Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 579 643
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Nyt on hienot sivut! Harmi ettei verkkokaupan kuvissa olevat lasipäät olleetkaan Tami figuureja jotka kuuluvat hintaan. Faksissa oli jo kirjoituskoneella laadittu tilaus lähtemässä.

Hei jou hai fai, kiitos ( Thanks, Tack, Danke, arigatō gozaimasu, je vous remercie ) Veli @LiiAaa. Kiitos viestistäsi. Olen otettu. ( in good feeling tjsp ). Olen joo todella tyytyväinen uusiin nettisivuihin.
Painettiin siinä Kassun kanssa monta tuntia duunia, with maximum attack, like 60 minutes paine.
Kassu väänti IOIOIOIIOOOO -koodia ( Binääri tjsp ) tosissaan. Otettiin siinä hienoja kuvia mun vakikuvaajan (Svantte) kanssa. Nyt joku puskista huutelija, nimetön, sanoo, et hei Svantte ei oo oikea nimi. Mä oon tuntenut Svantte since 53 kun oltiin skidejä. Hyvä tyyppi ( greit kai ). Puskista huutelijoille mulla on pari sanaa, Fuck off. Te ette oo mitään. Häpeän Teitä!
Ja kato mä oon niitä vanhan liiton miehiä ( old scholl gai ). Mä faksaan joka viikko 4-5 kertaa Renen kaa juttuja. Se on se denttis sveitsistä. Vaikka se onkin aika lyhyt ( short ) niin silti se on symppis. Meillä o aina hyvää läppää. Tutustuttiin kun olin Sveitsissä kertomassa niille mitä hoki on ja miten sitä pelataan...
Kiitos kun annoit palautetta noista figuureista. Laitetaan työn alle, mulla on kaveri, joka tekee niitä. kato pitää olla lonkeroita joka suuntaan. You know, et business toimii. Jos sulla ei oo konnections, you can't tehdä raha. Madame tykkää et on massii.
Pistetäänkö sulle specialoffer. Sellainen 2 m korkea lasipää? Tosin voidaan tehdä se vaikka plastic, niin kestää kolhuja.

B.R Tami kokudu kikedo keikuku Lion 79


Edit

Lauantai 6.3.2021 Turun Kuusamakujalla!! Kunnon unet yhdellä poikkeuksella!! Alkuviikon visiitti hammaslääkärin / kirurgin luokse ja visiittiä seurannut hampaan poisto by Dr. Niittynen ( Hammaspulssi) oli sen luokan toimenpide, että jätti jälkensä- take my word!! Tikkien omatoiminen poisto- no problem, mutta leikkauksen jälkeinen päivä ja yö todellinen "flash back" aktiivisten pelivuosien maailmaan !! Lyhyesti - " veren maku" suussa on menty loppuviikko!! Mutta " hiiret vinkuu- karavaani kulkee ", niin se vaan meni peliaikoina ja menee edelleen!! !! Ehdokkuuteni ( kunnallisvaalit ) on herättänyt paljon mielenkiintoa - kuinkas muuten!! Jokunen ihminen - ihan lähipiiristäkin - on ihmetellyt valintaani puolueen ( keskusta ) suhteen!! Joten , tehdään se nyt tässä vielä kerran selväksi!! Juha Sipilä on yksi niitä suomalaisia leadereitä , joita syvästi arvostan , niin ihmisenä kuin timanttisen uran tehneenä edelläkävijänä " Oulun Teknologiaihmeen" yhtenä kovana ammattilaisena!! Tiemme yhtyivät Oulussa , aikana ( 1998-2001) , jolloin silloisena Kärppien päävalmentajana yhdessä timanttisen johtoryhmäni ( Seppo Arponen / PJ) Juha Junno ( TJ) kanssa loimme Kärppien ympärille puitteet ja verkoston vailla vertaa, jossa seudun tärkeimmät yritysjohtajat ; poliittiset päättäjät etc.. olivat luonnollisesti avainasemassa!! Syntyi poikkeuksellinen , visionäärinen , yhteinen näkemys , niin Kärppien kuin koko Oulun seudun tulevaisuudesta!! Huikeita, visionäärisiä tapaamisia , niin urheilun ( Kärpät ) kuin busineksen ( Teknologiaihme) ympärille!! Arponen, Junno, Lion # 79 edustivat Kärppiä ja herrat Sipilä, Terentjeff, Korhonen etc.. edustivat busineksen ( uuden teknologian ) ajatuksia ja kun yhteyteen tuli mukaan Oulun Yliopisto resursseinen ( aivo & muu kapasiteetti) on jälki ollut poikkeuksellista ja kelpaa esimerkiksi missä päin Suomea ja Eurooppaa tahansa!! Niissä yhteyksissä ja tapaamisissa syntyi ns. " Oulun ihme" - poikkeuksellinen ilmiö, mistä kaikki paikka- ja seutukunnat voisivat ottaa oppia tänäkin päivänä koko rakkaassa yhteisessä valtakunnassa nimeltään Suomi-Finland!! Aivan poikkeuksellinen ilmapiiri , jossa kaikki terveet ja kehityskelpoiset ajatukset eri yhteisöissä kerättiin ns. pooliin ja perusideana oli ns. " yksi suu - kaksi korvaa" malli!! Johtavana ajatusmallina " leipää ja sirkushuveja" ja tulos on taululla- take my word!! Kaiken ytimessä oli respect ; eli kunnioitettiin osaamista ja mielipiteitä, piti vaan perustella omat näkemykset!! Joten tässä - kunnioituksen ja osaamisen hengessä minäkin lähdin ehdokkaakksi Turun kunnallisvaaleihin!! Olen Heidekenillä syntynyt ( 25.05.1950) paljasjalkainen turkulainen , joten uskon omaavani näkemyksiä riiittävästi, jotta voin asettua ehdolle ja - in case äänestäjät suovat ja valitsevat , niin heitän kapasiteettini peliin aivan samoin kun TPS:n ja Maajoukkueen kapteenina ( 1977-82) ja päävalmentajana ( 1985-88 / TPS) !! Maajoukkuetta ( Leijonat) coachasin yhdessä Rauno Korven kanssa( Canada Cup etc.. 1986-87, ja siitä hommasta ( maajoukkueen päävalmentaja ) on minulla kokemusta 3:n eri A ryhmän kiekkomaan puikoissa Leijonien ohella!! ( Sveitsi 1990-92 ) Turun MM kisat, Albertvillen Olympiakisat etc.. ) ja Ranskan 1994-96 ( Tukholma, 1995, , Wien ,1996 ) päävalmentajana!! Joten in case Turun valtuustoon tulee kansainvälinen osaaja puhumaan valtuutetuille, voin toimia paikallisille veljille ja sisarille tulkkina!! Viittä ( 5) kieltä puhun sujuvasti ( Fin, Swe, Ger, Fra,Jpn) italian ja espanjan kielellä tulen toimeen ( puhekieli) !! Kieliä opiskelin aina intohimolla , johtuen hienoista opettajistani Puolalan Yhteislyseossa ( PYL 1961-70) , silloin hienot lehtorit Irene Hilke ( Saksa ) Ilma Hakulinen ( Englanti ) ja Aimo Tuomisto ( Ruotsi) opettivat perusasiat ja niistä oli helppoa jatkaa kun siirryin kansaivälisille kentille pelaamaan ja coachaamaan !! Cleveland Crusaders & Phoenix Roadrunners ( USA) , Timrå IK ( Ruotsi) , EHC Visp Sveitsin B-Liiiga ; ( Saksa) , ja niillä perusopeilla lähdin opiskelemaan Ranskan kieltä legendaarisen Turkulaisen kieligurun Seppo " Pose" Sundelinin ( R.I.P.) johdolla , ennen kun astuin Ranskan maajoukkueen puikkohin toukokuussa 1994 !! Periaatteeni silloin ja nyt : Työ tehdään AINA maksajan kielellä!! Siinä - kansainvälisyyden hengessä_ " Have A Great Day", Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY ; Turku, mail: juhani.tamminen@eurotam.com, gsm: 050 4663701

edit 2. Nyt on kyllä taas sellaista settiä että sanat loppuvat. En vaan keksi mitään muutakuin, että on se vaan vittu kova. ON SE.
 
Viimeksi muokattu:

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Eli myös Juha Sipilän nousu kotimaisen politiikan huipulle on Tamin ansiota. Tami ei vaan tunnetusti vaatimattomana miehenä halunnut ottaa kunniaa Sipilän pääministeriydestä.

Ansioluettelo kasvaa päivitys päivitykseltä, take my word !!
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Huh-huijaa ja Oulun ihme. Turun valtuustoon tulee kansainvälinen osaaja puhumaan valtuutetuille, Tami tulkkaa, siinä saattaa valtuuston veljet sekä sisaret katsella ihmeissään suuren maailman meininkiä. Pitäisiköhän some-coachin kertoa Manulle jotain kappalejaon perusteista?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kari Kouki Kiitos Kari hienosta viestistä ja luonnolisesti yhteisestä ajastamme PYL:n , legendaarisen koulun takapenkissä ja erityisesti liikuntatunneilla puhumattakaan hetkistä kun vedimme PYL:N sinivalkoisen edustusasun päälle ja lähdimme taistelemaan silloisen TOU:N ( Turun Oppikoulujen Urheililijat ) mestaruuksista !! Useamman pokaalin toimme yhdessä, niin jalkapallossa kuin jääkiekossa!! Siihen aikaan asuit Ruskolla ja oli hienoa nähdä kun " Ruskon Oma Poika " pelasi PYL:N ykköskentässä, maalissa Matti Linnela , Sinä leadasit puolustusta , minä heittelin kiekkoa vastustajien häkkiin yhdessä jalkapallostarojen Pekka Hjelmi ja Heke Nirkkosen kanssa!! Great memories my friend!! Keep rocking, Br Tami, Lion # 79 , oikea laita ( RW) joka murtautuu nyt keskeltä!!

Oikea nimi : Pekka Hjelm , uuden läppärin ( Lenovo) näppäimistö on vielä hakusessa!! Mutta , oppimisen 4 lakia : Selvitys, demonstraatio , imitaatio, toisto on minulla hallussa joten " next game "- take my word!! PYL:n ykköskenttä vielä kerran : Maalissa Matti Linnela , pakit: Kari Kouki- Heke Nirkkonen, ketju : Lion # 79, - Pekka Hjelm- Raimo Mäkitalo , coach & manager Markku " Make" Virho

Pieni korjaus syntymäaikaan: 26.05.1950, menee " virhemarginaaliin " mutta syy on uudessa hienossa läppärissäni ( Lenovo ), jonka näppäimistö on tehty soittajille ja kapellimestareille- ei laitahyökkääjälle joka on toimittanut kiekkoa niin Honkenin, Konovalenkon, Tretjakin , kuin Drydenin ja Gerry Chieversin taakse!! ; Keep rocking , Br Tami, Lion # 79

Jari Vento Damn right my friend!! Moskovassa 17.12. 1971 Neuvostoliitto - Suomi 2-4, Finland goals : Tami 2, Rantasila 1, Murto ( R.I.P.) 1, Valtonen ( mv ) great game!!

Kari Kouki ; Kiitos komplimentista , tänäänkin salilla , 100 kg penkistä, rauta on kevyttä kuin peliaikoina !! JT
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Syy on uudessa hienossa läppärissäni ( Lenovo ), jonka näppäimistö on tehty soittajille ja kapellimestareille- ei laitahyökkääjälle joka on toimittanut kiekkoa niin Honkenin, Konovalenkon, Tretjakin , kuin Drydenin ja Gerry Chieversin taakse!!
Tamille pikku vinkki: sitä konetta kannattaa kokeilla ennen kuin ostaa sen. Ihan sama juttu kuin puhelimen kanssa. Jos näppäimistö ja käytettävyys ei miellytä, niin koneella ei tee käytännössä mitään.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tiukan businesspäivän ja Narvian iltalöylyjen jälkeen se on myös Kukkodu.

Eikö se ole Narvi, siis toi Kiuas. Ei Narvian? Ja eikö se menisi et Narvin ? Vähän tarkkuutta hei. Toihan on vähän sama et onx majussa 105 vai 150 pinnaa
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikö se ole Narvi, siis toi Kiuas. Ei Narvian? Ja eikö se menisi et Narvin ? Vähän tarkkuutta hei. Toihan on vähän sama et onx majussa 105 vai 150 pinnaa
Tami mainostaa varmuuden vuoksi sekä Narvia että Harviaa, kun ei oikeasti muista, kumpi se on.

Tai sitten on otettu päivitystä tehdessä jo useampi KUKKO.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Totta, my bad. Moraaliset tehopisteet täytyy toki aina korjata, mutta Jaguarin kehrätessä ei se niin tarkkaa ole onko satasen alueella mittarissa 105 vai 150 km/h. Take my word!!
Jaguarilla on myös paljon kivempaa ajaa tuota 150 khm kuin jotain satasen hidastelua. Siksi toivonkin, että Tami valtuustoon päästessään hoitaa itselleen yksityistiet, jonne Sinisillä Veljillä ei ole mitään asiaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Olemmeko kaikki krapulassa. Kuusamakujalla tapahtuu taas.... Tapahtui jo 3 h sit ?

Hieno, rauhallinen su aamu Turun Kuusamakujalla!! Lastenlapset Anni & Ella yökylässä, joten meno kuin Monzassa jo aamuvarhaisella!! Kuntavaalien siirtyminen oli päivän uutinen ja sopi minulle poikkeuksellisen hyvin, koska kampanjointi ( ammattimainen ) ja koulutusbusiness ( Eurotam OY) on yhtälö jossa on vain yksi teholuku ja se on: 100 %- ainakin minulle!! Elämä rakastamani pelin parissa on opettanut prinsiipin: 95 % keskittyminen = 50 % suoritus- take my word!! Joten nyt ylimääräinen , vaaleista ja kampanjoinnista " irronnut " aika menee kuntosalin, kuntopyörän ja punttitangon parissa!! Metodina " slow and steady - gets You ready", joten tänäänkin 30 min fillaria ( Tunturi E 80) vinolaudat ( 30 % ) 4 x 30 kiertäen, jalat 4 x 30 , levytanko ( 40 kg ) niskan takana , polvikulmaan asti - ei syväkyykkyyn - !! Päälle sauna , venytys ja " ready to go" , in case treeni osuu iltaan, niin päälle " Yksi Kukko" Laitilan veljiltä!! Siinä hengessä: " Have A Great Day" br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Lapsenlapset kylässä + punttitreeni = todella hiljaista Kuusamakujalla. Kaunis aurinkoinen maanantai on edennyt jo puolille päivin, eikä Kuusamakujalta ole kuulunut mitään. Kunhan vaan jalkaprässissä ei ois sattunu mitään. Tami on kuitenkin latonu kaikki levyt siihen, et ois jotain mitä näyttää Jonneille...
Toivottavasti päivän aikana saatais infoa miten viikko on käynnistynyt. Tarvittaessa vaikka ensiavun päivystyksestä
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lapsenlapset kylässä + punttitreeni = todella hiljaista Kuusamakujalla.
Ikäihmisen pitää myös levätä. Onhan se tenavien kanssa aina aikamoista rallia, kuten Tami itsekin tunnusti. Ja sitten kun siihen yhdistää vielä punttitreenit, niin voi jopa Aurinkokuninkaallakin mennä päivä-pari aamutakissa ja reinot jalassa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ikäihmisen pitää myös levätä. Onhan se tenavien kanssa aina aikamoista rallia, kuten Tami itsekin tunnusti. Ja sitten kun siihen yhdistää vielä punttitreenit, niin voi jopa Aurinkokuninkaallakin mennä päivä-pari aamutakissa ja reinot jalassa.
Lastenlasten maininta sai Juhanin näyttämään ihan normaalilta isovanhemmalta. Kaikki nuo lasten kanssa koetut Monzan ajot ovat loppujen lopuksi niitä asioita, joilla on merkitystä enemmän kuin Jaguarilla pitkin maakuntia kaahailulla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ikäihmisen pitää myös levätä. Onhan se tenavien kanssa aina aikamoista rallia, kuten Tami itsekin tunnusti. Ja sitten kun siihen yhdistää vielä punttitreenit, niin voi jopa Aurinkokuninkaallakin mennä päivä-pari aamutakissa ja reinot jalassa.

Tuon jälkeen " yksi Kukko" saattaa hyvin olla "yksi " Kukko. Chapeau !!
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Viittä ( 5) kieltä puhun sujuvasti ( Fin, Swe, Ger, Fra,Jpn) italian ja espanjan kielellä tulen toimeen ( puhekieli) !!
Kyllä haluan nähdä, kun Tami hoitaa sujuvasti neuvottelut japaniksi. Tami ei puhu paskaa, joten en uskalla epäillä, mutta itselläni voisi parin kolmen vuoden aikana opeteltu kieli jo vähän unohtua sellaisessa reilussa 30 vuodessa. Mutta eiköhän Tami lue rapid fire -tyyliin joka aamu myös Japanin tärkeimmät sanomalehdet, niin pysyyhän se kielitaito yllä.

Mutta opettelisi nyt kuitenkin kirjoittamaan edes yhtä kieltä sujuvasti.
 

JKyykka

Jäsen
Mutta opettelisi nyt kuitenkin kirjoittamaan edes yhtä kieltä sujuvasti.
Terve Joope! Olen kirjoittanut kolmetoista (13) best selleriä josta jokainen ollut eri maiden (finland, fra, jpn, usa, cän, sverige jne jne to name a few) top-listoilla vuosikauisia !! Kirjani (books) ovat saaneet ylistystä ammattilaisilta (pro coaches, presidents, ceassar of japan, etc etc !! ) joiden " sanaan" (words) luotan HYVIN PALJION enemmän kuin sinun "Joope"! Äidinkielen numeroni oli aina täysin kymppi+ (10 = ten) vaikka koulunkäynti (school work) ei ollut prioriteetti #1 koska tavoitteeni oli tulla maailman parhaaksi jääkiekkoilijaksi (hockey player), jalkapalloilijaksi (football !), etc etc mutta koulun käynti oli aina tärkein asia !! Ilman hyvä koulupapereita (school papers) et maailmassa (linnunrata, tellus, etc) pärjää ja siinä oli pohja sille että nousin 15-vuotiaana (15 years) TPS:n ykkösketjuun ja rikoimme KAIKKI ennätykset (records) SM Liigan / Sarjan / etc historiassa !!! Joten jos JOOPE OLET vielä SITÄ MIELTÄ että sinulla on varaa arvostella minua (me, myself & I !!) niin OMG sanon minä !! Ja kuulut tämän jälkeen LUUSEREIDEN ykköskenttään - take my word !!! BR. Tami Lion # 79 EUROTAM CEO since 1966 Suomen maajoukkueen kapteeni (1971 - 1981(, maajoukkueen päävalmentaja (1985 - 1989)
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Terve Joope! Olen kirjoittanut kolmetoista (13) best selleriä josta jokainen ollut eri maiden (finland, fra, jpn, usa, cän, sverige jne jne to name a few) top-listoilla vuosikauisia !! Kirjani (books) ovat saaneet ylistystä ammattilaisilta (pro coaches, presidents, ceassar of japan, etc etc !! ) joiden " sanaan" (words) luotan HYVIN PALJION enemmän kuin sinun "Joope"! Äidinkielen numeroni oli aina täysin kymppi+ (10 = ten) vaikka koulunkäynti (school work) ei ollut prioriteetti #1 koska tavoitteeni oli tulla maailman parhaaksi jääkiekkoilijaksi (hockey player), jalkapalloilijaksi (football !), etc etc mutta koulun käynti oli aina tärkein asia !! Ilman hyvä koulupapereita (school papers) et maailmassa (linnunrata, tellus, etc) pärjää ja siinä oli pohja sille että nousin 15-vuotiaana (15 years) TPS:n ykkösketjuun ja rikoimme KAIKKI ennätykset (records) SM Liigan / Sarjan / etc historiassa !!! Joten jos JOOPE OLET vielä SITÄ MIELTÄ että sinulla on varaa arvostella minua (me, myself & I !!) niin OMG sanon minä !! Ja kuulut tämän jälkeen LUUSEREIDEN ykköskenttään - take my word !!! BR. Tami Lion # 79 EUROTAM CEO since 1966 Suomen maajoukkueen kapteeni (1971 - 1981(, maajoukkueen päävalmentaja (1985 - 1989)
Ostan itse " lippuni" Pohjois-Koreaan ( Norther Korea)!!!
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rauhallinen Kuusama Turun kujalla aamun lehdet luettu ala TS, HS, IS, IL nauhalta parituntia vanhoja Huomenta Suomen - good morning Finland jaksoja ala Lauri "leit" Karhuvaara. Mies jonka sana pitää kuin J.Tammisen puristusote, take my word.

Oberstdorfin MM-hiihdot katsottu ja ei voi kun ihmetellä veljien touhuja. Ennen kaikkea velivenäläisen Bolshunovin toimintaa. Vanhan liikunnan opettajan kokemuksella ja näkemyksellä. Please if you cant stand the heat stay out of my skiing lane, Tätä samaa sanoin jo venäläisille vuonna 1977 Izvestija turnauksessa, harasoo Tami , Koho, puck, 160m/per hour Please stay away. Verkothan siellä heilu. Mm Mylnikovin takana. Nykymaalivahdeista voin sanoa - take my word - että verkko heiluisi ainakin Myllyksen, Tretjakin, Brizan ja Lindmarkin selän takana. Torjuntatyylit on sellaisia että Tammisen laukaus sujahtaisi aina reppuun.

Kuntavaalit lähestyy, stay tuned - vaaliohjelmasta lisää tuonnempana, including TPS kasvattien rajaton pysäköinti oikeus etc. etc.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös