Juhannus 2020 – LIVE!

  • 11 857
  • 150
K

Kiekkokatsoja

Hyvät jussit!
Varovasti alkoholin, vesillä olon, auringon, riitelyjen.. ja
Ennenaikaisen siemensyöksyn, raskauden, ja minkä tahansa kanssa.
Kontrollissa kaikki siis.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Naisystävä lähti mökille ja koska itse en ole tippaakaan mökki-ihmisiä, päätin jäädä kaupunkiin. Grillitassuja ja makkaraa uunissa ja perunat kehumassa. Kohtapuoliin pyörähtämään keskustan terasseilla ja ilta todennäköisesti futista katsellen oluen kera. Kaupunkijuhannus on oikeasti todella hyvä juttu, suosittelen.
 
K

Kiekkokatsoja

Naisystävä lähti mökille ja koska itse en ole tippaakaan mökki-ihmisiä, päätin jäädä kaupunkiin. Grillitassuja ja makkaraa uunissa ja perunat kehumassa. Kohtapuoliin pyörähtämään keskustan terasseilla ja ilta todennäköisesti futista katsellen oluen kera. Kaupunkijuhannus on oikeasti todella hyvä juttu, suosittelen.
Kaupungissa on sopivan rauhallista juhannuksena. Samoiten jos jollakulla lapsia, niin puuhamaat ja muut huvipuistot lienee nykyisinkin vain puolillaan? Korjatkaa jos olen väärässä, ja tilanne on muuttunut 10-20v aikana.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Kaupungissa on sopivan rauhallista juhannuksena. Samoiten jos jollakulla lapsia, niin puuhamaat ja muut huvipuistot lienee nykyisinkin vain puolillaan? Korjatkaa jos olen väärässä, ja tilanne on muuttunut 10-20v aikana.
Rauhallisempaa toki kuin normaalina kesäviikonloppuna, mutta kyllä ainakin Helsingissä on porukkaa liikkeellä. Ei ruuhkaksi asti kuitenkaan ja rannalle, terasseille yms mahtuu oikein hyvin. Sikäli ajat ovat muuttuneet, että kaupunkijuhannus on nykyään jo monille vaihtoehto. Vielä kymmenen vuotta sitten juhannusaattona keskustassa ei ollut ristin sielua.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Korkkasin ensimmäisen tölkin... Colaa. Ja zeroa kaikenpäälle kun olen sen (sokerittoman) makuun tottunut.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Tallinkin Star mennä jumputtaa kohti Viroa, Konsta ja auto kyydissään. Auton takakontissa ei ole (vielä) galjaa mutta kokonainen kotipanimo on. Kapistus oli Motonetin tarjouksessa satkun halvempi kuin Virossa ja paikallisella kaverilla on kuulemma tarvetta moiselle laitteelle.

Aattoiltana on ohjelmassa grillailua ja saunomista paikallisten harrastekavereiden kanssa. Lauantaina matka jatkuu kaverin luo Tarton seudulle. Siellä on ohjelmassa höyrysaunomista, tavallista saunomista ja uimaaltaassa pulikointia. Altaassa on lämmitys mutta toimiikohan se toiseenkin suuntaan? Etelä-Virossakin on nimittäin ollut aika lämmintä.

Maanantaina pitäisi jättää mukana oleva 34-vuotias Penari paikalliselle sepälle museokunnostukseen ja sitten illalla kotio ilman autoa. Onneksi tallissa odottaa valmiina avoauto kesän ajeluihin.

Duunihommat jatkuu tiistaina mutta jos kaikki menee nappiin niin perjantaina alkaisi loma. Kyllä kelpaa.

Hyvää Jussia vaan kaikille jatkislaisille!
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Oon yksin kotosalla, muu väki lähti jo etukäteen maalle, mutta mulla työt jatkuu vielä juhannuksen jälkeenkin. Kaupunkijuhannus. Soitin ystävälle, oli puhe jotta heille menisin. Tuumitaan tässä kyytejä ja aikatauluja, mutta jollei onnistu, ei haittaa. En jaksa näitä juhlapyhiä ja olisin mieluiten kaikki karnevaaliajat töissä, mutta nykyinen duuni ei sitä mahdollista. Joulun sentään sain olla töissä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Älkää nyt kesän kauneinta aikaa missään betonierämaassa viettääkö. Jos ei pakko ole. Betoni on kauneimmillaan vasta marraskuussa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ihan kotona viettelen perheen kanssa juhannusta. Grilli ja sauna lämpimänä. Ensimmäinen lonkero avattu. Ylen TV-viihdehistoriikki taustameluna. Sääkin suosii.

Voisi juhannusta paskemminkin viettää.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kotonahan se Juhannus menee. Perillinen on rouvan vatsassa jo sen verran loppusuoralla, että mihinkään kauemmas ei voi lähteä. Oluttakaan ei tietenkään pysty nappailemaan.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Hieno ilma käydä avoautolla hakemassa kaupasta olutta. Kohta terassille.
 

Glove

Jäsen
Tässä tytön kanssa kotona kässehitään. Just syotiin jäätelöä, onhan se namia varsinkin tällä kelillä.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Päivän ensimmäinen punaviini nautittu. Ei taida jäädä viimeiseksi. Kohta mennään siihen vaiheeseen, että spekuloin itsekseni, että ketkä ovat Ässien ensimmäiset hankinnat tulevalle kaudelle.
 

A Siente

Jäsen
Avasin juhannuksen kunniaksi kaihtimet. Ekan oluen korkkasin heti herättyäni. Eiköhän tässä aika päissään tulla olemaan. Kotona tulee vietettyä, kun ei ole muutakaan paikkaa mihin mennä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Paistan tuossa nyt niitä ahvenanmaalaisia pannukakkuja. Toisen jo paistoin ja toinen on vielä uunissa. Täytyhän niitä kaksi pellillistä oikein paistaa näin juhannuksena ja kun en ole niitä vuoteen taas syönytkään. Jos jotain sattuu jäämään juhannuksen jälkeen syömättä niin pistää pakkaseen...

Yhden palan pannukakkua jo maistoinkin. Luonnollisesti kermavaahdon, mansikkahillon ja mansikoiden kanssa. Ja on kyllä niin hyvää. Voi Luoja kun onkin hyvää. Torstaina paistoin silloin ne pari pannaria töihin kahvipullaksi mutta luulen että kun teki nyt itse puuronkin niin maku vain parani. Nyt söin yhden palan ja illalla sitten lisää.

Kohta voisi keitellä juhannusaattokahvit ja sen jälkeen lähteä juhannusaattokävelylle. Sitten voisikin syödä sitä juhannusaattoiltapalaa eli tuota pannukakkua. Ja muuten, se viime perjantaina tekemäni juhannussima on myös todella hyvää. Ei minulla muita varsinaisia herkkuja tämän vuoden juhannuksena olekaan kuin tuota affenanmaan pannukakkua ja juhannussimaa.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mökillä Vihdissä saunomassa ja juon legenda-olutta. Hiidenveden mustionselällä menee paljon moottoriveneitä. Kunpa tähän järveen ei tänä juhannuksena kukaan hukkuisi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Laitappa meille muillekin resepti niin saadaan kokeilla. Silloin harvoin kun teen olen käyttänyt "maailman parhaan pannukakun" reseptiä.

Tuo maailman paras pannukakkukin on kyllä todella hyvää. Mutta tämä ahvenanmaalainen pannukakku on vaan vielä parempaa. Tai tätä mieltä minä itse olen. Tuo mannapuuro ja kardemumma tuovat hyvät lisämaut pannariin. Tuolla Kotikokin sivuilta löytyvällä reseptillä minä olen jo muutamana vuonna tämän ahvenanmaalaisen pannukakun tehnyt ja tulee hyvää. Tietenkin nämä on aina makuasioita, se mistä minä tykkään ei välttämättä ole toisen suosikki ja niin edelleen. Mutta en oikeastaan ole kuullut kenenkään muun koskaan haukkuvan ahvenanmaalaista pannukakkua kuin serkkuni, joka sanoi että se on liian makeaa. Mutta minä itse kun olen sellainen pullahiiri ja saa olla sitten jo tosi makeaa jos on liian makeaa minun makuuni.

Mutta tässä nyt se resepti:

 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tunti sitten tuli päästyä töistä, ja heti kotia saavuttua oluiden ja sikarien kanssa tulin tähän pihalle aurinkotuoliin lukemaan jatkista. Aivan normi päivä miulle siis. Hieman tässä arvon, että pitäisikö laittaa sauna päälle, mutta hirveää hinkua en sähkösaunaa kohden tunne nytten, kylmä suihku riittänee. Mikäli olisi puusauna, niin sitten asia olisi toisin.

Rouva iltavuorossa töissä ja teinit tekevät lähtöä kylille. Sen verran ollaan kriminaaleja vaimon kanssa, että molemmille on pikkuisen janojuomaakin hankittu, vaikka alaikäisiä ovatkin. Kyllä nuo juomansa hankkisivat muualta kuitenkin. Omatkin teinivuodet tuntuvat kuin olisivat vasta äskettäin olleet käsillä, eikä Krepo aina ihan kuivin suin ollut itsekään.

Huomenna sitten perheen kesken grillausta ja ehkäpä jotain pihapelejä.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Aamulla pieni lenkki ja jumppa, sitten ravintoa , raparperipiirakka, rantasauna, lisää ravintoa, nyt pieni hupiajelu ja sitten illalla jotain kevyttä tekemistä vielä niin siinä se onkin sitten
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aamulla ostoksille Stockalle, kun siellä ei ollut oikein ketään, vaikka oli alet. Vaatetta mukaan. Sitten Seurasaareen häröilemään, sinne tuntui tosin eksyneen muutama muukin. Ja nyt sitten himassa ruuanlaittoa ja pientä tissuttelua. Menee tämä juhannus näin Stadissakin, kun ei liikaa ajattele, että se on juhannus.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vähän juhannusruusuja juhannukseksi. Mukavaa loppu iltaa! Saunaan ollaan juuri menossa... siis kohta, pian.
 

Liitteet

  • IMG_20200619_174228~3.jpg
    IMG_20200619_174228~3.jpg
    674,8 KB · kertaa luettu: 140

Johan Eihän

Jäsen
Suosikkijoukkue
H.K.H, Tahko, Hyvinkää Ringette
Eka juhannus ikinä poissa järveltä, hiukan outo fiilis. Melkein normi perjantai kun Novaltakin tulee retroperjantai. En ota kuitenkaan tästä tapaa, ei tää niin hauskaa ole.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käytiin vaimon ja tyttären kanssa ensimmäistä kertaa tsekkaamassa miltä Helsingin keskusta näyttää Juhannuksena ja samalla pitkästä aikaa ulkona syömässä. Olihan siellä normiviikonloppua selvästi rauhallisempaa mutta ei mitään autiota kuitenkaan. Kun kaupunkilaiset lähtevät maalle niin maalaiset lähtevät kaupunkiin.

Kohta kun saadaan neiti nukkumaan niin voi taas jatkaa varsinaisia juhlallisuuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös