frodo kirjoitti:
Kyllähän kaikenlaisen kritiikin ymmärtää lähiaikojen töppäilyjen tähden. Ei ole minun mielestäni kovinkaan fiksua noiden kusetusten jälkeen yrittää samaa uudestaan, vaikkakin tosissaan joukkuetta tällä kertaa kokoaisikin. Ei urheiluseuran johto voi sysätä seuraavan kauden menestystä ja joukkueen rakentamista yhteistyökumppaneiden, ja jopa fanien harteille. Ainakaan tuollaisen kauden jälkeen.
Ja vielä siihen että täällä ihmiset ymmärtävän Hirsimäen lausuntoja väärin, niin minä ainakin näin pelaajabudjetin perässä sanan: edellyttäen.
Pallo on teillä, seurajohto. Tehkää seuraava liike!
Olen aika laiska kirjoittamaan tänne, mutta nyt on pakko kysyä, kun niin usein näitä asioita täällä mainitaan.
1. Mitä ovat viimeaikojen töppäilyt?
2. Entä kusetus?
3. Kuka on sysännyt menestyksen yhteistyökumppaneiden ja fanien harteille ja millä tavalla?
Itseänikin kyllä harmittaa viime kauden huono menestys. Valmentaja oli huono, mutta ainahan kokemattomassa valmentajassa on riskinsä. Pelaajamateriaalikaan ei ollut riittävä.
Vuosia on ollut tärkeintä saada talous kuntoon ja turvata porilainen kiekkoilu ja siinä on onnistuttu hyvin. Huonojakin päätöksiä on tehty, mutta niitä tekee aivan varmasti jokainen ihminen. Nyt voisikin olla hyvä miettiä kuinka paljon on tehty hyviä päätöksiä ja kuinka paljon huonoja. Mielestäni Ässien johto jää reilusti plussan puolella.
Mitä tulee valmentajien ja pelaajien hankintaan, niin luulevatko kaikki, että Hirsi, Takko tai Ahola tuosta vain päättää ketä otetaan? Kai siinä nyt toisellakin osapuolella on sanansa sanottavana. Vaikea pelaajia on hankkia, jos niitä ei ole tarjolla. Pelaajatkin ovat ihmisiä. Ei heitä voi pakottaa Ässiin vaikka olisi kuinka paljon rahaa. Joku voi mennä pienemmällä palkalla toiseen seuraan, jotta lapsen ei tarvitse vaihtaa koulua tai vaimon jättää työtään. Mistä näistä tietää. Ja täällä haukutaan Ässien johto vaikkei ole mitään tietoa millainen tarjonta on, ketä on koitettu palkata, millä summalla ja mihin homma on kariutunut. Omaltakohdaltani voin sanoa, että minua ei tällä hetkellä saisi Irakiin töihin millään rahalla. Jokainen voi omalta kohdaltaan miettiä, asettaisiko itse työpaikalleen ja asuinseudulleen mitään muita kriteerejä kuin paras mahdollinen palkka.
Mikäs Hirsi ja kumppanit tekevät, jos pelaajia ei ole tarjolla tai pelaaja ei vain halua Poriin palkasta riippumatta.
Lähti vähän mopo käsistä, mutta alkaa vituttamaan tämä kitinä. Kyllä se niin on, että harva ymmärtää kuinka hyvin asiat ovat, ennen kuin asiat ovat todella paljon huonommin.