"Hieno torstaiaamu ( 10.02.2022) Suomen Turussa!! Mitalisadetta Pekingissä, maximum respect Krista & Kerttu - nyt kulkee - take my word!! Yleltä hienoa reagointia eri haastattelujen , joissa niin vanhemmat kuin ns. oma koulukin reagoivat hienolla tavalla!! Ero on kohtalainen kun vertaan omaan kouluaikaan, jossa päällimmäisenä jäi mieleen kevät 1970 jolloin lähdin pelaamaan MM kisoja Tukholmaan , pelasi 6 / 10 peliä , sovitettuna niin kirjoitusten kuin kisojen aikatauluun!! Kun uutinen valinnastani ja kunnianhimostani ( pelata MM kisoissa ja kirjoittaa YO kirjoituksissa oli oman kouluni Puolalan Yhteislyseon ( PYL) silloisen rehtorin Hjalmar Mickelssonin reagointi seuraava: Luettuaan ko. aamun lehdistä ( TS, HS , IS etc.. ko. uutisen ) kutsui keskusradiollla minut " heti kansliaan" !! Lopetin idioottimaisen keskustelun seuraavasti: Herra Mickellsson , turha jatkaa , mutta palaan huomenna isäni kanssa jatkamaan keskustelua kanssanne!! Seuraavana aamuna klo 9.00 koputimme rehtorin kanslian oveen , astuimme sisään ja isäni vielä työasussaan ( peltiseppä) , mutta ylävartalon haalariosa riisuttuna!! Olin isälle lahjoittanut leijonien T paidan jota hän mielellään käytti haalarien alla!! Entisen kymmenottelijan hauikset ja käsivarret pullistuivat sopivasti, jotta Mickellson ananmukaisesti " laski alleen" Mutisi jotakin sovittelevaan sävyyn , mutta isäni keskeytti sanomalla seuraavaa: " Minä tunnen poikani paremmin kuin Te Herra Mickelsson , joten poika pelaa MM kisat ja kirjoittaa kirjoitukset ja tulette huomaamaan, että onnistuu molemmissa!! Siihen loppui ns. neuvottelu ; minä pelasin kisat, kirjoitin magnan paperit ja menin heittämällä läpi Liikuntatieteellisen ( Jumppa ) karsinnoista heti kesäkuun testeissä ja pääsykokeista ( 4 päivää ) Helsingin eri areenoilla ; voimistelun testit Ratakadulla, m uut testit Pirkkolassa ja Olympiastadionilla!! 330 pyrki, 25 pääsi-minä yhtenä heistä aivan kärkiryhmässä ( TOP 10 ) - take my word!! Joten , on näitä " epäileviä tuomaita " ollut jo uran alusta asti, milloin koulussa, milloin kentillä ja ennenkaikkea katsomoissa ympäri kiekkoilevan maailman!! Joten - mikään ei ole muuttunut , voittajien pitää todistaa osaamisensa joka päivä!! " Winner never quits- quitter never wins" !! Siinä hengessä: Have A Great Winning Day" , Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY , 227 A maaottelua joissa tehot way over 150 points!! Keep rocking, JT"