Joukkueen rakennus kaudelle 2022–2023

  • 669 272
  • 5 116

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuli vaan mieleen, että jos se Atu sittenkin jatkaa ja muuta valmennusyhmää muutetaan. Tuleva valmennus pitäisi olla jo selkiytynyt, se vaikuttaa tunnetusti tuleviin pelaajiin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuli vaan mieleen, että jos se Atu sittenkin jatkaa ja muuta valmennusyhmää muutetaan. Tuleva valmennus pitäisi olla jo selkiytynyt, se vaikuttaa tunnetusti tuleviin pelaajiin.
Tässä kun on ajatuksella kuunnellut ja miettinyt seurajohdon puheita, niin tämä kuulostaa jopa todennäköiseltä. Varsinkin kun huhut vielä tuovat vahvasti Härkälää Ässien valmennustiimiin. Selin+Härkälä ja se kolmas lenkki on sitten varmaankin Marttinen tai Kemppainen.

Ja Timo Turunen varmaankin vielä valmentaa Ässissä? Vaikka joukkueen kotisivuilta häntä ei löydy.
 

Nigi

Jäsen
Tässä kun on ajatuksella kuunnellut ja miettinyt seurajohdon puheita, niin tämä kuulostaa jopa todennäköiseltä. Varsinkin kun huhut vielä tuovat vahvasti Härkälää Ässien valmennustiimiin. Selin+Härkälä ja se kolmas lenkki on sitten varmaankin Marttinen tai Kemppainen.

Ja Timo Turunen varmaankin vielä valmentaa Ässissä? Vaikka joukkueen kotisivuilta häntä ei löydy.
Kelpais kyllä. Pitkäjänteisyys on se juttu.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä kun on ajatuksella kuunnellut ja miettinyt seurajohdon puheita, niin tämä kuulostaa jopa todennäköiseltä. Varsinkin kun huhut vielä tuovat vahvasti Härkälää Ässien valmennustiimiin. Selin+Härkälä ja se kolmas lenkki on sitten varmaankin Marttinen tai Kemppainen.

Ja Timo Turunen varmaankin vielä valmentaa Ässissä? Vaikka joukkueen kotisivuilta häntä ei löydy.
Jos Selin jatkaa missään roolissa Ässien valmennuksessa, konkurssi-ilmoitusta voi alkaa pikkuhiljaa täyttämään. Nykyisellä omistuspohjalla ja sen rahoituskyvyllä jokainen ottelu Atun kanssa on äärimmäinen riski seuran tulevaisuuden kannalta. Yksinkertaisesti tätä pakettia ei kukaan pysty myymään, jos Atu tuolla vielä huseeraa tämänkin kauden jälkeen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tuli vaan mieleen, että jos se Atu sittenkin jatkaa ja muuta valmennusyhmää muutetaan. Tuleva valmennus pitäisi olla jo selkiytynyt, se vaikuttaa tunnetusti tuleviin pelaajiin.

Kolme vuotta päävalmentajana on ihan kohtuullinen pätkä jo. Jatkoa sitten saattaa tippua jos on jatkumoa, valoa tunnelin päässä ja mennään eteenpäin. En äkkiseltään keksi yhtään syytä mistään näkökulmasta, että näin tulisi tapahtumaan. Varsinkin kun se vaihto on jo puolivarma tieto.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tuli vaan mieleen, että jos se Atu sittenkin jatkaa ja muuta valmennusyhmää muutetaan. Tuleva valmennus pitäisi olla jo selkiytynyt, se vaikuttaa tunnetusti tuleviin pelaajiin.

Voihan se olla, että Pantse nousee ykköseksi, kun on kuitenkin Kerttulan vanhoja tuttuja ja omaa päävalmentajakokemusta. Ja muuta valmennusryhmää sitten vahvistetaan. Ja Selin nousee opettelemaan UTJ-hommia Kerttulan kanssa ja tukee Pantsea valmennuspuuhassa.

Että silleen...
 

Nigi

Jäsen
Voihan se olla, että Pantse nousee ykköseksi, kun on kuitenkin Kerttulan vanhoja tuttuja ja omaa päävalmentajakokemusta. Ja muuta valmennusryhmää sitten vahvistetaan. Ja Selin nousee opettelemaan UTJ-hommia Kerttulan kanssa ja tukee Pantsea valmennuspuuhassa.

Että silleen...
Jos Pantse nousisi ykköseksi, niin se olisi ensikausikin sitten siinä.

Tosissaan jos puhutaan, niin koko valmennuskolmikko hiuksista (jos löytyy) vittuun ja uutta miestä tilalle. Tarpeeksi monta kautta on nyt ollut mahdollisuus saada peli kuntoon ja ihan kuraahan se on ollut.

Atu UTJ’na tulevaisuudessa on mahdollisuus. Voi olla yksi syy siihen, miksi monoa ei ole tullut. Itse toivon, että tuo Atun häviämisen kulttuuri ei jää Poriin.
 

reprazent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen tässä viime aikoina kuunnellut monen eri valmentajan haastatteluja ja yrittänyt löytää niistä jotain punaista lankaa miten joukkueeseen saadaan hyvä flow ja hyvän suorittamisen meininki. Näistä kirkkaimpana on jäänyt mieleen Petri Matikainen, hänen tyylissään on jotain raikkautta & läpi seinien menevää intohimoa mikä varmasti sytyttää joukkueen. Siltä vähän vaikuttaa, ettei Ässien valmennuksesta löydy nyt tällaista sytyttäjää mikä positiivisella tavalla saisi pelaajasta revittyä 110% myös synkkien jaksojen aikana. Matikainen itse myös myönsi, ettei ole ehkä pelin valmentajana parhain mutta tunnepuolella sitten löytyy enemmänkin niitä työkaluja.

Tästä pienellä aasinsillalla Aatu Rätyn eiliseen kommenttiin missä mainitsi jotakuinkin, että "Mukavaa kun joku treeneissä välillä kehuu". Veikkaisin, että näillä asioilla on erittäin suuri merkitys varsinkin nuorien pelaajien kanssa. Kuka Ässien valmennusryhmässä toisi tätä samaa energiaa? Martikainen?
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Olen tässä viime aikoina kuunnellut monen eri valmentajan haastatteluja ja yrittänyt löytää niistä jotain punaista lankaa miten joukkueeseen saadaan hyvä flow ja hyvän suorittamisen meininki. Näistä kirkkaimpana on jäänyt mieleen Petri Matikainen, hänen tyylissään on jotain raikkautta & läpi seinien menevää intohimoa mikä varmasti sytyttää joukkueen. Siltä vähän vaikuttaa, ettei Ässien valmennuksesta löydy nyt tällaista sytyttäjää mikä positiivisella tavalla saisi pelaajasta revittyä 110% myös synkkien jaksojen aikana. Matikainen itse myös myönsi, ettei ole ehkä pelin valmentajana parhain mutta tunnepuolella sitten löytyy enemmänkin niitä työkaluja.

Tästä pienellä aasinsillalla Aatu Rätyn eiliseen kommenttiin missä mainitsi jotakuinkin, että "Mukavaa kun joku treeneissä välillä kehuu". Veikkaisin, että näillä asioilla on erittäin suuri merkitys varsinkin nuorien pelaajien kanssa. Kuka Ässien valmennusryhmässä toisi tätä samaa energiaa? Martikainen?
Ei porilaiset kehu. Joku voi kato luul et sä olet joku hintti, jos toist miäst menet kehumaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen tässä viime aikoina kuunnellut monen eri valmentajan haastatteluja ja yrittänyt löytää niistä jotain punaista lankaa miten joukkueeseen saadaan hyvä flow ja hyvän suorittamisen meininki. Näistä kirkkaimpana on jäänyt mieleen Petri Matikainen, hänen tyylissään on jotain raikkautta & läpi seinien menevää intohimoa mikä varmasti sytyttää joukkueen. Siltä vähän vaikuttaa, ettei Ässien valmennuksesta löydy nyt tällaista sytyttäjää mikä positiivisella tavalla saisi pelaajasta revittyä 110% myös synkkien jaksojen aikana. Matikainen itse myös myönsi, ettei ole ehkä pelin valmentajana parhain mutta tunnepuolella sitten löytyy enemmänkin niitä työkaluja.

Tästä pienellä aasinsillalla Aatu Rätyn eiliseen kommenttiin missä mainitsi jotakuinkin, että "Mukavaa kun joku treeneissä välillä kehuu". Veikkaisin, että näillä asioilla on erittäin suuri merkitys varsinkin nuorien pelaajien kanssa. Kuka Ässien valmennusryhmässä toisi tätä samaa energiaa? Martikainen?
Itse yllätyin kun näin Jukuri Olli Jokisen haastatteluja. Niistä huokui palo, innostus ja määrätietoisuus. Avoimuus, kova vaatimustaso ja rehellisyys, mutta myös jotain rohkaisevaa niissä puheissa oli.

Ja yllättynyt olin siis siksi, koska taas kerran olin tehnyt havaintoja ja johtopäätöksiä TV persoona Jokisen perusteella. Tämä johtaa meitä faneja usein harhaan.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Itse yllätyin kun näin Jukuri Olli Jokisen haastatteluja. Niistä huokui palo, innostus ja määrätietoisuus. Avoimuus, kova vaatimustaso ja rehellisyys, mutta myös jotain rohkaisevaa niissä puheissa oli.

Ja yllättynyt olin siis siksi, koska taas kerran olin tehnyt havaintoja ja johtopäätöksiä TV persoona Jokisen perusteella. Tämä johtaa meitä faneja usein harhaan.
OJ on tekijämies, rasitteena nuoruuden ylimielisyys ja pyöreys jotka kummatkin suli Iron Miken käsittelyssä. Häneltä ehkä vaatimustasoakin valmennustyöhön on vaikutteita imetty. Loppu-uran olikin kovassa tikissä, niin fyysisesti kuin pällinsä osalta.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Aika yllättynyt olen, mikäli Härkälä on Ässien ensi kauden päävalmentaja. En näe hänessä mitään sellaisia ominaisuuksia, mitkä puoltaisivat valintaa. Hän on mielestäni aivan liian keskinkertainen joka suhteessa. Hänen meriiteillään on vaikeaa saavuttaa uskottavaa asemaa johtaa joukkuetta eikä hän vaikuta kovinkaan innostavalta persoonalta. Ässät tarvitsee nyt aivan toisenlaista pääkäskijää,
 

J.H #21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika yllättynyt olen, mikäli Härkälä on Ässien ensi kauden päävalmentaja. En näe hänessä mitään sellaisia ominaisuuksia, mitkä puoltaisivat valintaa. Hän on mielestäni aivan liian keskinkertainen joka suhteessa. Hänen meriiteillään on vaikeaa saavuttaa uskottavaa asemaa johtaa joukkuetta eikä hän vaikuta kovinkaan innostavalta persoonalta. Ässät tarvitsee nyt aivan toisenlaista pääkäskijää,
Mikään ei enää yllättäisi. Ei Ässissä osata tehdä hyviä ratkaisuja valmentajarekrytoinneissa.
 

reprazent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika yllättynyt olen, mikäli Härkälä on Ässien ensi kauden päävalmentaja. En näe hänessä mitään sellaisia ominaisuuksia, mitkä puoltaisivat valintaa. Hän on mielestäni aivan liian keskinkertainen joka suhteessa. Hänen meriiteillään on vaikeaa saavuttaa uskottavaa asemaa johtaa joukkuetta eikä hän vaikuta kovinkaan innostavalta persoonalta. Ässät tarvitsee nyt aivan toisenlaista pääkäskijää,

Hieman samoilla linjoilla olen, Sihvonen on tosin pariin kertaan hehkuttanut, että Härkälä operoi Mestiksen ylivoimaisesti parhaimmalla pelikirjalla. Mutta mites toi karisma & ulosanti sitten..
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Mikään ei enää yllättäisi. Ei Ässissä osata tehdä hyviä ratkaisuja valmentajarekrytoinneissa.

Kuka olisi se oikea valinta?

Jos Ässissä ei sitä osata, niin kerro meille kuka olisi se oikea valinta? Itseäni hirveästi kiinnostaa koska kaikki joita ite mallaillut päissäni tuonne penkin taakse ei sinne jotenkin sovi lainkaan.

Koittanut tosissaankin miettiä tuota ja yhtään varteenotettavaa vaihtoehtoa ei mieleen ole tullut.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Sehän on totta, että koko ensi kauden joukkueen kasaamisesta keskusteleminen sen laajemmin on turhaa niin kauan, kun sellainen pikku detalji kuin tulevan päävalmentajan nimi on epäselvä..

Kuka olisi se oikea valinta?

Jos Ässissä ei sitä osata, niin kerro meille kuka olisi se oikea valinta? Itseäni hirveästi kiinnostaa koska kaikki joita ite mallaillut päissäni tuonne penkin taakse ei sinne jotenkin sovi lainkaan.

Koittanut tosissaankin miettiä tuota ja yhtään varteenotettavaa vaihtoehtoa ei mieleen ole tullut.

Faktat faktoina: mestaruuden jälkeen Ässiin tuntuu jumiutuneen sellainen kokonaisvaltainen häviämisen ja epäonnistumisen kulttuuri, että eihän Pori varmaan mikään liian seksikäs vaihtoehto monellakaan päävalmentajalle ole. Jo siksikin tässä kaikkein todennäköisimpinä ovat pyörineet sellaiset nimet kuin Härkälä tai Kemppainen, joku sellainen 2020-luvun ja oman elämänsä Toivola, joka nyt ei palkan perässä Poriin ole tulossa. Yhtäkään sellaista realistista edes tyydyttävän nimekästä vaihtoehtoa on kyllä vaikea keksiä.. ellei nyt sitten sieltä tule joku Helminen ja siihen sitten vaikka ne Härkälä ja Kemppainen valmennustiimiksi ympärille. Mutta miksi minulla on sellainen kutina, että keskivertoporilaiselle olisi jotenkin aika iso/outo pala nieltäväksi Raipen näkeminen Ässien päävalmentajana..
 

J.H #21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuka olisi se oikea valinta?

Jos Ässissä ei sitä osata, niin kerro meille kuka olisi se oikea valinta? Itseäni hirveästi kiinnostaa koska kaikki joita ite mallaillut päissäni tuonne penkin taakse ei sinne jotenkin sovi lainkaan.

Koittanut tosissaankin miettiä tuota ja yhtään varteenotettavaa vaihtoehtoa ei mieleen ole tullut.
Ville Niemisen haluaisin nähdä Ässissä. Olisi intohimoa ja tunnetta. Kakkosvalmentajaksi joku taktinen osaaja.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Mutta miksi minulla on sellainen kutina, että keskivertoporilaiselle olisi jotenkin aika iso/outo pala nieltäväksi Raipen näkeminen Ässien päävalmentajana..

Eikö pelkästään keskivertoporilaiselle, myös minulle. Ei siis mitään herraa vastaan, mutta jotenkin liian dinosaurus omaan makuun vaikka nyt valmentaja markkinoilla ei sellainen ole. Onhan tietty Selinkin dinosaurus, mutta omiin silmiin silti Atu > Raipe.

Ville Niemisen haluaisin nähdä Ässissä. Olisi intohimoa ja tunnetta. Kakkosvalmentajaksi joku taktinen osaaja.

Olisi kyllä tunnetta, siitä ei pääse mihinkään. Taitoa sitten? Paha sanoa.

Ahosta tykkäsin ite eniten näistä meidän valmentajista heti Rokin jälkeen. Millainen mahtaa olla Jyrkin pelikirja nykypäivänä?

Rokin ja Jyrkin kanssa vaikka hävittiin peli, niin silti sinne kentälle jätettiin kaikki mitä miehistä irtosi, oli viihdyttävää kiekkoa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Eikö pelkästään keskivertoporilaiselle, myös minulle. Ei siis mitään herraa vastaan, mutta jotenkin liian dinosaurus omaan makuun vaikka nyt valmentaja markkinoilla ei sellainen ole. Onhan tietty Selinkin dinosaurus, mutta omiin silmiin silti Atu > Raipe.

Niin no saman ikäisiä ovat, juu.. toki hain vain sitä, että Raipen tulokset sinällään puhuvat puolestaan

Ahosta tykkäsin ite eniten näistä meidän valmentajista heti Rokin jälkeen. Millainen mahtaa olla Jyrkin pelikirja nykypäivänä?

Rokin ja Jyrkin kanssa vaikka hävittiin peli, niin silti sinne kentälle jätettiin kaikki mitä miehistä irtosi, oli viihdyttävää kiekkoa.

En voi kieltää etteikö sama olisi häivähtänyt mielessä ihan tsoukilla, että saisikohan Ahon takaisin. Koska hänestä kuitenkin täällä palstallakin tunnutaan pitävän kautta linjan, ja edelleen hänen potkuistaan tämä nykyinen vapaapudotus alkoi. Tiedä sitten millä Kyrpä-Jykän houkuttelisi takaisin.. voisi kait aloittaa vaikka sillä, että lakkaamme kutsumasta häntä Kyrpä-Jykäksi *hymiö*

Aholla on toki tällä hetkellä myös ensi kauden kattava sopimus Ranskaan, mutta ei kait siellä nyt kukaan oikeasti halua kiekkoa valmentaa..
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Hieman samoilla linjoilla olen, Sihvonen on tosin pariin kertaan hehkuttanut, että Härkälä operoi Mestiksen ylivoimaisesti parhaimmalla pelikirjalla. Mutta mites toi karisma & ulosanti sitten..
Jaaha, siinä oli sitten sellainen kuoleman suudelma. Jos Sihvonen kehuu, homma menee vituiksi.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jaaha, siinä oli sitten sellainen kuoleman suudelma. Jos Sihvonen kehuu, homma menee vituiksi.

Siitä vois joku väitellä tohtoriksi missä määrin Sihvonen on opportunistinen aikojen saatossa ollut, selitellyt tulosten perusteella milloin mitäkin tapahtumankulkuja. Mutta jalosten, pennasten ja pekkavirtojen lisäksi on aika johdonmukasesti antanut posia vielä hieman vähemmin meriitein liikkeellä olleille tomminiemelöille ja ollisaloille. Mutta sitähän ei tiedä montako matsia on vaikkapa Hermekseltä nähnyt, vai luottaako vain hänelle kerrottuun.
 

Kafka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin ravintolapianistit ja harhaoppiset joogaajat
Siitä ollaan varmaan kaikki samaa mieltä, että seuraavan valmennusryhmän on yksinkertaisesti pakko onnistua, mutta mun on kyllä edelleen todella hankala nähdä että nämä edelleen täällä esille tulevat Niämisvillet ja Raipet olisi osa sitä kokonaisuutta. Jotenkin tuntuu, että se Helmisen viime kauden yllätyshopea on vähän liian isolla painoarvolla. Silloin kun Raipe tepsiin valittiin niin suurin osa täälläkin taisi kuitenkin lähinnä pyyhkiä kahvia näppäimistöltä.

Jos olisi rahaa niin tietysti kannattaisi lähteä jollain "satavarmalla", vaikka Kojo Jalosella sen parin kauden ajan ja ottaa siihen kakkoseksi sitten se Kemppainen oppia saamaan. Köyhällä nämä jutut on vaan astetta hankalampia.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jos olisi rahaa niin tietysti kannattaisi lähteä jollain "satavarmalla", vaikka Kojo Jalosella sen parin kauden ajan ja ottaa siihen kakkoseksi sitten se Kemppainen oppia saamaan. Köyhällä nämä jutut on vaan astetta hankalampia.

Menneisyyttä ja tarinoita ei voi toisintaa sellaisenaan. Taikka välttämättä tarvitsekaan. Pitää osata soveltaa lennostakin mikäli mahdollisuus on ja niikseen tulee (olipa kryptinen lause).

Edelliset menestystarinat syntyneet syväkyykystä ja jatkumoiden kautta, koskien niin valmennusta kuin pelaajiston runkoa myöten. Kukkaan puhkeamiset/kasvutarinat (Kuusela, Mave, Savinainen, Niemi, Raanta) ja täsmähankinnat (Uusikartano, Marttinen, Heshka) sitten myöskin osuttava kohdilleen jotta finaalitasoille pk-seura pomppaa.

Mika Toivola oli juurikin tarkan markan aikojen valmentajavalinta, osoittautui tiimeineen oikeaksi neljän kauden otannalla. Rockyn paluu ja Karrin suunnitelmallinen nosto ykköseksi toisenlainen, mutta johdonmukainen tarina. Vaikka kyllä Karriinkin muistikuvieni mukaan epäilyksiä kohdistui, kuten aina aikuisten pääsarjadebyytin kohdilla.

Ehkä Atun ajan piti olla sellanen nousujohteinen ja pohjien luonti 2018-19 kauden jäljiltä. Historia sitten kertoo millanen pohja ja ponnistusalusta jää seuraavaksi kaudeksi, pariksi, kolmeksi. Aina on mahdollista, ellei jopa todennäköistä, että jotain.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Itävalta vs Tanska
  • 3.90
  • 4.35
  • 1.70
Puola vs Latvia
  • 9.00
  • 6.90
  • 1.22
Norja vs Tshekki
  • 13.00
  • 9.00
  • 1.13
USA vs Saksa
  • 1.26
  • 6.30
  • 8.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös