Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 579 839
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Alkaako Veli Juhani, br. Lion #79 hyytymään kun Kuusamakujalla tuntusi olevan rauhallista. Hyvin rauhallista. Aamu-tv:t on tainnu loppua jo ja TS ja HS varmaan luettu kanssa...
Eikös eilen ollut tarkoitus mennä kalaan? Jos siellä on ollut verkot ja pitkäsiima (nets, longline) yön pyytämässä. Päivällä saadaan lukea päivitystä kelpo kalansaaliista.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Itselleni tuli esille varsinkin silloin 2009 keväällä ja Ässät-Sport sarjan aikana ja sen jälkeenkin, miten oppiensa vastaisesti Aurinkokuningas suhtautuu melkeinpä ensimmäiseen prinsiippiinsä, jonka on esitellyt useammissa kirjoissaan. Eli kunnioita peliä, vastustajaa ja lopputulosta, älä selitä, älä kitise äläkä valita.

Mitään näistä prinsiipeistä ei kyllä Don Tami tuolloin noudattanut eikä kunnioittanut. Eikä tuo sarja ja kevät nyt ole ainoa ajankohta, jolloin nämä opit käytännössä unohtuneet...
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Hieno, verkkainen aamu nyt vielä Kuusamakujan aamiaispöydän ääressä!! Ns. " omatoiminen" brekkari menossa , toimii pitkällä kokemuksella, koska niin Pariisin ( 1994-96) ; Oulun ( 1998-2001) Porin ( 1996-98) ja Zurichin ( 2006-2008) , Vaasan ( 2004-2006& 2009-2011) vuodet opettivat omatoimisuuteen em. osastolla ( brekkari " my way" ) !! Nyt ( A.D.) 2021 taidot ovat päässeet ruostumaan johtuen MME Tammisen huikeista keittiötaidoista!! Mutta , iso kahvi ( automaatista ) - " De Longhi Intensa" on aparaatin nimi- suosittelen- take my word!! Low risk - high reward, eli kun tsekkaan papujen määrän , niin lopputulos osastoa " Simply Great" - take my word!!
Brekkarin jälkeen pienyrittäjän arkea kohti, byrokratiaa, laskutusta, kirjojen lähettämistä ( posti & matkahuolto & Jaguar lähitoimitus ( ovelta ovelle) .. to name a few!! Iltapäivän " Dream " on saada Buster XXL & Yamaha 150 HP vesille täällä Hirvensalon maisemissa- toivottavasti onnistuu!! In case onnistuu on edessä veneen vienti varsinaiseen laituripaikkaan Kakskerran maisemissa ja nopea ( checking) käynti mökillä - kauden avaus!! Hienojen " etälaitteiden " avulla olen päässyt seuraamaan tilannetta Haapaluodon maisemissa, joten kaiken pitäisi olla ok, mutta fyysinen " check" sen sitten paljastaa kuinka faciliteetit saarellamme ovat talvehtineet!!??
Joten alkavan mökki-ja kalastuskauden hengessä: " Have a Great Fishing Day" , Br Tami, Lion # 79, Haapaluodon Fisherman # 1 !!

No nyt oli verkkainen aamu. Alkaako vaikuttaa siltä, että mestarin firma tekee loppujaan, kun ei tarvitse kiirehtiä Jaquarilla minnekkään? Take my work! Vai aikooko Tami vihdoinkin lopettaa työnteon ja siirtyä veneilemään ja kalastelemaan?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
28. maaliskuuta (ensimmäisessä päivityksessä) facebookilainen kommentoi:

virittele Siikaverkko siihen Hinttisten eteen. jo vain rouva Tamminen rakentaa herkkua.

Tami vastaa:

Hyvä vihje, otan talteen, toki en paljasta omia apajiani seudulla; keep rocking, JT

Tami jos kuka on antava lahja.

PS: mulla on valokuva jossa Hinttinen näkyy etäisyydessä. Vaimo otti sen jonain firman virkistyspäivänä, koska tiesi millaiseen mieheen oli tullut langenneeksi.
 

Ruutu8

Jäsen




Tulipahan tälläinenkin vastaan. Tamille kelpaa vain paras, joten katsoo mökillään omia maalejaan VHS-kaseteilta. Näyttää olevan myös "Sport SM-liigaan". Onkohan leikkaajan versio, jossa näytetään Tamille onnellinen loppu?


Aina ajankohtaisessa VHS -kokoelmassa näyttää olevan myös Mighty Ducks 3. Tarkoittaako tämä siis Tamin kolmannen kauden maaleja Anaheimin paidassa vai onko kenties pääosassa tuossa leffasarjan kolmannessa osassa?
Ehkä tämä(kin) selviää tulevissa elämänkerroissa tai sitten jonain Kuusamakujan rauhallisena aamuna, kun on aikaa muistella vähän menneitä.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Aina ajankohtaisessa VHS -kokoelmassa näyttää olevan myös Mighty Ducks 3. Tarkoittaako tämä siis Tamin kolmannen kauden maaleja Anaheimin paidassa vai onko kenties pääosassa tuossa leffasarjan kolmannessa osassa?
Ehkä tämä(kin) selviää tulevissa elämänkerroissa tai sitten jotain Kuusamakujan rauhallisena aamuna, kun on aikaa muistella vähän menneitä.

Ja tuossa Slap Shotissa on oltava todistusaineistoa siitä miten kiekko lähtee 159km/h!
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
"Hienojen " etälaitteiden " avulla olen päässyt seuraamaan tilannetta Haapaluodon maisemissa, joten kaiken pitäisi olla ok, mutta fyysinen " check" sen sitten paljastaa kuinka faciliteetit saarellamme ovat talvehtineet!!??"

Ovatko nuo faciliteetit jotain lintuja, näätäeläimiä tai merinisäkkäitä?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mikähän on isoin ahvena eli mustatokko mikä on Tamin pyytimiin uinut? Tuota jos kysyisi, tulisi varmasti semmoista kalajuttua, että pelkkä FB-päivitys painaisi kolme kiloa, kuvasta puhumattakaan.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Veli Ahde kusee brandin päälle tällä kysymyksellä. Oh my god! Pelatessani keikadu kukkoessa Tokiossa kalastin vapaapäivinä pitkällä siimalla (100hooks) sinievätonnikaloja. Busterilla pelipaikoille, jotka allekirjoittanut oli kartoittanut tarkkaan. Ensimmäinen prinsiippi oli, set the hooks on the rigt spot! Tämän olin oppinut kalastus senseiltäni jo 60 luvulta.veljet Lee, Tomscatshi ja (rip) Toshiba hengessä set the hooks and catsh the fish. Päivässä jopa joka toisessa 1/2 suhteen tonnikala. Toista oli mestiksessä, jossa veli Hiltunen määräsi 1/6 jäähyjä Tuto hockeylle. Jokainen päivänkin coachannut tietää mitä tuo merkitsee pelille!

Näillä sanoilla kalastuksen saamamiehille vellu, hexi , curre, krepo, arttu ja vexi have a nice fishin day.br 79. Sinievätonnikala 189pounsä!
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
koska monet talks- bullshit walks- take my word!!

tässä ollut varmaan mitään virhettä. Tarkoitti Veli Claude Monetia joka Ranskan aikoina tuli henkilökohtaisesti kehumaan Neuvostoliiton kaatoa. Kova kiekkomies veli Monet ja kohtalaisen tunnettu taidemaalari mutta ei toki niin tunnettu kuin Tami
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Riippuu varmaan pitkälti siitä, että kuinka pitkä tentti on ollut. 60 minuutin paine hoituu Tamilta varmasti vanhasta tottumuksesta, mutta jos tentti oli tuota pidempi, niin siinä vaiheessa saattoi alkaa vaikeudet.

aina voi tentissä vaikean kysymyksen ohittaa kysymällä oliko kysyjä maajoukkueen kopissa kun maata puolustettiin
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Hieno, vaihteeksi rauhallinen keskiviikko aamu , vielä Kuusamakujan maisemissa ( Home Office) Aamupäivän sovitut kuvaussessiot sain siirrettyä iltapäivään, simply great sanon minä!! Aamupäivä menee venehommissa, koska hieno Buster XXL & Yamaha 150 hp, pitää saada vesille tänään , joitta pääsen hienoon saareemme ( Haapaluoto) aivan Airiston parhaiden vesien äärelle!! Jos veneprojekti ( lasku ) onnistuu ja kaikki talven jälkeen ( huolto ..etc..) on kunnossa niin on aika laskea kalakauden ensimmäiset verkot- "simply great," sanon minä!! Uusin kirjani " Tami- My Life" on nyt kovassa nosteessa, puhelimet soivat, meilit laulavat ja veljet läheltä ( Turku + ympäristö) tulevat autolla noutamaan!! Joten arvon asiakkaat ( Eurotam OY) ystävät, yhteistyökumppanit, fanit, seuraajat etc.. please react: Lähetä tilaukset joko soittamalla ( 050 4663701) textaamalla ( sama) tai mailillä : juhani.tamminen@eurotam.com tai juhanitamminen.fi - siellä lisää ja toimitus heti postistani ( 20900 Turku) !! Hurry up my friends & customers, keep rocking & have A Great Day" , br Tami, CEO Eurotam OY, Lion # 79
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku




My god!

" Seuraava: Varsinkin salin nuoremmat teitä tullaan pukkaamaan perseelleen , take my word! Eli tarkoittaa mitä? Olette polvellanne, sieltä daamit kerää vehkeensä, hakee sen käsilaukun, eiks niin. Veljet sieltä paikkaa farmarinsa. Nousee toiselta polvelta pikku hiljaa ylös. Miten suhtaudut? Annanko mä(vihellys) niille sun kilpailijoille poikittaista mailaa vai rupeanko parkumaan elämän kovuutta, make your choise!"
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tamilla on ollut jo aika monta päivää Buster työnalla ja vesille tarkoitus mennä samana päivänä. Slow and steady gets you ready!
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tamilla on ollut jo aika monta päivää Buster työnalla ja vesille tarkoitus mennä samana päivänä. Slow and steady gets you ready!

My GOD. Se on Buster XXL, eikä mikään Buster. Niillä on eroa hei. Silläkin on eroa et teetkö maalin harkkapelissä vai teetkö Moskovan illassa 2+2 Luzhniki stadioniolla 81.000 katsojan edessä.
Missä kunnioitus, mä kysyn vaan. Mä häpeän tuollaista tietämättömyyttä. Mä häpeän
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
My GOD. Se on Buster XXL, eikä mikään Buster. Niillä on eroa hei. Silläkin on eroa et teetkö maalin harkkapelissä vai teetkö Moskovan illassa 2+2 Luzhniki stadioniolla 81.000 katsojan edessä.
Missä kunnioitus, mä kysyn vaan. Mä häpeän tuollaista tietämättömyyttä. Mä häpeän

MY GOD ! Se oli 3+4 jo ensimmäisessä eriössä ! ! -Take my work! Montako maalia olet itse tehnyt kakkien katoessa vierestä!!! TK
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Osuimme samaan lohkoon Sveitsin kanssa ja heidän ( Sveitsi ) peräsimessään Ruotsalainen ex- huippupakki Mats Waltin!! Keskinäinen pelimme ( Fra vs. Sui) oli koko lohkon " the game", jota koko Gävle odotti kuin kuuta nousevaa- niin minäkin!! Punnersimme supertähteni Philippe Bozonin tahtomaalilla 3-2 voiton ; Ranska loppupeleihin Tukholmaan ( playoffs ) ja Sveitsi em. tappion myötä B- sarjaan , jäätyään lohkon viimeiseksi !!

Sitä " tikulla " ( Koho 221 ) silmään ( kts. 5 mins major for high sticking ) joka vanhoja muistelee, mutta tässä " veli " Tami puhuu vuoden -95 kisoista samana vuonna " veli " Rantalaisen " piinapenkissä " ( hot seat brought to you by Narvia bros ).



 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös