Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 580 093
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Melkein voisin pyytää herättämään sitten kun Tami kertoo jotain uutta, mutta tulisi turhan pitkät unet. Jonkun uuden sanonnan voisi opetella tuon iänikuisen härkäjutun sijaan ja ehdotankin seuraavaa: Tiukan paikan tullen, kokeile totuutta.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Melkein voisin pyytää herättämään sitten kun Tami kertoo jotain uutta, mutta tulisi turhan pitkät unet. Jonkun uuden sanonnan voisi opetella tuon iänikuisen härkäjutun sijaan ja ehdotankin seuraavaa: Tiukan paikan tullen, kokeile totuutta.
Eläinaiheiset sanonnat ovat kivoja. Miten olisi vaikka leijonalle (Lion) sopiva viisaus ”Kuka sen kissan hännän nostaa ellei kissa itse”?
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Uusimman päivityksen kommenttiosiosta:

Käyttäjä: Oma puolueesi, Keskusta, ajaa Veikkauksen varoja budjettiin.

Siinä sohaistiin muurahaispesää, sillä Tami polkee vastustajansa jäänrakoon:

Kiitos viestistä "käyttäjä" , jos nyt kuitenkin pysytään asiassa - lienee Sinulle ja heimoveljillesi vaikeaa- tiedän kokemuksesta!! Mitä urheiluun - ja urheilun faciliteettien -rahoitukseen tulee , olen ollut - ja tulen olemaan eri mieltä yhdestä yksinkertaisesta syystä!! Olen tehnyt urani kentillä , ensin pelaajana, sitten valmentajana ja perään seurajohtajana ja jatkan nyt - aktiivisena vaikuttajana , " pelipaikkana Pelaajayhdistys ( SJRY ) yhdessä meidän perustajien ( 1973 ) Juha Rantasilan ja Vellu Ketolan kanssa!! !! Lisäksi pitkä ura yrittäjänä since 1974 ( Pro Hockey School) ja Eurotam OY ( since 1979 ) on opettanut , että kaiken toiminnan pitää olla kannattavaa - ei kannettu vesi kaivossa pysy!! Joten , pitkä ura on opettanut , että parhaat asiantuntijat ovat " aina katsomossa" !! Minulla oli paloa ja lahjakkuutta ja rohkeutta riittävästi , jotta ura kansainvälisille kentille , Olympiakisoihin, MM kisoihin , Ammattilasiliigoihin etc.. aukeni , silloin - 1975 - ensimmäisenä Turkulaisena !! Seurana Cleveland Crusaders ( 1975-76 ) josta oikeuteni ostettiin Phoenix Roadrunnerssiin ( 1976-77 ) !! Kun sen jälkeen urheilu - minun tapauksessani jääkiekko - on antanut mahdollisuuden tehdä tätä hienoa työtä ammatikseni seitsemässä ( 7) eri maassa ja kolmessa eri maanosassa, bonuksena kolmen eri maajoukkueen ( A sarja coachaaminen!! !! Se reissu - so far - on opettanut , että puskista huutelijat ja tekijät ovat eri heimoa!! Joten jatka please vinkúmistasi siellä " lämpimän officen " tiloissa !! Pelihommissa me Leijonat käytimme aikanaan sanontaa : " Hiiret vinkuu - karavaani kulkee"!!

Nyt oli hieno isku Manulta! Puskista huutelijat ja tekijät on eri heimoa, take my word!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Seuraavan kirjan nimi lienee jo selvillä..

Juhani Tamminen: One Tami-One Cup, suklaisia nautintoja kiekkokaupunkien sivukujilla

50 vuotta maailman jääkiekkopyhätöissä tutustutti Suomen kaikkien aikojen parhaimman kiekkoilijan myös maailman eri ruokakulttuureihin. Suklaa antoi hyvin energiaa ratkaisuotteluihin, mutta se näytteli roolia myös rakkauselämässä. Pitkät vuodet erossa perheestään ja MMA Tammisesta loivat 60 minuutin paineen, joka purkautui vain sivukujien delicattessen exelance bizarre-putiikeissa. Nyt pääsemme 120 minuutin koulutusluennon muotoon kirjoitetun kirjan avulla kurkistamaan näihin salattuihin paikkoihin ja liuettuasi tämän kirjan olet valmis tekemään joka päivästäsi halujen ja nautintojen mestariteoksen, jossa mikään ihmisruumiin ominaisuus, tai toiminto ei ole vierasta.

Toivon mukaan Tammeli ei anna hieman vaatimattoman kuntavaalimenestyksen haitata, vaan pistää seuraaviin ek-vaaleihin 60 minuutin paineen ja painaa Arkadianmäelle kuin konsaan aikoinaan vihulaisen maalille. Olisi mahtava kuulla täysistunnoissa nuo meriitit oli käsiteltävä asia sitten mikä tahansa.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Nyt oli hieno isku Manulta! Puskista huutelijat ja tekijät on eri heimoa, take my word!
Taitaakin olla Tamin aforismien ja viisauksien koottu kirja joka sieltä on tulollaan. Se mahtuu oikein hyvin Aisopoksen faabelien viereen, alankin raivaamaan tilaa pikimmiten.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mulla ois sit seuraavalle kirjalle hyvä idea. Miltäs kuulostaisi Keittokirja.. Tami's Cocs tjsp.
Mies kun on reissannu Japani, Ranska, Sveitsi Itävalta ja Usa to name a few, niin kai sieltä nyt yks 200 sivuinen kirja tulis helposti
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Mulla ois sit seuraavalle kirjalle hyvä idea. Miltäs kuulostaisi Keittokirja.. Tami's Cocs tjsp.
Mies kun on reissannu Japani, Ranska, Sveitsi Itävalta ja Usa to name a few, niin kai sieltä nyt yks 200 sivuinen kirja tulis helposti

Ehkä ennemmin Madame Tammisen keittiössä? Maailmanluokan aterioita kun tekee. Manulle tietysti kuuluu kunnia tästä, kun on varmasti kouluttanut Madame Tammisen asian vaatimalla tavalla, i assume!
 

Lemiöö66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikanat, änärin Pingviinit ja kaikki lätkä...
Don vissiin hoiti tämänkin siirron. Chapeau ! Tämä selittääkin muutaman hiljaisemman päivän ukko varpaan lisäksi. I Assume...

Hieno, aurinkoinen ilta laskeutumassa Turun Hirvensalon merellisiin maisemiin!! Messin ( # 10 ) saapuminen Pariisiin saa ex- kotikaupunkini taatusti sekaisin - take my word!!Seurasin PSG:n tarinaa ja Ranskan jalkapalloa aitiopaikalta ns. aktiivisina Ranskan vuosina 1994 lähtien , jolloin asuin kaupungissa osoitteessa Rue De La Faisanderie 100 ja kuudestoista kortteli ( 16 th) Arrondissement, kuten paikalliset veljet heidän ylhäisökortteliaan kutsuivat silloin - ja taatusti myös tänään!! Jalkapallon ystävänä ja ex pelaajana ( TPS & Poikien Maajoukkue ( u-18) olin vakiovieras silloisella Parc De Princellä, aivan kävelymatkan päässä asunnoltani!! Lisäksi silloinen työnantaja FFSG , oli iso liitto ja toimitilat Ranskan tyyliin prameat ja aivan kaupungin parhailla paikoilla ( Rue Felicien David 35 ) jonne liiton hienolla Renault 19 :lla ajelin aina , jotta totuin liikenteeseen ja opettelin ruuhkien aikataulut , jotka olivat jotain uskomattoman ja epätodellisen välimaastosta!! Joten voin vain kuvitella tilannetta kun vapahtaja ( Messi) saapuu ja jalkapallohullu maa ja kaupunki saa kaikkien aikojen tähden rikastuttamaan hienon ja menestyksekkään maan ja kaupungin sporttikulttuuria!! Simply great sanon minä!! Chapeau PSG johto & Messi & taustajoukot!! Nyt on kohinaa kylässä- take my word!! Pitää mennä katsomaan paikalle kun oikea aika löytyy kalenterista ( coaching by Eurotam ) ja sopivat lennot & faciliteetit löytyvät ex kotikaupungista!! Joten A Bientot mon Ami!! Br Tami , Lion # 79, CEO Eurotam OY, lisää www.eurotam.com
 
Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Hyvä yritys veli Lemlöö.
Pari huomiota, Maestro sanoo aina auton mallin tarkalleen, ei puoliksi. Renault 19 Sport.
Esimerkiksi Buster ei ole pelkkä Buster vaan se on Buster XXL Yamahan 150 HP:lla! Take My Word!

WTF. Toi on aito :D
 

Lemiöö66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikanat, änärin Pingviinit ja kaikki lätkä...
Hyvä yritys veli Lemlöö.
Pari huomiota, Maestro sanoo aina auton mallin tarkalleen, ei puoliksi. Renault 19 Sport.
Esimerkiksi Buster ei ole pelkkä Buster vaan se on Buster XXL Yamahan 150 HP:lla! Take My Word!

WTF. Toi on aito :D

Toi on aito - on se kone :D
Ps : Olin mestoilla mutten nähdyt Donia...
 

Liitteet

  • Screenshot_20210810-202018.jpg
    Screenshot_20210810-202018.jpg
    86,5 KB · kertaa luettu: 252
Viimeksi muokattu:

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ehkä ennemmin Madame Tammisen keittiössä? Maailmanluokan aterioita kun tekee. Manulle tietysti kuuluu kunnia tästä, kun on varmasti kouluttanut Madame Tammisen asian vaatimalla tavalla, i assume!
Sori tyhmyyteni, mut mul on menny ohi se, että miks Lion #79 kutsutaan Manuksi?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Sori tyhmyyteni, mut mul on menny ohi se, että miks Lion #79 kutsutaan Manuksi?
Manu on hänen etunimi.
Veli Lemiöö pääsi kans heti All-star-kenttään kun ollut Manun luomassa pyhtätössä katsomassa peliä, tainoh Manun luoman futisbuumin jälkeisessä seurassa.

Oliko joskus Kuusysillä KOP:n mainos kun pelas Poolia vastaan ja se vähän nauratti Mersey-joella?

P.S. Montrealissa kun on yliopistossa kurssi Le club de hockey Canadienista niin voikos joku kenellä kontakteja Turun yliopistoon saada sinne kurssin itse maestrosta?
 

Lemiöö66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikanat, änärin Pingviinit ja kaikki lätkä...
Manu on hänen etunimi.
Veli Lemiöö pääsi kans heti All-star-kenttään kun ollut Manun luomassa pyhtätössä katsomassa peliä, tainoh Manun luoman futisbuumin jälkeisessä seurassa.

Oliko joskus Kuusysillä KOP:n mainos kun pelas Poolia vastaan ja se vähän nauratti Mersey-joella?

P.S. Montrealissa kun on yliopistossa kurssi Le club de hockey Canadienista niin voikos joku kenellä kontakteja Turun yliopistoon saada sinne kurssin itse maestrosta?

Toisella KOP ja toisella Candy...
 

Liitteet

  • Screenshot_20210810-205504.jpg
    Screenshot_20210810-205504.jpg
    118,9 KB · kertaa luettu: 243

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä ennemmin Madame Tammisen keittiössä? Maailmanluokan aterioita kun tekee. Manulle tietysti kuuluu kunnia tästä, kun on varmasti kouluttanut Madame Tammisen asian vaatimalla tavalla, i assume!

Nyt on palstaveljellä idea, johon ei kyllä saa aukkoa edes neljällä syötöllä. Jokaisella aukeamalla olisi toisella sivulla Madamen resepti ja toisella joku Tamin aiheeseen liittyvä tarina. Tyyliin joku sushi-resepti ja sen rinnalla juttu Tamista Kekudo Kokkaidossa paikallisen miljardöörin matkassa.

Luulen, että jäisi ilkkaremekset sun muut metsän reunalle itkemään myyntiluvut nähdessään.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Nyt on palstaveljellä idea, johon ei kyllä saa aukkoa edes neljällä syötöllä. Jokaisella aukeamalla olisi toisella sivulla Madamen resepti ja toisella joku Tamin aiheeseen liittyvä tarina. Tyyliin joku sushi-resepti ja sen rinnalla juttu Tamista Kekudo Kokkaidossa paikallisen miljardöörin matkassa.

Tässä on idea jota pitäis Manulle ehdottaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
My GOD mikä futis story taas. On se kova.
P.S Tamin Pariisin kämpältä on tosiaan ollut vain n. 4 km matka Stadiumille. Kävin tsekkaan internetin karttasovellutuksesta ( Not name what )
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Hieno, rauhallinen keskiviikkoaamu, nyt vielä Kuusamakujan keittiön pöydän ääressä!! Ylen ( TV 1 ) taustamusikki by Kari Tapio saa energiani liikkeelle - siitä pointsit toimitukseen, tuntuvat veljet olevan hereillä!! Fiilis kuin astuisit Leijonien tai TPS:n tai Kärppien aamujäille ja pukukopin musiikkivastaava on jo ehtinyt tekemään roolinsa edellyttämät valinnat!! Tämä siksi, että pelihomma on " High Energy" business - take my word!! Sama on kaiku askelten kun tänä päivänä ajan koulutuskeikoille ympäri Suomen , useimmiten aikavälillä 06-00 -9.00 ja Jaguarin keula osoittaa milloin kohti Helsinkiä, Tamperetta, Poria, Vaasaa .. to name a few!! Luonnollisesti entiset peli- ja coachauskaupungit pääroolissa!! Hiljaisempi liikenne, parempi musiikki, virjeät toimittajat etc.. takaavat inspiration jatkumisen ja kun fiilis putoaa on väliaikakahvin aika!! Ennen se aina oli Lahnajärvellä kun useimmiten " ykköstie " oli se luonnollinen valinta!! Nyt - luojan kiitos - on tarjonta näiden paikkojen kohdalla parantunut 200 %, kiitos kilpailun , milloin Teboil, milloin S ryhmä milloin K- ryhmä asialla!! Kyllä tämän kulttuurin ( kunnon levähdyspaikat ) kehitys on kestänytkin - take my word!! Kun 1970- luvun alussa oli monesti matka maanantaiaamuna Liikuntatieteellisen ( Helsingin Yliopiston Legendaarinen " Jumppa") vieläkin tuoreessa muistissa !! Silloin ( 1970 luvun alku) " Jumppa " sijaitsi Ratakadun maisemissa ihan Stadin ytimessä ja minulle -Turun Omalle Pojalle ko. aikaan dse tarkoitti, että silloisen Cortina GT:n kaasupoljinta piti painaa jotta reissu Turun M;aariankatu kympistä ( 10) taittui alle kahden tunnin Jumpan pihaan!! Myöhemmin homma vähän helpottui kun " Jumppa " siirtyi Pirkkolaan, sinne kun oli muitakin reittejä kuin Mannerheimintie Töölöstä Erottajan maisemiin!! " Aika aikaa kutakin" - great memories !! Nyt on aika valmistautua kohti " Airiston valloitusta", koska kun rutiinit Kuusamakujalla on hoidettu ja vaimo & Cissy valmiina lähtöön on Team Tammisen Target Haapaluoto- meidän perheen kesäparatiisi since 1979, jolloin ostin paikan legendaariselta maaottelumieheltä ja kuulachampionilta Seppo Simolalta ( R.I.P) !! Seppo oli ko. aikaan muuttamassa " Liiton hommiin " valmentajana ja siksi aika Haapaluodolla oli käynyt vähiin ja ison hirsitalon, laiturien, veneiden ,etc.. ylläpito, huolto etc.. otti taatusti matkahommissa voimille ja siksi päätös myynnistä taatusti oikea!! Ko. näyttöpäivänä " häkki oli täynnä " ja siksi kuiskasin oman tarjoukseni erikoisehtoineen hänelle ja heti päästyämme näkösuojaan muilta kiinnostuneilta , löimme me kaksi ( maajoukkuekapteenia ) kättä päälle ja " veli" Antsan sanoin : Se Oli Siinä"- take my word!! Yksi parhaista kiinteistökaupoista mitä olen koskaan tehnyt!! Myyjä ( Seppo) oli tyytyväinen , ostaja ( JT ) oli tyytyväinen ja vaimoni Mari säteili, olihan Mari katsastanut ko. keväänä ( 1979) taatusti 50 eri paikka ympäri Turun, Paraisten , Nauvon , Houtskärin etc.. saariryhmiä ja maisemia , mutta tuloksetta!! Sopiva matka ( nyt meiltä 15 km autolla Hirvensalosta Raustvuoreen ) josta silloin pieni, Sepon , keltainen " Vator " vene , jossa 20 hp musta Mercury perässä on vaihtunut kunnon Buster XXL:n ja Yamaha 150 HP:n tasaiseen ja varmaan kyytiin, oli kyydissä sitten vaikka koko " Team Tamminen" joka nykyisellään ( tyttäret + heidän lapset ) lähentelee entisen kiekkojoukkueen ( 2 mv + kolme kentällistä) kokoa!! Time flies ja " kehitys kehittyy " - take my word!! Joten siellä - Haapaluodon lumossa vietämme nykyisen vapaa- aikamme take my word!! Se rytminmuutos on taas tarkjoittanut sitä, että ainakin minun kohdallani entinen " 100 golfkierrosta / kesä) on vaihtunut kymmeneen kutsuturnaukseen eri puolella valtakuntaa lähinnä eri kiekko-organisaatioiden ( seurat, Liitto, Liiga, pelaajayhdistys etc.. ) järjestäminä!! Hienoja tilaisuuksia, mutta aika vaan on sellainen resurssi , joka - ikävä kyllä asettaa rajansa!! Niiden ( rajojen ) asettaminen on taidelaji, jossa minä olen vielä tänään nelosketjun tasolla - take mt word!! Kutsujen määrä ja laatu houkuttelevat, mutta aika on vaan resurssi , jota on rajallisesti - take mt word!!
Joten siinä- uuden opettelun , Haapaluodon ja Airiston maisemien siintäessä jo verkkokalvollani toivotan Teille kaikille pelimiehille ja - naisille: " Have A Great Weekend and enjoy it" !! Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY , lisää www.eurotam.com


Edit.

Vaativa maku Mari "Madame" Tammisella jos asuntokauppa on onnistunut kerralla nro 51 tjsp. MY GOD. Vai onko nuoren Manun pussit ( raha ) ollu tyhjänä. MY GOD

Tosta veneilystä... Team Tamminen, 2 mv+ 3 kenttää, on mun laskuopilla ( since ala-aste 1988 A.D ) 17 kpl.... Buster XXL henkilömäärä on kuitenkin 8 kpl, kts www.buster.fi ja XXL ( ei se urheilukauppa )
 
Viimeksi muokattu:

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Niiden ( rajojen ) asettaminen on taidelaji, jossa minä olen vielä tänään nelosketjun tasolla - take mt word!!

Oliko tämä ensimmäinen kerta, kun Tami itse myöntää olevansa jossain asiassa muuta kuin " world class " -tasoa? My god!
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
On vähän muuttunu tämä tarina Haapaluodon kesäparatiisin ostamisesta. Nyt kuulachampion Simola myi paikan koska siirtyi "Liiton hommiin". Aikaisemmin syynä oli se että meni lusikat jakoon vaimon kanssa ja eikös tarinassa mainittu että rahatkin laitettiin kaupantekohetkellä kahteen pinkkaan. No mitäs näistä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On vähän muuttunu tämä tarina Haapaluodon kesäparatiisin ostamisesta. Nyt kuulachampion Simola myi paikan koska siirtyi "Liiton hommiin". Aikaisemmin syynä oli se että meni lusikat jakoon vaimon kanssa ja eikös tarinassa mainittu että rahatkin laitettiin kaupantekohetkellä kahteen pinkkaan. No mitäs näistä.
Kuka nyt enää voisi tarkkaan muistaa lähtikö kaveri ”liiton hommista” vai lähtikö hän ”liiton hommiin” vai kenties sekä että.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös