehkä joku keräilyerä (=säälipleijarit), pudotuspelejä riittävä kierrosmäärä kunnes voittaja on finaalin jälkeen selvillä. Alkuerät arvotaan, paitsi tietenkään maajoukkuepelaajat eivät voi olla samassa alkuerässä. Sehän olisi aika epistä amatöörejä kohtaan.

Osallistuuko yksilökisaan vähän yli 20 henkeä? Toivottavasti rata ei ole maineensa veroinen, muuten menee kisassa aamuun asti.

PS. Jäikö Erkka paidatta? No, aika pitkälle oma vika kun on ollut niin passiivi.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Twite kirjoitti:
PS. Jäikö Erkka paidatta? No, aika pitkälle oma vika kun on ollut niin passiivi.

Kiitos, asiasta on sovittu yksityispuolella jo ajat sitten. Hyvä että huomasit.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
[QUOTE=Twite

Osallistuuko yksilökisaan vähän yli 20 henkeä? Toivottavasti rata ei ole maineensa veroinen, muuten menee kisassa aamuun asti.

Osallistuu siihen ainakin sen verran, täytyy vähän funtsia sen radan kanssa. Tärkeintä on kuitenkin ettei olut lopu. Voisiko joku olla ihan selvinpäin, voisi sitten hakea autolla olutta lisää jos loppuu. Jompalla ainakin oli Nuori-Suomi sloganina "selvänä olet symppis". Onko ajokorttia ?

Terveisin Sv veini
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
veinikretski kirjoitti:
Twite Osallistuuko yksilökisaan vähän yli 20 henkeä? Toivottavasti rata ei ole maineensa veroinen kirjoitti:
Eihän kolmetoista vuotias saa vielä ajaa autoa. Toki voisin olla selvinpäin. Taidankin aloittaa sen heti perjantaina firman pippaloissa ja jatkan selvinpäin oloa aina sunnuntai iltaan asti.

Nuori Suomen uusi sloganihan oli "Kaikki pelaa ja juo".
 

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Teitin sloganiin ja muutenkin sopii (voiko olla sopimatta? lahjukset?) kisavirreksi Frederikin Harva meistä On Rautaa, tehän pelaatte kuitenkin rautakolmosella.
Oikeastaan, miksi ei itse Frederiki tulisi esittämään kappaleensa päättäjäis seremonie protocolairessa ?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
MokkaSiili kirjoitti:
Teitin sloganiin ja muutenkin sopii (voiko olla sopimatta? lahjukset?) kisavirreksi Frederikin Harva meistä On Rautaa, tehän pelaatte kuitenkin rautakolmosella.
Oikeastaan, miksi ei itse Frederiki tulisi esittämään kappaleensa päättäjäis seremonie protocolairessa ?

Rokettikisassa ei käytetä tusinakamaa. Reterikki ei esiinny Tallinnassa, vaan Hämeenlinnanpallokerhonkuoro, vetää kyseiset kappaleet lonkalta. Tämä ei ole leikkiä, vaan maaottelu.

Kun meidän isi kertoo vitsin, on siitä nauru kaukana.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Antaa omankehun haista vaan!

Koska ainakaan itse en ole rokettiurani aikana nähnyt likipitäenkään kaikkien turnaukseen osallistuvien pelaajien suorituksia, olisi varsin mielenkiintoista kuulla jokaiselta pieni luonnehdinta omista roketillisista vahvuuksista ja heikkouksista, mikäli sellaisia on. Siis kumpia vaan tai molempia.

Jokaisenhan pitäisi tuntea itsensä kuin omat taskunsa ja siksipä olisikin paikallaan, että jokainen kilpailija/tar luonnehtisi juurikin ja vain itseään.

Koska tohdin tällaisen toivomuksen esittää, niin pakkohan sitä kai on ikään kuin avata peli ja luonnehtia näin alkuun nimim. Rontin pelillisiä kykyjä:

Vahvuuksia on monia, mutta nostaisin nimim. Rontin valttikortiksi tulevassa turnauksessa, ja varsinkin sen maaotteluosiossa, yhden käden lähestymislyönnin. Tämä taito on kovaa valuuttaa varsinkin siinä vaiheessa, kun toiset etsiskelevät lyöntivuoron koittaessa kuumeisesti juomatölkeilleen tasaista pintaa.

Ns. "julma lopetuslyönti" kuuluu myös hänen laajan lyöntiarsenaalinsa parhaimmistoon. Muista vahvoista lyönneistä mainittakoot ainakin "näpynäpy", aloituslyöntinä käytettävä "luotisuora", sekä pitkän matkan lyöntinä laajalti mainetta niittänyt "lentävä pendolino".

Ja vaikka on huhuttu, että ko. pelailijan henkinen kantti ei välttämättä kestäisi turnauksen kovia paineita, niin uskaltaisin kuitenkin väittää että asianlaita ei suinkaan ole niin vaan ihan toisin. Tsyyke joutuu koville tämän kaltaisissa tournamenteissä, mutta sitä varten hän on käynyt kansalaisopistossa pitkän tsykolokian.

Ja vaikka maajoukkuetasoiselta pelailijalta onkin niin kovin vaikea löytää mitään varsinaisia heikkouksia, niin sellainen voisi olla ylenpalttinen vaatimattomuus, joka paistaa hänen olemuksestaan kuin Naantalin aurinko.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Minun vahvuuteni on harjoituksen puute. Saattaa kuulostaa omituiselta ja nurinkuriselta, mutta tässä seuraa perustelut: Aloittelijan tuuri. Eipä se sitten muuta kaipaakaan.

Tulen siis olemaan virtuoosi näissä kisamittelöissä. Vielä tulette sen näkemään.

Edit: Ja heikkouksia minulla ei sitten ollutkaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Oma pelini perustuu selkeästi käsittämättömän upeaan taktiseen osaamiseen. Lähes jokaisessa tilanteessa osaan sanoa, millainen lyönti olisi hyvä. Itse lyönneissä on monesti pientä parannettavaa. Lyönnit on usein liian kovia tai liian hiljaisia. On myös yleistä, että lyönnin suuntaus ei ole optimaalinen suunniteltuun verrattuna. Mutta eteenpäin päästään aina, mikäli ei mennä taaksepäin.

Kuitenkin ehdottomasti paras osa-alueeni on henkinen sodankäynti. Liian monesti kanssani sanaharkkaan lähtenyt vastapelaaja on käyty hakemassa valkotakkisten miesten kaveriksi valtion tarjoamaan merinäköalaiseen yksiöön.

Heikkouteni on ehdottomasti se, että perussuomalaiseen sosialismiin en syyllisty koskaan. Vastustajat juhlivat harvoin pelatessaan minua vastaan, minkä takia en ole suosittua peliseuraa. Myös tiukissa kontaktitilanteissa jään tällaisena kukkakeppinä helposti jyrän alle. Enkä tarkoita Heliskoskea.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Twite kirjoitti:
kenelläkään ei ole käsitystä siitä miten yksilömestari ratkaistaan.

Voisiko ihan ajansäästöksi yksilökisan ratkaista kuitenkin parikilpailuna? Mikäli yksilövoittaja halutaan, finaali voisi olla sitten "voittajaparin" jäsenten välinen taistelu. Joukkueet tulisi jakaa jotenkin puolueaktiivisuuden suhteen, vaikkakin sekapareja tulee yksittäisten yksilöiden vuoksi. Täten saisi vähän tiivistettyä ohjelmaa. Muutenkin pareittan kilpaillessa on aina joku muu kuin oma itsensä, jota saa syyttää epäonnistumisesta.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
E kirjoitti:
Voisiko ihan ajansäästöksi yksilökisan ratkaista kuitenkin parikilpailuna? Mikäli yksilövoittaja halutaan, finaali voisi olla sitten "voittajaparin" jäsenten välinen taistelu. Joukkueet tulisi jakaa jotenkin puolueaktiivisuuden suhteen, vaikkakin sekapareja tulee yksittäisten yksilöiden vuoksi. Täten saisi vähän tiivistettyä ohjelmaa. Muutenkin pareittan kilpaillessa on aina joku muu kuin oma itsensä, jota saa syyttää epäonnistumisesta.
Mielenkiintoinen ajatus. Harkitsen asiaa kansallisen krokettiliiton hallituksen kanssa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Oma vahvuuteni on ns. hinttityyli, josta minua on usein pilkattu. Lyön kuulemma palloa typerän näköisesti, mutta eittämättä tehokkaasti. Sen verran usein tätä arvostelua on tullut häviävältä osapuolelta. Heikkouteni on huomattava pahansuopaisuus. Saan krokkailusta niin valtavia kiksejä, että unohdan usein oman pärjäämiseni jahdatessani kanssakilpailijoiden boltseja (terkkuja Turengin kauniille pojalle). Olen myös melkoinen mielialapelaaja. Pienikin epäonnistuminen saattaa suistaa itseluottamuksen hirmuiseen syöksyyn - tosin tätä syöksykierrettä on helppo korjata oluen voimalla.

P.S. Fläbälle ja Evella nöyrin anteeksipyyntö sen lähettämäni kuvan johdosta. Se oli todellakin asiaton.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös