Joukkueen rakennus kaudelle 2021–2022

  • 523 658
  • 3 600
Suosikkijoukkue
Ässät
Kertokaapa minulle miksi edes haihatellaan Wallia ensikauden Ässä rosteriin?

Tällä kaudella mahtunut vain 4 otteluun. Näissä tuotto negatiivinen. Vaikka olisi täysin ilmainen niin ei ole järkeä pitää organisaatiossa viemässä paikkaa joltakin joka voi tuottaa jotain.
Siis äijä loukkaantui... Vaikka neljän ottelun otanta onkin toki erittäin kattava, niin ehkä kuitenkin voisi antaa vielä mahdollisuuden? Jos ennustetaan, että ei pysy ehjänä, niin sitten ei kannata palkata.

E: Ja vielä vastauksena kysymykseen. Siksi koska saadaan halvalla hyviä ja arvokkaita ominaisuuksia. Se on ihan hyvä lähtökohta lähteä kehittämään kokonaisuutta.

E2: Siis Walli oli jäällä 35 minuuttia...ja tuotto oli negatiivinen :D Voi hyvää päivää...
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Pitää nyt muistaa, että näiden pakiston nimien suhteen täällä pyöritellään täysin absurdia skenaariota, jossa pitäisi jonkin pakottavan syyn takia muka valita karkeasti viisikosta Matinpalo-Varttinen-Vuorisalo-Määttä-Walli kenet pidetään ja kenet ei. Asiahan on niin, että koko tämä poppoo yhdessäkin maksaa ensi kaudella(kin) alle 100k, eli sen puoleen pidetään vaikka kaikki, nou problem..

Kyse onkin vain yksinomaan siitä, kenet on tarkoituksenmukaista pitää ja kenet ei. Wallin ulostamista pidän selviönä, muutoin en lähde arvailemaan..
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kertokaapa minulle miksi edes haihatellaan Wallia ensikauden Ässä rosteriin?

Tällä kaudella mahtunut vain 4 otteluun. Näissä tuotto negatiivinen. Vaikka olisi täysin ilmainen niin ei ole järkeä pitää organisaatiossa viemässä paikkaa joltakin joka voi tuottaa jotain.
Hyvin sanottu. Mestis taitaa olla Wallille se oikea taso tällä hetkellä. Jyrki Aho oli tässäkin oikeassa, vaikka peluutti miestä paljon enemmän kuin Atu.
 

passenger

Jäsen
Ja saksan divarissa saa ihan pikkusen enemmän kun mestiksessä, joten ei sieläkään tarvi henkseleitä paukutella

Saksan divari on lähes 100% ammattilaissarja palkkojen puolesta, vertaisin ennemmin Oberliigaa Mestikseen, sillä sielläkin lähes joka jengissä ainakin kaksi ekaa ketjua saa jotain palkkaa. Ja peleissä käy enemmän väkeä mitä Mestiksessä.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis äijä loukkaantui... Vaikka neljän ottelun otanta onkin toki erittäin kattava, niin ehkä kuitenkin voisi antaa vielä mahdollisuuden? Jos ennustetaan, että ei pysy ehjänä, niin sitten ei kannata palkata.

E: Ja vielä vastauksena kysymykseen. Siksi koska saadaan halvalla hyviä ja arvokkaita ominaisuuksia. Se on ihan hyvä lähtökohta lähteä kehittämään kokonaisuutta.

E2: Siis Walli oli jäällä 35 minuuttia...ja tuotto oli negatiivinen :D Voi hyvää päivää...
Lyhyt on tottakai otanta TÄLTÄ kaudelta. Tuli aika rytinällä Liigaan ja pelasikin kaksi hyvää kautta, mutta sitten romahti. Mistä johtui?

Halvalla hyviä ominaisuuksia. Mitä nämä Wallin kohdalla on? Pitäisi olla jämäkkä, kovaa pelaava oman pään luuta, mutta itse olen nähnyt vain pieniä tökkäyksiä vihellyksen jälkeen ja yhden hipan pitsissä.
 

Jortikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ässät
Heitän tähän nyt keskustelunavauksen ässien nuorisokaartista... siis näistä jotka juuri saanut paikkansa liigakartalla. Miksi ihmeessä nämä aina päästetään menemään? kun ihan selvää on ettei tilipussin paksuudella ässät voi kilpailla suurseuroja vastaan ja sitä kautta kaapata ykköskorin pelaajia, niin olisi tärkeää noista junnuista pitää kiinni.
Hirvonen Hifkiin, Kivenmäki pelsuihin ja varmaan vielä Killinenkin jonnekin häipyy.. itse epäilen jotain lähiseuroja..Sportia tai jotain HPK:ta... nämä kaverit juuri on läpilyöntinsä kynnyksellä ja varmaan hinta-laatusuhteeltaan järkevän hintaisia pelimiehiä. Sanokaa minun sanoneen, niin ensi kaudella nämä kaverit tekevät tulosta jossain muualla...
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Lyhyt on tottakai otanta TÄLTÄ kaudelta. Tuli aika rytinällä Liigaan ja pelasikin kaksi hyvää kautta, mutta sitten romahti. Mistä johtui?

Halvalla hyviä ominaisuuksia. Mitä nämä Wallin kohdalla on? Pitäisi olla jämäkkä, kovaa pelaava oman pään luuta, mutta itse olen nähnyt vain pieniä tökkäyksiä vihellyksen jälkeen ja yhden hipan pitsissä.
Kyllä siellä juuri noita ominaisuuksia on nähty, mitä itse et jostain syystä ole huomannut. Lisäksi Wallilla on erittäin korkea työmoraali ja jos hänelle annetaan mahdollisuus, niin tulee varmasti vielä kehittymään.

Heitän tähän nyt keskustelunavauksen ässien nuorisokaartista... siis näistä jotka juuri saanut paikkansa liigakartalla. Miksi ihmeessä nämä aina päästetään menemään? kun ihan selvää on ettei tilipussin paksuudella ässät voi kilpailla suurseuroja vastaan ja sitä kautta kaapata ykköskorin pelaajia, niin olisi tärkeää noista junnuista pitää kiinni.
Hirvonen Hifkiin, Kivenmäki pelsuihin ja varmaan vielä Killinenkin jonnekin häipyy.. itse epäilen jotain lähiseuroja..Sportia tai jotain HPK:ta... nämä kaverit juuri on läpilyöntinsä kynnyksellä ja varmaan hinta-laatusuhteeltaan järkevän hintaisia pelimiehiä. Sanokaa minun sanoneen, niin ensi kaudella nämä kaverit tekevät tulosta jossain muualla...
Ehkä kannattais tosiaan miettiä, pitäiskö vähän katsastaa niitä pitkäjänteisen kehitystyön prinsiippejä.
 

DeLuxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Canadiens
On siellä Varttisella totta ihmeessä myös heikkouksia.

Liittäkää nyt tohon pakettiin vielä huippuluokan pelisilmä.

Jotain rajaa. Oma junnu, nuori peruspakki, melko virheetön, agressiivinen, hyvä liike ja pelinopeus... ei vaan riitä kaikille
 

DeLuxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Canadiens
Pahoittelut taisin hieman provosoitua. Kaikilla on oikeus mielipiteeseen ja näitä asioita voi nähdä kovin monella eri tavalla, mikäs sen hienompaa.

Varttinen ynnä muu osasto on siellä 5.-7.osastolla, huipullaan korkeammalla paikkaamassa ylihyökkäävää "huippupakkia". Mutta käytännössä tämän tason äijät ei ratkaise menestystä. Junioripolun arvokkuus on sitten eri asia.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Varttinen ynnä muu osasto on siellä 5.-7.osastolla, huipullaan korkeammalla paikkaamassa ylihyökkäävää "huippupakkia". Mutta käytännössä tämän tason äijät ei ratkaise menestystä. Junioripolun arvokkuus on sitten eri asia.


Moni, myös minä, ihmetteli aikoinaan Matti Kaipaisen ja Mikko Rauteen hankintoja. Tämän tason äijät mukaan lukien ratkaisivat menestyksen muistettavalla tavalla.
 

DeLuxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Canadiens
Minä en ihmetellyt Kaipaisen ja Rauteen hankintoja.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni tällä kaudella, sen hetken kun Walli pelasi, pelaili ihan hyvin. Hänessä on edelleenkin sitä aihiota alakerran isännäksi. Menisi ensi kaudellakin rotaatiossa ja joskus pelaavassa kokoonpanossakin, sitä kuuluisaa peliaikaa tarvitsee, sitten sen näkee, mihin suuntaan kehitys etenee. Ei oo kallis peluri ja en pitäisi ihmeenä, etteikö saisi jatkoa.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Se on todettava, että ainakin talous olisi kunnossa jos nimim. Badgers pääsisi tiimiä kokoamaan. Ei meinaan budjetti paljoa rasittuisi, kun pääsyvaatimuksena joukkueeseen riittäisi kun on aihiota fyysisyyteen. Pelata ei tarvitsisi osata.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se on todettava, että ainakin talous olisi kunnossa jos nimim. Badgers pääsisi tiimiä kokoamaan. Ei meinaan budjetti paljoa rasittuisi, kun pääsyvaatimuksena joukkueeseen riittäisi kun on aihiota fyysisyyteen. Pelata ei tarvitsisi osata.
Olisi varmasti ja viihdyttävä joukkue lisäksi, laidat ryskyisi ja nyrkit heiluisi, yleisö tykkäisi ;)
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Knackerton ja Persfucka on inessä, niin oon mäkin.
Moisio pelaa kai vielä, se myös rosteriin ja Pikkarainen x 2, toinen koutsiksi ja toinen kentälle ;)
Fyysinen ja aihio Matinpalo 3-1.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt kun taloustilanne on mikä on, niin Juholalle jatkopaperia ja mahdollisuus näyttää. Tuskin on kallis mies ja ei tuollaisilla jaloilla varustettua pelaajaa ole vain varaa hukata.

Jos ei kakkosen laituriksi niin ainakin kolmosen laitaan. Juholan jatkosopimus on perusteltua kun on sen verran vahvasti edellä herroja Rattie, Killinen, Lindsten, Mäkiset, Laakso, Kivelä...
 

zalmis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat Jyp
Nyt kun taloustilanne on mikä on, niin Juholalle jatkopaperia ja mahdollisuus näyttää. Tuskin on kallis mies ja ei tuollaisilla jaloilla varustettua pelaajaa ole vain varaa hukata.

Jos ei kakkosen laituriksi niin ainakin kolmosen laitaan. Juholan jatkosopimus on perusteltua kun on sen verran vahvasti edellä herroja Rattie, Killinen, Lindsten, Mäkiset, Laakso, Kivelä...
Samaa mieltä! Juhola painaa hommia ja pelaa logolle, jalat riittää liigassa mihin vaan ja laukauskaan ihan surkein ole. Junnuissa on näyttänyt, että pystyy myös pisteitä tekemään, mutta liigassa rooli aina ollut liian pieni. Oletteko koskaan esimerkiksi nähnyt Joukan edes päässeen yv:lle kokeilemaan? Jatkopahvi kouraan ja ens kaudelle rohkeasti kunnon rooli. Halpa ukko ässille ja jos vetää ens kaudella yli 20p niin kaikki varmasti on tyytyväisiä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Samaa mieltä! Juhola painaa hommia ja pelaa logolle, jalat riittää liigassa mihin vaan ja laukauskaan ihan surkein ole. Junnuissa on näyttänyt, että pystyy myös pisteitä tekemään, mutta liigassa rooli aina ollut liian pieni

Suurin murheenkryyni tähän asti on tunnetusti ollut se, että karma vaikutti päättäneen ettei Jouka tule koskaan kummoista uraa kiekkoilijana tekemään. Mutta nyt on sentään alkanut olla positiivisia merkkejä ilmassa, että pysyy terveenä. Vaikka kaverin kiekolliset taidot ovat varsin rajalliset, niin minä sanoin taannoin että nostetaan Jouka nyt tämän kauden loppuun kärkiketjuihin, että nyt näissä oloissa olisi paikka kokeilla. Mutta tyrmäys täällä palstalla idealle oli muistaakseni aika välitön..

Ensi kautta jos mietitään, niin kyllä minä voisin antaa Joukan aloittaa kolmosessa. Tosin nykyisten ennakkotietojen mukaan siihen noin kolmosketjun laitaan alkaa olla jo tunkua, koska Lindstenillä on ilmeisesti omasta puolestaan optio jatkaa Ässissä, joten voisi kuvitella että hän varsin isolla todenäköisyydellä Porissa siis ensi kaudella on. Ja sitten taas puheissa on tulossa esimerkiksi Liuksiala ja viimeisimpänä tämä Albin Eriksson, jotka molemmat olisivat alkuun kolmoseen meneviä.. että ahtaaksi menee fantasiarostereissa ennakkoon, kun vasta myöhemmin selviää ketkä oikeasti tulevat
 
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
Nyt kun taloustilanne on mikä on, niin Juholalle jatkopaperia ja mahdollisuus näyttää. Tuskin on kallis mies ja ei tuollaisilla jaloilla varustettua pelaajaa ole vain varaa hukata.

Lukko ainakin kiinnostanut miestä itseään, tiedä sitten Lukon intressejä. Kai voivat ihan Ässien ärsyttämiseksi maksaa vähän extraa. Vaan jos Ässät jotain kelpo sopparia tarjoaa niin taatusti saa ainakin roolia enemmän täältä.

Oikeassa olet kyllä, tuommoista potkukonetta ei ole varaa hukata. Loukkaantumiset vielä vähän pilanneet kehitystä, joten tuskin on kaikkea osaamistaan edes näyttänyt.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
iOletteko koskaan esimerkiksi nähnyt Joukan edes päässeen yv:lle kokeilemaan?

Juholan paras ominaisuus on vauhti. Yyveessä tätä ei pääse oikein hyödyntämään, alivoimaahan Juhola onkin pelannut
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Lindstenillä on oikeasti 160 000 € oma optio tulevasta kaudesta, niin ymmärrän kyllä jos häntä houkuttaa tuo optio käyttää. Uskon silti, että Lindsten jättäisi option käyttämässä, jos hänelle sanottaisiin, että meillä ei ole sinulle käyttöä ja jos käytät option, niin kulutat kautesi A-junnujen kanssa reenaten ilman yhtään peliä Liigassa.

Joo, tulevalle kaudelle Lindstenille voi 40k€ olla piukassa, mutta luulen sen silti houkuttelevan enemmän kuin pelaamattomuus. Lindstenin historia tuntien, välivuosi olisi varmaankin se viimeinen naula uran arkkuun. Vanha ketjukaveri Kallio saattaisi mielellään antaa Lindstenille mahdollisuuden näyttää kykyjään TPSissä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jos Lindstenillä on oikeasti 160 000 € oma optio tulevasta kaudesta, niin ymmärrän kyllä jos häntä houkuttaa tuo optio käyttää. Uskon silti, että Lindsten jättäisi option käyttämässä, jos hänelle sanottaisiin, että meillä ei ole sinulle käyttöä ja jos käytät option, niin kulutat kautesi A-junnujen kanssa reenaten ilman yhtään peliä Liigassa.

Lindstenin palkkaan nyt ottamatta kantaa (160k nyt lienee joka tapauksessa Kerttulan mustamaalaajien propagandaa, joita Porissa tuntuu riittävän), niin mietin vähän samaa. Eli jos Lindstenistä halutaan erooon, niin pitääkö häntä "kiristää" jollain tavalla olla käyttämättä optiotaan :D tai sanotaan näin, että jos Lindsten on mukana ensi kaudella, niin silloin Liuksialaa ei kyllä tarvita..
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lindstenin palkkaan nyt ottamatta kantaa (160k nyt lienee joka tapauksessa Kerttulan mustamaalaajien propagandaa, joita Porissa tuntuu riittävän), niin mietin vähän samaa. Eli jos Lindstenistä halutaan erooon, niin pitääkö häntä "kiristää" jollain tavalla olla käyttämättä optiotaan :D tai sanotaan näin, että jos Lindsten on mukana ensi kaudella, niin silloin Liuksialaa ei kyllä tarvita..

Kiristäminen ei ole hyvä. Rehellinen arvio vaan. Taidot on sellaiset, että rotaatiopelaajana neloskentässä. Ylemmäs ei pääse ellei ala tapahtumaan tulostaululla.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Lindstenillä on oikeasti 160 000 € oma optio tulevasta kaudesta, niin ymmärrän kyllä jos häntä houkuttaa tuo optio käyttää. Uskon silti, että Lindsten jättäisi option käyttämässä, jos hänelle sanottaisiin, että meillä ei ole sinulle käyttöä ja jos käytät option, niin kulutat kautesi A-junnujen kanssa reenaten ilman yhtään peliä Liigassa.

Joo, tulevalle kaudelle Lindstenille voi 40k€ olla piukassa, mutta luulen sen silti houkuttelevan enemmän kuin pelaamattomuus. Lindstenin historia tuntien, välivuosi olisi varmaankin se viimeinen naula uran arkkuun. Vanha ketjukaveri Kallio saattaisi mielellään antaa Lindstenille mahdollisuuden näyttää kykyjään TPSissä.

Kuinka todennäköisenä pidät, että Kerttula on sorvannut Lindstenille ensi kaudeksi 160k€ sopparin (vaikka onkin tehty ennen koronaa)? Tuo on aivan helvetin iso soppari Ässien mittapuulla oli korona-aika tai ei (Edit. siis helvetin iso Lindstenin statuksella tulleelle pelaajalle).
Itse pidän varsin epätodennäköisenä tuota 160k€. Samoin kun että aletaan savustamaan seuralle epäsuotuisia sopimuksia omaavia pelaajia pihalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös