Tänään vähän pidempää päivitystä:
Aamu alkoi peruutuksella. Ystäväni Harrin tilaisuus Kotkassa jäi nyt väliin , case Korona - kun ainakin minun kohdalla on opettanut varovaisuuteen ; eli vältä massatilaisuuksia, matkustamista etc.. ja niin Jaguar jäi Kuusamakujalle ja Harrin
onnittelut
by phone!! Joten päivä menee kotikonnuilla ja pääteemana uuden kirjani suunnittelu, mahdollinen käynti Haapaluodon maisemissa , verkot veteen etc.. !! Liigan loppupelejä olen seurannut eri Eurooppalaisten medioiden asiantuntijana ja siksi fokus on enimmäkseen siellä!! Kärppien tilannetta seurasin suht läheltä ja kokemuksesta tiedän, että kritiikki ja pulina on kova tällä hetkellä Pohjolan Valkeassa Kaupungissa!! Tuttua vuosilta 1998-2001, jolloin suvereeni perussarja kulki voitosta voittoon ja karsinnan alkaessa loukkaantumiset ja muutaman avainpelaajan lähipiirin dramaattiset tapahtumat häiritsi keskittymistä ja TuTo pääsi yllättämään ja nousu silloin ( kevät 1999) jäi odottamaan aikaa parempaa!! Toinen kerta toden sanoi ja 12.04 2000 Raksila räjähti, Pelicans oli lyöty kolmannen kerran ( peli 3-1) ja homma oli hoidettu!! Pitkä korpivaellus oli ohi ja tuuletukset niiin kentällä , pukuhuoneessa kuin kaupungilla oli sitä luokkaa , että vielä tänäänkin nousee kylmät väreet pintaan!! " Minne för livet " - take my word!! Olen urallani ( pelaajana ja päävalmentajana ) ollut mukana tekemässä useampaa nousua: TPS takaisin mestaruussarjaan keväällä 1969 ( as player ; ykkösketjussa # 14, as Head Coach, Tuto 1994, Kärpät 2000 Sport 2009 .. to name a few!! Ranskan Maajoukkueen vieminen MM kisoissa loppupeleihin ( TOP 8 ) Tukholmassa kuuluu samaan kategoriaan , matkalla ( perussarja / Gävle ) kaatuivat vuorotellen Saksa ( 4-0) , Kanada ( 4-1) , Sveitsi ( 3-2 ) ja paikka loppupeleihin selvä !! Sen jälkeen on Equipe De Francen esiintyminen MM kisojen loppupeleissä ( Playoffs ) ollut harvinaista - take my word!! Toivottavasti pian taas tapahtuisi, koska perinteinen Jääkiekon MM kisat on kova juttu Suomessa ja Ruotsissa mutta muualla Euroopassa jää populariteetissa pahasti muiden urheilu- ja palloilumuotojen varjoon!! Siinä pähkäilemistä nykyisille leadereille yhä kovenevassa kilpailussa, jossa mittelö jäällä on vain osa ( part ) kokonaisuutta!! Kokonaisuus - erityisesti jääkiekossa - tarkoittaa sitä, että nykytrendi jossa on suuri osa joukkueista on ns. " Itäblokin " joukkueita vaatii uudistuksia koko järjestelmään , koska viime kädessä maksavat asiakkaat päättävät ko. busineksessakin!! Jokerit vs. Habarovsk on varmasti teknisesti ja taktisesti kohtalaista kiekkoa, mutta - please give me a break- ketä se täällä läntisessä Euroopassa aidosti kiinnostaa?? Ei minua ainakaan- take my word!! Joten - please Jokerit vs. Habarovskin sijaan Jokerit vs: Hifk vaikka 8-10 kertaa vuodessa niin " häkki " on täynnä ja koko stadi hengittää kiekkoa!! Simple as that!! Br Tami, Lion # 79, HIFK # 9 ( 1972-75) , 1 kulta ( 1974) 2 hopeaa ( 1973 & 1975) !! Keep rocking and have a great day; JT
Ei ole tarkoituksena henkilövittuilla, mutta Tamin kannattaisi ehkä harkita postauksissaan esimerkiksi kappalejaon käyttöä, jotta Aurinkokuninkaan prinsiipit olisivat mahdollisimman helposti ymmärrettäviä.