Mainos

JUHANNUS 2007

• 36 213
  • 222

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Hans Niskatuki ja pernaveikko ovat asian ytimessä. Hienoa, että täältä sentään löytyy näitä Suomen suven kirkkaimman kruunun puolustajiakin. Ei jumalauta, jos ei juhannuksesta syty niin ei sitten mistään. Ja turha tässä on lähteä vertaamaan juhannusta johonkin toiseen kesän viikonloppuun. Juhannus on juhannus, ihmisillä myös perjantai vapaata, kaikki rennon letkeällä mielellä ja kokot & juhannussalot tarjoavat tunnelmointiin oivaa lisämaustetta.

Ja loppujen lopuksi pienistä asioistahan tuo koko juhannuksen tunnelma koostuu. Mökki veden ääressä, sauna, grillailu, juomat, valoisuus, pelailu, pieni kaveriporukka jne. On siinä vaan jotain, mihin vain suomalainen pystyy.

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juhannus on juhannus, ihmisillä myös perjantai vapaata, kaikki rennon letkeällä mielellä ja kokot & juhannussalot tarjoavat tunnelmointiin oivaa lisämaustetta.

Ei mulla ole vapaata perjantaina eikä edes lauantaina. Mikäs mä mahdan olla?. Aivan oikein, vuorotyöläinen. Eipä tänä vuonna pääse siis kauheesti juhlimaan juhannusta. Eikä näillä näkymin ainakaan siinä parhaassa seurassa.

Itsellekin juhannus ollut jo pari vuotta aika samantekevä. Festareita tullut kierrettyä, mutta se elämä saa jo olla takana. Ensi vuonna rehellisesti sitten mökkikännit ja tänä vuonna pyrkii kulkemaan vaan varjoissa.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä tuossa nyt noita edellisiä vastauksia lueskelin, niin siellä käytiin pientä "väittelyä" siitä, että onko juhannus turha juhla, vai ei. Jokaisella on tietenkin oikeus omaan mielipiteeseensä, mutta eiköhän tämäkin asia ole niitä kuuluisia makuasioita. Joitakin nappaa, toisia ei.

Se riippuu myös pitkälti elämäntilanteesta, nappaako juhannus vai ei. Tähän voi vaikuttaa se, onko juhannuksen viettäjä sinkku vai ei ja siitä, minkälainen kaveriporukka hänellä on. Minä tiedostan sen, että minulla ei olisi kotimaassa ollut kuin muutama huono vaihtoehto juhannuksen viettoon ja siksi päädyin omaan ratkaisuuni. Jos minulla taas olisi vaikka näpsäkkä tyttöystävä, juhannuksen vietto vaikka parin tuttavapariskunnan kanssa jollain mökillä olisi varmasti pätevä ratkaisu.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei jumalauta, jos ei juhannuksesta syty niin ei sitten mistään. Ja turha tässä on lähteä vertaamaan juhannusta johonkin toiseen kesän viikonloppuun.
Jos juhannus ei sytytä, niin se ei vain sytytä. Joitain ei iske vappu, toisia taas joulu, ei siinä sen ihmeellisempää. Juhannusta voin itse aivan hyvin verrata mihin tahansa kesäviikonloppuun, koska esim. heinäkuussa on yleensä paremmat kelit ja reissuun voi lähteä kavereiden kanssa silloinkin. Mutta todellakin, jokainen viettäköön jussinsa haluamallaan tavalla, kunhan ei tule huutamaan meidän oven taakse.

Barry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kuulemieni juttujen perusteella Kalajoen juhannus on yksi kesän parhaista festareista, joten arvoisat jatkislaiset, lyökää telttanne autoon ja tulkaa Kalajoelle!

Mielenkiintoista. Kuulemieni juttujen perusteella Kalajoella kilpaillaan lähinnä siitä, kuka tunnelilippispäinen vetää hesaalaasia eniten turpaan. Tiedä sitten, ovatko kuulemani tarinat olleet kärjistettyjä esimerkkejä epäonnistuneista juhannusjuhlista, mutta itsehän en kovinkaan mielelläni löisi telttaani autoon ja lähtisi Kalajoelle. Juhannuksena siis. Muutenhan Kalajoki on varsin upea paikka, ei siinä mitään.

Vaikka jo edellä nostin hattuani eräälle nimimerkille RMJ:n luonteen loistavasta kuvauksesta, niin mainittakoon vielä, että kokemani perusteella RMJ:ssä on varsin leppoisa tunnelma, eikä musiikkifestarit ole muuttuneet minkään sortin turpafestareiksi.

Itse odotan juhannusta tällä hetkellä todella paljon. Vieläkin meneillään oleva alkoholiton viikonloppu on saanut janon niin kovaksi, että kohtahan sylkikin jo pölisee. Perkele.

Olis jo juhannus!

e: typo

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja turha tässä on lähteä vertaamaan juhannusta johonkin toiseen kesän viikonloppuun.... Ja loppujen lopuksi pienistä asioistahan tuo koko juhannuksen tunnelma koostuu. Mökki veden ääressä, sauna, grillailu, juomat, valoisuus, pelailu, pieni kaveriporukka jne.
Ööö... Niin tota mä just meinasin. Käytönnössä ihan sama asia, siis samat tekemiset samalla porukalla samassa ympäristössä, ainoastaan mielessä vaan termi "juhannus", joka no joo toisaalta voi tuoda lisää fiilistä tms, mutta mä kyllä osaan nauttia muistakin viikonlopuista ja muistakin hetkistä samalla lailla, ja mun kalja maistuu muulloinkin ihan samalta kuin esimerkiksi just juhannuksena.

Tobias

Jäsen
No moi!

Itse en vietä juhannusta todennäköisesti mitenkään erityisemmin. Sen verran kyllä että tulen tänne Turun saaristoon kaveriporukalla huvilalleni josta nytkin kirjoittelen. Pari kaunista daamia pyysin Saksasta tänne myös, ilmeisesti vieläpä ovat tulossa.

Etäkäyttö on loistava asia. Jään poikkeuksellisesti tänne huomiseksi ja teen töitä täältä käsin ja vasta huomenna illalla ajelen kotiin.

Niin itse juhannuksesta.Ei sytytä eikä sammuta. Yksi kesäinen viikonloppu muiden joukossa. Joko hyvä viikonloppu jos sää sallii tai paska viikonloppu jos sää ei salli. Joka tapauksessa tehdään hyvää ruokaa, juodaan ja sekstaillaan.

Barry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
No joo, toisaalta ihan jees juttu, että täällä synkässä Suomessa on jotain tällaista normaalista arjesta poikkeavaa, ja tavallaan tekosyytä juhlia. Mutta toisaalta, mua vähän ärsyttää monien ihmisten puheet koskien juhannusta. Siis, jos menee vaikka mökille kavereiden kanssa, miten varmaan moni suomalainen tekee, niin siellä kait se on käytännössä ihan sama onko juhannus, vai esimerkiksi joku muu kesäinen viikonloppu. Siis jos sä tuijotat sitä metsää, järveä tai vaikkapa nyt suota, niin sulla on ainoastaan pääkopassa ajatus ja kalenterissa merkintä mikä päivä on.

Niin. Tekosyy ja tekosyy. Mikä on sitten oikea syy juhlia? Pitääkö sillä kyseisellä päivämäärällä olla tapahtunut jotain erikoista, vai pitääkö se olla jonkin merkkihenkilön syntymäpäivä? Kuka määrittelee, mikä on oikea syy juhlia ja mikä ei? Väittäisin, että aika moni näistä kritisoijista näkisi vastaavanlaisen juhlan jossakin toisessa maassa vain rikkaana kulttuurina. Mutta kun on vaan pakko olla eri mieltä. Nih.

Mulle on ihan sama vaikka olisin koko juhannuksen yksin himassa ja ryyppäisin ja masturbeerailisin vaan. Joku saamari pelle sitten ihmettelee ettenkö ole tehnyt juhannuksena mitään, mutta kun mä pidän hauskaa monena muuna viikonloppuna kesässä, tai itseasiassa nyt kesällä kun himassa vaan laiskottelen, niin sekin on ihan sama onko viikonloppu vai arki-ilta. En mä saa siitä ajatuksesta, siis että mikä päivä nyt on, mikään erityisiä kiksejä. Yhtä suuren nautinnon mä saan esimerkiksi vaikkapa nyt tiistain kuin lauantainkin kalsarikänneistä, tai että onko mökillä kavereiden kanssa juhannuksen vai jonkun toisen viikonlopun.

Suomessakin on paljon ihmisiä, joilla on sosiaalisia tarpeita tyydytettävänään. Tätä tyydytystä edistää itsetyydytyksen ja yksinryyppäämisen sijaan kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa. Tästä kokemuksesta tekee vielä mukavamman oikeanlainen miljöö ja oikeanlaiset olosuhteet. Joidenkin mielestä nämä olosuhteet ovat täydelliset järven rannalla, jossa voi ajella vaikka vesiskoottereilla tai harrastaa muita aktiviteetteja. Tosin menee se mökkeily kai metsääkin tuijotellessa. Kukin tyylillään.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä siitä, että mökillä on helvetin hauskaa, oli se viikonloppu sitten juhannus tai ei. Mitä sitten. Mutta juhannuksesta tekee erityisen se, että lähes kaikilla on mahdollisuus ja usein myös halua lähteä viettämään laatuaikaa kavereiden kanssa. Toisin, kuin heinäkuunviidestoistapäivä, jolloin yhdellä on häät, toisella ristiäiset, kolmas on etelässä ja joku kummajainen kotona ryyppäämässä ja masturbeerailemassa.

Edelleen odotan juhannusta innolla. Saan tekosyyn juhlia. Jihaaa.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Niin. Tekosyy ja tekosyy. Mikä on sitten oikea syy juhlia?

Jos rupeaa laajemmin miettimään niin tekosyitä juhlimiseen tarvitsevat pakonomaiset, mielikuvituksettomat ihmiset jotka käyttävät vapaa-aikansakin säätämiseen ja ahdistumiseen. Kun mennään periaatteesta paikkoihin ja seuraan jossa ei ole edes hauskaa, seuraan jossa joku sammuu aina baariin, tai rupeaa rähisemään. Se ei ole tietenkään juhannuksen tai leppoisampien ihmisten vika, ja siksi heillä pitääkin olla oikeus välillä kokeilla muutakin. Ja kannattaakin.

Hiukan samanlaista kuin on pakonomainen tarve päästä hyvistäkin kotipippaloista täyteen yökerhoon juuri tasan 23:30 vaikka olisi kuinka paljon hyvää seuraa ja ilmaista viinaa.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä siitä, että mökillä on helvetin hauskaa, oli se viikonloppu sitten juhannus tai ei. Mitä sitten. Mutta juhannuksesta tekee erityisen se, että lähes kaikilla on mahdollisuus ja usein myös halua lähteä viettämään laatuaikaa kavereiden kanssa. Toisin, kuin heinäkuunviidestoistapäivä, jolloin yhdellä on häät, toisella ristiäiset, kolmas on etelässä ja joku kummajainen kotona ryyppäämässä ja masturbeerailemassa.

Olen samoilla linjoilla sen suhteen että juhannushan ei ole tekosyy siinä mielessä että toisin kuin kaikkina muina vloppuina kesän aikana, juhannuksena kaikki juhlivat juhlivat (hieno tupla) juhannusta, silloin on vain juhannusjuhlia, toisekseen pääpaino juhlimisella on kaupungeista poissa. Kaikki jotka eivät ole töissä "ovat menossa juhlimaan juhannusta", ts. isompi osa suomalaisista pysähtyy ja hiljentyy normihulinasta rähisemään kännissä, vrt. muihin vloppuihin.

hilapiste

Jäsen
Itse tykkään juhlia juhannusta ja vinkkiä kysyisinkin notta mitä vois Helsingissä kehitellä juhannusohjelmaksi? Vaimo pääsee töistä vapaalle vasta perjantaina joten ei enää ehditä/viitsitä lähteä muualle festareille tai sukulaistentuttujen mökille matkustelemaan. Kaupungit on kyllä niitä vihoviimeisiä paikkoja juhlia juhannusta mutta nyt pitäis silti jotain yrittää väsätä. Onko kellään kokemusta Seurasaaresta tai juhannusristeilyistä tai muusta ohjelmasta?

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oma juhannus menee perinteisesti suvun kanssa mökillä. Ohjelmassa hyvää ruokaa, juomaa ja seuraa.

Itse en ymmärrä näitä ns. juhlapyhiä eli uutta vuotta, vappu ja juhannusta. Ihmisillä on hirveä pakko juhlia täysillä, vaikka väkisin. Itse juhlin, kun on sellainen fiilis. Kartan kaikki näille pyhille järjestettyjä bileitä tai tapahtumia, koska mukana on niin paljon amatöörejä...

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rovaniemelle tuleepi aika sata varmana mentyä. Ihan hyvä valinta jos tuo pitää paikkaansa, että lapissa on lämpimintä juhannuksena.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Toiset valvovat juhannusyön ilmaiseksi,toiset taas kuten allekirjoittanutkin rahasta.Eli kuten toivoinkin juhannus menee töiden parissa.Ke-To,To-Pe ja Pe-La väliset yöt teen töitä.Juhannusta pääsen viettämään heti sitten lauantaina päivällä herättyäni.Noh,ei mitään väliä,sillä Juhannus juhlana ei ole koskaan meikäläiselle auennut ja Pe-La välisestä yöstä napsahtaa sen verta hyvät korvaukset,että mielellään sen yön töissä on.Sitten Juhannuslauantaina tulee varmaan taas kuunneltua jo traditioksi muodostunutta Radio Novan Top 200 listaa.Ja eiköhän sitä jotain hyvää tule grillattuakin.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Me lähdetään isolla porukalla heti torstai-aamuna ajelemaan kohti Raumaa ja eiköhän bissetölkki avaudu heti, kun ollaan auto parkkiin saatu.

Sinällään ei harmita vaikka sataisikin, koska sitten voi hyvällä syyllä viettää enemmän aikaa teltassa tyttöystävän kanssa :)

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
Viime juhannus meni täysin töissä joten nyt on pakko nollata. Raumalle mennään ottaamaan turp..eiku keittoa.

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Withu. Tällainenkin ketju! Pitänee oikein miettiä että mitä sitä tekiskään tänä jussina, koska sitten vuodesta 1999 oli tuo toinen osapuoli jonka kans päätettiin mitä tehdä. Mut prkl, jussi ihan itelle vaan...ei kellään oo hyviä ideoita mitä tällanen kaupungissa(tampere) jussinsa viettävä poikamies vois tehdä, neitseellisenä jussina sitten vuoden 1998.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itse tykkään juhlia juhannusta ja vinkkiä kysyisinkin notta mitä vois Helsingissä kehitellä juhannusohjelmaksi? Vaimo pääsee töistä vapaalle vasta perjantaina joten ei enää ehditä/viitsitä lähteä muualle festareille tai sukulaistentuttujen mökille matkustelemaan. Kaupungit on kyllä niitä vihoviimeisiä paikkoja juhlia juhannusta mutta nyt pitäis silti jotain yrittää väsätä. Onko kellään kokemusta Seurasaaresta tai juhannusristeilyistä tai muusta ohjelmasta?

Viime juhannusiltana oltiin sen verran liikkeellä, että oltiin Ursulan terassilla Kaivopuistossa. Oli ihan mukava, sinänsä normaali terassi-ilta, mutta ihmisiä paljon liikkeellä ja joku pieni bändi soittelemassa. Peruskiva meininki.

Memmu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse aion siis unohtaa arjen huolet Jussina ja rentoutua järven rannalla mökkeillen ja rellestäen.

Otatko vielä huomioon, ettei kaikilla ole mahdollisuutta eri syistä tuollaiseen mökkeilyyn ja järven rantaan? Mieliistäänhän sitä aikansa siellä kuluttaisi, ennemmin kuin betonihelvetissä. Siitähän tässä ei ollut kyse, vaan ylipäätään koko juhannuksesta.

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Juhannus menee sukuloidessa, mutta rennolla meiningillä. Eli sama kaava kuin aina ennenkin, mutta hieman eri ympäristössä. Kaverit vaihtuneet tällä kertaa sukulaisiin.

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Noormarkkuun mökille olis tarkoitus lähteä torstaina ottamaan juhannusta vastaan kera kavereiden ja tyttöystävän. Saunomista, kalastusta, grillausta ja kaikennäköisiä pihapelejä niin eiköhän se juhannus siinä aika nätisti mene. Ja jos saadaan lauantai aamuksi kuski (joka HIEMAN epätodennäköistä) niin vois lähteä vaikka perinteisiin Kokemäen juhannusraveihin. Vähän eri meininki ku Porin iltaraveissa. Mutta näillä eteenpäin.

Juhannukset on mennyt aina järven rannalla, kerran tosin Kouvolassa festareilla, mutta olihan siinäkin joku järvi vieressä. Nyt lähden seilaamaan Saimaalle torstaista lähtien. Jossain vaiheessa vene ankkuroidaan porukoiden kotirantaan, siellä on taas koko kööri paikalla. Sitä perinteistä grillausta, saunomista, uimista ynnä muuta. Ensimmäistä kertaa tosin on miesseuraakin juhannuksena. Tai no, ainahan se porukka on pääosin koostunut miehistä, mutta ne on ollut sukulaisia tai kavereita. Joten ei tarvitse nukkua teltassa bensakanisterin vieressä kuten joskus.. Juhannus luonnon rauhassa on se paras vaihtoehto. Festareilla ehtii käydä myöhemminkin. Niitä on tiedossa tänä kesänä neljät. Yhdet tosin menee selvinpäin, kun pitää olla siellä duunissa. Niin ja ehtiihän siitä luonnon rauhasta nauttimaan muulloinkin, kuin vain juhannuksena. Mutta juhannuksena sitä haluaa ennemmin rauhoittua just sen tutun porukan kesken.

Edit: No perhana unohtui että viime juhannus meni meren rannalla, eikä järven. Mutta onko sillä nyt niin väliä. Sääennustekin näyttää tällä hetkellä ihan lupaavalta tänne suunnalle. Paria kymmentä lämmintä ja puolipilvistä.

Viimeksi muokattu:

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tämän vuoden juhannus menee mökillä kaverin kanssa dokaillessa. Kyllä kelpaa!

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Olin varautunut olemaan perjantain ja lauantainkin töissä, mutta sanoivatkin tänään niiden olevan vapaita mulla.
Ilmeisesti perjantaina Mikkelin suuntaan käymään, tuskin edes yön yli ollaan. Grillataan ja syödään hyvin jos ei muuta.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Joo, itsellänihän on Juhannussuunnitelmat sillä tavalla selvät, että kuskailen spåraa pasilasta senaatintorille ja takaisin + siinä välissä eltsusta eiraan ja takaisin. Eli joo, tervetuloa vaan kyytiin jussina, älkää vaan kokkoa pistäkö sinne pystyyn. Se ei oikein pala hyvin ratikassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy