Olen hiukan huolestunut Jokereihin huhutuista pelaajista, koska monen pelaajan kohdalla voidaan hinta/laatusuhde kyseenalaistaa. Itse kasaisin tulevan joukkueen palkkahierarkian suurin piirtein näin (milj. eur. ennen veroja):
ketjut:
0,5-2,0-2,0
0,5-1,5-1,5
0,25-0,25-0,25
0,2-0,2-0,2
pakit:
0,5-1,0
0,4-0,4
0,2-0,2
maalivahdit:
1,0
0,2
Jos ajatellaan ihan puhtaasti tämän mukaan, niin huhuista päätellen tarjontaa on kolmos- ja nelosketjuun aika paljon. Esimerkiksi Omark tulee varmasti olemaan kallis.
Harju (0,5) - Immonen (2,0) - Omark (2,0) = 4,5
Hagman (0,5) - Filppula (1,5) - Davis (0,4) = 2,4
Huhtala (0,4) - Sallinen (0,4) - Moses (0,3) = 1,1
Sallinen (0,25) - Hahl (0,3) - Rita (0,25) = 0,8
+ Ben-Amor (0,15), Mäki (0,15), Pöysti (0,15) etc... = 0,6
Hyökkäys yhteensä 9,4 miljoonaa. Ykköskenttä tulee varmasti olemaan kallis, mutta kakkos- ja kolmoskenttä tulevat olemaan palkallisesti samaa tasoa, suurin ero tulee sentterissä. Kolmosketjun miehille tarjotaan varmasti enemmän kuin tuo ihannetilanne, 2,5 kiloa kaudessa ja sama koskee nelosketjua.
Väänänen (0,5) - Gunderson (0,8)
Melart (0,4) - Karalahti (0,4)
Ohtamaa (0,3) - Lajunen (0,5)
+ Peltola (0,1), Lindell (0,1) etc... = 0,3
Puolustus yhteensä 3,2 miljoonaa. Väänänen luultavasti saa enemmän, mutta itse en maksaisi, ainakaan yli 0,5. Lepistö mahtuisi, mutta onkohan tulossa ensi kaudeksi saati ollenkaan. En usko, että vielä ensi kaudeksi tulee. Kyllä tuo olisi ihan kilpailukykyinen puolustus, tosin aika kallis.
Helenius (0,7)
Irving (0,4)
Maalivahdit yhteensä 1,1 miljoonaa. Irving ei taida olla jatkamassa, mutta mikäli Helenius tulee, niin pätevä tandem ala Irving olisi hankittava.
Yhteensä jengi tulee maksamaan siis 13,7 miljoonaa euroa, joka jää hiukan alemmas, kuin blue linen kaavailema 13,75 miljoonaa. Tiedä sitten, kuinka realistinen tämä on ja osa pelaajista varmasti nostavat suurempaa palkkaa, mutta en näe mitään syytä maksaa Huhtalalle ja Sallisille yli 400 kiloa, sillä tuokin summa tuntuu aikamoiselta. Hyviä pelaajia ovat, ei siinä.
Pieni yhteenveto, niin kakkossentterin laituri ei ole mikään huipunveljes ja jos sellainen löytyy, niin jouduttaisiin karsimaan 3-4 ketjun palkkoja tai puolustuksen palkkoja. Sieltä olisi varmasti varaa karsia, mutta nyt mennään näillä. Ja Gunderson saattaa olla liian halvalla, mutta ota nyt näistä selvää. Todella vaikea pyöritellä näitä numeroita...