JUHANNUS 2007

• 36 170
  • 222

ipaz

Jäsen
Raumanmerelle örveltämään kolmeksi päiväksi, taas. Siellä on ihmisen hyvä olla. On kavereita, kunnon majoutus järjestetty ja pirusti ihmisiä. Kunhan vaan ilmatkin vielä olisivat suotuisat.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kaksi kuukautta sitten selvisi juhannus. Työnantaja ilmoitti että juhannuksen yli kone on käynnissä, joten juhannusaattona iltavuoroon ja sieltä sitten kokkoa katsomaan. Muutama olut riittää tämän juhannuksen annokseksi.

Eikä harmita yhtään.

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylivoimaisesti vuoden turhin "juhla".

Mä en oikein ikinä ole käsittänyt tällaisia puheita, kuten että onko joku juhla nyt turha vai ei. Samaa sanotaan aina vapustakin. Kevät ja kesä ovat kaunista aikaa juhlia; saadaan edes pari kertaa vuodessa jurot suomalaiset ulos pitämään hauskaa.

Itse vietän tämän juhannuksen, kuten kaikki muutkin, mökillä.

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Appivanhempien laivalla seilataan Saimaan aaltoja sunnuntaista lähtien. Juhannus vietetään samssa luonnonsatamassa jossa jussit on vietetty jo kuusi vuotta. Mukana vaimo ja kolme kaveria.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eipä tuo juhannus enää tunnu siltä kun joskus nuoruudessa. Silloin piti kavereiden päästä juopottelemaan ja rellestämään ainakin pariksi päiväksi jonnekin leirialueille ym. Onhan nykyään tuossa muutaman kilsan päässä RMJ, mutta sekin tapahtuma on jo tarpeeksi monta kertaa nähty. Ja Sedun myötä taitaa ne festarit kääntyä entistä teinipitoisemmiksi, joten ei kiitos. Olkoonkin että ikäraja on 18, mutta tällainen keski-ikäistyvä äijä ei sinne ryysikseen enää lähde. Luultavasti kalsarikännien puolelle ainakin aatto menee.

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Vuoden turhin juhla - joo-o. Kaverit hävinneet kuka minnekkin omine perheineen. Enää ei näin "vanhana" jaksa lähteä jonnekkin rypyfestareille perheen kanssa tai mummolan mökille/sukulaisvierailulle. Taitaa mennä kotona tämäkin juhannus kalsarikännien merkeissä. Ilmeisesti aika kylmää säätäkin on luvassa ensiviikoksi. Sataisi vaikka räntää, vettä, käpyjä tai vittuja taivaantäydeltä lämpötilan ollessa +7 astetta - aivan sama.

Kiitos ja anteeksi.

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja Sedun myötä taitaa ne festarit kääntyä entistä teinipitoisemmiksi, joten ei kiitos. Olkoonkin että ikäraja on 18, mutta tällainen keski-ikäistyvä äijä ei sinne ryysikseen enää lähde. Luultavasti kalsarikännien puolelle ainakin aatto menee.

Ei sinne lippuakaan helposti saa. Tiistaina olin Raumalla pyörähtämässä ja menin ABC:lle ostamaan lippua lippupalvelusta. Ei saanut lippua kun lippupalvelussa oli kuulemma jotain vikaa ettei pysty myymään. Tänään aamulla varasin sitten lipun netistä ja kävin reissullani varausnumeron kanssa R:llä Porissa ja Harjavallassa. Vittu kummassakaan ei yhteys toiminut lippupalveluun ja lippua ei ole vieläkään. Portilta sen tietysti saa, mutta vaikeaksi sen hankkiminen ennakkoon on mennyt verrattuna aikaan kun sen sai ostaa paikallisesta levykaupasta.

ipaz

Jäsen
Eipä tuo juhannus enää tunnu siltä kun joskus nuoruudessa. Silloin piti kavereiden päästä juopottelemaan ja rellestämään ainakin pariksi päiväksi jonnekin leirialueille ym. Onhan nykyään tuossa muutaman kilsan päässä RMJ, mutta sekin tapahtuma on jo tarpeeksi monta kertaa nähty. Ja Sedun myötä taitaa ne festarit kääntyä entistä teinipitoisemmiksi, joten ei kiitos. Olkoonkin että ikäraja on 18, mutta tällainen keski-ikäistyvä äijä ei sinne ryysikseen enää lähde. Luultavasti kalsarikännien puolelle ainakin aatto menee.

Toivotaan että Sedu ei pilaa Räsäsen juhlaa. Varmasti tuo sinne paljon omaakin, mutta eikös Riku ole edelleen RMJ:n järjestelyjen päävastaava? Itselleni tämä on nyt kuudes kerta samoilla kekkereillä, vain ensimmäinen ja 2002 jäivät väliin. Mä olen aina viihtyny, vaikka raskasta meteliä saisi olla enemmänkin. Mutta kun ei stressaa niin jaksaa.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toivotaan että Sedu ei pilaa Räsäsen juhlaa. Varmasti tuo sinne paljon omaakin, mutta eikös Riku ole edelleen RMJ:n järjestelyjen päävastaava?
Kyllä mä luulen että Sedun kädenjälki on vahvasti muuttanut festarien ilmettä ja se tulee jakamaan varmasti mielipiteitä. Veikkaan että nuorempi väki on innoissaan Sedun markkinointijipoista, mutta kokeneemmat RMJ-kävijät voivat kokea pettymyksiä. Toki Riku häärii edelleen takapiruna ja luultavasti neuvottelee bändit ym. Mutta kun luin lehdestä, että nyt RMJ:ssä on oheistapahtumissa "vetonauloina" esim BB-Perttu ja BB-Sari, sekä Liian hapokasta- kiertueen merkeissä Cola-Olli, niin hohhoijaa. Ja kun Räsänen aikoinaan palkkasi Simo Frangenin "sadan vuoden sopimuksella" RMJ:n viralliseksi juontajaksi, niin jo vain on Simo saanut väistyä juontohommista ja lavalla spiikkaavat nyt Ellen Jokikunnas ja Jone Nikula.

Viimeksi muokattu:

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
kokeneemmat RMJ-kävijät voivat kokea pettymyksiä. Toki Riku häärii edelleen takapiruna ja luultavasti neuvottelee bändit ym.
Eh... Raumallehan mennään sen takia, että mestat on hienot (vrt. muut Jussi-festarit) ja ei pääse vituttamaan että joku hyvä bändi menisi ohi. Apulanta taas ainoa katsomisen arvoinen.

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Erästä muusikkoa lainaten: "Suomifestareil o vitun spedee jengii, vitun paskat safkat, vitun kutuset esiintyjät ja 40 000 Suomen tyhmintä tyyppiä, mut silti siel o vaa vitun hauskaa."

Sopii eritoten Raumanmeren juhannukseen.

Ps. Odotan eritoten "Isäntä", "Päällikkö" tai "V^tun hullu" paitoja varustettuna pilottilaseilla.

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Toivotaan että Sedu ei pilaa Räsäsen juhlaa. Varmasti tuo sinne paljon omaakin, mutta eikös Riku ole edelleen RMJ:n järjestelyjen päävastaava? Itselleni tämä on nyt kuudes kerta samoilla kekkereillä, vain ensimmäinen ja 2002 jäivät väliin. Mä olen aina viihtyny, vaikka raskasta meteliä saisi olla enemmänkin. Mutta kun ei stressaa niin jaksaa.
Itse en enää jaksa lähteä paikalle. Ainakaan tänä vuonna. 01, 02, 04 & 06 on paikalla oltu.

Katsoin tuossa ohimennen aikatauluja, ja yhtä heikolta näyttää kun aina ennenkin. Viikatteet, Stam1nat, Mokomat yms. hyvät orkesterit kaikki sijoitettu torstaille alkuiltaan ja sitten perjantai-illan paraatipaikalla ovat musisoimassa Antti Tuisku ja Crumbland(mikä hemmetti se tämäkin on???) yms. Haloo! Yleensä puolet porukasta ei ole torstaina siihen aikaan edes vielä paikalla, kun Stam1na soittelee.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Erästä muusikkoa lainaten: "Suomifestareil o vitun spedee jengii, vitun paskat safkat, vitun kutuset esiintyjät ja 40 000 Suomen tyhmintä tyyppiä, mut silti siel o vaa vitun hauskaa."

Ps. Odotan eritoten "Isäntä", "Päällikkö" tai "V^tun hullu" paitoja varustettuna pilottilaseilla.
Hassunhauskat festarihatut tai legendaarinen sixpäkki päähän -ratkaisu tulee olemaan myös vahvasti edustettuna.

Kai sitä tällä ikää pitäisi jo jotain järkevämpää keksiä, mutta tunnustan kyllä odottavani ensi torstaita. Joku viehätys siinä on, että kolme päivää saa, tai oikeastaan pitää, käyttäytyä kuin pahin idiootti.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katsoin tuossa ohimennen aikatauluja, ja yhtä heikolta näyttää kun aina ennenkin. Viikatteet, Stam1nat, Mokomat yms. hyvät orkesterit kaikki sijoitettu torstaille alkuiltaan ja sitten perjantai-illan paraatipaikalla ovat musisoimassa Antti Tuisku ja Crumbland(mikä hemmetti se tämäkin on???) yms. .

Eikä popeda lopeta festareita vaan neljä ruusua. Turmion kätilöt sentään heittää kaksi keikkaa joten jotain saumoja nähdä kyseinen poppoo.

Stam1nan aikaisessa soittamisessa on sentään se hyvä puoli, että sen voi nähdä suhteellisen kuosissa.

Barry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues

Nimimerkki Valkohuulikyylle varaukseton hatunnosto vuoden parhaasta postauksesta. Tuosta lainauksesta saamme kaiketi kiittä Olarin omaa mäkikotkaa. Hatunnosto myös hänelle. Paljon paremmin ei suomifestareiden luonnetta voisi kuvailla.

Itse tällä kertaa jätän festarit väliin, vaikka siellä "o vaa vitun hauskaa". Suunnitelmissa tällä kertaa mökkireissu kaveriporukalla. Hauskaa siitäkin varmasti tulee ja myönnettäköön, että odotan juhannusta, kuin joulua pikkupoikana. Eli helvetisti.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä lähemmäksi tämä vuoden turhin juhla tulee, sitä tyytyväisempi olen omaan valintaani. Eli siihen, että en juhli koko juhannusta, vaan pakenen maasta paikkaan, missä koko juhlaa ei ihmeemmin noteerata. Aiempina vuosina tähän aikaan on ollut aina kamala stressi kun on pitänyt yrittää jotain keksiä. Festarit ja mökkireissut eivät oikein ole olleet ikinä meikäläisen juttu...

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Itsellä Juhannus menee Kalajoella ja mökkeillessä ja samalla katsellen festarien örvellystä. Mökki on aivan leirintäalueen lähellä joka on samalla festarialue, joten musiikki kuuluu mökille asti. Ei tarvitse maksaa 80 euroa siitä, että pitäisi ryypätä teltassa vaan voi nauttia olutta mökin terassilla merta katsellen. Eiköhän siellä pidä ainakin käydä tsekkaamassa dance-lavan tarjonta, senkin tosin voi tehdä ilman lipunostoa. Grillailua, olutta sekä chillailua. Siinä todella hyvä juhannus.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No, katsotaan nyt, olenko lapsenvahtina vai päästäänkö vaihtamaan maisemaa.

Ei vaihdeta maisemaa, koska vaimo on pe-su töissä. No, saahan tuosta hyvän korvauksen, vaikka olisi ihan kiva ollut käydä katsomassa kavereita. Yksin ei tytön kanssa viitsi lähteä kovin kauas. Jos aurinko paistaa, voisi tehdä pyöräretken, tai jos on pilvistä, ei muuta kuin leffaa ja kirjaa kehiin.

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Perjantai-illasta klo 14 lauantaiaamuun klo 8:aan töissä. RMJ-festarit voi kokea näinkin. Vaikka ei tosiaan olisi kimmoketta osallistua varsinaiseen festarirymyämiseen. Lauantai päivällä reippaat päiväunet ja illalla grilli + sauna kuumaksi. Sitten terassille muutama kylmä olut nauttimaan. Siinä se Juhannus menee melkein perus viikonlopun kaavalla. Eipä sitä toisaaltaan sen kummempaa juhlimista kaipaakaan. Jos olis mökki jossain veden äärellä, vois houkutella enemmän jussinviettoon.

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
A/Perinteisesti kaupungissa. Kittaisi kotona kaljaa niin perkeleesti ja päissään alkaisi pommittaa hylsyillä somaleita ja mustalaisia, joita tuossa pihalla pyörii niin perkeleesti..

Sitten kylille rähisemään ja putkaan, ellei mannet ja somalit tule sitä ennen oven läpi ja muiluta..

B/Tai sit voisi viettää rauhallisen jussin erään naikkosen kanssa, jos kaikki natsaa..

C/ Tai sit rauhallisesti kotona kirjan, töllön, musan ja netin parissa, känny pois päältä..

Viimeksi muokattu:

Mrcy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit & ManU
Mitä tuossa nyt noita edellisiä vastauksia lueskelin, niin siellä käytiin pientä "väittelyä" siitä, että onko juhannus turha juhla, vai ei. Jokaisella on tietenkin oikeus omaan mielipiteeseensä, mutta eiköhän tämäkin asia ole niitä kuuluisia makuasioita. Joitakin nappaa, toisia ei.

Sitte itse asiaan. Ensimmäiset 18 juhannusta on tullu vietettyä mökillä saunoen, grillaillen ja kokkoa polttaen. Tänä jussina olisikin sitten tarkoituksena kokea hieman erilainen jussi. Lähdemme isolla kaveriporukalla Kalajoen juhannukseen (http://www.kalajoenjuhannus.fi/). Siellä sitten rymytään, kuunnellaan hyvää musaa ja nautitaan juhannuksesta.

Kuulemieni juttujen perusteella Kalajoen juhannus on yksi kesän parhaista festareista, joten arvoisat jatkislaiset, lyökää telttanne autoon ja tulkaa Kalajoelle!

Suosikkijoukkue
Kärpät
Voi ei, taasko se väkisin keksitty juhla on tulossa.. Ei oikein innosta, ei enää.

Väkisin keksitty? Osaatko sanoa jonkun muun vuodenajan vuodesta, jolloin aurinko paistaa ympäri vuorokauden Suomessa? Ei tämän parempaa paikkaa juhlalle voisi ollakaan... Mökki, Sauna, Luonto, Valoa, Pelejä, Syötävää, Nuotio, Juotavaa, Rauhaa, Linnunlaulua, hyvää Seuraa. Mitä muuta voikaan kaivata. Osalle se voi toki olla muutakin, esim. Festareita.

Itse aion siis unohtaa arjen huolet Jussina ja rentoutua järven rannalla mökkeillen ja rellestäen.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Väkisin keksitty?

Minulle juhannus on ehkäpä vuoden hienoin juhla. Siihen ei esim. tietääkseni liity mitään turhaa uskontoa niin kuin niihin muutamaan muuhun "pakolliseen juhlaan."

Niskatuki kertoi sen melkoisen tyhjentävästi:

Mökki, Sauna, Luonto, Valoa, Pelejä, Syötävää, Nuotio, Juotavaa, Rauhaa, Linnunlaulua, hyvää Seuraa. Mitä muuta voikaan kaivata. Osalle se voi toki olla muutakin, esim. Festareita.

Miettikääpä nyt hetki te kaikenmaailman kitisijät. Kaikki on turhaa, jos sitä lähtee tuolta pohjalta miettimään.

Mitä vitun merkitystä sillä on, että joku ylipalkattu kanukki laittaa kumilätkän häkkiin keskellä yötä? Ilmeisesti melko paljon, koska tämmöinen jääkiekkopalstakin on perustettu.

Turun saaristossa katsellaan jo neljättä vuotta kokkoja. Jos tämä on teidän mielestä teeskentelyä, niin kertokaa minulle mikä ei ole?

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, toisaalta ihan jees juttu, että täällä synkässä Suomessa on jotain tällaista normaalista arjesta poikkeavaa, ja tavallaan tekosyytä juhlia. Mutta toisaalta, mua vähän ärsyttää monien ihmisten puheet koskien juhannusta. Siis, jos menee vaikka mökille kavereiden kanssa, miten varmaan moni suomalainen tekee, niin siellä kait se on käytännössä ihan sama onko juhannus, vai esimerkiksi joku muu kesäinen viikonloppu. Siis jos sä tuijotat sitä metsää, järveä tai vaikkapa nyt suota, niin sulla on ainoastaan pääkopassa ajatus ja kalenterissa merkintä mikä päivä on.

Mulle on ihan sama vaikka olisin koko juhannuksen yksin himassa ja ryyppäisin ja masturbeerailisin vaan. Joku saamari pelle sitten ihmettelee ettenkö ole tehnyt juhannuksena mitään, mutta kun mä pidän hauskaa monena muuna viikonloppuna kesässä, tai itseasiassa nyt kesällä kun himassa vaan laiskottelen, niin sekin on ihan sama onko viikonloppu vai arki-ilta. En mä saa siitä ajatuksesta, siis että mikä päivä nyt on, mikään erityisiä kiksejä. Yhtä suuren nautinnon mä saan esimerkiksi vaikkapa nyt tiistain kuin lauantainkin kalsarikänneistä, tai että onko mökillä kavereiden kanssa juhannuksen vai jonkun toisen viikonlopun.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy