Mulle todellisuus on sitä kun mä katson mitä Aaltonen tekee siellä kentällä. Toki tässäkin on tulkinta, mutta mun on täysin mahdotonta ymmärtää että joillain tilastoilla yritetään osoittaa ettei Aaltoselta olisi voinut esim. ylivoimalla odottaa enemmän. Niin kuin sanottu, niin keskinkertaisia ja ennalta-arvattavia syöttöjä (joo ei ole pelintekijä tosissaan) ja paskoja vetoja ja ratkaisuja. Helppoja kiekonmenetyksiä unohtamatta. Enkä todellakaan usko että Aaltonen itsekään on tässä kohtaa panokseensa tyytyväinen.
Tilastot kertovat isosta kuvasta. Olenhan minäkin kritisoinut Aaltosen viime matsia edeltäviä otteita ja voit uskoa että kiroan hänen huonoja syöttöjään ja kiekonmenetyksiä peliä katsoessani enkä yritä niitä puhua olemattomiin. Itse kuitenkin koen, että Johansson on se jonka tuota ylivoimaa pitäisi kyetä pyörittämään, mutta hiljaista on ollut koko kauden. Uskon myös, että Aaltonen näkee otteissaan parantamisen varaa paljonkin ja toivotaan että onnistumisia ruokkivia onnistumisia on luvassa jo tänään. Tekisi mieli sanoa vielä loppuun, että tuo omaan panokseen keskittyminen valmentajan ja ykköstähden tekemisten sijaan voisi olla monelle muullekin joukkueen pelaajalle oiva resepti parempiin otteisiin.
Ramstedtin tavoin Aaltonen edustaa pelaajatyyppiä, jonka peli on suurelta osin high risk-high reward -tyyppistä. Syötöt ja muut yritykset ovat usein vaikeita ja "outoja" jolloin käsittämättömiä menetyksiä ja mokia näyttää joskus sattuvan pitkäkin putki koko ajan. Ramullahan oli esim. näitä sokkosyöttöjä oman maalin eteen. Kääntöpuolena tuo sama luovuus ja riskinotto yhdistettynä korkeaan taitotasoon tuottaa näyttäviä maaleja ja upeita syöttöjä. Tietyn pisteen jälkeen toista ei ole ilman toista, etenkään tällä tasolla.
edit: Johansson on malliesimerkki todellisesta huonosta hintalaatusuhteesta. Hänen pitäisi olla kiekollinen ykkössentteri, pelinrakentaja ja ylivoiman pyörittäjä. Mitä on saatu? Paikoin lupauksia herättäviä viitteitä siitä, että taitoa on ja jotain voisi olla ulosmitattavissa, mutta onhan hän hankintana surkean epäonnistunut. Aaltonen on ylivoimallakin pelaamaansa minuuttia kohden lähes tuplasti Johanssonin tehoinen, joskin pienen otoksen vuoksi luku ei ole kovin luotettava.
Viimeksi muokattu: