Ei mulla muuta.
Ei mitään Veseliä ykkössentteriksi. Haiskahtaa muutenkin flopilta heti näin alkuun. Kolmoseen ja Ruuttu laitaan.X - Vesel - Salminen
Juhola - Bäck - Eriksson
Lepaus - Ruuttu - Erholtz
Aaltonen - Kivelä - Viitala
Andersson - X
Järvinen - Heimosalmi
Varttinen - Berger
Matinmikko
Söde/Tolvana
Ei mulla muuta.
Saisi kyllä sitten pukea sanoiksi sen, mitä tuo sana mahtaa tarkoittaa. Tarkoittaako se vain valmennustiimin sopimuksen pituutta ja sen pitkäjänteisyyden mitta on kolme vuotta tai pidempi aika vai tarkoittaako se esimerkiksi sitä, että hän saa pysytellä ja paistatella valokeilassa vuosikausia kaiken muun muuttuessa?Kerttula kertoi jossain haastattelussa, että pitkäjänteisyys ei tarkoita pitkiä pelaajasopimuksia.
Sanoisin, että voisi tuolla rosterilla jäädä jopa kolme joukkuetta taakse.X - Vesel - Salminen
Juhola - Bäck - Eriksson
Andersson - X
Järvinen - Heimosalmi
Varttinen - Berger
Matinmikko
Söde/Tolvana
Ei mulla muuta.
Allekirjoitan tuon täysin. Otetaan vertailuksi kausi 2016-2017. Tuolla kaudella Ässät oli runkosarjassa sijalla 7. ja teki yhteensä 128 maalia. Tällä hetkellä maaleja on tehty 142. Ässät päästi tuolla kaudella maaleja yhteensä 142. Ässät on päästänyt maaleja tähän mennessä 175.En elä satumaailmassa, vaan ihan realistisesti katson tuota Ässien pakistoa paperilla. 6-7 pakin tasoiset pakit ovat ihan päteviä siinä 6-7 pakin roolissa. Ei ässien resursseilla ostella pakistoa missä on 6 laadukasta valmista puolustajaa...
Stenqvist
Morrow
Järvinen
Kotkansalo
Vainio
Matinpalo
Koska viimeksi on paperilla ollut yhtä kova kuusikko.
X - Vesel - Salminen
Juhola - Bäck - Eriksson
Andersson - X
Järvinen - Heimosalmi
Varttinen - Berger
Matinmikko
Söde/Tolvana
Ei mulla muuta.
Ihan kaikkia näitä SK:n huhuja en ihan purematta niele, koska heillekin on niitä huteja sattunut. Kalpan nelossentteri Ruuttu tuntuu hieman oudolta hankinnalta, mutta ei silloin jos Appelgren siirtyy esimerkiksi sinne Kouvolaan.
Jos noita kahta rosteria vertaillaan, niin karkeasti Matushkin ja Stenqvist tasoihin ikäänkuin joka alueella. M kesken kauden Ässiin ja oli alussa selkeästi keskenkuntoinen, mutta paransi loppua kohden kuin sika juoksuaan ja seuraavana kautena sitten rävähti. Marttinen pelasi vähintäänkin yhtä hyvin hyökkäykseen kuin Morrow ja omiin oli parempi varsinkin odotusarvoihin nähden. Silloinenkin Peltola söi Järvisen mennen tulleen, vaikka iso osa Peltolan pelistä ei pitänytkään.Allekirjoitan tuon täysin. Otetaan vertailuksi kausi 2016-2017. Tuolla kaudella Ässät oli runkosarjassa sijalla 7. ja teki yhteensä 128 maalia. Tällä hetkellä maaleja on tehty 142. Ässät päästi tuolla kaudella maaleja yhteensä 142. Ässät on päästänyt maaleja tähän mennessä 175.
Tuo ei kerro siitä, että puolustus olisi huonompi, vaan pelitapa on päin persettä. Miten esimerkiksi puolustaja voi vaikuttaa siihen, että hyökkääjät eivät blokkaa vetoja tai karvaus on liigan passiivisinta ja tuon "ansan" rikkoo/puhkoo yhdellä nopealla käännöllä. Etäisyydet ja porrastukset ovat olleet koko kauden pielessä ja hyökkäyspäässä kiekollinen pelaaminen ja pelistä nauttiminen on jotain jolle en edes keksi ilmaisua. Peliä ei pelata yksilöinä, joten jos tuolla materiaalilla päästetään 30 maalia enemmän kuin herroilla:
- Marttinen
- Seppälä
- Peltola
- Viljanen
- Tommila
- Matushkin
- Vuorisalo
- Mäkelä
- Tuohilampi
- Vainonen
niin joku yhtälö ei toimi.
Ruuttu on ihan puhdas laituri, ihan en ymmärrä miksi häntä porukka käsittelee sentterinä.
Pelaa Kalpassa keskellä olosuhteiden pakosta.
Jos noita kahta rosteria vertaillaan, niin karkeasti Matushkin ja Stenqvist tasoihin ikäänkuin joka alueella. M kesken kauden Ässiin ja oli alussa selkeästi keskenkuntoinen, mutta paransi loppua kohden kuin sika juoksuaan ja seuraavana kautena sitten rävähti. Marttinen pelasi vähintäänkin yhtä hyvin hyökkäykseen kuin Morrow ja omiin oli parempi varsinkin odotusarvoihin nähden. Silloinenkin Peltola söi Järvisen mennen tulleen, vaikka iso osa Peltolan pelistä ei pitänytkään.
Hieman eri profiilin pelaajia ovat kuitenkin Seppälä, Viljanen, Tommila verrattuna Kotkansalo, Vainio, Matinpalo kolmikkoon, mutta vaikkapa Viljanen-Vainio menee aika tasoihin ja nykyään jälki on Viljasella selkeästi parempaa ja tuolloinkin se lahjakkuus jo näkyi. Noista lopuista sitten saakin laittaa kuka miten vain miehet vastakkain, mutta tuon vuoden Seppälä kepitti mennen tullen Kotkansalon tai Matinpalon. Tommila nyt karkeasti oli samantasoinen kuin Kotkansalo. Pisteissä hävisi, kun muistini mukaan ei juurikaan ylivoimaa päässyt vetelemään.
Peltola, Tommila, Seppälä kolmikko olivat erittäin hyvin liikkuvia puolustajia luistimilla. Ei pidä unohtaa sitä tosiseikkaa. Nykyisessä pakistossa ei tämä puoli toimi niin hyvin. Omat ongelmansa heillä oli silti, varsinkin Tommilalla. Oli tuollainen hieman vahvempi versio Vuorisalosta ja omasi paremman peruspelin.
Eli summa summarum. Taisi vähintäänkin olla samantasoinen pakisto silloinkin tuon kärjen osalta. Huippupisteet jäivät tekemättä, mutta tasainen kohtuu pakisto tuolloin oli kärjen osalta. Tämä mun mieleipide.
Mä ainakin uskon ja toivon, että alkukaudesta lähtien on raikkaampaa meininkiä kaukalossa ja veikkaan, että sijoitus runkosarjassa tulee olemaan parempi kuin nykyinen. Hyvää vertailua aiempiin vuosiin, eihän se materiaali huikea ole ollut aiemminkaan, mutta pelitavassa se ero on ollut. Nykyisellä rosterilla olisi pitänyt kevyesti mennä kympin sakkiin.Jos nämä huhut toteutuvat niin ensikausi tulee olemaan sellainen, että en itse odota Ässiltä tämän kauden esityksestä ainakaan parempaa.
Hyviä sainauksia varmasti tulevaisuutta ajatellen
Berger on tainnut olla monien toive ja myös sellainen, mitä jotkut ei tänne edes halua. Lähinnä siitä varmaan pohdinnat lähteneet, kun sopimus KooKoon kanssa loppuu tähän kauteen ja uskoisin myös, että palaa Turkuun, tutun valmentajan mukana.Mulla on mennyt totaalisesti ohi mitä siellä SK:ssa on kirjoitettu, mutta mitä tämä sekoilu Berger huhusta on? Oliko nimi mainittu siellä Satakunnan Kansassa, vai onko tämä nyt vain joidenkin omaa haaveilua?
Kaksi kautta nyt menty Atun kanssa.
Atun historiassa ei Saipan aikakautta lukuunottamatta ole 2 vuotta pidempiä pätkiä nähty ja Saipa siihen aikaan vuodesta toiseen playoffien ulkopuolella, siellä riitti kärsivällisyys, Porissa se ei tule riittämään.
Täällä on nyt jo lynkkaus meininki, joku pistää Atun pään pölkylle, joku Kerttulan, jotkut molempien, toivotaan että menisi päin vittua ihan vaan, että voidaan sanoa että mitäs mä sanoin ja kyllä mä näin tän jo aikoja sitten.
Kerttulan sopimus loppuvuoteen voimassa, joten voi olla, että jotkut saavat tälle vuodelle mieluisan päätöksen jos Tommi ei jatka ja päästään taas jonkun uuden äärelle.
Ensi kaudelle ei vielä ole kovin montaa pelaaja sopparia ole julkaistu, mutta kausi on jo hävitty ja jopa suorastaan agitoidaan siihen suuntaan, että Ässiä ei voi tukea, kun ensi kausikin on paskaa, koska Atu, Kerttula ja Ry puuhastelemassa.
Mitä vittua, edesottamuksista voi ja saa keskustella sekä tuoda mielipiteitä, mutta ihmetyttää miten jotkut tunnustavat kannattavansa Ässiä ja siitä huolimatta asioita esitetään pelkästään mustamaalaamis tarkoituksessa ja sen perään vielä jotkut heittävät uhriutumiskortin taskustaan.
Minä en Atun valmennuksesta välitä ja enkä hänen pelisysteemeistään, mutta en myöskään heitä kirvestä kaivoon ensi kauden suhteen vaikka hän jatkaisikin.
On hyvä, että Ässien kannattajat saavat pitkän loman ja aikaa unohtaa tämä kausi.
Toivottavasti kevään ja kesän aikana tulee kaikille joitain mielusia pelaajahankintoja, jotta ensi kaudeksi voi taas palata tänne ja toivottavasti sankoin joukoin myös halleille hyvillä mielin tukemaan Ässiä, joka on mielestäni iso osa Porin identiteettiä ja siten myös tärkeä Porin liike elämälle.
Mulla on mennyt totaalisesti ohi mitä siellä SK:ssa on kirjoitettu, mutta mitä tämä sekoilu Berger huhusta on? Oliko nimi mainittu siellä Satakunnan Kansassa, vai onko tämä nyt vain joidenkin omaa haaveilua?
Tuohan on itse asiassa tarkka tämänhetken huhutilanne, hyvä yhteenveto. Mitä Killinen tuolla tekee, missä on Ikonen, todennäköisempi jatkaja? Kyllä tuo vielä vahvistuu tuosta, mutta jonkinlainen runko tuossa jo näkyy. Varsinkin puolustus näyttää kovin keskeneräiseltä.Ei missään nimessä mikään oma dreamteam, eikä edes kauhean realistinen, mutta suhteellisen halpa porukka Atun vikan vuoden "projektiin" Matinmikko/Määttä akselille kokemusta tulevaisuuteen, Walli saa jatkon, koska on arvojen mukaista kuntoutua rauhaussa, Lindsten voi asetella pieniä kiviä lipputankojen ympärille ensi kauden ajan, Laakso stuntaa aina välillä. Älkää kysykö, mitä Vuorisalo tuolla tekee, aina se sieltä vaan löytyy...
Lepaus-Tiivola-Salminen
Juhola-Vessel-Ruuttu
Killinen-Bäck-Erholtz
Aaltonen-Kivelä-Pihlajamäki
Andersson-Sevänen
Matinmikko-Matinpalo
Varttinen-Määttä
Vuorisalo
Söderström/Tolvanen
Reservi: Lindsten, Viitala, Laakso, E.Niemi, Walli
Tuohon kun laitat vielä huhut samettikätisen Kojon sekä R. Reinin lisää pakistoon, niin siinä 10 sälliä jo rosterissa, eikä joukossa oikeastaan yhtään pudotuspeleihin haaveilevan joukkueen top4 puolustajaa. Vino pino7-8 pakkeja. Tokkopa kaikki ovat joukkueessa tai sitten ei ole kyllä kassassa yhtään rahaa tai Kerttula tekee viimeisen palveluksensa.Tuohan on itse asiassa tarkka tämänhetken huhutilanne, hyvä yhteenveto. Mitä Killinen tuolla tekee, missä on Ikonen, todennäköisempi jatkaja? Kyllä tuo vielä vahvistuu tuosta, mutta jonkinlainen runko tuossa jo näkyy. Varsinkin puolustus näyttää kovin keskeneräiseltä.
Eikös se ole jo julkinen salaisuus, että Pelsuihin menee.SK:n mukaan Kivenmäki siirtyy liigan sisällä toiseen joukkueeseen.