Hieno, rauhallinen la aamu ( 31.07.2021) nyt vielä Turun Kuusamakujan keittiön valoisassa atmosfäärissä!! TV 2 ( YLE) auki , kisat ( OG) käynnissä ja lajikirjo vaihtelee golfista purjehdukseen!! Hyvä niin, koska välillä on mukava katsoa todellisia " lajinsa parhaita" ala Rory Mc Ilroy & kumppanit , kun muu tarjonta vaihtelee kumparepyöräilystä koskimelontaan!! Kaikki kunnia em. lajeille ja heidän harrastajilleen / seuraajilleen, mutta minua ne lajit vaan ei kiinnosta!! Tämä lähinnä siksi, että pyöräily minulle tarkoitti silloin ( early sixties ( 1960) tapaa liikkua helposti Turun keskustasta ( Maariankatu 10 ; 20100 Turku) Kupittaalle TPS:n harjoituksiin , peleihin etc.. !! Kumparepyöräilysta ei silloin puhuttu, kokeilemisesta puhumattakaan!! Vanhempien minulle hankkima hieno pyörä ( Tunturi) oli väline, jota huolsin päivittäin ja säilytin aina kotimme Maariankatu kympin ( 10) kellaritiloissa ja sielläkin aina kunnolla lukittuna!! Aivan kotimme yhteydessä ( katutaso)
sijaitsi silloin Merilän pyöräliike ja kilpailija Turun Pyörä sijaitsi naapuritalon ( Maariankatu 8 ) naapurissa, joten apu ja huolto oli lähellä kun rengas , vaihde, ketju etc..ongelmat iskivät!! Ne- erityisesti rengasongelmat iskivät tasaiseen tahtiin , koska pyöräteiden luxus ei vielä silloin ( 1950/ 1960) luku ollut rantautunut kotikaupunkiini Turkuun!! Hyvää siinä leikissä oli se, että se opetti omatoimisuuteen ja jos/ kun omat kikat loppuivat oli nyt jo edesmennyt isäni Mauno aina valmiina auttamaan ja taitavan peltisepän käsissä kun tottelivat kaikki työkalut pienistä ruuvimeisseleistä isoimpiin jakoavaimiin.. etc.. !! Pyöräily kilpalajina iski minuun vasta kun legendaarinen TS Kortteliajot rantautui kotikulmilleni joka kevät vapun tienoilla ja silloin olin innolla mukana kannustamassa kun aikakauden legendat Paul Nyman ja Turun oma poika " Rapa"Honkanen taistelivat kisan voitosta!! Kymmeniä tuhansia katujen ( Linnankatu / Rantakatu ) varsilla !! Se oli aikakauden yhden suuren Simo Klimcheffskin pala elämäntyötä - respect Simo ja lepää rauhassa R.I.P. !! Joten nyt Olympiakisojen ja edelläkävijöiden ( ala Simo) hengessä: " Have A Great Day" , Br Tami, Lion # 79, Olympiakisoissa aktiivina ( as player Team Finland) 1972 Sapporo ja ja 1992 Albertville as Head Coach Team Switzerland !! Joten siinä " citius, altius, fortius " hengessä: Tsemppiä Team Finland Reetta Hurskeesta Matti Mattsonista golfveljiin Sami Välimäen ja Turun oma poika Kalle Samoojan johdolla!! Oma joukkueeni ( Aura Golf) on edustettuna, kova juttu ja respect Kalle & aura Golf R.Y.!! Keep rocking & have A Great Day, Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY, Sapporossa ( OG) as player 1972, Albertvillessä as Head Coach 1992, kommentaattorina sitten säännöllisesti paikanpäällä, mutta se on taas minun kategoriassani " se toinen juttu" !! Br. Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY, gsm: 050 4663701, in case koulutukset kiinnostaa? :
www.eurotam.com- siellä lisää!!