Juhamatti Aaltonen realisoi lahjakkuuttaan – mihin tie vie?

  • 756 960
  • 1 959

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Kiitos Aaltoselle näistä hetkistä. Upeaa oli ketjun peli ja kyllä halutessaan oli aivan maaginen. Hieman toki taitelijatsekkiluonetta, mutta erittäin hyvät paperit minun silmiini Aaltonen saa.

Vielähän ei tiedetä, jatkaako täällä... toistaiseksi tämä oli kuitenkin tässä.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Mä olen yksi ehkä eniten täällä Aaltosta arvostelleista kirjoittajista. Tänään Juhis pelasi ehkäpä kauden parhaan pelinsä, joten jos jäi kauden viimeiseksi esiintymiseksi meillä, niin ainakin hienosti lopetti.

On se huikean taitava pelaaja, ja jos keskittyy tekemään oikeita asioita jäällä (kuten tänään teki) niin on kyllä paras hyökkääjä tässä sarjassa.
 

Hautsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiitos juhis näistä hetkistä, korvaajaa ei löydy. Pelipaikan toki joku ottaa mutta juhiksen korvaajaa ei liene mahdollista löytää.

Toki toivon, että juhiksen ajatuksissa on vain änäri. Tuonne näyttöjä lienee paras antaa huikeassa ketjussa Huml:n ja Maxwell:n kanssa. Rooli ja pelikaverit KHL:ssa sinne siirryttäessä lienee kuitenkin arvoitus.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko hallilta nyt kuulunut jotain huhuja tai "varmaa tietoa" siitä että Aaltonen olisi poistumassa? Pari viikkoahan tässä on nyt aikaa, ja jos ei nyt sitten lähden mihinkään niin tuskin se enää loppukauden aikanakaan lähtee.

Kärppien mies niin kauan kunnes toisin todistetaan.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
”En vielä tiedä, missä jatkan uraani. Ei Kärpissä jatkaminenkaan ole poissuljettua”. Näin sanoi Aaltonen Kalevan haastattelussa.

Tekisi nyt kerrankin oikean päätöksen :)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Näin unta, että kirjoitin Juhamatista Jatkoaikaan. Unessa kirjoitin Juhamatista siten, että hänen kannattaisi jatkaa Kärpissä kauden loppuun asti, läpsiä mahoton määrä leipiä arinalle ja antaa syöttösiä niin että lavasta hileet suihkuaisivat. Kun on Kärpissä annettu mahdottomasti näyttöjä ja otettu mestaruus, niin tämän jälkeen yksisuuntainen paperi taskussa NHL:ään.

Uneni oli oikeassa. Niin Juhin kannattaisi tehdä, pysyä Oulussa, pysyä Kärpissä. Jos hän nyt lähtee kauas kylmään Siperiaan, niin vitutus olisi helevetin suurta. Jumpru olisi monen tuhannen kilometrin päässä, Kärpissä virnuilevat kaverit jäisivät kauas taakse Luoteis-Eurooppaan. Suomen kieltä ei kuuluisi missään, ja vielä vähemmän Oulun murretta. Ja kaikki vain siksi että tienaisi lopulta joutavanpäiväisen summan KHL-seurassa. Ei, ehei. Ei mittään jiitä olisi siinä hommassa. Ouluhan on ihmiselle maailman paras paikka. Jää Juhis Ouluun, täällä sinun on hyvä. Nää oot vielä niin helevetin hyvä pellaaja!
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Itse olen myös jonkin verran marmattanut Juhin käytöksestä ja olemattomasta pelissä elämisen näkymisestä. Tänään kuitenkin kaukalossa näkyi jotenkin vapautuneen oloinen JMA. Näytti kiinnostavan ja pelasi suoraviivaisemmin, jakoi aivan uskomattomia passeja ja sehän jopa hymyili kaukalossa.

Halusiko viimeisen pelin kunniaksi sitten laittaa kaiken likoon vai mikä oli, mutta tänään näytti aidosti kiinnostavan joukkuepeli. Viikon päästä varmaankin ollaan viisaampia, mutta itse uskon Juhin pysyvän Oulussa. Jotain poikkeuksellista tuossa tämän vuoden joukkueessa on ja varmasti taikurikin haluaa olla osa tätä tarinaa.
 

Summer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jännä kyllä nähdä mihin ratkaisuun Aaltonen päätyy. Voisi äkkiseltään ajatella, että tuosta Kärppäjoukkueesta lähteminenkään ei ihan helppoa ole. Sen verran hyvin on mennyt pelillisesti ja vaikuttaa aidosti siltä, että joukkueessa on myös loistava henki. Juhiksellakin koppi kavereita täynnä niin onhan se varmasti kivaa.. :) No ammattilaiset tekee ratkaisunsa tietenkin jonkin muun pohjalta kuin sen missä on hauskinta olla ja pelailla. Toisaalta eiköhän tuosta joukkueesta ole ihan hyvät näyttömahdollisuudetkin ensi kautta ajatellen. Ja jotenkin on sellainen kuva Iin taiteilijasta, että rahatukun paksuus ei hänelle ole todellakaan mikään ykkösasia. Näiden pohdintojen pohjalta edelleen siis elättelen toiveita, että saadaan pitää Aaltonen täällä koko kausi!

Jos kuitenkin kävisi niin, että Aaltonen lähtee muille maille niin uskoisin, että ei tässä vaiheessa kautta näkyisi edes suuresti joukkueen pelissä. Onhan tuo hyökkäysosasto kuitenkin suhteellisen laaja tällä hetkellä ja kovia äijiä joutuu välillä istumaan katsomon puolella. Esimerkiksi Mäenalainen, joka nyt on pelannut a-junnujen puolella, on pärjännyt liigassa loistavasti ne pelit mitä on pelannut. Pimeän syystalven runkosarjassa tällaiset nuoret hyökkääjät tuovat intoa ja energiaa mukanaan jopa enemmän kuin Aaltonen. Mutta entä sitten keväällä? Kun tosipelit alkaa niin kyllähän Aaltonen olisi sellainen pelaaja, jota ei voi korvata millään tässä liigassa. Siispä toivotaan, toivotaan..
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tänään tuli nähtyä se, minkä olen kuullut olevan olemassa mutta olen unohtanut. Eli JM Aaltosen laukauksen, hyvän laukauksen ja onetimeriksi osoittautuneen vieläpä. Taitaa muuten nämä Juhiksen tämän kauden maalit syntyneen kaikki sieltä vasemmalta puolelta. Jotenkin tuntuu, että tuollaiselle vauhdilla maalia kohti rynnivälle rightin puolen pelaajalle ei oikea laita ole paras paikka. Monesti ajautuu liian pieneen kulmaan.
Nyt vain odotamme ja toivomme.
 

Tuborg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelin jälkeenhän Juhis kiersi kaukaloa ympäri ja taputti yleisölle. Omiin silmiin näytti jäähyväisille. Toivottavasti olen väärässä.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelin jälkeenhän Juhis kiersi kaukaloa ympäri ja taputti yleisölle. Omiin silmiin näytti jäähyväisille. Toivottavasti olen väärässä.

Omiin silmiin heilutteli lapselleen päätykatsomoon, ei sen kummempaa.
Mielestäni Juhiksen NHL-haaveiden kannalta paras ratkaisu olisi pelata loppukausi Kärpissä. Tässä vaiheessa mies on osa liigan parasta ketjua ja joukkuetta, joten mies on aikas hyvässä näyteikkunassa. Toki Juhiksen intresseistä ja haluista en sen paremmin tiedä kuin muutkaan, mutta sellaisen kuvan miehestä olen saanut, että NHL:ään on vielä kova hinku.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelaisi nyt loppukaudenkin meillä. Hiukan enemmän toki jäis viivan alle Sveitsissä tai KHL:ssä. Mutta mitä sitten? Ei miehen elämä tule rahasta olemaan kiinni. Sen sijaan nyky-kärpissä voi pelata sellaisen kauden, joka todellakin auttaisi NHL-haaveen toteuttamisessa. Ainoa, joka tällä kaudella saattaa todella puhua siirron puolesta, on paikka Olympiajoukkueessa. Sotshiin pääseminen on todella hankalaa Liigassa pelaamalla.
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Pelaisi nyt loppukaudenkin meillä. Hiukan enemmän toki jäis viivan alle Sveitsissä tai KHL:ssä. Mutta mitä sitten? Ei miehen elämä tule rahasta olemaan kiinni. Sen sijaan nyky-kärpissä voi pelata sellaisen kauden, joka todellakin auttaisi NHL-haaveen toteuttamisessa. Ainoa, joka tällä kaudella saattaa todella puhua siirron puolesta, on paikka Olympiajoukkueessa. Sotshiin pääseminen on todella hankalaa Liigassa pelaamalla.

No näyttöjä Sotsiin pääsee antamaan piakkoin tulevassa Karjala turnauksessa. Saanee näyttöpaikan Kontiolan vierestä kuten MM-kisoissa ? Silti Sotshin kisoihin pääseminen Euroopasta voi olla kiven takana vaikka pelaisi Kärppien sijaan Venäjällä kuinka hyvin. Luulisi NHL:stä löytyvän kärkipelaajia 2. eka kenttään yllin kyllin ja vielä 3. kenttääkin. Tunnetusti Juhiksen vahvuudet eivät pääse esille rouhivassa 4. ketjussa.

Mene ja tiedä,,, Kevään MM-kisoihin kyllä pääsee sitten kyllä SM-liigastakin.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Noniin Nakki lähti pelicansista venäjälle, toivon todellakin ettei Aaltonen tee samaa ratkaisua. Juhis on ollut kyllä aivan ratkaisevassa roolissa tässä Kärppien loistavan lokakuun hurjastelussa. Aaltosen mahdollinen lähtö voi olla myös joukkueelle valtava henkinen isku. Toivotaan parasta.
 

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Noniin Nakki lähti pelicansista venäjälle, toivon todellakin ettei Aaltonen tee samaa ratkaisua. Juhis on ollut kyllä aivan ratkaisevassa roolissa tässä Kärppien loistavan lokakuun hurjastelussa. Aaltosen mahdollinen lähtö voi olla myös joukkueelle valtava henkinen isku. Toivotaan parasta.

KHL.ssä on muistaakseni neljän viikon olympiatauko. Siinä olisi hyvin aikaa valmistautua Sotshiin jos JMA sinne pääsee. Eiköhän pelit ole Liigassa pelatut. Olisin ainakin itse erittäin yllättynyt jos näin ei olisi. Ensi kaudeksi sitten koko Suomen KHL-Jokereihin ....
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En pidä mahdollista Aaltosen KHL-siirtoa mitenkään erityisen dramaattisena iskuna Kärpille. Isompi isku olisi jos Rynnäs lähtisi.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
KHL.ssä on muistaakseni neljän viikon olympiatauko. Siinä olisi hyvin aikaa valmistautua Sotshiin jos JMA sinne pääsee. Eiköhän pelit ole Liigassa pelatut. Olisin ainakin itse erittäin yllättynyt jos näin ei olisi. Ensi kaudeksi sitten koko Suomen KHL-Jokereihin ....

Käsittääkseni Aaltosen tavoite on pelata NHL:sssä ensi kaudella eikä KHL-Jokereissa. Kyllä minäkin silti aika yllättynyt olen jos Aaltonen koko kauden Kärpissä pelaa.
 

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En pidä mahdollista Aaltosen KHL-siirtoa mitenkään erityisen dramaattisena iskuna Kärpille. Isompi isku olisi jos Rynnäs lähtisi.

Samat tutinat on täälläkin. Iso menetyshän se olisi Kärpille, mutta ei joukkue siihen kaadu. Donskoi tai joku muu nostetaan tarvittaessa ykkösen laitaan ja sitä rataa. Kyllä se Marjamäki hommansa osaa :)
Mutta niinkuin sanoit, Rynnästä ei sitten niin vaan paikata. Toki, kelpo maalivahtihan se Karhunenkin on mutta ei silti ihan Jussin kokoista reikää paikkaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta niinkuin sanoit, Rynnästä ei sitten niin vaan paikata. Toki, kelpo maalivahtihan se Karhunenkin on mutta ei silti ihan Jussin kokoista reikää paikkaa.

Rynnäksen lähtö olisi megaluokan isku Kärppien mestaruusunelmalle. Sen pohtiminen on kuitenkin turhaa, sillä Rynnäs pelaa tämän kauden Kärpissä. Rynnäksen sopimuksessa ei ole tälle kaudelle minkäänlaista optiota siirtyä ulkomaille. Luuleko joku, että Kärpät päästää isoimman palasen mestaruuspalapelistä KHL:ään kesken kauden. Muutama vuosi ollaan rämmitty ja seuran ja erityisesti seurajohdon uskottavuus on ollut koetuksella. Nyt kun ollaan pääsemmässä taas sille tasolle, mille oikeasti kuulutaan, lyötäisiin homma lekkeriksi. Ei Junno ja Aho niin tyhmiä ole.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Luuleko joku, että Kärpät päästää isoimman palasen mestaruuspalapelistä KHL:ään kesken kauden. Muutama vuosi ollaan rämmitty ja seuran ja erityisesti seurajohdon uskottavuus on ollut koetuksella. Nyt kun ollaan pääsemmässä taas sille tasolle, mille oikeasti kuulutaan, lyötäisiin homma lekkeriksi. Ei Junno ja Aho niin tyhmiä ole.
Minä kyllä luulen että Junno ja Ahokin ovat valmiita myymään kun hinta on oikea. Se taas on eri juttu mikä Ryntään kohdalla on oikea hinta mutta ryssät on tunnetusti sellaisia otuksia että jos he jotain tosissaan haluavat, raha ei ole ongelma, ei edes kummoinen hidaste.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minä kyllä luulen että Junno ja Ahokin ovat valmiita myymään kun hinta on oikea.
Tuskin. Kuten totesin jo aiemmin (muistaakseni jossain toisessa ketjussa), niin Kärpät ei ole mikään Blues tai KalPa jonka täytyisi myydä avainpelaajiaan kesken kauden pois. Talous on niin hyvässä kunnossa, ettei tähtipelaajien myyntiä kesken kauden tarvitse edes harkita, oli tarjous mikä hyvänsä.
 

matiasrust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minä kyllä luulen että Junno ja Ahokin ovat valmiita myymään kun hinta on oikea.


Kaikki on bisneksessä tietysti mahdollista, mutta kuvittelisi kynnyksen ainakin olevan todella korkealla. Kärpät on vakaavarainen ja seuralla on niin sanotusti elämänsä tilaisuus palauttaa menestys ja uskottavuus takaisin Ouluun. No, toki uskottavuus on jo nyt hyvin pitkälle onnistuttu palauttamaan, mutta vielä puuttuu se menestys. Siihen on varmasti tahtoa.


Mitä taas tulee Aaltoseen, niin Juhis - jää iloksemme Kärppiin. Please.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuskin. Kuten totesin jo aiemmin (muistaakseni jossain toisessa ketjussa), niin Kärpät ei ole mikään Blues tai KalPa jonka täytyisi myydä avainpelaajiaan kesken kauden pois. Talous on niin hyvässä kunnossa, ettei tähtipelaajien myyntiä kesken kauden tarvitse edes harkita, oli tarjous mikä hyvänsä.

Ei varmasti ole haluja myydä, mutta miten tilanne muuttuisi, jos Rynnäs ilmestyisi aamuisin toimiston ovelle aina itkemään, kuinka hänelle KHL:stä tarjottu elämänsä mahdollisuus valvottaa yöstä toiseen. Kyllähän KHL seurat osaavat vetää oikeista naruista, ensin tarjotaan pelaajalle unelmaa jonka jälkeen onkin sitten helpompi motivoida Liigaseura myymään. Lopuksi seurajohto joutuu laittamaan lehteen, kuinka seurajohto ei halunnut olla pelaajan unelmien esteenä.
 
Viimeksi muokattu:

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noin yleisesti on sanottava, että jos pelaaja kertakaikkiaan hinkuaa lähteä muualle, niin parempi päästää kuin jättää pelaamaan huonolla motivaatiolla. Siinä häviää vaan kaikki.

Juhin uskon pysyvän Kärpissä, sillä kyllä täältä näyttöjä pystyy antamaan siinä kuin missä muualla tahansa.

En pidä ajatuksesta, että esim. NHL on niin kiveen kaiverrettu ponnistuspaikka minne tahansa, että muut jää auttamatta rannalle ruikuttamaan. Sen hetkinen tilanne ja tulokset pitää ratkaista tulevia kisoja ajatellen.

Vanhat meriitit ovat vanhoja meriittejä kuitenkin, vaikka toki jonkinsortin arvostus sillekin pitää antaa, muttei sen saa antaa ratkaista. TÄSSÄ JA NYT, sillä perusteella katsastaisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös