Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Joulu 2024 – Live!

• 3 852
  • 106

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Raskasta joulua kuulolla!
Tapas-tarjotin syöty (no ei sitä tarjotinta, mutta se, mitä siihen sisältyi). Perinteiset jouluruoat huomenna.
Koirien kanssa leikkimistä. Rauhallista. Pidän.
Taidan nauttia kahvin kera jaloviinatujauksen. Pidän ajatuksesta - ja tujauksesta vielä enemmän. Joten ajatuksesta tekoihin.
Rauhaisaa, tai sellaista kuin kukakin haluaa, joulua!

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Raskasta joulua jo liian The Juttu. Olen nirso tuossa. Kuuntelen vain tietyt biisit tietyiltä artisteilta. Ja okei, kaikki Wäinölän soolot.

Äskeisestä vedosta heräsikin ihan muka-Popedaan ja muka-Yöhönkin liittyvä kysymys: Leppäluoto vs. Herman?

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nyt oli ruoka laskeutunut sen verran että pystyi käymään joulusaunassakin. Teki hyvää.

Joululahjoista tuli mieleen, että äitini kiitteli vuolaasti omastaan. Sovittu tietenkin, ettei aikuisille lahjoja hankita, mutta kun äiti kesällä sattui puolisolleni jollain metsäretkellä mökillä (olin töissä itse silloin) kertomaan että tarvitsisi jonkun pienen retkisahan ja minulle tuli tässä joulun alla tuo mieleen niin hankin hänelle sellaisen.

Puolisolleni puolestaan tuli kyynelet silmiin kun löysi kirjekuoresta nimellään lentolipun Malagaan, kun hänen tietonsa tähän mennessä oli vain että on tehty varaus (hänen nimellään) jonnekin apartamentosiin (eikä ole edes maksettu siitä vielä mitään) eikä ollut edes varma että minä olen tulossa mukaan samaan aikaan.

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Eipä tule nykyisin suklaata tai karkkia syötyä kuin jouluaattona. Nyt puoli konvehtirasiaa hotkittu ja olo on kauheampi kuin pullollisen viinaa jälkeen. Eipä tarvitse sukulaatia taas vuoteen mussuttaa.
Onneksi on kinkkua tasapainottamaan sokerisuola balanssia.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Eipä tule nykyisin suklaata tai karkkia syötyä kuin jouluaattona. Nyt puoli konvehtirasiaa hotkittu ja olo on kauheampi kuin pullollisen viinaa jälkeen. Eipä tarvitse sukulaatia taas vuoteen mussuttaa.
Et sit syönyt ananas konvehteja kun niistä ei tule paha olo!!

Aapee79

Jäsen
Anopilla ja apella sohva vallattuna, niin saa omaa aikaa rauhassa. 1899 Netflixistä pyörimään. Perus jouluruuat sekä yksi (1) keskiolut kuului päivän menuun.

Vielä huominen rennosti ja sitten tapsana onneksi alkaa jo jäkis+jalis pyörimään.

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Töllöstä raskasta joulua. Aika paskoja laulajia tuossa, ei tule korkealta ja kovaa, pettymys.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Lähinpä nyt sit kuitenkin viime vuoden tapaan vielä kirkolle jouluyön hartauteen, tällä kertaa omillani koska frendi oli liian väsynyt.

Täältä kyllä sit luultavasti tie käy suoraan sänkyyn :D

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Joo ei oo ikääntyminen helppoa. Syöt sitten vähän enemmän karkkia/suklaata/sipsiä tms niin sykkeet karkaa kattoon ja muutenkin olo vastaava kuin alkoholia ottaneena. Itseasiassa ihan vaan suolainen ruoka tuntuu myös tekevän tuon nykyään.

Hyvä aatto oli. Vähän liikaa tuli syötyä faijalla, mutta kai se kuuluu asiaan.

Äsken vaimo ehdotti pitäskö vielä katsoa joku leffa, mutta nukkuminen houkuttelee enemmän. Vanhaksi on tultu. Tosin tiedän, että lapset herättää kuitenkin joskus seitsemältä niin nyt valvominen olisi virhe.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähän on täysinäinen olo. Täytyisi aina muistaa, että maltti on valttia jouluruokien syömisessäkin.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Heräsin ysiltä. Söin aamupalaa ja kattelin "Jurassic Park III". Söin PANDAN konvehteja kattelin "Jurassic World"in. Sitten pelasin "Batman: Arkham City"ä. Kävin kaupassa. Sitten kävelin systerin luokse hengailemaan. Kateltiin sen kanssa "The Shawshank Redemption" ja neljä jaksoa ROBAa. Sitten kävelin kotipubiin ja join 4 bisseä. Nyt oon kotona kaljottelemassa.

Kuusi/5. Ei isoa hössötystä, vaan sain mennä omilla ehdoilla.

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kohta pian nukkumaan. Show jatkuu tänään myöhemmin.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Lapset heräsivät äsken, joten minäkin olen ylhäällä. Laitoin kahvit tippumaan, voisi tehdä aamupalaksi leipiä joulukinkulla ja toiset graavilohella, ai että. Parin tunnin päästä muksujen kanssa pulkkamäkeen, siitä kotia syömään hyvin, ja elokuva pyörimään.

Tässä pienten lasten joulussa on oma taikansa, ja nautin asiasta heidän riemusta valtavasti. Mutta odotan myös sitä aikaa, kun ruoka on pääasia, ja rennosti ottaminen!

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Aamukahvit kinkkuleipien kanssa nautittu ja kohta koirien kanssa aamulenkille.
Yö meni levottomasti, vatsa oirehti liiasta syömisestä ja jouduin käymään juomassa parikin kertaa, kun tuli syötyä suolaisia, mm. silliä ehkä hieman liikaakin.
Aamulenkin jälkeen ihan vain oleilua ja yritän saada katsottua rästit kiinni Pontikankeittäjistä, joka kuuluu joka arkipäivään kuten myös Texas Metal. Illemmalla ehkä otamme HBO:n "käyttöön" ja katsomme Dune-sarjaa - liekö rahan ja vaivan arvoista...
Tänäänkin syödään vielä jouluruokia ihan täyttä päätä, kun niitä nyt sattuu olemaan ja hyvältähän ne maistuvat... edelleen...

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olipas taas tänäkin vuonna oikein lämminhenkinen ja mukava jouluaatto. Joka vuosi sitä odottaa yhtä paljon ja jouluna sitten muistaa taas miksi.

Jouluaattona tuli etenkin syötyä hyvin. Ensin päivällä kävimme siskon perheen luona riisipuurolla ja sitten siinä noin kuuden aikaan illalla söimme isän kanssa hyvän jouluaterian. Olin taas tänäkin vuonna loihtinut hyvät joululaatikot. Perunalaatikkokin oli oikein hyvää vaikka jännitinkin tuliko siitä liian löysää ja miltä se maistuu. Mutta hyvältähän tuo maistui ja se oli tiivistynyt uunissa paistettaessa.

Pelästyin tuliko perunalaatikosta liian löysää kun laitoin suorilta vaan soseen joukkoon ohjeessa sanotut kahdeksan desilitraa maitoa. Aika löysää siitä kyllä tulikin sitten mutta uunissa paistettaessa nestettä oli onneksi haihtunut ja laatikko sai paistettaessa hyvän värin.

Jouluaatto oli mukava päivä. Hyvien ruokien lisäksi saunoimme ja sain muutaman lahjankin. Olin myös antanut muutaman lahjan lähimmäisilleni, lahjoihin meni 200 euroa tänäkin vuonna kun annoin lahjaksi neljä 50 euron arvoisia lahjakortteja eri liikkeisiin. Eikä joulua ilman kämmiä, annoin siskon pojalle lahjaksi tyhjän Centrumin lahjakassin, lahjakortti kun oli pudonnut repppuuni enkä ollut sitä huomannut. No onneksi lahjakortti on tallessa ja siskon poika saa jälkikäteen sen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy