Juhlakauden 2007–2008 hankinnat

  • 829 092
  • 2 956
Tila
Viestiketju on suljettu.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Virkkunen ja Kapanen oli kuitenki ennen julkistamista jo monen tiedossa.

No joo jos porukka heittää nimiä tyyliin Saarela, Nurminen, Hisey, Banham, Sonnenberg yms ja sitten siihen Kapanen, niin kai niistä nyt joku osuu ilman sen kummempaa tietoakin? ;)

Esim Lukon viimeisimmistä hankinnoistakin näkee (ei paljon Lukko-osiossakaan etukäteen hehkutettu) aika hissunkissun näitä hankintoja tehdään, poislukien jos joku pelaaja tulee itse esiin "pelaan suomessa eniten tarjoavan leivissä". Fanien kannalta kiusallista, kun toimistolta ei uutisia kesäaikaan tule :/
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Huh huh. Taas on semmoset jutut täällä, että on kai pakko taas viettää työpäivätkin jatkoajan vieressä.

Toivotaan että jonkun moista pelaajaa tällä viikolla julkaistaan. Itse olen kuullut huhuiluja yhdestä ulkkarista ja suomalaisesta(try-out). Mutta niinkuin on sanottu, ei toimistolta kyllä etukäteen hirveästi tietoja leviä.
 

Mestisfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki "pikkuseurat"
Suomalainen voimahyökkääjä taitaa tosiaan tulla try-outille.. On pelannut jossain vaiheessa mestiksessä. Mutta viimestään pitsissä ollaan tästäkin viisaampia..
 

laive

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, KTP, Mavericks, Chelsea FC
Jarno Kantelus on ollut jo vuosikaudet henk. koht. toivelistalla... Eli tällä huhulla ei mitään totuuspohjaa!
 

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.

Hakkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings, New England Patriots
Aktiivinen karvaus...

Ässien kotisivuilla Härkälä kertoilee kesäkuulumisia. Jutun lopussa oli listaa myös tämän hetken toipilaista. Petrén mainittiin ainakin olevan ihan yltiö huippuvireessä. No, tuohon pitänee suhtautua pienellä varauksella, kun tiedossa on miehen aiemmat kolhut.

Mutta jutusta pomppasi esiin kohta ensi kauden "pelikirjasta": aktiivinen karvaus. Siitä on puhuttu Porissa sitten niin kauan kuin vaan jaksaa muistaa! Mielenkiintoista nähdä miten sitä (jälleen kerran) ensi kaudella toteutetaan. Ja samalla mielenkiinnolla myös odottaen sitä, miten vielä joukkueeseen hankittavat pelurit tähän "aktiivinen karvaus"-pelitapaan soveltuvat. Tietenkin joku reikäpää kanukki tai jenkki olisi tuohon hyvä. Sellainen joka ei nyt niin höpelönä taklaile että ajaa itsensä joka kerta ulos tilanteesta tai vaihtoehtoisesti boksiin istunnolle.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
tietääkseni ei ole Jarno Kantelus.. Mutta eiköhän seura sen piakkoin julkista.

Voi *vetti vaan etten paremmin sanos. Ässillä on jo 3 ja 4 vitjat täynnä pelaajia, itseasiassa miehiä riittää 5-kenttään asti. Luvattu ollaan monesta suusta että hommataan kovan tason janttereita sylkemään maaleja. Jos nyt sitten tälläinen nobody otetaan tarkoituksena pelata 1-2 vitjassa niin se on terve.

Eri asia on, jos mies tulee "patricklostediksi" niin sitten ymmärrän valinnan, toki silloinkin tulee mieleen mistä peliaikaa? Omia erittäin lupaavia junnuja on roosterissa aika paljon ja heidänkin pitäisi joskus päästä pelailemaan.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi *vetti vaan etten paremmin sanos. Ässillä on jo 3 ja 4 vitjat täynnä pelaajia, itseasiassa miehiä riittää 5-kenttään asti.

Eihän Kanteluksen mahdollinen Ässäpesti tähän vaikuta, koska tästä rightin kaverista haetaan selvästi ykkösen maalipyssyä, joka pystyy tarvittaessa myös suojelemaan Kivenmäkeä.

Olisihan tuo tietenkin pienehkö pettymys nimien Saarela, Nurminen, Banham, Engelhardt jne. jälkeen. No, halvempi ainakin.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Eihän Kanteluksen mahdollinen Ässäpesti tähän vaikuta, koska tästä rightin kaverista haetaan selvästi ykkösen maalipyssyä, joka pystyy tarvittaessa myös suojelemaan Kivenmäkeä.

Olisihan tuo tietenkin pienehkö pettymys nimien Saarela, Nurminen, Banham, Engelhardt jne. jälkeen. No, halvempi ainakin.


Lähinnä ajoinkin sitä takaa etten näe miestä potentiaalisena ykköspyssynä. Toivottavasti Ässien johto ei taas sitä virhettä että luvataan enemmän kuin toteutetaan.
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eiköhän tämän suomalaisen rähinäveikon tehtävänä ole lähinnä tarjota sirkushuveja kansalle ja kiusata suippokorvia, hippohiiriä sekä muita pikkueläimiä harjoitusotteluissa. Todennäköisesti kaveri pakkaa laukkunsa ennen liigan alkua. Ja jos ei pakkaa, niin mikäs siinä, hyvin on siinä tapauksessa show'nsa vetänyt.

Eikä tosiaan ole Kantelus, vaan vähän tuntemattomampi sotilas.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Lähinnä ajoinkin sitä takaa etten näe miestä potentiaalisena ykköspyssynä. Toivottavasti Ässien johto ei taas sitä virhettä että luvataan enemmän kuin toteutetaan.

Onko Ässien johdolla tapana luvata jotain ja jättää lupaus toteuttamatta? Tarkoitatko kenties tapausta Nurminen, Holden, Varis tai jotain vatsaavaa "lupausta"?

Vituttaa, kun täällä kaikki aina poraavat ässien johdon huonoutta ja syyttävät turhista lupauksista. Antakaa nyt muutama tai edes yksi esimerkki lupauksesta jota ei ole pidetty. Minä en ainakaan näe mitään ristiriitaa Ässien johdon lehtiin antamien lausuntojen ja toimien välillä. Mitä lupauksia on annettu? Koska, missä ja kenelle?

Kaikki täällä esitetyt "turhat lupaukset"-porut juontavat aina jatkoaikalaisten olemattomasta luetunymmärtämisestä ja annettujen lausuntojen vääristelystä. Esim. Tamminen kertoo lehedessä, että Nurmiselle , Holdenille ja Varikselle on tarjottu sopimusta. Kun äijät eivät tulleet Ässiin, kaikki syyttävät Ässäjohtoa liioista lupauksista vaikka kukaan ei ole luvannut mitään. On vain kerrottu, että on tarjottu sopimuksia. Täällä kaikki jutut paisuvat muutenkin ihmeellisesti. Mahtoiko joku joskus olla sitäkin mieltä, että kaikkien kolmen oli luvattu tulevan Ässiin.

Täällä aina itketään, kun sopimusrintamalta ei kuulu mitään. Jos Ässäjohto kertoisi neuvottelujen olevan hyvällä mallilla jonkun huippunimen kanssa ja kaveri jostain syystä ei haluaisikaan Poriin vaikka Ässät tarjoaisi riittävää sopimusta niin taas täällä valitetaan kun ei maksettu tarpeeksi jne. Vrt. Saarela ja Nurminen.
 

Animal

Jäsen
Eiköhän tämän suomalaisen rähinäveikon tehtävänä ole lähinnä tarjota sirkushuveja kansalle ja kiusata suippokorvia, hippohiiriä sekä muita pikkueläimiä harjoitusotteluissa. Todennäköisesti kaveri pakkaa laukkunsa ennen liigan alkua. Ja jos ei pakkaa, niin mikäs siinä, hyvin on siinä tapauksessa show'nsa vetänyt.

Eikä tosiaan ole Kantelus, vaan vähän tuntemattomampi sotilas.

Ja showmies löytyy listalta Timo Willman, Pasi Reunanen, Miikka Luodes, Heikki Laine, Jani Honkanen, Tuomas Koskinen tai Jani Virtanen...
 

Redhot

Jäsen
Jos Ässäjohto kertoisi neuvottelujen olevan hyvällä mallilla jonkun huippunimen kanssa ja kaveri jostain syystä ei haluaisikaan Poriin

Miksi edes kerrotaan julkisuuteen neuvottelujen olevan hyvällä mallilla jonkun huippunimen kanssa? Tälläisillä lausunnoilla nostetaan fanien odotuksia tarpeettomasti korkealle ja pettymys on todella suuri, kun tämän jälkeen julkistetaan jonkun Märttään Berseroonin sopimus.
 
Ja showmies löytyy listalta Timo Willman, Pasi Reunanen, Miikka Luodes, Heikki Laine, Jani Honkanen, Tuomas Koskinen tai Jani Virtanen...

Löytyy, mutta otetaan nyt tuo Willmannin Timo pois, ettei saa sydäriä yksikään kannattaja. Hän ei ole tulossa.

Tämä on tosiaan hupihankinta lähinnä. Siinä niitä sirkushuveja kauden ekoihin harjoituspeleihin. Ei uhrata paljoa, jos tämä Mestisjamppa vääntää Lukon pelaajan kanssa valssin. Kovasti ihmettelen jos koko kauden sopimuksen saa. Ainakin ansaitsee sen sitten, jos hommansa niin hyvin hoitaa.
 

Redhot

Jäsen
Ja showmies löytyy listalta Timo Willman, Pasi Reunanen, Miikka Luodes, Heikki Laine, Jani Honkanen, Tuomas Koskinen tai Jani Virtanen...

Nykypäivänä näistä kavereista ainoastaan Heikki Laineella ja Jani Honkasella voisi olla ehkä jotain annettavaa SM-liigassa pelaavalle joukkueelle. Treenipelit ovat kuitenkin asia erikseen.
 
Niin siis tosiaan on tuossa listassa nimi, kuten jo totesin, mutta älkää nyt odottako edes että kyseisen pelaajan pelillisiä ominaisuuksia kovasti tarkkaillaan. Luultavasti pelkkä sirkushuveja tarjoava peluri ja se poliisi, jota välillä kaivataan ja välillä taas ei. Harjoituspeleissä kuitenkin on kiva hanskata, kun ei seuraukset ole kovin suuret.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Miksi edes kerrotaan julkisuuteen neuvottelujen olevan hyvällä mallilla jonkun huippunimen kanssa? Tälläisillä lausunnoilla nostetaan fanien odotuksia tarpeettomasti korkealle ja pettymys on todella suuri, kun tämän jälkeen julkistetaan jonkun Märttään Berseroonin sopimus.

Niinpä. Eiköhän juuri siksi nyt ole niin hiljaista. Minua nyt lähinnä harmittaa se, kuinka hankalia Ässä-fanit ovat. Ei tätä porukkaa voi mielyttää. Yksi haluaa jotain tietoa sopimusneuvotteluista ja toinen on sitä mieltä, että väliaikatietoja on turha antaa. Minua vituttaa se, että se on aivan sama mitä Ässäjohto tekee niin täällä porataan läpi kesän. Se asia tuskin koskaan muuttuu. Olisi vain mukavampi lukea näitä ketjuja, jos täällä olisi asiallista keskustelua eikä kaiken maailman perusteettomia teini-itku-raivareita. En jaksa vääntää tästä enempää. Menee itseltänikin ihan itkemiseksi joten parempi lopettaa.

Minä olen oikeastaan tyytyväinen, että ulkomaalaisista ei ole vielä kuulunut mitään. Eiköhän ne keväällä ja alkukesästä hankitut pohjois-Amerikkalaiset ole usein luokkaa Greg Classen. Minä ottaisin mielelläni jonkun, joka vielä tässä vaiheessa uskoisi pääsevänsä ensi kaudeksi NHL:ään.
 

Redhot

Jäsen
Eiköhän ne keväällä ja alkukesästä hankitut pohjois-Amerikkalaiset ole usein luokkaa Greg Classen. Minä ottaisin mielelläni jonkun, joka vielä tässä vaiheessa uskoisi pääsevänsä ensi kaudeksi NHL:ään.

Itse ottaisin Classenin koska tahansa takaisin patapaitaan. Miehen todellista potentiaalia näimme Porin aikana hyvin vähän, koska pelasi suurimman osan kaudesta loukkaantuneena. Todella nöyrä kahden suunnan pelaaja, joka ei epäröinyt puolustaa joukkuetovereitaan missään tilanteessa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisi vain mukavampi lukea näitä ketjuja, jos täällä olisi asiallista keskustelua eikä kaiken maailman perusteettomia teini-itku-raivareita.

Juuri kun meinasin kirjoittaa, että kuinka hauskaa on lukea kunnon itkupotkupillastumisia, niin teitkin sen ihan itse.

Eihän Ässillä ole mitään muuta mahdollisuutta kuin hankkia vielä vähintään yksi jo taitonsa näyttänyt pelimies joukkueeseen. Kaikki muu olisi fanien aliarvioimista ja tietyissä määrin jopa kusetusta.

Mutta joo, onhan se selvä ettei Ässäjohtoa/joukkuetta saa joidenkin mielestä kritisoida ollenkaan. Käsittämätön juttu kaiken kaikkiaan.
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiköhän ne keväällä ja alkukesästä hankitut pohjois-Amerikkalaiset ole usein luokkaa Greg Classen. Minä ottaisin mielelläni jonkun, joka vielä tässä vaiheessa uskoisi pääsevänsä ensi kaudeksi NHL:ään.

Greg Classenin sopimus Ässiin julkaistiin aikanaan juuri jazz-viikolla. Selvästi Classenia nimekkäämpiäkin sopimuksia oli julkaistu jo aiemmin kuten esim. Landon Wilson. Mutta olihan toki kyseinen hemmokin alunperin Ässien haarukassa. Ja tuolloin näiden nimekkäiden NHL-potentiaalien kohdalla ei tarvinnut hirmuisesti pelätä nykyisen kaltaista välistävetoa kun se työsulku oli päällä. Nyt on eri juttu ja ehkä kärsivällisyys palkitaan. 100 % varmaa ei silti ole sekään.

Olennaista tässä on loppujen lopuksi vain se mikä/mitkä pelaajat sieltä vielä Ässiin tulevat. Olisi hienoa jos Ässät löytäisi juuri oikeita haussa olevia ominaisuukia, mutta omasta mielestäni on pääasia että taso olisi riittävä.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Onko Ässien johdolla tapana luvata jotain ja jättää lupaus toteuttamatta? Tarkoitatko kenties tapausta Nurminen, Holden, Varis tai jotain vatsaavaa "lupausta"?

Vituttaa, kun täällä kaikki aina poraavat ässien johdon huonoutta ja syyttävät turhista lupauksista. Antakaa nyt muutama tai edes yksi esimerkki lupauksesta jota ei ole pidetty. Minä en ainakaan näe mitään ristiriitaa Ässien johdon lehtiin antamien lausuntojen ja toimien välillä. Mitä lupauksia on annettu? Koska, missä ja kenelle?

Kaikki täällä esitetyt "turhat lupaukset"-porut juontavat aina jatkoaikalaisten olemattomasta luetunymmärtämisestä ja annettujen lausuntojen vääristelystä. Esim. Tamminen kertoo lehedessä, että Nurmiselle , Holdenille ja Varikselle on tarjottu sopimusta. Kun äijät eivät tulleet Ässiin, kaikki syyttävät Ässäjohtoa liioista lupauksista vaikka kukaan ei ole luvannut mitään. On vain kerrottu, että on tarjottu sopimuksia. Täällä kaikki jutut paisuvat muutenkin ihmeellisesti. Mahtoiko joku joskus olla sitäkin mieltä, että kaikkien kolmen oli luvattu tulevan Ässiin.

Täällä aina itketään, kun sopimusrintamalta ei kuulu mitään. Jos Ässäjohto kertoisi neuvottelujen olevan hyvällä mallilla jonkun huippunimen kanssa ja kaveri jostain syystä ei haluaisikaan Poriin vaikka Ässät tarjoaisi riittävää sopimusta niin taas täällä valitetaan kun ei maksettu tarpeeksi jne. Vrt. Saarela ja Nurminen.

Mitä lupauksia on annettu? Koska, missä ja kenelle?

(Minulle nimim. Mr.Bletchille kesäkuussa, puhelimessa, itse istuin pöydän ääressä, päivämäärää en muista

Jos Ässien korttimyyjät kertovat selvällä suomen kielellä että heille on lupa annettu kertoa, että Ässät hankkivat 1-2 kovan luokan vahvistusta.

Kysymykseen että onko mahdollinen vahvistus ns. toivotaan toivotaan vahvistus esim. Dallasista ja myyjä vastaa ettei ole, vaan kaveri jolla on jo vahvat näytöt aiemmilta pelivuosilta.

Mielestäni tuossa on suhteellisen selkeästi luvattu että hommataan kova/kovia pelaajia. Ikävä kyllä minulla ei ole dokumentoitua faktaa tästä puhelinkeskustelusta, toisaalta jos et usko niin se on minulle yhdentekevää.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Classenhan olisi nykyliigaan lähes huippuvahvistus. Teki edellisvuonna AHL:ssä 50 pinnaa ja viime kaudella DELissä huomattavasti esim. Rob Hiseytä paremmat tehot. Tiedä sitten, jatkuuko miehen sopimus Saksassa, mutta oiva ratkaisu olisi muutamassa joukkueessa vallitsevaan sentteripulaan.

Meikäläisellä on semmoinen kutina, että hiljaisuus siirtomarkkinoilla Ässien suhteen enteilee hyvää. Eli teille tulee ilonaiheita parin kunnon vahvistuksen muodossa. Eiköhän viime kaudesta sielläkin päin opittu (Healey, Naurov, Aston ym.)

Tsemppiä odotukseen, puskista ne vahvistukset tulivat 50 km etelämmässäkin, mutta ainakin itse olin tyytyväinen pitkän odotuksen jälkeen:)

PS. Tervetuloa Pitsiin sankoin joukoin, Porilaiset!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös