Mainos

Juhani Tamminen TUTO Hockeyn päävalmentajaksi

• 250 067
  • 734

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mitä olisi tämän kauden Mestis ilman Tamia?

Erittäin hyvä kysymys ja mukavaa saada halkopinonkin takaa tukea tälle aikaisemmin kirjoittamalleni kommentille:

Juhani Tamminen on aina Juhani Tammisen kasvot. Taustalla oleva työnantaja on mikä milloinkin on ja näkyvyys katoaa sinä päivänä kun Tamminen vaihtaa maisemaa.
Tarvitaan vain joku perinteinen kevätloikka Sveitsiin ja kukaan ei muista Tuton olemassa oloa enää lainkaan.

En minä edes tiedä ketä TuTossa pelaa tai monentenko TuTo on sarjassa eikä minua edes kiinnosta. Minua kiinnostaa ilmiö nimeltään Juhani Tamminen ja toisinaan huvitan itseäni katsomalla noita klippejä lehdistötilaisuuksista.

Minä toivon, että ilmiö nimeltään Juhani Tamminen vaikutta suomalaisessa kiekkoskenessä mahdollisimman pitkään kunhan se tapahtuu jossain muualla kuin kannattamassani joukkueessa. Olen siinä uskossa, että tämän suuntaisia ajatuksia on aika monella muullakin.

Tuamas

Jäsen
Minä toivon, että ilmiö nimeltään Juhani Tamminen vaikutta suomalaisessa kiekkoskenessä mahdollisimman pitkään kunhan se tapahtuu jossain muualla kuin kannattamassani joukkueessa. Olen siinä uskossa, että tämän suuntaisia ajatuksia on aika monella muullakin.

Tässä oli homman kluu erittäin hienosti tiivistettynä.

Todella viihdyttävä persoona ja innostava puhuja.

Rocco

Jäsen
Liiga"pudokkaita" on ollut kaikilla. Räsäsellä esim. Tapio, Kokkala, Virkkunen, Heikkinen, Puurula. Törmäsellä Takala, Taimi, Nabb, Puurula, Heikkinen, Immonen, Tuohilampi. Pikkaraisella Rämö, Ranta, Salmelainen, Matzka, Flinck...

Eikö Juha Saari ollutkaan toimitusjohtaja?
Ei sillä ekalla kaudella, milloin mestaruus voitettiin. Siis se sama kausi, milloin Tami veti talouden kuralle.

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Liiga"pudokkaita" on ollut kaikilla. Räsäsellä esim. Tapio, Kokkala, Virkkunen, Heikkinen, Puurula. Törmäsellä Takala, Taimi, Nabb, Puurula, Heikkinen, Immonen, Tuohilampi. Pikkaraisella Rämö, Ranta, Salmelainen, Matzka, Flinck...

Onhan noita pudokkaita, mutta pelaajabudjetit oli eri luokkaa. Tammisen Sportissa ehkä maksettiinkin avokätisesti, mutta oli se laajuudeltaan ja nimilistaltaan selvästi Törmäsen tai Räsäsen joukkueita kovempi.

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ei sillä ekalla kaudella, milloin mestaruus voitettiin. Siis se sama kausi, milloin Tami veti talouden kuralle.

Muistanko väärin, että Juha Saari oli Sportin toimitusjohtaja mestaruus- ja SM-liigakarsintakaudella? Ellei ollut tj, niin mikä oli Saaren tehtävä tuolla kaudella? Sportilla oli joka tapauksessa hallitus, jonka puheenjohtajaksi tuli kesken kautta Heikki Hiltunen. Hallitus vastasi pääosaltaan Sportin taloudesta. Heikki Hiltusen tulo puheenjohtajaksi takasi sen, että Sport selviytyi suuremmitta ongelmitta välittömästi Tamin kausien jälkeen Mestiksen suurimmalla budjetilla operoivaksi seuraksi. Kirjoitin siitä silloin aikoinaan ja rauhoittelin katteettomia konkurssipuheita, joita kirjoitettiin asiantuntemattomasti niin Sportin kuin lukuisten muidenkin seurojen kannattajien toimesta.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Kirjoitin siitä silloin aikoinaan ja rauhoittelin katteettomia konkurssipuheita, joita kirjoitettiin asiantuntemattomasti niin Sportin kuin lukuisten muidenkin seurojen kannattajien toimesta.

Sun rauhoittelut on aina perustunut sille, että Sportin taustalla on varakkaita ja osaavia ihmisiä. Tammisen aikana Sport-kaivoon kannettiin vettä oikein urakalla, että se ei menisi nurin. Nyt seura toimii taloudellisesti terveesti ja silti menestyy kaukalossa. Huomaatko eron? Tammisen tuomat extranaamat ovat kadonneet katsomosta ja silti tehdään voittoa. Kumma homma! Nyt Sportilla on aito mahdollisuus jollain aikavälillä ylös. Tammisen aikana ei ollut koskaan. Oli ne Ässät-pelit kuinka ihania ja kovia tahansa.

Tamminen on mahtava persoona. Ja on helvetin hienoa, että hän on TUTOn koutsi. Voi olla mun puolesta ihan minkä jengin koutsi tahansa, paitsi Sportin.

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sun rauhoittelut on aina perustunut sille, että Sportin taustalla on varakkaita ja osaavia ihmisiä. Tammisen aikana Sport-kaivoon kannettiin vettä oikein urakalla, että se ei menisi nurin. Nyt seura toimii taloudellisesti terveesti ja silti menestyy kaukalossa. Huomaatko eron? Tammisen tuomat extranaamat ovat kadonneet katsomosta ja silti tehdään voittoa. Kumma homma! Nyt Sportilla on aito mahdollisuus jollain aikavälillä ylös. Tammisen aikana ei ollut koskaan. Oli ne Ässät-pelit kuinka ihania ja kovia tahansa.

Niinkuin kirjoitin, niin sitten, kun yksikin Mestis-seura yrittää tosissaan SM-liigaan, on otettava isot taloudelliset riskit. Se vaatii juuri noita Sportin taustalla Tamin aikana olleita ja osin nytkin olevia osaavia rahamiehiä toiminnan pyörittämisen takaajiksi. Tamin Sportin ajan jälkeen todellista pyrkimystä SM-liigaan ei ole ollut yhdelläkään Mestis-joukkueella. Jää nähtäväksi, onko seuraava SM-liigaan nousua havitteleva seura TuTo.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Niinkuin kirjoitin, niin sitten, kun yksikin Mestis-seura yrittää tosissaan SM-liigaan, on otettava isot taloudelliset riskit.

Tämä on totta. Toivottavasti seuraavalla SM-liigaan tosissaan tavoittelevalla Mestis-joukkueella on liigatason valmentaja penkin takana.

Sport voitti ensimmäisen Mestis-mestaruutensa keväällä 2009. Syyskuussa 2009 toimitusjohtaja Juha Saari siirtyi markkinointijohtajaksi ja toimitusjohtajan pesti lopetettiin.

Eli minkä ajan Juha Saari toimi Sportin toimitusjohtajana?

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo/ paikallinen kiekkoilu
Tami toi Vaasaan ja Sportiin voittavan jääkiekkokulttuurin. Vaasassa oli ennen Tamia yrittänyt moni valmentaja, mm. Kari Heikkilä, saada viirin jäähallin kattoon siinä kuitenkaan onnistumatta. Vasta Tamin ja hänen ammattimaisesti kootun joukkueen ansiosta Sport nousi Mestiksen mestariksi. Sportin SM-liigakarsinnat Ässiä vastaan ovat tämän vuosituhannen kovin jääkiekkosensaatio Suomessa. Kuparisaaren Sport-Ässät-sarjan tunnelmaan on harvoin Suomessa ylletty minkään jääkiekkoseuran toimesta. Kun Tami lähti Vaasasta, niin Sport jatkoi Mestiksen suurimmalla budjetilla, vaikka täällä Jatkoajassa muiden seurojen ja Sportin talousasiantuntijat ilmoittivat Sportin joutuvan konkurssiin. Sport on ammattimaisesti hoidettu jääkiekkoseura, joka selviytyi hienosti siitä riskistä, mikä on otettava jokaisen Mestis-seuran, joka tosissaan pyrkii SM-liigaan. Puolinaisilla toimenpiteillä ei SM-liigaan ole mitään mahdollisuutta nousta minkään Mestis-seuran.

On loistava juttu, että Tami on palannut takaisin valmentamaan ja nostanut jo nyt TuTo:n Mestiksen mielenkiintoisimmaksi ja puhutuimmaksi joukkueeksi. Mitä olisi tämän kauden Mestis ilman Tamia?

Kiitos tästä palautteesta. Taisi tässä olla loistavasti tiivistetty ne positiiviset faktat joita nämä Visan tapaiset mutuilijat eivät tahdo nähdä.

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Tamikeskustelu jauhaa tyhjää. Pro-Tami -rintama näkee vain Tamin positiiviset puolet ja huutelee niitä poteroistaan. Anti-Tami -joukkueen juoksuihaudoissa muuttuvat tekemättömiksi Tamin tehdytkin.

Mistä löytyy Tami-realisti, joka kykenee näkemään Tamin todelliset ansiot ja negatiiviset puolet?

Shane Falco

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sunnydale Razorbacks, Washington Sentinels
Lähes aina, kun Juhani Tamminen vaihtanut työpaikkaa, on jäljellä savuavat rauniot... ...................... Tuto 90-luvulla.

Tamminen osaa luoda henkeä, on siinä parhaita koko valtakunnassa, mutta kun se kupla kuitenkin puhkeaa, on jälki surullista seuran kannalta. Kuinka käynee TUTOn...?
Savuavien raunioiden sijasta Tami jätti 90 –luvulla TuTon Suomen korkeimmalle sarjatasolle, eikä mihinkään muualle. Ne rauniot alkoivat oikeasti savuamaan vasta surullisen kuuluisan liigavisiitin jälkeen, jolloin Tammisen ajoista oli jo pari vuotta aikaa.

Tällä kertaa Tami kavereineen nosti TUTOn mitättömyyden suosta johon oltiin 2008 mestaruuden jälkeen vajottu jo kainaloita myöten. Sitä en osaa sanoa miten tässä käy, mutta jos Tami kerran on oikea tuhon airut, niin parempi mennä sitten näyttävästi. Minä väitän että ilman Tammisen väliintuloa TUTO olisi vakiinnuttanut nyt paikkansa mestiksen häntäpäässä ja vain odottaisi sitä noutoa Suomi -sarjasta tai konkurssista.

Kiitos tästä palautteesta. Taisi tässä olla loistavasti tiivistetty ne positiiviset faktat joita nämä Visan tapaiset mutuilijat eivät tahdo nähdä.

Ilmeisesti tarkoitat Visalla Askaisten Visaa, joten katson oikeudekseni vastata Sinulle arvon Ertzie.
Eli luetaan niitä viestejä ja kommentoidaan oikeisiin asioihin, mikäli tarve niin vaatii.
En tiedä mistä mutuista kirjoittelet ja minun puolestani saat sinäkin kirjoittaa mitä näppis suoltaa, mutta jos minua kutsutaan mutuilijaksi, niin metsään mennään ja lujaa. Toki en osaa kirjoittaa faktoja missään nimessä niin hyvin auki kuin esim. nimim. Ertzie.
Kaipa minun nyt pitäisi sanoa sinua joksikin muuksi kuin mutuilijaksi, mutta koitan pitäytyä nyt ja jatkossakin aiheessa, eli Juhani Tammisessa, tuossa ainoiden oikeiden totuuksien messiaassa ;)

Käsittääkseni en ole kirjoitellut Tamin ajasta Sportissa mitään, vaikkakin sen voisin faktoineen (jotka toki yllättäen eroavat esim. nimim. siffan faktoista) tehdä. Mutta kun ei kiinnosta, enkä jaksa nähdä vaivaa.

Mutuillen tästä täältä tähän.

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käsittääkseni en ole kirjoitellut Tamin ajasta Sportissa mitään, vaikkakin sen voisin faktoineen (jotka toki yllättäen eroavat esim. nimim. siffan faktoista) tehdä. Mutta kun ei kiinnosta, enkä jaksa nähdä vaivaa.

En ole nähnyt sinulta täällä kirjoitusta, jossa olisit eri mieltä niistä asioista, mitä Ertzie lainasi minun kirjoituksestani. Olisikin mielenkiintoista nähdä, miten sinun faktasi eroavat niistä faktoista, mitä kirjoitin ja joita Ertzie lainasi. Minua kiinnostaa kovasti nähdä sinun faktasi, joten kirjoita ihmeessä niistä varsinkin, jos ne eroavat minun faktoistani.

En ole nähnyt sinulta täällä kirjoitusta, jossa olisit eri mieltä niistä asioista, mitä Ertzie lainasi minun kirjoituksestani. Olisikin mielenkiintoista nähdä, miten sinun faktasi eroavat niistä faktoista, mitä kirjoitin ja joita Ertzie lainasi. Minua kiinnostaa kovasti nähdä sinun faktasi, joten kirjoita ihmeessä niistä varsinkin, jos ne eroavat minun faktoistani.

Et ole nähnyt, eikä ole kukaan muukaan.
Koska en ole asiasta mitään mieltä, koska Juhani Tammisen aika Sportissa ei minua kiinnosta nykyään kuin pintapuolisesti.

Ja pidä sinä omat faktasi, minä pidän omani, vaikka ne kiinnostaisivat sinua kuinka. Ja ei, en aio alkaa jankata aiheesta faktat.

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et ole nähnyt, eikä ole kukaan muukaan.
Koska en ole asiasta mitään mieltä, koska Juhani Tammisen aika Sportissa ei minua kiinnosta nykyään kuin pintapuolisesti.

Ja pidä sinä omat faktasi, minä pidän omani, vaikka ne kiinnostaisivat sinua kuinka. Ja ei, en aio alkaa jankata aiheesta faktat.

Olisi ollut mielenkiintoista nähdä ne faktasi, jotka kirjoittamasi mukaan yllättäen eroavat minun kirjoittamistani Sportiin liittyvistä faktoista, joita Ertzie lainasi. Minä luulin, että sinulla olisi ollut jotain tietoa väitteesi tueksi, mutta näyttää, että ei odotetusti jälleenkään ollut.

Olisi ollut mielenkiintoista nähdä ne faktasi, jotka kirjoittamasi mukaan yllättäen eroavat minun kirjoittamistani Sportiin liittyvistä faktoista, joita Ertzie lainasi. Minä luulin, että sinulla olisi ollut jotain tietoa väitteesi tueksi, mutta näyttää, että ei odotetusti jälleenkään ollut.

Ihan yhtä lailla kuin sinun faktasi ovat faktaa, voivat sitä olla myös muiden. Vai voivatko? Mitä yleensä odotit? Nimiä? Lukuja?
Jos olet se insinöörisisä, jonka sinun kuvittelen olevan (tämä ei siis ole fakta), en oikeasti kuvittele sinua niin hölmöksi, että kuvittelet minun läväyttävän faktat liitteineen ja tietolähteineen tiskiin.
Toki siitä voit minua panetella ihan vapaasti ja niin kauan, kuin se sinusta on relevanttia tai aktuellia.
Mitä tietoa sinulla on yleensä väitteidesi tukena? Lainauksia muiden ajatuksista/kirjoituksista? Salaisia kokouspöytäkirjoja? Syväkurkun huokauksia? Äänitteitä? Salaiseksi luokiteltua kuvamateriaalia?
Aivan.

Itse aion kuitenkin kasvattaa lapseni sellaiseksi, että joitakin asioita joukkueen/tiimin/organisaation sisältä ei tarvitse tuoda julkiseksi, edes nimimerkin suojassa. Tai ilman.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Heikki Hiltusen tulo puheenjohtajaksi takasi sen, että Sport selviytyi suuremmitta ongelmitta välittömästi Tamin kausien jälkeen Mestiksen suurimmalla budjetilla operoivaksi seuraksi. Kirjoitin siitä silloin aikoinaan ja rauhoittelin katteettomia konkurssipuheita, joita kirjoitettiin asiantuntemattomasti niin Sportin kuin lukuisten muidenkin seurojen kannattajien toimesta.

Kun puhutaan järkevästä taloudenpidosta, toiminta ei voi perustua tämän tyyliseen kummisetiin luottamiseen. Nyt kävi hyvä tuuri, että Tami sai puhuttua Hiltusen ja kumppanit pelastamaan erittäin syvällä uivaa seuraa. Ja täytyy muistaa, että kyse ei ollut pelkästään kauden 2008 - 09 aiheuttamista ongelmsta vaan Sportin talous oli ollut ongelmissa jo pidemmän ajan.

Porissa Tamminen lupasi satojatuhansia Hiltusen tyylisiltä kummisediltä, jäivät saamatta.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jäikö kummisetien rahat saamatta siksi, että hallituksen puheenjohtajalle ei kummisetien rahat kelvanneet?

Ei vaan Tammisen puheet satojentuhansien eurojen arvoisista valtakunnallisista sponsoreista osoittautuivat tyhjiksi.

edit:

Mikäli viittaat Tammisen organisoimaan Ässät Oy:n osakkeiden kaappaukseen Ässät ry:n vuosikokouksessa, olet hakoteillä. Pitää eroittaa sposorihankinta ja kähmintä.

Erkenholt

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TUTO, AIK
Kyllä Tammisesta jutunjuurta riittää. Tutossa on tapahtunut paljon kahdessa vuodessa, verrataan vielä vaikkapa syksyyn 2011, jolloin tunnelma koostui lähinnä Niukkaselle ja Orelmalle huutelusta.

Toisaalta kun Tammisen menoa seuraa, ei voi olla varma katsooko ammattilaista työssään vaiko jotain absurdia komediateatteria. Tammisen urapolku Suomessa 2000-luvulla kulkee reittiä Kärpät-Sport-Tuto, eli jonkinlaista laskusuuntaa havaittavissa.

Vai olisiko niin, että mies viihtyy parhaiten pienissä organisaatioissa, joissa hän saa kaiken huomion itseensä? Olisi mielenkiintoista tehdä Tammisesta maajoukkueen tai vaikkapa Jokerien päävalmentaja. Menestyisikö Tamminen organisaatioissa, joissa toimii Kummolan, Harkimon tai Kekäläisen kaltaisia tyyppejä? Entäpä jos valmennettava joukkue koostuisi opiskelijoiden asemesta kalliista tähtipelaajista? Mitä tapahtuisi jos Aurinkokuningas ei olisikaan se suurin tähti? Olisiko seurauksena potkut heti kun tähdet lakkaavat nauramasta?

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Se on tässä keskustelussa huvittavinta, että Tammista syytetään siitä, että hänen valmentamansa joukkueet ovat ajautuneet taloudellisiin vaikeuksiin. Itse ainakin olen elänyt siinä käsityksessä, että seurassa toimitusjohtaja ja viime kädessä hallitus vastaavat toiminnan taloudellisesta menestyksestä, valmentajan tehtävä on huolehtia edustusjoukkueen urheilullisesta menestyksestä. Olisihan se nyt jotenkin huvittavaa jos alkaisimme syyttämään vaikkapa Tomi Lämsää siitä, että Jokerit tällä kaudella todennäköisesti tekee taloudellista tappiota.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Se on tässä keskustelussa huvittavinta, että Tammista syytetään siitä, että hänen valmentamansa joukkueet ovat ajautuneet taloudellisiin vaikeuksiin. Itse ainakin olen elänyt siinä käsityksessä, että seurassa toimitusjohtaja ja viime kädessä hallitus vastaavat toiminnan taloudellisesta menestyksestä, valmentajan tehtävä on huolehtia edustusjoukkueen urheilullisesta menestyksestä. Olisihan se nyt jotenkin huvittavaa jos alkaisimme syyttämään vaikkapa Tomi Lämsää siitä, että Jokerit tällä kaudella todennäköisesti tekee taloudellista tappiota.

Tamminen onkin vähän poikkeuksellinen tapaus. Ei pelkästään siksi, että on toiminut myös urheiluseurojen johtotehtävissä. En usko, että kukaan voi kiistää, etteikö Tami olisi ollut poikkeuksellisen vahvasti mukana esimerkiksi pelaajahankintojen osalta kaikissa valmentamissaan joukkueissa. Tietyt ehdot omassa sopimuksessa, seurapomoille esitetyt toiveet/vaatimukset kesken kauden sekä omat sooloilut (esim. Veikkaaja kirjoitti viime syksynä).

Tämä nyt ihan neutraalina kommenttina. Varmasti Lämsänkin osalta asiasta keskusteltaisiin, mikäli hänellä olisi iso rooli Jokereiden esim. pelaajahankinnoissa ja -sopimuksissa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy