Juhlakauden 2007–2008 hankinnat

  • 829 036
  • 2 956
Tila
Viestiketju on suljettu.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
1) Nyt haluaisin näille tiedolle faktaa. Käsittääkseni tämä kuvio on vain teidän epäfanien luoma fantasia.

2) Ässien satsaus tulevan kauden joukkueeseen on ollut jo nyt huomattava kokeneiden pelaajien ja Kivenmäen sopimuksen muodossa, eikä tätä haluta munata jättämällä ulkomaalaisia käyttämättä.

Kohta 1. Faktaa ja faktaa, sanotaanko vaikka näin että uskon itse enemmän kuulemaani juttuun, kuin yhteenkään jatkoaika.com kirjoittajaan. ;) En ole ikinä nähnyt kenenkään nimeävän lähteitään Jatkoajassa ja toisaalta mainitsemani jutut ovat peräisin jo ennen juhannusta. Tuskin sen jälkeen on muutoksia toimistolla tapahtunut, kesälomat kun rullaavat myös toimistonväellä.

Kohta 2. Tuo nyt on aivan sinun omaa toiveajatteluasi/pähkäilyä. Mikään ei pakota Ässiä ostamaan kovalla rahalla 3 ulkomaalaispelaajaa ennen kauden alkua. 1 sieltä tulee varmasti ja ehkä Dallas-bonus, mutta täyttä 4 ulkomaalaispeluria ei nähdä Patapaidassa kauden avauspelissä.

Toivottavasti olen väärässä, koska mielelläni näkisin vielä 3 vahvistusta ensi kauden rosterissa. Ei siis kinata, vaan uskotaan Ässämenestykseen myös kaudella 2007-08!
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kommentoidaan hieman alla olevaa.

Tuskin sen jälkeen on muutoksia toimistolla tapahtunut, kesälomat kun rullaavat myös toimistonväellä.

Ei toimiston henkilöstön kesäloma sinällään mitenkään lopeta Ässien pelaajahankintaa. Ässillä on Dallas-yhteyden kautta käytettävissä satojen mahdollisten pelaajien hyvinkin tarkat scouttaustiedot. Tästä listasta on aikaa sitten ruksittu tietty määrä kiinnostavia nimiä ja osaan näistä nimistä on oltu yhteydessä agenttien välityksellä. Lisäksi agentit ovat luonnollisesti toimittaneet omia listojaan saatavissa olevista pelaajista ja näiden asettamista ehdoista. Lähes kaikkien kiinnostavien nimien kohdalla on käytössä NHL-optio, eli jos sopiva tarjous tulee ennen tiettyä päivää, sopimus Ässien kanssa raukeaa. Sopimuksen allekirjoituspalkkio luonnollisesti jää agenttille/pelaajalla ja tästäkin syystä Ässät ei ole juuri pitänyt kiirettä ulkomaalaisten kanssa. Lisäksi joukkueen runko on sen verran hyvässä mallissa, että mihinkään paniikkihankintoihin ei ole edes tarvetta.

Kohta 2. Tuo nyt on aivan sinun omaa toiveajatteluasi/pähkäilyä. Mikään ei pakota Ässiä ostamaan kovalla rahalla 3 ulkomaalaispelaajaa ennen kauden alkua. 1 sieltä tulee varmasti ja ehkä Dallas-bonus, mutta täyttä 4 ulkomaalaispeluria ei nähdä Patapaidassa kauden avauspelissä.

Itse taas näen nimenomaan hyvänä sitä, että kauden aikana on käytettävissä ainakin yksi vapaa ulkomaalaispaikka. Ensinnäkin on mahdotonta sanoa tuleeko pitkiä loukkaantumisia avainpelaajille ja jos tulee, niin mihinkä osaan joukkueesta. Edelleen kesken kauden on aina saatavissa kovempia nimiä kuin kauden alla, aina jollain menee sukset ristiin valmentajan kanssa edellisessä seurassa tai jollakin seuralla loppuu yksinkertaisesti rahat heti alkuun. Näissä tapauksissa Ässien vapaa ulkomaalaispaikka ja kunnossa oleva kassa ovat kullanarvoisia valtteja, joita ei kannata antaa kädestä pois vain saamalla muutaman fanin onnelliseksi heinäkuussa. Lisäksi Ässissä on tällä hetkellä niin paljon kukkaan puhkeamassa olevaa potentiaalia, että olisi äärityhmää tuoda joukkueeseen viime kauden tyyppisiä "vahvistuksia", omat pojat hoitavat kyllä rivimiesten hommat.

Itse näen tarpeen yhdelle right-laiturille ja pakollisen Dallas avun sijoittaisin puolustukseen syvyyspelaajaksi kolmos/nelosketjun paikalle. Kauden aikana kyttäisin lähinnä rightin pakkia ylivoiman moottoriksi/ampujaksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kohta 1. Faktaa ja faktaa, sanotaanko vaikka näin että uskon itse enemmän kuulemaani juttuun, kuin yhteenkään jatkoaika.com kirjoittajaan. ;) En ole ikinä nähnyt kenenkään nimeävän lähteitään Jatkoajassa ja toisaalta mainitsemani jutut ovat peräisin jo ennen juhannusta. Tuskin sen jälkeen on muutoksia toimistolla tapahtunut, kesälomat kun rullaavat myös toimistonväellä.

Kohta 2. Tuo nyt on aivan sinun omaa toiveajatteluasi/pähkäilyä. Mikään ei pakota Ässiä ostamaan kovalla rahalla 3 ulkomaalaispelaajaa ennen kauden alkua. 1 sieltä tulee varmasti ja ehkä Dallas-bonus, mutta täyttä 4 ulkomaalaispeluria ei nähdä Patapaidassa kauden avauspelissä.

Toivottavasti olen väärässä, koska mielelläni näkisin vielä 3 vahvistusta ensi kauden rosterissa. Ei siis kinata, vaan uskotaan Ässämenestykseen myös kaudella 2007-08!

Jutustasi näkee hyvin, kuinka vähän tiedät SM liiga seuran toiminnasta. Lähteistä toistan taas saman jutun, erittäin harvoin kerron mistä jutun kuulen, koska se ei ole merkityksellinen tieto ja usein lähde ei halua nimeänsä keskustelupalstalle. Toisaalta, minulle on ihan sama uskooko joku minua tai ei. Joskus olen oikeassa ollutkin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jutustasi näkee hyvin, kuinka vähän tiedät SM liiga seuran toiminnasta. Lähteistä toistan taas saman jutun, erittäin harvoin kerron mistä jutun kuulen, koska se ei ole merkityksellinen tieto ja usein lähde ei halua nimeänsä keskustelupalstalle. Toisaalta, minulle on ihan sama uskooko joku minua tai ei. Joskus olen oikeassa ollutkin.

Nimenomaan, sama mullakin, eli ei minua kiinnosta uskooko joku juttujani vai ei. Toisaalta en usko, että nimimerkillä jatkoajassa joku voi väittää tietävänsä yhtään enempää Ässien pelaajapolitiikasta kuin itsekään. Täytyy vain luottaa tiedonmuruihin joita saa Ässien johtoa hyvin tuntevilta henkilöiltä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Okei, kai se on pakko uskoa ettei Matt Nickerson tule Ässiin, mutta voisiko tässä olla korvaaja...

http://www.cobourgcougars.com/profile_player.php?search=30

Tulikin vielä avattua netti ympärikännissä, jumalauta mikä löytö! Pitäiskö soittaa Sulolle nyt heti?

Hei, nyttenhän pitäisi Sulon tehdä Jyp Hockey Teamit ja palkata Jeffrey Ässiin, niin sitä kautta saataisiin myös Matthew tänne. Nerokastako?
 
Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Hei, nyttenhän pitäisi Sulon tehdä Jyp Hockey Teamit ja palkata Jeffrey Ässiin, niin sitä kautta saataisiin myös Matthew tänne. Nerokastako?
Mahtavatko kuitenkaan olla sukua kun toisen kotikaupunki on Kanadassa ja toisen USA:ssa...
 

mic82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja lentävät mikroautonrenkaat
Saarenheimo, anyone?
Mistä asti Saarenheimo on kuulunut Ässien juhlakauden hankintoihin? Mars mars takaisin sinne omalle hiekkalaatikolle suttaamaan keskusteluosioita.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hermostuttaa

Olenko ainoa, jota on kuitenkin jo alkanut ihan vähän jo huolestuttaa, että missä ne meidän täsmähankinnat oikein luuraa? On totta, että kauden alkuun on vielä paljon aikaa, neuvotteluja ehditään vielä käydä yms..
On kuitenkin tosiasia, että ensimmäiset jääturnaukset ovat ovella, ja suurin osa joukkueista alkaa olla kasassa. En halua leimautua miksikään huutelijaksi, joka toivoo rahajengiä heti talouden kohennuttua, mutta kivahan olisi ensi vuonna katsella uskottavaa Ässä-porukkaa...
Lopuksi pientä vuodatusta: Miksi aina me (ollaan vikana liikenteessä)?
 

Bud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän syksyllä saavutetut mestaruudet
Olenko ainoa, jota on kuitenkin jo alkanut ihan vähän jo huolestuttaa, että missä ne meidän täsmähankinnat oikein luuraa? On totta, että kauden alkuun on vielä paljon aikaa, neuvotteluja ehditään vielä käydä yms..
On kuitenkin tosiasia, että ensimmäiset jääturnaukset ovat ovella, ja suurin osa joukkueista alkaa olla kasassa. En halua leimautua miksikään huutelijaksi, joka toivoo rahajengiä heti talouden kohennuttua, mutta kivahan olisi ensi vuonna katsella uskottavaa Ässä-porukkaa...
Lopuksi pientä vuodatusta: Miksi aina me (ollaan vikana liikenteessä)?

Petre, Virkkunen, Tähtinen.. Eiköhän tässä ole ajoissa tullut jo muutama hankinta ja jatkosoppareissakin löytyy ihan mukavia nimiä. Ei nuo muiden hankinnat kauhean nimekkäitä ole, joten eiköhän tässä olla tulossa kilpailukykyiseksi jengiksi.
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Niin, jos Ässät tekisi nuo hankinnat nyt niin nehän olisi aivan saatanan hyviä hankintoja. Mutta kun ne tehtiin jo aikaa sitten niin eihän ne mitään ole.

Siihen aikaan kun Ässät teki nuo hankinnat oli markkinoilla sentään jotain hankittavaa, joo joo samaa hoetaan aina. En minä väitä vastaan etteikö olisi mukavaa lukea nyt kun Ässät hankkii pari todellista vahvistusta.

Ei tällä hetkellä muutkaan juuri hankintoja tee, paitsi Lukko joo. Joten ei tässä nyt mitään paniikkia kannata ottaa eikä lietsoa. Eiköhän sieltä vielä jotain pelimiehiä saavu, ennemmin tai myöhemmin...
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kärsivällisyyttähän tämä koettelee, mutta jos ja kun Ässät aikoo hyödyntää Dallas-yhteistyötä ja täyttää 1-2 ulkomaalaispaikkaa näillä lähes ilmaisilla vahvistuksilla (jotka tällä kertaa toivottavasti myös ovat vahvistuksia), niin ei kai tässä ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin odotella siihen saakka, kunnes Dallasin kanssa saadaan asiat selviksi. Viime kesänä Crombeenin sopimus julkaistiin 2.8. ja tässä ketjussa jo mainittiinkin se käynnissä oleva nuorten lupausten leiri joka kestää tämän kuun loppuun, joten saattaa tässä vielä ainakin pari viikkoa kulua ennen sopimuksista tiedottamista. Tämähän ei tarkoita sitä, etteikö Ässät voisi koko ajan neuvotella monienkin kiinnostavien nimien kanssa, mutta jos mitään yhtä selvästi muiden joukosta erottuvaa kultakimpaletta ei ole löytynyt, niin on toki järkevämpää katsoa myös Dallas-kortti rauhassa.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää, että millä tavalla tämä Dallas-vahvistusten valinta tapahtuu tällä kertaa. Viimeksihän Pajuoja oli itse paikanpäällä seuraamassa harjoitusleiriä, mutta Härkälä ei taida olla suunnannut/suuntaamassa rapakon taakse? Ehkä sitten luotetaan vain Takon tietämykseen? Toivotaan nyt ainakin, että Crombeen ja Wandell eivät anna potentiaalisille vahvistuksille kovin negatiivista kuvaa Porista ja Ässistä.
 

Tuamas

Jäsen
Olenko ainoa, jota on kuitenkin jo alkanut ihan vähän jo huolestuttaa, että missä ne meidän täsmähankinnat oikein luuraa?

..........

Lopuksi pientä vuodatusta: Miksi aina me (ollaan vikana liikenteessä)?

Luehan ihan huolella nämä keskustelut tässä otsikossa, niin sinulle(kin) selviää miksi Ässät ei ole vielä julkaissut/tehnyt soppareita. Vinkkeinä NHL ja vanhat parrat.

Ja vuodatukseesi, liigassa on tietääkseni kaksi joukkuetta (Lukko & Jyp), jotka ovat tehneet kovempia hankintoja tässä lähiaikoina. Kerrothan minulle ja miksei muillekin keitä nämä 11:sta muun liigajoukkueen täsmähankinnat ovat?
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos sm-liigaan tippuu 2-3 seuraavan viikon aikana useita vähintään Dwight Helmisen tai Ryan Vescen tasoa olevia hyökkääjiä ja Ässät yhä panttaa korttejaan, niin sitten olen harmissani. Tässä vaiheessa en, sillä luulen ymmärtäväni hankintataktiikan jujun nyt kun kotimaisten kanssa tuli vesiperä.
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tiettävästi Mikonkadulla (tai Hirsimäen mökillä) on kyllä saatu jotain pahvia aikaiseksi. Onko sitten jännää ja järisyttävää, vaiko vain toista, eiköhän siitä aika pian jotain kuulla. Ja jos ei pian, niin viimeistään viikon päästä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liigan top-10 pistepörssissä, ja liigan ehdottomasti tehokkaimman ketjun sentteri.. just ja just kehtaa lähteä kauteen tuollaisella ykkössentterillä.
Niin, uskon TosiFanin alunperin tarkoittaneen sitä, että Strakan korvaaminen Jacinalla on Lukolle tasonpudotus. Olen kyllä samaa mieltä näin ennakkoon, vaikka varmasti ihan kohtalainen pelimies onkin.

Onko kenelläkään mitään tietoa, että mihin Mika Rontti on suuntaamassa? Luulisi nyt johonkin kelpaavan.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Onko kenelläkään mitään tietoa, että mihin Mika Rontti on suuntaamassa? Luulisi nyt johonkin kelpaavan.

Rontille tarjottu pelipaikkaa Mestiksestä. En tiedä mikä viimeisin tilanne on, mutta ainakaan ko. seura ei sopimusta ole vielä julkaissut.

-paze-
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liigan top-10 pistepörssissä, ja liigan ehdottomasti tehokkaimman ketjun sentteri.. just ja just kehtaa lähteä kauteen tuollaisella ykkössentterillä.

Eiköhän tuossa aiemmin viitattu siihen, että Saarenheimo pelasi Lukossa jo viime kaudella. Koska kaveri tuskin pelaa ensi kaudella 45 minuuttia per ottelu, niin jos hän korvaa ensi kaudeksi Strakan - joku muu korvaa Saarenheimon. Ja se joku lienee tämä Jacina. Koska kyseessä lienee täysin erilainen pelaajatyyppi kuin Straka niin tämä JA-tasoinen tilastovertailu on turhaa, mutta koska tämäkin ketju ajautui näille raiteille tilastoista niin väännetään rautalangasta:

Kukaan ässäfani tuskin olisi tyytyväinen mikäli Ville Hirvonen korvattaisiin nyt heinäkuussa Tomi Hirvosella, koska markkinat nyt ovat tällä hetkellä mitä on. Siksi toiseksi sm-liigaan on toistaiseksi siirtynyt kovin vähän maalintekijäksi profiloituneita vahvistuksia, joten en ole vielä hirveän masentunut ettei Ässät korvannut Kristian Kuuselaa Jacinalla tai Warren Petersillä. Eivät näytä kovin sopivalta pelaajatyypiltä kumpikaan...

Jos Kuuselan korvaaja on lopulta joku 3 maalin ja 20 pisteen AHL-hyökkääjä, niin itken vasta sitten. Siihen saakka..
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liigan top-10 pistepörssissä, ja liigan ehdottomasti tehokkaimman ketjun sentteri.. just ja just kehtaa lähteä kauteen tuollaisella ykkössentterillä.

Voisit varmaankin listata Saarenheimon tärkeät maalit/pisteet? Yksi tunnettu käsi/heitto on, mutta Saarenheimon pisteet ovat pääasiassa kavennuksia 1-5 tai voittopelissä 6-2 maaleja. Todella pehmeä pelaaja, joka yleensä istuu penkin päässä kuin tärkeitä pelejä ratkaistaan oman joukkueen eduksi.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Voisit varmaankin listata Saarenheimon tärkeät maalit/pisteet? Yksi tunnettu käsi/heitto on, mutta Saarenheimon pisteet ovat pääasiassa kavennuksia 1-5 tai voittopelissä 6-2 maaleja. Todella pehmeä pelaaja, joka yleensä istuu penkin päässä kuin tärkeitä pelejä ratkaistaan oman joukkueen eduksi.

Kiitos tästä! Päivän tai oikeastaan viikon parhaimmat naurut! Kyllä sinun kannattaisi alkaa vähintään ammattilais-scoutiksi. Loistavaa kirjoitusta maajoukkuetason hyökkääjästä, joka on jo muutaman vuoden ollut joukkueidensa parhaimpia jäähyn tappajia.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Eiköhän tuossa aiemmin viitattu siihen, että Saarenheimo pelasi Lukossa jo viime kaudella.
No itse ainakin ajettelin asian niin, että Saarenheimon ketju oli ykkönen kuluneella kaudella(ja tulevallakin) ja nyt haettiin kakkoseen senteriä ja siihen hommaan sopii puolustusvoittoisempi kaveri paremmin. Tuskin edes vero voi kiistää etteikö juuri Saarenheimon johtama kolmikko ollut liigan tehokkaimmasta päästä ellei tehokkain 65 maalilla(Saarenheimo 19) ja eiköhän tuollaisilla tehoilla olla ykkösketju.

Mutta mitä tulee Ässien hankintoihin, niin olisin kovasti huolissani jos dallaskortin varaan jotain lasketaan. Tunnettuahan on että dallasin prospectit on aika huonossa jamassa koko änäriä ajatellen ja ne muutamat hyvät varmaankin haluavat pitää rapakon tuolla puolen, joten kovin kummoisia pelureita sieltä tuskin on tulossa vaan markkinoille pitäisi nyt katseet suunnata jos kunnon ulkkarivahvistukisia havittelee .
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös