JUHANNUS 2007

• 36 170
  • 222

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan perseestä se on, usko pois. Tai tietenkin yksi syy juoda, jos sitä hakee. Kavereita ja hyvää fiilistä riittää heinäkuussa paremmilla keleillä.
Minulle juhannus edustaa arjen huolien unohtamista totaalisesti muutamaksi päiväksi. Ja kyllä alkoholillakin on roolinsa siinä asiassa. Vuoden rentouttavinta aikaa ilman muuta ainakin minulle.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulle juhannus edustaa arjen huolien unohtamista totaalisesti muutamaksi päiväksi. Ja kyllä alkoholillakin on roolinsa siinä asiassa. Vuoden rentouttavinta aikaa ilman muuta ainakin minulle.

Juu, en minä sitä keltään kiellä. Itse pääsen arkea pakoon helpommin vaikka viikonloppulomalla tai hyvän leffan aikana (tai jouluna, olet lukenut mun pelikirjan hyvin). Sanotaan nyt näin, että voin minäkin juhannuksen ajasta nauttia, mutta sinänsä itse juhannus ei siihen mitään lisäarvoa tuo.

Kylän väkeä ja mökkiläisiä kokoontuu upealle uimarannalle seurustelmaan, katsomaan kokkoa, tanssimaan paikallisen nuorisolivepändin tahtiin, laulamaan karaokea, syömään makkaraa, juopottelemaan ja heittämään tikkaa.

Perussuomalaista meininkiä. Jos joskus tulevaisuudessa löydän itseni tuonkaltaisesta tapahtumasta, lupaan vetää itseni narun jatkoksi.

Niin, oma juhannus menee mökkeillessä, kokkoa katsellen, tanssien, laulaen karaokea, makkaraa syöden, juopotellen ja tikkaa heittäen.

Thibauld

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gwinnett Gladiators, Lukko
Meikäläisen juhannus alkaa kun juhannusaattona istahdan koneeseen ja otan suunnan kohti itää. Juhannuspäivänä 2 maissa pääsee jo kotoisen Suomen kamaralle Helsinkiin, josta vielä reilu parintunnin pyrähdys kotikonnuille. Sitten vaan vuoden tauon jälkeen ensinnä saunomaan jonka jälkeen voi katsoa jaksaako mitään muuta tehdä kuin mennä nukkumaan

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuh, juhannus suunnitelmat olisi hyvä lyödä lukkoon pikku hiljaa, luulen ma. Komeampi puolisko täyttää pyöreitä juhannuksena ja jonkunmoista juhlantynkää pitäisi järjestää : D

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tulee varmaan maaseudulla oltua hyvässä seurassa kaljaa juoden, grillaten ja uima-altaassa/järvessä uiden. Ite arvostan "perinteistä" juhannusta. Kerran festareilla ollu, eikä oikein iskeny.

Kyllä. RMJ:t on nähty ja koettu vuosituhannen vaihteessa ja mitä enemmän aikaa tuosta kuluu, niin en ymmärrä mikä siellä oli olevinaan niin hienoa silloin. Kaikki muut juhannukset on tullut vietettyä mökillä yllä olevia asioita tehden (paitsi uiminen on tapahtunut pelkästään järvessä).

Ainoa ongelma näissä suomalaisissa juhannuksissa on miltei poikkeuksetta kolea sää. Käytännössä joka vuosi on saanut värjötellä villapaita päällä kokon äärellä.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Vedan tod nak perseet ja vaimo kysyy jalleen, etta miksi sa oot aina tollanen juuri tana viikonloppuna vuodesta.

ditrim

Jäsen
Edelleen kiinnostaisi ne menomestat eli jos voisitte laittaa linkkejä eri mestoista missä olette käyneet ja niihin liittyviä kommentteja. Perkele ku tässä alkaa jo tulemaan jotain naistentautisia stressioireita juhannuksesta.

Vettä sataa ja on kylmä. Onneks teltassa tulee olemaan kaverin tyttöystävä :)

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vedan tod nak perseet ja vaimo kysyy jalleen, etta miksi sa oot aina tollanen juuri tana viikonloppuna vuodesta.

Tee tästä juhannuksesta erilainen. Risuja ja autonrenkaita takapihalle ja kokko tulille, hiillostat siinä pari makkaraa ja koko homman kruunaat sillä, että putoat naapurin uima-altaaseen yrittäessäsi kusaista sinne. Onhan se ihan hyvä, että vaimo ymmärtää taustasi.

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Ainoa ongelma näissä suomalaisissa juhannuksissa on miltei poikkeuksetta kolea sää. Käytännössä joka vuosi on saanut värjötellä villapaita päällä kokon äärellä.
Paitsi vuosi sitten. Ainakin Rauman auringossa hellettä riitti koko viikonlopulle.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Edelleen kiinnostaisi ne menomestat eli jos voisitte laittaa linkkejä eri mestoista missä olette käyneet ja niihin liittyviä kommentteja. Perkele ku tässä alkaa jo tulemaan jotain naistentautisia stressioireita juhannuksesta.

Vettä sataa ja on kylmä. Onneks teltassa tulee olemaan kaverin tyttöystävä :)

Hui, alat kuulostamaan jo nimimerkki Pee:ltä...

Ei tämmöisestä kyllä ressiä jaksa repiä mutta naistenoireillta välttyy kunhan mahdolliset järjestelyt hoitaa jokainen itse, olen nimittäin kuullut juhlista joissa naiset päättävät hankkia esim. ruoat porukalla, mieti kun he soittelevat eestaas paljonko mitäkin tarvitsee, kellä on erikoisruokavalio, "entä jos sittenkin ottais jne.", "ai niin mutta jos mä otankin sen ja sen"...huh huh.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Juhannus 2007:
Osallistujat: Minä, tyttöystävä, tyttöystävän kaveri ja allekirjoittaneen kolme kaveria.

Paikka: Kaverin mökki Saimaalla noin viiden minuutin ajomatkan päässä Lappeen keskustasta ja soutuveneellä vajaa puoli kilometriä yli saareen. Ihan loistomesta. Matka lyhyt, mutta paikanpäällä tuntuisi kuin olisi kaukanakin sivistyksen keskeltä. Ainoastaan keskussairaala näkyy kaukana järven toisella puolen.

Ohjelma: Puusauna 2,5 vuorokautta 24/7 päällä ja grilli samoiten.

Mölkky, tietysti.

Ruoka ja juoma:

Paljon ruokaa, parit marinadit väsäilen juuri ennen lähtöä ja muutenkin ruokapuoleen pitää panostaa. Auratomaatteja ja -herkkusieniä osa pekonilla käärittyinä ja osa ilman koska osa ihmisistä on kasvissyöjiä. Naudan pihvejä ja useita erinäköisiä kasviksia marinoituna. Tzaziki-kastikket ja kermaviilikastikkeet ja fetasalaatit etc. etc.

Paljon olutta ja ruoan kanssa yksi kosssusnapsi sekä ehkä yksi punkkupullo.

Muu varustus, puucee sekä paristokäyttöinen radio ja maakellari.

Mitään muuta ei ihminen kaipaa. Parhaat ystävät seurana ja vielä tyttöystävä kainalossa ja juhannus. Olen ihan täysin juhannusihminen ja siitä pitää osata nauttia. Toivotaan, että on hyvät kelit!

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Galway - Dublin -akselilla menee juhannus, joten varsinaisesti en vietä sitä mitenkään.

Memmu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voi ei, taasko se väkisin keksitty juhla on tulossa.. Ei oikein innosta, ei enää. Joskus nuorempana oli kiva örveltää, mut nyt tekis mieli mennä vaan johonkin mökille ja olla ihan rauhassa. Toisaalta Kalajoella olis aika hyvii bändejä ja menoa riittäis, mut tulee melko kalliiksi majoituksineen (meikäähän ei mihkään telttaan nukkumaan saa!), että taitaa jäädä väliin. Taitaa tulla city jussi mulle...

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
-Mökillä
-Kalastelua
-Känniä
-Grillausta
-Turhista asioista vääntämistä joista syntyy painia..
-Kelluva kokko järvelle

Voiko parempaa juhannusta olla?

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kreetalla menee juhannus. Ei voi valittaa... Vähän erilaista kuin toppatakki päällä merenkurkun saaristossa, yrittäen grillata jotain makkaraa, kun pohjoisen suunnasta tulevan myrskytuuli lennättää telttakatoksen huitsin nevadaan.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Juhannus väkisin keksitty? Nojuu, tavallaan ehkä.

Vappu, Uusivuosi ja moiset ne vasta väkisin keksittyjä onkin. Tai no se nyt on sitten makuasia, että mikä on väkisin keksittyä ja mikä ei, mutta itse en ole koskaan nähnyt Vapun vietossa mitään järkeä ja olenkin yleensä skipannut moiset bileet ihan huolella. Mitä tulee juhannuksenviettoonkin niin missään festareilla en kyllä sitä viettäisi vaan lähinnä se on yksi hyvä hetki kesässä milloin voi vain relata ja grillata ja saunoa. Itselleni se on yksi mieluisimmista juhlista vuoden aikana.

ditrim

Jäsen
Yyteriin!

Tällä hetkellä porukkamme suunnittelee matkaa Yyterin rannoille, kuuntelemaan paskoja bändejä ja vetämään nautintoaineita kolmen päivän ajaksi. Yyteristä on viime vuodelta positiivinen kokemus takana (elokuussa vaikka oli vilposta) ja hintakaan ei päätä huimaa (37€ pe-su) verrattuna Kalajoen Hiekkasärkkien (jokseenkin laadukkaamman oloiseen) tapahtumaan.

Onkos jatkoaikalaisilla kokemuksia nimenomaan Yyterin juhannuksista?

Tuolta vähän lisätietoja
http://www.yyterirock.fi/
http://www.pori.fi/yyteri/

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Just eilen varmistui että mökille lähdetään. Avokki on kolmivuorotöissä ja siis on mahdollisuus, että on myös näinä hienoina juhlapäivinäkin töissä. Toissa päivänä ei ollut vielä mitään suunnitelmia joten aika huonolta näytti vielä siihen aikaan. Mökkiäkään ei voi varata tyyliin vuosi etukäteen juuri avokin töiden vuoksi.

Noh, ankara puhelinrumba tuotti tulosta ja saatiin peruutuksen takia mökki käyttöömme. Aika moista flaksia siis. Kahden pariskunnan kanssa tuonne suuntaamassa joten ihan ok ja kostea reissu tiedossa.

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kyllähän ketjua pitää ylöspäin nostaa näinkin legendaarisen juhlan ja kesän kohokohdan lähestyessä uhkaavasti.

Suunnitelmat ovat selkiytyneet ja tarkoitus on lähteä mökille heti torstaina töiden jälkeen. Siellä sitten jonkinlaisella porukalla sunnuntaihin asti grillailua, saunomista, pelailua ja viinaa. Säästä on vielä vähän aikaista sanoa, mutta toivotaan että viikon takainen helleaalto vaikka tekisi yllättävän comebackin. En valittaisi.

Tumbi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings (Oilers), Liverpool, La Selección
Hmmm.. Juhannus 2007. Tämä kyseinen juhla tulee vietettyä tänä suvena toisen kerran ulkomailla kaukana Suomesta.

Mitä luultavammin täällä meidän tukikohdassa, "posella", on jonkin sortin juhannuksen viettoa ohjelmassa. Tosin, ei sitä normaalia mökillä vietettyä kolmen päivän hönöä, ei mahtavia gourmet-grillauksia eikä yötä-päivää saunomista. Damn! Saapa nähdä mitä pataljoona on keksinyt... jäämme mielenkiinnolla odottamaan. Mutta, itsepä olen valintani tehnyt, sillä tällä kertaa olivat puntarissa Tammerfestit ja Juhannus. Vaa'an Tammerfesteille kallisti juuri vietetty palvelusvapaa Suomessa...

Viettäkäähän mukava Juhannus Suomessa ja toivottavasti kelit ovat suotuisat. Täällä ne varmasti on, kun nytkin varjossa +30C ja seuraavan kerran sataa lvasta okakuussa.

Viimeksi muokattu:

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Voiko juhannusta paremmin viettää kun kotona, perkele!
Mökille matkaa noin 500 kilometriä ja polvi leikkauksen jäljiltä edelleen siinä kunnossa, ettei ole toivoakaan missään autossa istumisesta kun just ja just sängystä pääsee omin avuin ylös. Sellanen lääkekuurikin päällä, että viinaa ei oo mitään mahdollisuutta ottaa. Kaiken kruunaa tikit polvessa, joka estää myös saunomisen. Hipoo täydellisyyttä, kun lisätään vielä se, että kaikki tututkin huitelee ties missä festareilla ja mökeillään.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kaipa sitä vois olla vaikka kotona. Ylivoimaisesti vuoden turhin "juhla". Jollei sitten lähde ex tempore ulkomaille, se on aina hyvä vaihtoehto myös.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy