Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 579 201
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Barnes Teuvo Hakkaraisen voisi vielä lisäillä listaan, miksei Laura Huhtasaarenkin. Olis kyllä kova kattaus tarjolla ja viihdettä pomminvarmasti luvassa!!
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Pitäisi kyllä saada syksyn BB:hen seuraava kattaus:

Tami
Summanen
Väyrynen (one and only)
Valavuori
Mervi Kallio
Karalahti
Pekka Lehtinen
Tauski
Andy McCoy
Helena Petäistö
Tuure Boelius
Maria Nordin
Sofia Belorf

Tilaisin välittömästi. Tosin voisi olla että uniset veljet estävät näitä persoonia toimimasta.
Lisätään tuohon vielä ulkomaan vahvistuksena sveitsiläinen hammaslääkäri sekä veljet jotka tilataxin takapenkillä päättivät että suljetaan liiga forever. Nämä voisivat toki tulla mukaan kesken kauden, siinä vaiheessa, kun talosta on jo muutama asukas häädetty tieltä pois.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Pitäisi kyllä saada syksyn BB:hen seuraava kattaus:

Tami
Summanen
Väyrynen (one and only)
Valavuori
Mervi Kallio
Karalahti
Pekka Lehtinen
Tauski
Andy McCoy
Helena Petäistö
Tuure Boelius
Maria Nordin
Sofia Belorf

Tilaisin välittömästi. Tosin voisi olla että uniset veljet estävät näitä persoonia toimimasta.
Tuohon vielä Tuomas Enbuske sekä Janni Hussi.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Olisiko Tamin Jagge myynnissä? Nyt joku rahamies hereillä: sen tason kansallisaarre olisi tarjolla, ettei paremmasta väliä!

Tuolla Jaggella on painettu koulutuskeikkaa pitkin Suomea ja muuta maailmaa, - take my word! 80- 100 000 kilometriä vuodessa since 1968- I assume!

Voi voi, miten uniset huollon "veljet" hoitivat tilanteen. Ilman Tamia, nämäkin "veljet" huoltaisivat autoja jossain Krasnojarskissa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Pitäisi kyllä saada syksyn BB:hen seuraava kattaus:

Tami
Summanen
Väyrynen (one and only)
Valavuori
Mervi Kallio
Karalahti
Pekka Lehtinen
Tauski
Andy McCoy
Helena Petäistö
Tuure Boelius
Maria Nordin
Sofia Belorf

Tilaisin välittömästi. Tosin voisi olla että uniset veljet estävät näitä persoonia toimimasta.
Eikä siihen mitään äänestyksiä tarvita, kun Tami tiputtelee porukkaa yksitellen.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Pitäisi kyllä saada syksyn BB:hen seuraava kattaus:

Tami
Summanen
Väyrynen (one and only)
Valavuori
Mervi Kallio
Karalahti
Pekka Lehtinen
Tauski
Andy McCoy
Helena Petäistö
Tuure Boelius
Maria Nordin
Sofia Belorf

Tilaisin välittömästi. Tosin voisi olla että uniset veljet estävät näitä persoonia toimimasta.
Nyt on veli Barnesin matematiikkapää jäässä, tuossa on ihan liikaa väkeä ykkösketjuun. Tauskin jättäisin armotta penkin päähän enforcerin rooliin, lyö yhtä sujakasti niin miehet kuin naiset.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikä siihen mitään äänestyksiä tarvita, kun Tami tiputtelee porukkaa yksitellen.
Ei toki, muut talon asukkaat kokevat pakottavan tarpeen ennemmin tai myöhemmin lähteä omatoimisesti lähimetsään elämän kovuutta parkumaan!!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kale

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Eiköhän se ollut veli Alkio joka tuossa esiintyi.
My God, kun noin häpäistään vanhaa legendaa halvan huumorin varjolla. Oli sitten veli Alkio, tai joku muu uninen, syytä olisi roikottaa nilkoista Aurajoen yllä!! Ja näin maestro varmasti on tehnytkin/tulee tekemään. I assume.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän ihmetyttää, kun paikallista ykköslehteä on tullut seurattua lähes päivittäin, eikä ensimmäistäkään miljoonien liikevaihtoa pyörittävän Br72#:n mainosta oo osunu silmiin. Bro varmaan luottaa siihen, että kaikkihan HÄNET tuntee ja vaalimainontaan on turhaa satsata.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Muuten, arvon veljet ja sisaret, kun "veli" korona on bisneksiä jarruttanut, niin eikö Tami nyt voisi jollain sijaisautolla paukutella noita kilometrejä?

Mielenkiintoista olisi myös tietää Tamin ajomailit noiilta ajoilta. Ja muutenkin: Tamin vuodet Clevelandissa ja Phoenixissa...katsokaapa, missä nykyään on NHL:ssä organisaatiot! Tamin vaikutus ja 60 minuutin paine puree edelleen!
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Nyt äkkiä Kuusamakujalle vinkkiä, pitäisi viisukuninkuus palauttaa Suomeen yli 15 vuoden odotuksen jälkeen jos tänäkään vuonna ei natsaa. Siinä olisi mestarille kappale lavashowneen päivineen valmiina:




Kyllähän tuolla viisuissa voisi pärjätä, jos joku Suomen palauttaisi menestyskantaan ja koko Euroopan huulille niin kyllähän se itse mestari olisi.

Tami ensi vuonna edustamaan Suomea viisuihin, ilman karsintoja. Tai jos veljet haluavat karsinnat järjestää, niin ei se ongelma ole, Tami on tottunut tulemaan karsinnoista voittajana ulos. Take my word!!

Näitä unsia esityksiä kun tässä on katsellut, niin on päivänselvää että Tami olisi korjannut potin tässäkin kilpailussa. Suomeakin on edustamassa jotain nuoria veljiä, jotka huutavat ja heiluvat lavalla kuin hullut. OMG, sanon minä!!
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän ihmetyttää, kun paikallista ykköslehteä on tullut seurattua lähes päivittäin, eikä ensimmäistäkään miljoonien liikevaihtoa pyörittävän Br72#:n mainosta oo osunu silmiin. Bro varmaan luottaa siihen, että kaikkihan HÄNET tuntee ja vaalimainontaan on turhaa satsata.

Samoin olen noita vaalikoneita pyöritellyt, mutta näyttää ettei Manu ole käynyt yhteenkään vastaamassa. No Tamihan totesi TS:n vaalipaneelissa, että menkää TS:n urheilusivuille jos ette minua tunne.

Bettson kirjoittaa omassa ennustuksessaan seuraavasti: " – ”Tamin” omissa papereissa hänen läpimenonsa on varmaan täysin varma, mutta me pidämme sitä epätodennäköisenä puoluevalinnan takia. Keskusta on perinteisesti ollut Turussa heikko, vaikka Annika Saarikko on ollut ehdolla, ja siksi Tammisenkin tilanne on hyvin haasteellinen, vedonlyöntisivusto Betsson arvioi tiedotteessaan." Bettson antaa Tamin läpimenolle kertoimen 2,50.

Lauantain TS:sähän oli vaaliennustus ja sen mukaan Keskusta olisi saamassa samat 3 paikkaa mitä se sai viime vaaleissakin vaikka silloin oli vielä Saarikko vetämässä ääniä. Niin kuin aiemmin kirjoitinkin niin kukaan viime vaaleissa läpi mennyt Keskustan ehdokas ei ole nyt ehdokkaana, joten itse pidän Tamin läpimeno mahdollisuuksia ainakin kohtalaisena. Ainakaan itse en osaa sanoa noista ehdokkaista ketään varmaa läpimenijää. Varmaan Laivorannalle jonkin verran sataa ääniä kun Pormasteriehdokas, mutta jäi kuitenkin edellisissäkin vaaleissa vain varasijalle ja nyt mittarissa lähes 80v.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Veli @Barnes mainitsi Tamin ja Tuure Boreliuksen BB-talossa. Itse en kyllä jaksa uskoa, että ihan niiin isoa mestaa ei löydy että toi kaksikko samaan rakennukseen mahtuu...
My GOD Tami vois kyllä laittaa Tuuren ojennukseen
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tami ensi vuonna edustamaan Suomea viisuihin, ilman karsintoja. Tai jos veljet haluavat karsinnat järjestää, niin ei se ongelma ole, Tami on tottunut tulemaan karsinnoista voittajana ulos. Take my word!!

Näitä unsia esityksiä kun tässä on katsellut, niin on päivänselvää että Tami olisi korjannut potin tässäkin kilpailussa. Suomeakin on edustamassa jotain nuoria veljiä, jotka huutavat ja heiluvat lavalla kuin hullut. OMG, sanon minä!!
Koko Eurooppahan tuntee Tamin, onhan hän sentään tunnettu kansainvälinen kirjeenvaihtaja joten olisi häpeällistä olla äänestämättä häntä, take my word!!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vai ajatteleeko Juhani, että olisi noloa maksaa mainoksista ja vastailla vaalikoneeseen, jos ei pääsisikään valtuustoon. Nyt on selitykset valmiina, että kunhan huvikseni lähdin.

No tuskinpa. Kai hän vain luottaa, että kun on tarpeeksi kova tekijä niin ei tarvitse vaivautua tasalakkeja miellyttämään.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
My God, kun noin häpäistään vanhaa legendaa halvan huumorin varjolla. Oli sitten veli Alkio, tai joku muu uninen, syytä olisi roikottaa nilkoista Aurajoen yllä!! Ja näin maestro varmasti on tehnytkin/tulee tekemään. I assume.
Kai siitä tulee vielä samanlainen tapaus kuin Juuselan kanssa eli aletaan puuhaamaan palaveria, jossa on tarkoituksena selvittää asiat kasvotusten, mikäli vaan vastapuoli sellaiseen uskaltautuu. Yleensähän näissä hiirulaiset lähtevät parkumaan metsään jne. vai miten se menikään Enbusken kanssa.

- Hän on itse haastanut minut väkivaltaiseen kamppailumatsiin, johon sain valita lajin. Vastasin haasteeseen valitsemalla vapaaottelun, mutta Tami teki oharit. Olen tosi pettynyt. Luulin, että hän on sanojensa mittainen mies.

Enbuske sanoo, että Tamminen on itse aloittanut koko homman ja hakee vain huomiota järjettömällä tavalla.

- Olen tosi pettynyt. Tämä on kummallista pelkuruutta. Olen aina ymmärtänyt, että jääkiekkopiireissä mies pitää sanansa, hän kertoo.

Enbuske on treenannut matsia varten ahkerasti kolistelemalla puntteja ja painimalla. Ottelu olisi järjestetty vapaaottelun virallisten sääntöjen puitteissa ja tuomarin silmän alla.

- Lähdin liikkeelle aika lailla nollasta, joten Tamilla olisi ollut täydet mahdollisuudet selvitä ottelusta. Hän on kuitenkin entinen jääkiekkoilija, jolla on kova fyysisen kuntopohja.

Tamminen kertoo myös Iltalehdelle, että Sensuroimaton Päivärinta -ohjelman heitossa oli kyse vain huuliverbaliikasta.

Enbuske ei koe asiaa näin.

- Ei hän sitä vitsinä minulle sanonut. Otin sen tosissani vastaan.

- Minusta tuntuu, että hän on keksinyt tämän selityksen jälkikäteen, koska pelkää matsia.

Tamminen sanoo lisäksi, että Enbuske kertoo hänestä valheellista tietoa ohjelmassaan.

- Mitä valheellista tietoa minä olen levittänyt? Haaste on julkisesti nähtävissä Päivärinta-ohjelmassa, Enbuske sanoo.

- On turha valittaa, jos itse ensin haastaa. Olen aina kuvitellut, että näihin lätkäihmisiin voi luottaa, mutta tämä näyttää olevan se rohkeuden taso siellä.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lion #79, parkkipaikka ja silti lämäri vähintään 160 km/h...

Ei Tamille löydy edes vapaaottelussa haastajaa tältä Planeetalta JA koko maailmankaikkeuden kanssa tekee myös tiukkaa, Take My word!!!

Siinä hiirulainen lentää itse 160 km/h "rapidfire"
-tyylillä ja lopetus sitten tyylikkäästi "slow and steady gets You Ready", samalla antaen haastattelua kaikkiin merkittäviin urheilumedioihin ympäri maailman.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Kai siitä tulee vielä samanlainen tapaus kuin Juuselan kanssa eli aletaan puuhaamaan palaveria, jossa on tarkoituksena selvittää asiat kasvotusten, mikäli vaan vastapuoli sellaiseen uskaltautuu. Yleensähän näissä hiirulaiset lähtevät parkumaan metsään jne. vai miten se menikään Enbusken kanssa.

- Hän on itse haastanut minut väkivaltaiseen kamppailumatsiin, johon sain valita lajin. Vastasin haasteeseen valitsemalla vapaaottelun, mutta Tami teki oharit. Olen tosi pettynyt. Luulin, että hän on sanojensa mittainen mies.

Enbuske sanoo, että Tamminen on itse aloittanut koko homman ja hakee vain huomiota järjettömällä tavalla.

- Olen tosi pettynyt. Tämä on kummallista pelkuruutta. Olen aina ymmärtänyt, että jääkiekkopiireissä mies pitää sanansa, hän kertoo.

Enbuske on treenannut matsia varten ahkerasti kolistelemalla puntteja ja painimalla. Ottelu olisi järjestetty vapaaottelun virallisten sääntöjen puitteissa ja tuomarin silmän alla.

- Lähdin liikkeelle aika lailla nollasta, joten Tamilla olisi ollut täydet mahdollisuudet selvitä ottelusta. Hän on kuitenkin entinen jääkiekkoilija, jolla on kova fyysisen kuntopohja.

Tamminen kertoo myös Iltalehdelle, että Sensuroimaton Päivärinta -ohjelman heitossa oli kyse vain huuliverbaliikasta.

Enbuske ei koe asiaa näin.

- Ei hän sitä vitsinä minulle sanonut. Otin sen tosissani vastaan.

- Minusta tuntuu, että hän on keksinyt tämän selityksen jälkikäteen, koska pelkää matsia.

Tamminen sanoo lisäksi, että Enbuske kertoo hänestä valheellista tietoa ohjelmassaan.

- Mitä valheellista tietoa minä olen levittänyt? Haaste on julkisesti nähtävissä Päivärinta-ohjelmassa, Enbuske sanoo.

- On turha valittaa, jos itse ensin haastaa. Olen aina kuvitellut, että näihin lätkäihmisiin voi luottaa, mutta tämä näyttää olevan se rohkeuden taso siellä.
Vastasiko maestro näihin kommentteihin enää mitään? Vai taputeltiinkohan keissi "hiiret vinkuu, karavaani kulkee" hengessä?
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Rauhallinen sunnuntaiaamu Turun Kakskerran maisemissa, Haapaluodon saaressa, Airiston parhaiden vesien äärellä!! Verkot ( 2 kpl ) olleet vedessä yli yön, kohta kokemaan , jos vaikkapa isot ahvenet entiseen tyyliin rynnänneet verkkoihin!!?? Kaikki muu ( kuha, hauki, etc.. ) on bonusta - who knows!!?? Eilinen MM startti " kuplassa" toimi hyvin ; " voitolla yöhön " 2-1 ja kiitos häikäisevän Olkinuoran - take my word!! Tärkein - voitto - on nyt taskussa , joten me ex leijonat voimme rauhallisin mielin seurata jatkoa yhdessä kahden miljoonan suomalaisen fanin kanssa!! Varmaa on vain se, että menet sitten huoltoasemalle, lähikauppaan , kioskille ( iltapäivälehdet) , vakiokahvilaan ( Kahvila Salonen ; Hirvensalo) etc.. niin keskustelu alkaa leijonista ja heidän otteistaan!! Sitä huippubrändiä " Leijonat" on ollut hienoa olla rakentamassa jo vuodesta 1966, jolloin sain ensi kertaa kunnian vetää " Leijonapaidan " päälle , silloin nuorten Leijonien kakkosketjussa ( Koskimäki / Lukko-Alenius / Tappara - Tami / Tps ) , ykkösessä silloin Vellu Ketola , Veikko Suominen ( R.I.P.) etc.. !! Jo silloin ( Arosan turnaus ) voitimme Tsekkoslovakian maalein 4-3 , Pekka Marjamäen ( R.I.P.) hirmuvedolla !! Great memories - time flies - take my word!! Team USA oli vastassa mm. Sveitsin MM kisoissa ( Geneve & Bern) , aina tiukat " maalin pelit " - aivan kuten eilen!! Nyt ( A.D. 2021 ) etumme " jenkkien " suhteen on ylivertainen panostus( leirit , bonukset, resurssit, ulkoiset motivaatiotekijät .. etc.. ) joten on syytä odottaa nykyveljiltä voittoja em. ( Team USA ) koitoksissa!! Eilen toki saamme kiittää MV Olkinuoraa voitosta ; koska ns. " kenttäpelissä " olimme hukassa suuren osan ajasta!! Parasta koko pelissä oli se, että nykykiekkomme kuuluisat " viivelähdöt " olivat tipotiessään , juuri siksi, että jenkkiveljet eivät antaneet siihen mahdollisuutta perinteisten " Liigapelien " malliin!! Ex- joukkueeni Sveitsin ( 1990-92 as coach) esitys ilahdutti- taas kerran ja TCH -SUI 2-5 oli klassikko näissä " ensimmäisen pelipäivän " myllerryksissä!! Joten tästä on hyvä jatkaa kun Tanskan veljet tulevat vastaan!! Sekin tulee olemaan hieno " Hockey Game" , jossa myös nykyisen skandinaavisen kiekon parhaat puolet tulevat Boedkerin & k:nit myötä esiin!! Tanskan tulo kansaiväliseen huippukiekkoon ( MM kisat .. etc.. ) on parasta PR työtä Eurooppalaisen huippukiekon vielä kovin niukassa tarjonnassa!! Olin itse tuomassa yhdessä ruotsalaisen ystäväni ja korkealle arvostamani huippucoachin - Hans " Virus" Lindbergin kanssa tuomasssa Sveitsiä kohti silloista maailman kärkeä mm . Turun MM kisoihin ( 1991), jossa ensimmäinen " suurvoitto " Tsekkoslovakiasta näki päivänvalon kotikaupungissani luvuin 3-1!! Silloin meillä oli " Viruksen " kanssa joukkue , jonka ydin oli seurakentät ( Lugano, Ambri, Friboug ; ZSC ) , koska ko. aikaan ainoa keino vastata huippumaiden vauhtiin oli seuroissa hankitut toistomäärät ja taktiset kuviot!! Niitä kun ei muutaman päivän leirillä opita - take my word!! Joten nyt mielenkiinnolla seuraamaan Leijonien pelin kehitystä kun Boedker & k:nit vastassa!! Ennustan tiukkaa peliä ja jos / kun mv peli eilisessä kuosissa ( ala Olkinuora) myös toista voittoa putkeen!! " Toivossa on hyvä elää " sanoi jo lapamato aikanaan!! Keep rocking & have "A Great Hockey Day " !! By the way: " Hockey is the greatest game ever played"- simple as that" , Br Tami, Lion # 79, Leijonissa 227 games , tehot 105 points - aika jolloin ns. " toinen syöttäjä" oli pannassa erityisesti itäblokin tuomarien ( Dombrovski, Kompalla etc.. ) ajatusmaailmassa!! Siinä - kehittyvän pelin ja kulttuurin hengessä: " Kerran Leijona - aina Leijona " - simple as that!!

------

Tanska on toisessa lohkossa, Leijonilla on tänään vastassa Kazakstan. I assume. My God, kumpi meistä nyt on uninen, minä vai maestro?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tanska on toisessa lohkossa, Leijonilla on tänään vastassa Kazakstan. I assume. My God, kumpi meistä nyt on uninen, minä vai maestro?
Ei pidä takertua pikkuseikkoihin. Kuulostaa todella oudolta, jos Tami ei muka ole millään muotoa Tanskan nousun takana. Kai sitä nyt sentään Kööpenhaminassa on käyty ja siellä joku koulutuskeikka vedetty.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tanska on toisessa lohkossa, Leijonilla on tänään vastassa Kazakstan. I assume. My God, kumpi meistä nyt on uninen, minä vai maestro?
Kerran uninen elämänkovuuden parkuja- aina uninen elämänkovuuden parkuja- simple as that!!! Lion 79:llä taitaa olla jo ensimmäinen patteri sunnuntai kukkoa takana, I assume? Joten hiukan tarina Viruksesta päättyi väärälle pysäkille.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Asian vierestä: kovan pelimiehen, Veikko Suomisen kova kohtalo jäi vaivaamaan (itsemurha 30-vuotiaana vuonna 1978). Onko jollain palstalaisella tämän tapauksen taustoja tiedossa? Bussikuskina toimi ja työnantajan kanssa taisteltiin oikeudessa saakka.

Olen sen verran nuori, että koko tapaus on jäänyt hämärän peittoon.

Täällä taisi olla pyhitettynä joku ketjukin nuorena kuolleille kiekkoilijoille, en vain tähän hätään löytänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös