Ja taas mennään...
Rauhallinen lauantaiaamu nyt edelleen Haapaluodon maisemissa, Juhannusaaton " dagen efter" fiiliksessä !! Väki heräilee verkkaisesti , joten on etuoikeus laittaa kahvi päälle , teksti tv auki ja sen kautta katsaus Juhannuksen tapahtuttanut miin !! " Mikään ei muutu " on se ensimmäinen havainto kun puren päivän uutistarjontaa mökkimme TV:n isolta ruudulta!! " They never learn" - niin se vaan menee!! Luulisi informaation, perimätiedon , olosuhteiden ( veden äärellä) jo tasoittaneen tilastoja, mutta ei!! So what sanon minä!! Pitkä ura coachina on opettanut , että meitä ihmisiä on kolmeen kategoriaan: 1. Terävät ( sharp ones) , jotka oppivat jo muiden virheitä- kaikkea ei AINA tarvitse toistaa ja kokeilla!! 2. Normaalit ( joihin itse kuulun - i assume) , eli oppivat omista virheistään , eivätkä tee heti perään toista kertaa samaa virhettä!! 3." Nuijat" , jotka eivät opi mitään eikä missään olosuhteissa!! Niin se tuntuu - ainakin Juhannuksen ja hukkumis- & tappotilastojen valossa - olevan eikä muuksi muutu!! " OMG " sanon minä!! Mitähän seuraavaksi, todennäköisesti joku " vähemmän vastuullinen media " järjestää kilpailun , jossa saat etukäteen arvioida " Juhannuksen hukkkumis & puukotus & häätö & avioero etc.. tilaston ja lähimmäksi arvanneet palkitaan kovan julkisuuden ja palkintogaalan, shamppanjan, Koskenkorvan etc.. myötä!! Niin ne " perinteet " säilyvät isältä pojalle - take my word!! Tänään on kalastuksen vuoro, jo eilen ehdin laskemaan tiuraverkot ( 2 kpl) , jotta saan niistä riittävästi syöttikaloja ja ainakin yhden 100:n koukun pitkäsiiman ulos Airiston syvyyksiin!! Paikkamme ; Haapaluodon edustan kalakanta on elpynyt huomattavasti kun ammattikalastajat veivät rysänsä muihin maisemiin , ilmeisesti huonompien saaliiden ,hintapolitiikan ja " veljien " ikääntymisen / eläköitymisen vauhdittaessa em. muutosta!! Minulle se taas on ns. " miljoonan dollarin case" , koska nyt pitkäsiimassa vastaavassa paikassa kalaa tulee ja silloin tällöin kun heittouistimella käyn aamuisin heittelemässä, ahvenet kuhat ja silloin tällöin myös muutama hauki " nappaa" - take my word!! Joter siinä - "Juhannuskalastajien " hengessä: Have A Great Day for fishing and enjoy it!! Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY, Amateur Fisherman # 1 ( Haapaluoto waters) !! Keep rocking; JT