flintstone
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mua ihan oikeesti pelottaa, että ensi kauden palkat tulee olemaan tämän mukaisia. SM-liigassa (ilman Jokerien edarikassaa) palkat olisivat todella paljon maltillisemmat. Oman arvion mukaan nää jätkät tienais jossain Bluesissa Mäki 80k, Rita 110k, Ossi 275k, Moses 130k suunnilleen tätä luokkaa ja nyt maksetaan sitten se reilu milli ekstraa tälle nelikolle vain koska sarja vaihtui. Auts! Ei kuulosta todellakaan terveeltä palkkarakenteelta.
Niin varmaan maksettaisiin Espoossa ja liigassa. Noissa mun arvioidda on jo mukana ensi kaudelle KHL:n tuomat lisät. Sinä et ilmeisesti ole huomannut että työelämässä lisääntyneen kokemuksen mukana palkka nousee, se kokemus kun tuo mukanaan myös osaamista. Näin myös tapahtuu jääkiekkoilijoilla, junnut tienaa monesti lähinnä suolarahoja ja pitkäaikaiset pelaajat taas saavat muutaman kympin extraa kokemuksellaan, huippupelaajat sitten enemmän. Mäen kohdalla arvioisin palkan nousevan KHL:ssä ehkä ~50-100k, samoin Ritan. Moses ja Ossi saattaa tuplata nykyisen palkkansa. Minusta tuo ihan luonnollista palkkakehitystä, on totta että Mäki ja Rita ei ole pelaajina mitenkään erityisiä siten että jollei pelaajilla olisi pitkää Jokeritaustaa niin tottakai nuo olisi korvattavissa olevia, nyt kuitenkin ihan järkisyistä ja kannattajien kannalta on ensi kauden Jokereihinkin pyrittävä ottamaan mukaan myös näitä Jokeritaustaisia pelaajia. HMV-muukalaislegioonaa ei halua kukaan.
Tämän voisi kuvitella poikivan melkoisen ongelman Jokereille tulevaisuudessa heidän identiteettinsä kanssa (kaiken muun lisäksi). Mitä käy Jokereille, kun joukkuetta ei miehitä enää yksikään ''oma poika'' tai ''juniori'', ja mitä käy itse juniorityölle tämän sattuessa? Siirrytäänkö tässä kokonaan amerikkalaiseen malliin ja ostetaan kaikki pelaajat?
Sehän tässä on pelkona ja siksi Jokereiden pitäisi saada se yhteistyökuvio aikaiseksi liigaan ja se pitäisi tuoda myös esiin Jokereiden johdon taholta. Ja juniorit pitäisi pyrkiä sitouttamaan pitkillä sopimuksilla Jokereihin ja sitten vuokrata nämä junnujen kanssa yhteistyössä sovitusti liigaan.
Viimeksi muokattu: