Ollut jo jonkin aikaan rauhallisia aamuja.
"
Rauhallinen loppiaisaamu ( 5.1.2022) Turun Kuusamakujalla ja aamukahvin, eri lehtien ( TS, IS, IL) ja Ylen musikkilähetyksen ( TV 1) parissa!! Vexi Salmi. & kumppanit muistelevat- simply great sanon minä!! Nostalgia rocks - take my word!! Päivän TS luettuna " rapid fire" tyyliin ; urheilun paras osuus lähinnä STT:n / Tapio Uusitalon kynästä!! Taitaa muu toimitus ( urheilu ) olla lomalla- i assume!!?? Muu urheilun osuus tilastoja - OMG sanon minä!! Maria Vesterisen " masennuksesta kukoitukseen" juttu nuoresta salibandyn pelaajasta peilaa - ilmeisesti - nykyaikaa, jossa kaikki joukkueen ongelmat puidaan julkisuudessa!! Olen vahvasti - yli 50:n vuoden ammattikokemuksella - eri mieltä!! Ulkoinen paine- sisäinen kiinteys - siinä minun viestini näiden hasstattelujen tekijöille ja antajille!! Kokemusta vain reilut 50 vuotta huipputasolla , joten kokeneemmat voivat sitten oikaista, in case tuntuu oudolta tai vieraalta!! Mitähän seuraavaksi - pukukopin maailma sepposen selälleen 24 / 7 !!??
Kohta on aika siirtyä Kuusamakujan takkahuoneen tilohin, jonne olen jo vuosia sitten rakentanut oman " gymin" jossa kaikki tärkeimmät välineet ( Kuntopyörä - Tunturi E 80) , vatsa/ selkälauta, kunnon levytanko , jossa painoja aina 100:n kiloon asti ; penkki , käsipainot ( 6.8.10 ) kg .. , joilla lähinnä ranteet ja puristusvoima saavat kyytiä ja siten säilyvät iskussa muuten niin rapistuvassa ex ammattiurheilijan kropassa!! Mutta , kuten sanoin , " slow and steady gets You ready" koska nyt vastassa ei ole enää Ragulin ; Lutscenko , Howe , Hull , Ketola ; Rantasila & k:nit - onneksi!! Aika aikaa kutakin!!" Silloin ( 1960 luvun loppu, 1970 luku ja 1980 luvun alku) nostin penkistä 140- 150 kg vähän fiiliksestä riippuen , nyt tekee tiukkaa kun tangossa on 80 - 100 kg!! Time flies - take my word!! Onneksi olen säilyttänyt ko. ajan testitulokseni , jotta silloin tällöin voin vilkaista otsikolla " osattiin sitä ennenkin" !! Pääsin jo varhaisessa vaihessa ( 15 v) treenaamaan legendaarisen " Juuso" Wahlstenin"
Jatkuu:
"Jatkuu. Juuso Wahlstenin ( R.i.P.) treenikaverina ja Juuso oli ko. aikaan taatusti aikaansa edellä mitä kiekkoilijan kesätreeniin tulee!! Sittemmin ( early 1970 luku) muut gurut Seppo Liitsolan ( R.I.P.) etc.. johtamana seurasivat, oppina heillä lähinnä " Veli " Tarasovin & k:nit opit, joita he olivat hakemassa " paikan päällä" silloisessa Neovostoliitossa , milloin Punakoneen ,milloin ZSKA:n , tai Spartakin tai Dynamon trreneissä!! Joten - aika aikaa kutakin - mutta yksi totuus ei muutu!! " The harder You work- the luckier You get"- simple as that!! ; Siinä hengessä kaikille tsemppareille!! Keep rocking & have A Great Day, Br Tami, Lion # 79, 227 A maaottelua , joissa tehot yli 150 pistettä ko. ajan statistiikoilla ( IIHF & Honkavaara ( R.I.P.) & knit!! , Br JT"