Ei ole kadehdittava tuo urheilujohtajan rooli (vaikka KalPalla ei ketään tällä hetkellä sillä tittelillä olekaan). Mitä roolia (ja sen myötä palkkaa) te tarjoaisitte esim. Sebokille ensi kaudesta?
Näinpä, täällä keskustelupalstoilla on helppo tarjota sopimuksia, kun on mennyt muutama peli hyvin ja potkia pois, kun käsillä on heikompi jakso. Todellisuudessa asioita vain pitää hoitaa vähän pitkäjänteisemmin. Mitä Sebokiin tulee, niin itse olen täällä koettanut mieluummin pitää hänen puoliaan, kuin olla pois potkimassa. Ja kyllä, jo ennen kuin hän saldosi 2+2 Mikkelissä. ;)
Mutta tuo rooli ja palkka ei ole ihan yksiselitteinen asia. Asiaa mutkistaa aikaisemminkin esille nostamani epävarmuus KalPan ensi kauden sentteripaletista kokonaisuudessaan. Jos Miikka Pitkäsen ja Jaakko Rissasen päätöksistä olisi tieto jo nyt käytettävissä, niin se helpottaisi paljon. Jos molemmat pelaisivat KalPassa ensi kaudella, niin sitten Sebokia ei välttämättä tarvitsisi ihan hirmuisella rahalla kosiskella. Toki mielellään hänet silti KalPassa itse näkisin, mutta tuossa kohtaa pitäisi sitten miettiä mikä on kokonaisuuden kannalta järkevintä rahankäyttöä. Jos taas sekä Rissanen että Pitkänen ovat ensi kaudella muilla mailla, niin sitten ehkä kannattaisi kovemminkin kisata Sebokin palveluksista. Ihan siis sen vuoksi, että sentterit on monesti vaikeita löytää ja edes yksi valmis ja tuttu kiinnitys olisi silloin hyvä olla. Itse kunkin rooli sitten tarkentuisi sen mukaan millaisia muita pelaajia olisi rekrytoitavissa.
Sebokilla on kuitenkin menossa jo viides kausi KalPassa, en kovin suuresti ihmettelisi, jos mies itse haluaisi tässä kohtaa katsella muitakin vaihtoehtoja.