Viestin lähetti girlzilla15
Tuntuu siltä, että nykyään on trendi vihata joulua.
[saks saks]
Minä olen ikuinen joulun ystävä. Joulu on aivan mahtavaa aikaa, piristää ihanasti pitkän ja pimeän talven keskellä.
En usko että moni vihaa _joulua_, sitä oikeaa joulua. Sen sijaan se ylimääräinen vouhotus ja materian haalinta kuvottaa monia, minua ainakin. Osta meiltä joulu, tee nyt joulu, joulu on tullut (marraskuussa) ja niin edelleen. Ei ihme että alkaa nähdä punaista moisen propagandan jälkeen.
Perinteinen, kiireetön joulu on minun mieleeni, juuri siksi ettei tarvitse olla ajan hermoilla vaan...olla vain. On aikaa miettiä elämää hieman syvemmältä, mihin muut yksitoista kuukautta eivät näytä aikaa antavan. Joitakin perhekeskeisyys ja traditiot inhottavat, mutta minusta ne ovat edustavat edes jotain pysyvyyttä mitä maailmasta saa muuten hakemalla hakea.
Siispä joulusaunan jälkeen hiljennyn pyhän joulukinkun ääreen ja ahmin itseni kynttilän valossa kuusessa riippuvan koristepallon muotoon. Sitten lahjat, yhdessäoloa ja ehkäpä hieman lauleskelua. Jännä juttu, nykyisin pehmeät paketit ovat mieluisampia kuin ne kovat paketit...vanhuus ei tule yksin...