Juhani Tamminen TUTO Hockeyn päävalmentajaksi

  • 248 181
  • 734

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Se on tässä keskustelussa huvittavinta, että Tammista syytetään siitä, että hänen valmentamansa joukkueet ovat ajautuneet taloudellisiin vaikeuksiin. Itse ainakin olen elänyt siinä käsityksessä, että seurassa toimitusjohtaja ja viime kädessä hallitus vastaavat toiminnan taloudellisesta menestyksestä, valmentajan tehtävä on huolehtia edustusjoukkueen urheilullisesta menestyksestä. Olisihan se nyt jotenkin huvittavaa jos alkaisimme syyttämään vaikkapa Tomi Lämsää siitä, että Jokerit tällä kaudella todennäköisesti tekee taloudellista tappiota.

Tämä on hyvä pointti. Tammisen Vaasa-keikan osalta syyttävän sormen pitääkin osoittaa seurajohtoon, josta ei ollut - varsinkaan alkuaikoina - Tammisen vastavoimaksi.

Tammista voi ja pitää kritisoida siitä, että hän aluksi sitoutui pelaajabudjettiin, mutta hetken päästä ei. Karseinta on se, että Tamminen ajoi omaa agendaansa julkisuudessa. Ei näin toimi joukkuepelaaja.

Lopulta Tammisen valta riisuttiin Sportissa ja sitten tulikin "burn out".

Mutta oikeassa olet siinä, että se on Tammisen esimiesten tehtävä suitsia mies.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ihan yhtä lailla kuin sinun faktasi ovat faktaa, voivat sitä olla myös muiden. Vai voivatko? Mitä yleensä odotit? Nimiä? Lukuja?
Jos olet se insinöörisisä, jonka sinun kuvittelen olevan (tämä ei siis ole fakta), en oikeasti kuvittele sinua niin hölmöksi, että kuvittelet minun läväyttävän faktat liitteineen ja tietolähteineen tiskiin.
Toki siitä voit minua panetella ihan vapaasti ja niin kauan, kuin se sinusta on relevanttia tai aktuellia.
Mitä tietoa sinulla on yleensä väitteidesi tukena? Lainauksia muiden ajatuksista/kirjoituksista? Salaisia kokouspöytäkirjoja? Syväkurkun huokauksia? Äänitteitä? Salaiseksi luokiteltua kuvamateriaalia?
Aivan.

Etkö osaa lukea sitä kirjoitustani, minkä Ertzie oli lainannut? Siinä olivat ne lyhyesti yhteenvedetyt faktat, joista Ertzie antoi minulle kiitosta. Kysyn nyt vielä kerran, mistä faktastani olet eri mieltä? Yritä nyt pysyä kerrankin asiassa ja kommentoi kirjoitustani, jonka Ertzie lainasi. Ei siinä tarvita mitään liitteitä tai tietolähteitä tiskiin. Kerro vaikka lause lauseelta, missä sinun faktasi eroavat minun faktoistani.
 
Etkö osaa lukea sitä kirjoitustani, minkä Ertzie oli lainannut? Siinä olivat ne lyhyesti yhteenvedetyt faktat, joista Ertzie antoi minulle kiitosta. Kysyn nyt vielä kerran, mistä faktastani olet eri mieltä? Yritä nyt pysyä kerrankin asiassa ja kommentoi kirjoitustani, jonka Ertzie lainasi. Ei siinä tarvita mitään liitteitä tai tietolähteitä tiskiin. Kerro vaikka lause lauseelta, missä sinun faktasi eroavat minun faktoistani.

Jotta saat unta ensi yönä, niin otan rautalankaa avukseni.
Osaan lukea ja ymmärrän lukemani. Joskus toki epäilen sisälukutaidottomuutta jossain muualla. Kyllä.
Mainitsinko, että olen jostakin jotakin eri mieltä? En.
Tämä tarkoittanee, etten ole kirjoituksestasi kertakaikkisesti mitään mieltä? Kyllä.
Ja minun ei tarvinne noudattaa käskyäsi ja kommentoida jotain, joka minua ei kiinnosta? Ei.
Ihanaa, että nimimerkki antoi kiitosta toiselle. Kyllä.

Ja vielä kerran yhteenvetona: Minun faktani Juhani Tammisen ajasta Vaasassa saattavat erota nimim. siffan faktoista kovastikin. Minulla ei tosin ole tarvetta niitä faktoina esittää, koska kukaan ei niitä voi faktoiksi todeta.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tami toi Vaasaan ja Sportiin voittavan jääkiekkokulttuurin. Vaasassa oli ennen Tamia yrittänyt moni valmentaja, mm. Kari Heikkilä, saada viirin jäähallin kattoon siinä kuitenkaan onnistumatta. Vasta Tamin ja hänen ammattimaisesti kootun joukkueen ansiosta Sport nousi Mestiksen mestariksi. Sportin SM-liigakarsinnat Ässiä vastaan ovat tämän vuosituhannen kovin jääkiekkosensaatio Suomessa. Kuparisaaren Sport-Ässät-sarjan tunnelmaan on harvoin Suomessa ylletty minkään jääkiekkoseuran toimesta. Kun Tami lähti Vaasasta, niin Sport jatkoi Mestiksen suurimmalla budjetilla, vaikka täällä Jatkoajassa muiden seurojen ja Sportin talousasiantuntijat ilmoittivat Sportin joutuvan konkurssiin. Sport on ammattimaisesti hoidettu jääkiekkoseura, joka selviytyi hienosti siitä riskistä, mikä on otettava jokaisen Mestis-seuran, joka tosissaan pyrkii SM-liigaan. Puolinaisilla toimenpiteillä ei SM-liigaan ole mitään mahdollisuutta nousta minkään Mestis-seuran.

On loistava juttu, että Tami on palannut takaisin valmentamaan ja nostanut jo nyt TuTo:n Mestiksen mielenkiintoisimmaksi ja puhutuimmaksi joukkueeksi. Mitä olisi tämän kauden Mestis ilman Tamia?

Lainaan oman kirjoitukseni, minkä johdosta käynnistyi keskustelua nimimerkkien Ertzie ja Askaisten Visa kanssa. Visa kirjoitti Ertzien kirjoitusta lainaten , että yllättäen hänen faktansa Tamin ajan Sportissa eroavat siffan faktoista. Olisi tärkeän aiheen keskustelun jatkumisen kannalta mielenkiintoista nähdä nyt alkuun Askaisten Visan faktat verrattuna yllä olevaan kirjoitukseeni.
 
Lainaan oman kirjoitukseni, minkä johdosta käynnistyi keskustelua nimimerkkien Ertzie ja Askaisten Visa kanssa. Visa kirjoitti Ertzien kirjoitusta lainaten , että yllättäen hänen faktansa Tamin ajan Sportissa eroavat siffan faktoista. Olisi tärkeän aiheen keskustelun jatkumisen kannalta mielenkiintoista nähdä nyt alkuun Askaisten Visan faktat verrattuna yllä olevaan kirjoitukseeni.

Lähdetään nyt siitä, että kuka haluaa nimenomaisen jankkaavan keskustelun jatkuvan? Kättä pystyyn! Hauskaa sen seuraaminen voi olla, mutta ei tässä itsensä toistossa mitään järkeä ole.
Ja enkä (kirjoitan tämän nyt uudelleen eri sanoin) tarkoittanut mainitsemiasi seikkoja, koska en esimerkiksi ole sitä mieltä, että 2006 tapahtumat ovat mainitsemasi huikein jääkiekkonäytelmä vuosituhanteen tai sinnepäin. Se ei ole fakta vaan MIELIPIDE! Minulla on OMA MIELIPITEENI ja se on fakta.

Tarkoitin kirjoituksellani yksinkertaisesti sitä, että varmasti meillä molemmilla on erilaisia faktoja ja faktojen faktoja Juhani Tammisen ajasta Vaasasta, mutta minulle fakta on jotain todistettua, näkyvää, aukirevittyä, ilmeistä dataa.
Luulisi sen olevan sitä myös insinöörismiehelle. Paino sanalla luulisi, koska faktaahan se ei ole.

Btw, täällä nousi molemmat kädet ylös antautumisen merkiksi, eli saanet jatkaa pyytämistä, vaatimista, komentamista, panettelua, halveksuntaa persoonani välinpitämättömyyttä sinua kohtaan ihan kotitarpeiksi, kun sen kuitenkin koet tarpeelliseksi.

Pyydän anteeksi muilta lukijoilta, että hieman provosoiduin, mutta minkäs teet, jos joku pyytää vaihtamaan mielipiteen faktaksi tai väittää sitä sellaiseksi. Auttakaa nyt joku! ;)
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ja enkä (kirjoitan tämän nyt uudelleen eri sanoin) tarkoittanut mainitsemiasi seikkoja, koska en esimerkiksi ole sitä mieltä, että 2006 tapahtumat ovat mainitsemasi huikein jääkiekkonäytelmä vuosituhanteen tai sinnepäin. Se ei ole fakta vaan MIELIPIDE! Minulla on OMA MIELIPITEENI ja se on fakta.

Mitä seikkoja, joista olen kirjoittanut, tarkoitit, kun kirjoitit olevasi yllättäen siffan kanssa faktoista eri mieltä. Tottakai Sport-Ässät sarjan huikea jännitysnäytelmä oli oma mielipiteeni, jota pidin tämän vuosituhannen sensaatiomaisimpana jääkiekkotapahtumana Suomessa. Tosin minä kirjoitin kevään 2009 SM-liigakarsintasarjasta Sport-Ässät. Faktoina kerroin, että Tamin Sport voitti Sportin ensimmäisen mestaruuden ja pelasi jännittävät SM-liigakarsinnat Ässiä vastaan. Faktana kerroin myös sen, että Vaasan Sport ei joutunut vihjailevista puheista huolimatta konkurssiin Tamin lähdettyä, vaan jatkoi heti seuraavalla kaudella Mestistä sen suurimmalla budjetilla.

Tarkoitin kirjoituksellani yksinkertaisesti sitä, että varmasti meillä molemmilla on erilaisia faktoja ja faktojen faktoja Juhani Tammisen ajasta Vaasasta, mutta minulle fakta on jotain todistettua, näkyvää, aukirevittyä, ilmeistä dataa.
Luulisi sen olevan sitä myös insinöörismiehelle. Paino sanalla luulisi, koska faktaahan se ei ole.

Tähän on vaikea ottaa kiinni, kun et ole suostunut kertomaan omia faktojasi Tamin ajoista Vaasan Sportissa, vaan pyörittelet epämääräisiä sanontojasi ilman mitään todellista asiaa. Avaa nyt hieman todistettua, näkyvää, aukirevittyä, ilmeistä dataasi. Faktana kerroin sinulle aiemmin, mitä oli Tamin 60 minuutin painepeli Sportin aikana, koska perehdyin siihen aikoinaan perusteellisesti. Sinun määritelmäsi tuosta kuuluisasta Tamin painepelistä oli hyvinkin vajavainen, joten katsoin tarpeelliseksi lisätä siihen olennaisia elementtejä.
 
Mitä seikkoja, joista olen kirjoittanut, tarkoitit, kun kirjoitit olevasi yllättäen siffan kanssa faktoista eri mieltä. Tottakai Sport-Ässät sarjan huikea jännitysnäytelmä oli oma mielipiteeni, jota pidin tämän vuosituhannen sensaatiomaisimpana jääkiekkotapahtumana Suomessa. Tosin minä kirjoitin kevään 2009 SM-liigakarsintasarjasta Sport-Ässät. Faktoina kerroin, että Tamin Sport voitti Sportin ensimmäisen mestaruuden ja pelasi jännittävät SM-liigakarsinnat Ässiä vastaan. Faktana kerroin myös sen, että Vaasan Sport ei joutunut vihjailevista puheista huolimatta konkurssiin Tamin lähdettyä, vaan jatkoi heti seuraavalla kaudella Mestistä sen suurimmalla budjetilla.

Tähän on vaikea ottaa kiinni, kun et ole suostunut kertomaan omia faktojasi Tamin ajoista Vaasan Sportissa, vaan pyörittelet epämääräisiä sanontojasi ilman mitään todellista asiaa. Avaa nyt hieman todistettua, näkyvää, aukirevittyä, ilmeistä dataasi. Faktana kerroin sinulle aiemmin, mitä oli Tamin 60 minuutin painepeli Sportin aikana, koska perehdyin siihen aikoinaan perusteellisesti. Sinun määritelmäsi tuosta kuuluisasta Tamin painepelistä oli hyvinkin vajavainen, joten katsoin tarpeelliseksi lisätä siihen olennaisia elementtejä.

Tarkoitin luonnollisesti vuotta 2009, mutta näppäinpeijoonikin meni katolleen, pahoitteluni.

Kertoisitko minulle, mitä epämääräisiä sanontojani pyörittelen ja missä ei ole asiaa? Mahdollisimman yksityiskohtaisesti, kiitos.
Ja miten minun määritelmäni Juhani Tammisen (joka ei ole kuuluisa Tamin painepeli, vaan niin on pelattu niin kauan kuin minä muistan, tosin sitä on tuolloin kutsuttu karvauspeliksi) pelitavasta on vajavainen?
Avaisitko tämänkin väitteesi niin, että minäkin ymmärrän sen. Vai onko se fakta vai mielipide?
Kiitos kuitenkin lisäämistäsi elementeistä, jotka tulivat minulle täysin uutuutena ja puun takaa.

Ja yhä ihmettelen, että onko insinöörismiehen (kuka hän ikinä onkaan) ymmärrys luettuun tekstiin niin vajavainen, että ymmärrettävä kieltolausekin pitää jotenkin perustella, jos hän niin haluaa tai vaatii?

Ja eihän insinöörismies voi olla oikeasti niin naiivi tai jopa höpsö, että minä nimimerkin suojassa kerron jotain, josta identiteettini avautuisi tarkkaavaisimmille?

Eikö olekin hassua, kun "vastapuoli" pyytää vastaaman outoihin kysymyksiin, joihin vastausta ei edes välttämättä ole?
Tai vastaus on mielipide. Tai vastaus saattaa jonku (muunkin) identiteetin veitsenterälle.
Ja please, älä nyt vaan kysy, että mitä kysymystä tällä tarkoitan.
 

TIKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Ihan mielenkiintoista keskustelua Visan ja Siffan välillä. Harmi vaan, että se rullaa nyt paikoillaan. Visa, miksi et vaan yksinkertaisesti kerro että mistä Siffan mainitsemista faktoista omat faktasi poikkeaa?
 
Ihan mielenkiintoista keskustelua Visan ja Siffan välillä. Harmi vaan, että se rullaa nyt paikoillaan. Visa, miksi et vaan yksinkertaisesti kerro että mistä Siffan mainitsemista faktoista omat faktasi poikkeaa?

Ei, keskustelu ei ole millään tasolla mielenkiintoista.

Nimim. siffan painajainen alkoi alla olevasta lainauksestani, jossa vastasin nimim. Erztsielle.

"Käsittääkseni en ole kirjoitellut Tamin ajasta Sportissa mitään, vaikkakin sen voisin faktoineen (jotka toki yllättäen eroavat esim. nimim. siffan faktoista) tehdä. Mutta kun ei kiinnosta, enkä jaksa nähdä vaivaa."


En siis tarkoittanut mitään siffan tekstissä mainittua yksittäistä faktaa (jotka eivät kaikki siis ole faktoja, vaan osa on mielipiteitä), vaan faktoja ylipäätään. Eli siffan tekstissä ei ollut ainoatakaan faktaa, josta olisin ollut mitään mieltä Vai missä olen kirjoittanut olevani jotakin mieltä ko. tekstissä mainituista faktoista?
Ehkä minun olisi pitänyt kirjoittaa: "...jotka EHKÄ eroavat nimim. siffan faktoista jollain tasolla ja jossian yksittäisessä seikassa, mutta mitä väliä sillä on?"
No, taas tuli aimo annos oppia siitä, mitä, miten ja kenelle kirjoittaa.

Ja näyttäkääpä minulle näiltä keskustelupalstoilta se persoona, joka kertoo faktojensa lähteen, mikäli se ei ole kirjoittaja itse.
Kukaan ei esim. tiedä, olinko jossain roolissa lähellä Vaasan Sportia vuonna 2009 vai en. Ja varmasti arvon lukija jo ymmärtää, etten sitä aio kertoakaan. Enkä myöskään koskaan kerro tietolähteitäni asioista, joita ei välttämättä julkiseksi haluta. Luottamus menetetään kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
 

Eesau_65

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Jaahas, josko näille pitäisi laittaa oma ketju "Tami valmentajana eilen ja tänään". Tuolla voisi sitten käydä tällaista historiaa koskevaa arvuuttelua faktoilla ja ilman. Tässä ketjussa sitten kommentoitaisiin vain Tamin mahdollisia kommenteja pelin jälkeen ja mediassa.
 
Jaahas, josko näille pitäisi laittaa oma ketju "Tami valmentajana eilen ja tänään". Tuolla voisi sitten käydä tällaista historiaa koskevaa arvuuttelua faktoilla ja ilman. Tässä ketjussa sitten kommentoitaisiin vain Tamin mahdollisia kommenteja pelin jälkeen ja mediassa.

Komppaan vahvasti. Myös sen vuoksi, että tilastolliset faktat voi tarkistaa, muu sisältöon näppäimistön haltijan hallussa ja lukijan väänneltävissä haluamaansa suuntaan.
Pahoitteluni, että meni "hieman" OT:ksi. En vain osannut arvata, että täällä pitää kaikki omatkin "faktat" purkaa osiin, mikäli ne eroavat jostain toisesta "faktasta". ;)
 

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo/ paikallinen kiekkoilu
Ei, keskustelu ei ole millään tasolla mielenkiintoista.

Nimim. siffan painajainen alkoi alla olevasta lainauksestani, jossa vastasin nimim. Erztsielle.

"Käsittääkseni en ole kirjoitellut Tamin ajasta Sportissa mitään, vaikkakin sen voisin faktoineen (jotka toki yllättäen eroavat esim. nimim. siffan faktoista) tehdä. Mutta kun ei kiinnosta, enkä jaksa nähdä vaivaa."


En siis tarkoittanut mitään siffan tekstissä mainittua yksittäistä faktaa (jotka eivät kaikki siis ole faktoja, vaan osa on mielipiteitä), vaan faktoja ylipäätään. Eli siffan tekstissä ei ollut ainoatakaan faktaa, josta olisin ollut mitään mieltä Vai missä olen kirjoittanut olevani jotakin mieltä ko. tekstissä mainituista faktoista?
Ehkä minun olisi pitänyt kirjoittaa: "...jotka EHKÄ eroavat nimim. siffan faktoista jollain tasolla ja jossian yksittäisessä seikassa, mutta mitä väliä sillä on?"
No, taas tuli aimo annos oppia siitä, mitä, miten ja kenelle kirjoittaa.

Ja näyttäkääpä minulle näiltä keskustelupalstoilta se persoona, joka kertoo faktojensa lähteen, mikäli se ei ole kirjoittaja itse.
Kukaan ei esim. tiedä, olinko jossain roolissa lähellä Vaasan Sportia vuonna 2009 vai en. Ja varmasti arvon lukija jo ymmärtää, etten sitä aio kertoakaan. Enkä myöskään koskaan kerro tietolähteitäni asioista, joita ei välttämättä julkiseksi haluta. Luottamus menetetään kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Melkosta paskaa.
 

TIKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Melkosta paskaa.

Itse olen sen verran huono kirjoitusasussani etten hirveästi viitsi kirjoitellakkaan, joten en viitsi myöskään muiden palstaveljien kirjoituksia tai niiden sisältöjä paskaksi sanomaan. Mutta sellanen noin 6 vuotta olen jatkiksen kirjoituksia lukenut jähes päivittäin ja nyt ensimmäistä kertaa törmään kirjoittajaan, jonka pointti ei mulle aukea..ei vaan piruvie aukea vaikka kuinka haluaisin.

Tämä ei ole Visa pahalla ja saat jo etukäteen hirmuisesti anteeksi :)

Taidan lukea itteni inssiksi.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tami toi Vaasaan ja Sportiin voittavan jääkiekkokulttuurin. Vaasassa oli ennen Tamia yrittänyt moni valmentaja, mm. Kari Heikkilä, saada viirin jäähallin kattoon siinä kuitenkaan onnistumatta. Vasta Tamin ja hänen ammattimaisesti kootun joukkueen ansiosta Sport nousi Mestiksen mestariksi. Sportin SM-liigakarsinnat Ässiä vastaan ovat tämän vuosituhannen kovin jääkiekkosensaatio Suomessa. Kuparisaaren Sport-Ässät-sarjan tunnelmaan on harvoin Suomessa ylletty minkään jääkiekkoseuran toimesta. Kun Tami lähti Vaasasta, niin Sport jatkoi Mestiksen suurimmalla budjetilla, vaikka täällä Jatkoajassa muiden seurojen ja Sportin talousasiantuntijat ilmoittivat Sportin joutuvan konkurssiin. Sport on ammattimaisesti hoidettu jääkiekkoseura, joka selviytyi hienosti siitä riskistä, mikä on otettava jokaisen Mestis-seuran, joka tosissaan pyrkii SM-liigaan. Puolinaisilla toimenpiteillä ei SM-liigaan ole mitään mahdollisuutta nousta minkään Mestis-seuran.

On loistava juttu, että Tami on palannut takaisin valmentamaan ja nostanut jo nyt TuTo:n Mestiksen mielenkiintoisimmaksi ja puhutuimmaksi joukkueeksi. Mitä olisi tämän kauden Mestis ilman Tamia?
Lainasin nyt koko tekstin, vaikka olisin voinut sitä lyhennelläkin. Tuo koko siffan teksti on täyttä totta. Halusi sen itselleen myöntää tai ei.

Myös siinä olen samoilla linjoilla (koko Sportin myyntiorganisaation kera), että Tammisen paluu TuTon peräsimeen on koko Mestiksen voitto. Tää ei tosin kukaan täysijärkinen taida kieltääkään missään.

Itse toivon sydämmestäni Mestiksen tämän kauden finaalipariksi Sportia ja TuToa. Siinä sarjassa ei tunnetta ja paloa puuttuisi. Myös valtakunnallinen näkyvyys olisi taattu niin hyvässä, kuin pahassakin. Tämä taas palvelisi koko ryvettynyttä ja maineensa ( onko sellaista koskan ollutkaan) menettynyttä Mestistä.
 
Melkosta paskaa.

Kiitos analyttisesta ja syväluotaavasta kommentistasi.
Taito sekin, että osaa kirjoittaa kaikenkattavia onelinereita (nimimerkin suojassa kirjoittavalle mielikuvitushahmo Askaisten Visalle), jotka jo sinällään kertovat kirjoittajastaan melkoisesti.

Mutta jätän toki mieluusti paskan kirjoittamisen muille ;)
 
Itse olen sen verran huono kirjoitusasussani etten hirveästi viitsi kirjoitellakkaan, joten en viitsi myöskään muiden palstaveljien kirjoituksia tai niiden sisältöjä paskaksi sanomaan. Mutta sellanen noin 6 vuotta olen jatkiksen kirjoituksia lukenut jähes päivittäin ja nyt ensimmäistä kertaa törmään kirjoittajaan, jonka pointti ei mulle aukea..ei vaan piruvie aukea vaikka kuinka haluaisin.

Tämä ei ole Visa pahalla ja saat jo etukäteen hirmuisesti anteeksi :)

Taidan lukea itteni inssiksi.

Parahin TIKI.

Avaan enemmän kuin mielelläni pointtini, mikäli osaat (uskon että osaat) jäsennellä ihmettelysi aiheet/aiheen.

Minusta vain tuntuu, että tämä on ainut keskusteluketju Jatkoajassa, jossa ei vaan saa olla eri mieltä kuin joku muu. Tai jos on, niin ainakin se pitää perustella tai todistella tappiin saakka.
Vaikkakaan vastajännärit (ja esim. tämän ketjun päähenkilö)voivat suoltaa mitä tahansa ja se on luonnollisesti kiistatonta faktaa & Jumalan sanasta seuraavaa.
Vaikka se sotisi jopa kaikkea maalaisjärkeä ja/tai käyttäytymisen perusasioita vastaan.
Myös faktan ja mielipiteen erottaminen on taitolaji, sarkasmin ohella.

Eli TIKI, anna tulla, minä yritän avata ;)
 

jsavolai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat,TiTu,Akaan Kiekko,Pelicans
Mutta jätän toki mieluusti paskan kirjoittamisen muille ;)

Lupaatko? :) Tähän mennessä prinsiipit ja pointit on olleet aika vaikealukuista ajatusten vuorovesitulvaa että ei oikein tiedä mitä ajat takaa. Etenkin faktojen peräänkuuluttamisen osalta tuli semmoista Ajatusten Tonavaa ettei paremmasta väliä. Eihän tässä muuta, mutta tuolloin tulee todella helposti väärin ymmärretyksi, mutta niinhän ne nerot kaikki. (Yksi tosin kuulemma poltti Rooman siinä väärin ymmärtämisen sivussa.)

Oltiin Tammisesta mitä tahansa mieltä niin ainakin väriä tulee, samoten eräällä tavalla myös uskallusta sanoa asiat kuten hän itse ne näkee. Aina kommentit eivät ole välttämättä diplomaattisia ja viimeisen päälle mietittyjä. Toki miehessä on monia puolia ja osa ei välttämättä ole niitä niin mukavimpia. Mutta toisaalta, eipä taida kukaan näistä valmentajista olla täydellinen tapaus kaikilla jääkiekkovaikuttamisen saroilla - yksityiselämästä nyt puhumattakaan.
 
Lainasin nyt koko tekstin, vaikka olisin voinut sitä lyhennelläkin. Tuo koko siffan teksti on täyttä totta. Halusi sen itselleen myöntää tai ei.

Myös siinä olen samoilla linjoilla (koko Sportin myyntiorganisaation kera), että Tammisen paluu TuTon peräsimeen on koko Mestiksen voitto. Tää ei tosin kukaan täysijärkinen taida kieltääkään missään.

Itse toivon sydämmestäni Mestiksen tämän kauden finaalipariksi Sportia ja TuToa. Siinä sarjassa ei tunnetta ja paloa puuttuisi. Myös valtakunnallinen näkyvyys olisi taattu niin hyvässä, kuin pahassakin. Tämä taas palvelisi koko ryvettynyttä ja maineensa ( onko sellaista koskan ollutkaan) menettynyttä Mestistä.

Koska kaikki eivät ilmeisimmin lue kaikkia mitä aiheesta kirjoitetaan (en minäkään jaksaisi), niin totean vielä liittyen ko. siffan tekstiin:

Yhtään seikkaa en ole missään kirjoituksessani kieltänyt tai väittänyt vääräksi. Totesin vain, että voi olla erilaisia faktoja, riippuen mistä tieto on peräisin (esim. talousasiat).
Ja se, että 2009 SM-liigakarsinnat olivat 2000-luvun kovin jääkiekkosensaatio yms, on mielipide. Tässä tapauksessa nimim. siffan mielipide ja toki varmaan monen vaasalaisen. Fakta se ei ole.
Esim. Askaisten Visan mielestä se on aivan tyystin eri tapahtuma. Ja siinä tapahtumassa ja tunnelmassa voitettiin Suomen mestaruus, ei jääty sijalle 15.

Ja varmasti Juhani Tamminen on tuonut väriä ja katsojia Mestikseen, senhän näkee jääkiekkotuomaritkin. Itse olen kritisoinut tämän kauden osalta lähinnä hänen käytöstään muita jääkiekkotoimijoita kohtaan, sitä ettei hän itse toimi kuin "opettaa" ja oman alueen puolustuspelin organisointia. Onneksi on Virtasen Tommi.
 
Lupaatko? :) Tähän mennessä prinsiipit ja pointit on olleet aika vaikealukuista ajatusten vuorovesitulvaa että ei oikein tiedä mitä ajat takaa. Etenkin faktojen peräänkuuluttamisen osalta tuli semmoista Ajatusten Tonavaa ettei paremmasta väliä. Eihän tässä muuta, mutta tuolloin tulee todella helposti väärin ymmärretyksi, mutta niinhän ne nerot kaikki. (Yksi tosin kuulemma poltti Rooman siinä väärin ymmärtämisen sivussa.)

Oltiin Tammisesta mitä tahansa mieltä niin ainakin väriä tulee, samoten eräällä tavalla myös uskallusta sanoa asiat kuten hän itse ne näkee. Aina kommentit eivät ole välttämättä diplomaattisia ja viimeisen päälle mietittyjä. Toki miehessä on monia puolia ja osa ei välttämättä ole niitä niin mukavimpia. Mutta toisaalta, eipä taida kukaan näistä valmentajista olla täydellinen tapaus kaikilla jääkiekkovaikuttamisen saroilla - yksityiselämästä nyt puhumattakaan.

Nauraisit kädet maassa, jos tietäisit toisen siviiliammattini, joka liittyy tiukasti äidinkieleemme ja sen ymmärtämiseen nopeasti ja selkeästi;)

Koitin nimittäin tehdäkin mainitsemastasi tekstistä mahdollisimman vaikealukuisen, jotta eräälle toiselle nimimerkille avautuisi mitä hän pyytää.
Ehkä kirjoittamassani kafkamaisuudessa voi ehkä ja mahdollisesti olla jotain hämmentävänkin epäselvää.
Kiitos kuitenkin asiallisesta palautteestasi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lainasin nyt koko tekstin, vaikka olisin voinut sitä lyhennelläkin. Tuo koko siffan teksti on täyttä totta. Halusi sen itselleen myöntää tai ei.

Myös siinä olen samoilla linjoilla (koko Sportin myyntiorganisaation kera), että Tammisen paluu TuTon peräsimeen on koko Mestiksen voitto. Tää ei tosin kukaan täysijärkinen taida kieltääkään missään...

Tamminen tuo organisaatioon kuin organisaatioon valtavan buustin, mutta kehittyäkseen edelleen organisaation pitää hankkiutua eroon Tammisesta.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Aiheesta seuraavaan...

Tamminen ja kontaktit - Kytkökset rahaan ja paljonko Tami on sitä mukanaan tuonut, vai onko tuonut? Kaveri joka käy työkseen puhumassa firmoissa, on saanut mukaansa varmasti jonkinlaisen joukon rahamiehiä, sponsseja ja tukijoita. Kiinnostais siis tietää, onko Tami omalla panoksellaan tuonut rahaa TuToon ja kuinka paljon. Mutukin käy.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
6.2.2013 TUTO Hockey - Peliitat, 4-0 - YouTube
Kohdasta 1:40 ->
Minun näkemyksen mukaan Peliittojen kärkikarvaaja rikkoo TUTOn pelaajaa kahden minuutin rangaistuksen arvoisesti. Viiden metrin päässä oleva tuomari Ville Vuohtoniemi ei näe tilanteessa rikettä.

Jep, tuota äimisteltiin jo tapahtumahetkellä katsomossa. Ja se mikä tekee jutusta normaalia tuomarivirhettä maagisemman on se, että Vuohtoniemi sijaitsee tilanteeseen nähden todellisella aitiopaikalla, eikä muita pelaajiakaan ole mailla eikä halmeilla.

Vastaavia on nähty aiemminkin juuri Vuohtopaskan toimesta. Sattumaako? Jos on, niin jännää miten yhdelle seepralle vaan niin usein sattuu ja tapahtuu. Ainakin TUTO:a vastaan. Paha toki sanoa töpeksiikö vastaavanlaisia muissakin peleissä, kun about ainoastaan TUTO:n pelejä olen nähnyt.

E: Nyt kun uudemman kerran katsoin videolta, niin voihan tuossa halutessaan Vuohtopaska jauhaa sitä itseään sönkkäämällä, että valkoinen #22 esti näkyvyyden. Jos siis haluaisi tekosyitä keksiä, niin kai tuo kelpaisi.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä Peliittapelaajan maila TUTOn miehen kaatumisen aiheuttaa, mutta siitä nyt en ole varma oliko tuomarilla enää suoraa näköyhteyttä pelaajan jalkoihin eli näkikö rikekohdan. Kaatumisen näki, mutta jos virhettä ei nähnyt, niin ei voi viheltää. Itsestäni tuntui peliä katsellessa, että Tami on saanut tuomareista valittamalla tahtonsa läpi, ei tullut TUTOn pelaajillekaan jäähyjä kovin helposti, esim yksi selvä estäminen jäi viheltämättä. Estämisen noteerasi pelin "puolueeton" selostajakin. Siisti peli ja tuomarit onnistui kohtuullisesti, en Vuohtoniemen Tamin vainoamista havainnut. Se pitää sanoa, että TUTO pelaa hyvännäköistä hyökkäyspeliä, tiedä sitten miten iso ansio siitä kuuluu Tamille ja minkä verran yksilöiden taidoille.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Siisti peli ja tuomarit onnistui kohtuullisesti, en Vuohtoniemen Tamin vainoamista havainnut.

Totta, tuon edellä mainitun lisäksi ei muita tilanteita ollut. Ihan OK puhalluksia muuten, pari siinä ja siinä -vihellystä ja vastaavasti pari hiukan kyseenalaista puhaltamatta jättämistä. Kaiken kaikkiaan kuitenkin aivan kelvollinen ilta seeproilta, pois lukien tämä yksi Vuohtopaskan taidonnäyte.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös