Rauhallinen torstai Turun Kuusamakujalla !! Koulutusyrittäjän peruspeli käyntiin!! Aamuteevee ( Yle & Mtv 3 ) vuorotellen , kunnallisvaalit ( tulossa ) tuntuu jo nyt olevan " kuuma aihe" - take my word!! Koska itse olen nyt ensi kertaa ehdolla ( Turussa / Keskusta) on mielenkiintoni tapissa- kuin kiekkohommissa aikanaan !! Silloin ( yli 50 vuotta ) jääkiekko rytmitti elämääni ( ja perheeni elämää) , milloin Turussa ( TPS as player 10 years 1966-70 , 1977-83 ), , milloin Helsingissä; HJK ( 1970-72) , HIFK ( 1972-75) ,milloin Pohjois Amerikassa ; Cleveland Crusaders ( WHA) 1975-76, Phoenix Roadrunners ( WHA) 1976-77) Kokudo Keikaku ( Japan) 1979-80 & 1982-84) , EHC Visp ( 1984-85 / player coach) as Head Coach ( TPS 1985-88, HC Sierre 1988-90 ; Swiss Nationall Team 1990-92, TImrå IK, 1992-93, Tuto Hockey 1993-94 ja 2011-13 ) ; Ässät 1996-98, Kärpät 1998-2001 , Naisten Maajoukkue 2002-2004 ; Vaasan Sport 2004-2005 & 2008-2009 ; Zurich Lions 2005-2007,..to name a few!!
Silloin ( kiekkovuosina 1966-2013) pyydettiin politiikkaan lähes joka vaalivuosi ( kunnallisvaalit & eduskuntavaalit ) , mutta aktiivinen kiekkoammattilaisuus ( kts. edellä ) esti ehdokkuuden , koska en luonnollisesti voinut asettua ehdolle ja sitten " muina miehinä" luikerrella varamiehen sateenvarjon suojassa takaisin kiekkohommiin!! Sitä minä kutsun " pelimoraaliksi" tuttu termi pukukopin maailmasta since 1966!!
Nyt kun kiekkohommat ovat eri medioiden puolella ( FIN, SWE, , GER , SUI, FRA, JAPAN .. etc.. ) on fyysinen koti Suomen Turussa ja näin ollen mahdollisuus ( in case valitaan) osallistua fyysisesti kokouksiin ja muihin tilaisuuksiin pelimiesten kielellä 100 % !! Innokkaana politiikan seuraajana olen AINA ihmetellyt kotikaupunkini Turun käytäntöä, jossa isot, valtakunnan starat loistavat poissaolollaan kun valtuusto - useimmiten maanantaisin - kokoontuu Turun Aurakadun hienossa , historiallisessa salissa!! Siihen ns, varamies" käytäntöön en lähde, joten in case valitaan- olen paikalla ja vastaan sanoistani ja teoistani!! Turussa erityisesti urheilu, liikunta ja rakentaminen ( urheiluhallit etc.. ) ovat luuppini alla - sen takaan!! Kun niitä kenttiä ja halleja olen Turussa käyttänyt vuodesta 1954 ; jolloin isäni Maunon ( R.I.P.) kanssa menimme Raunistulan kentälle legendaariset " nurmiluistimet" jalassa ja legendaarisen ex- TPS Kapteenin Aki Salosen ( R.I.P.) antamalla mailalla , jonka isäni oli katkaissut " määrämittaan" !! Siitä se lähti ja harjoitus jatkui AINA kotimme tiloissa , silloin areenana olohuoneemme ja kiekon sijasta tennispallo sai kyytiä!! Aika pian ( 1955 ) jolloin Tammisen perhe muutti as.Keskuspalatsin hulppeisiin tiloihin ( 4 h + keittiö / 87 m¤ ) oli aika siirtää pihapelit ko. AS OY:n pihalle, jossa silloiset pelikaverit Tapio Jokinen, Erkki Karmela, Jussi Päivänsalo, Jaakko Grundström, Lars Hellman etc.. nousivat myöhemmin yhteiskunnan huipulle - useimmat busineksen ihmeellisessä maailmassa!!
Joten siinä nostalgian ja voittamisen hengessä: " Have a Great Winning Day" , Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY , gsm: 050 4663701, lisää
www.eurotam.com