Lainaamastani kohdasta olen kanssasi täysin samaa mieltä. Samasta asiasta olen yrittänyt aina välillä täällä kirjoitella. Voin vain surullisena todeta sinulle, hyvä Mathieu, että olemme vähemmistössä. Rahan ja lyhytjänteisyyden ajassa elää jääkiekko tällä hetkellä heijastellen koko länsimaisen yhteiskunnan ajan henkeä.Tässä rahanhimoisessa maailmassa urheilusta tapetaan viimeinenkin kiima. Se kiima katoaa savuna ilmaan näinä vuosina, kun seurauskollisuus ja fanaattisuus kaikkoavat. Lopullisesti. Ero menneisiin vuosikymmeniin on valtava. Tilalle jäävät vain tyhjät sanat ("järkisyyt", "eläkerahat") ja tyhjät areenat. Lopulta rahakaan ei siis voita. Miten se voisi? Olematon asia.
Surullistahan tämä on. Seurojen johtajat eivät enää arvosta seuraikoneita, eivätkä pelaajat arvosta enää juuriaan. Raha ratkaisee. Myös Liigan johtoporras on tehnyt ja on mitä ilmeisimmin tekemässä lisää aivan karmaisevia virheitä laput silmillään rahan perään kurkottaessaan. Nyt vaikuttaa siltä, että pitkäksi menee ja pahasti meneekin.
Mitä tulee Juhamattiin, niin minulle on hänestä jäänyt kuva mukavuudenhaluisena pikkupoikana. Minä en pidä pahana sitä, että hän pelaa KHL-Jokereissa. Hän ei pelaa Kärppiä vastaan. Toki hänen itsensä kannalta on tietenkin surullista, ettei hän ole ollut valmis ulosmittaamaan lahjakkuuttaan täysimittaisesti. Toivottavasti se ei häntä myöhemmässä elämän vaiheissaan kovin harmita. Minä arvostan Aaltosta paljon. Hänen viime kevään teot ja erittäin kunniottavat puheet Kärpistä hänen pelatessaan Venäjällä ovat syöpyneet mieleeni.