Maanantai aamuna mennään taas kovaa...
"Rauhallinen ma aamu ( 24.1.2022) Turun Kuusamakujalla!! Aamuteevee ( nyt Yle) auki ja uutiset menossa , joten homman nim i : " Slow and steady" , niin se vaan menee!! Vaalituloksia pukkaa joka tuutista , OMG sanon minä!! Kuinkahan moni " Tauno Tasalakki" tiesi mennessään uurnille , mihin kaikkeen hänen antamansa ääni todellisuudessa vaikuttaa!! Monta hyvää ystävääni pääsi " läpi" , joten soitettavaa riittää take my word!! Ensisenä ns. " kesäpalomiehenä " ( Turku 1967 -71) on hienoa, että pöalo ja pelastustoimi on taas kunnolla esillä!! Muuten tuskin vaalit ja niiden tulos vaikutaa omaan arkeeni - i assume!! Se siitä ja sitten kohjti Nereis Businerss Gardenia ( Postikatu 2 , 20520 Turku ) jossa Eurotam OY löytyy 4:stä kerroksesta ja hieno reception ja ysträvällinen lädy siellä ohjaavat in case veljet / sisaret tulevat maakunnasta ; koska ns " vanhat" asiakkaat tietävät " how to get there" , niin se vaan menee!! Toimistoni sijainti on ihanteellinen , parkkipaikka ( free ) löytyy aina ja kun legendaarinen " kasitie ( route 8 ) valuu aivan toimistoni viereen kun veljet Vaasata, Porista , Raumalta , Kankaisten Golfista etc.. saapuvat hienoilla autoillaan !! Sen verran olen aina käyttänyt pelisilmää kun toimistoni sijaintia olen suunnitellut kautta vuosien!! Siellä ( Postikatu 2, 20520 Turku) meitä pienyrittäjiä on " iso pino" ajan hengen mukaisesti!! Siellä viihdyn loistavasti,olenhan ollut joukkuepelin ammattilainen(since syksy 1966) lähtien , silloin aloitin urani TPS:N kuuluisassa ykkösketjussa ( Kuismanen # 12 - Wahlsten #8 ( R.I.P.) - Tamminen # 14 ) joka siihen aikaan venytti verkkoa tiiviiseen tahtiin solloisessa Liigassa , silloin nimeltään "Mestaruussarja " , josta vielä ko aikaan oli vaarana myös putoaminen , perusarvo " nousu / putoaminen " kun - minun mielestä kuuluu Europpalaiseen ujrheilu - ja palloilukulttuuriin!! Nykyleaderin , joista valtaosa " never laced the pair of skates" aikana kun kaikki urheilullinen arvomaailma on mennyt uusiksi liigan ja liiton saunailloissa useimmiten Vierumäen etc.. maisemissa jas vielä yömyöhällä!! Sehän on klassinen " suomalainen tyyli" oltiin sitten politiikan tai urheilun kentillä!! Ei ihme, että harvoin tapaan hyväkuntoisia " ex / nyky leadereitä, kun lenkkeilen Turun UJrheilupuiston legendaarisella " Karikon" lenkillä, nykypituus n. 1.4 km!! Sen juoksen normaalisti 4-6 kertaa aikataulusta ja fiilarista riippuen!! " Puru " kun on alustana ylivertainen - take my word!! Impivaaran jäähallien ( tuplahallit ) maastosdsa kiertää myös hieno " pururata" , joka aktiiviaikana ( TPS ) ja coachausaikana ( TPS & TUTO ) tuli niin minulle kuin pelaajilleni taatusti tutuksi - take my word!! Samoin kävi myös sadoille ex oppilailleni legendaaristen Pro Hockey Schoolin ja TS & Iltalehti kiekkokoulujen dominoidessa markkinoita ( Hockey Schools) silloin vielä hiljalleen heräilevillä markkinoilla!! Nythän / tänään kaikki kynnelle kykenevät kiekko- organisaatiot kiekkoliittoa ( SJL) myöten , ovat vihdoinkin havainneet , että se ( kiekkokoulut ) on oiva tapa harjoitta seurojen varainhankintaa!! Minulle vaan on jäänyt epäselväksi seuraava juttu? Mikä ero on siinä, että seuran ( juniorit) oma coach , pyörittää kiekkohommia ensin seuran harjoitusten alaisuudessa ja nimellä ja sitten sama kööri vetää samat luistimet jalkaan " kaupallisen " kiekkokoulun vetäjänä!! OMG sanon minä - opetus on opetusta ja varainhankinta varainhankintaa!! N yt tuntuu. että varainhankinta on syrjäyttänyt opetuksen junioriurheilussa yli lajirajojen!! Mitähän seuraavaksi ? koska urheiluseurat eri jaostoineen ovat keskittyneet varainhankintaa!! Tulevia pankkiireja ja myyntiveljiä / siskoja on tulossa, urheilusta / liikunnasta en ole todellakaan kovin varma!! Time flies ja bullshit walks - niin se näköjään menee!! Br. Tami, CEO Eurotam OY , Lion # 79, CEO Eurotam OY , 227 A maaottelua , 5 years ( 1977-82) as Team Captain ( TPS & Leijonat ) samaan aikaan!! Keep rocking & have A Great Day, JT"