Professori
Jäsen
Siinä olet oikeassa, että ei Vartiainen syypää ole tähän taaperrukseen, vaan tämä johtavien pelaajien kollektiivinen alisuorittaminen. Ei se Tuomaksen vika ole, että hän joutuu pelaamaan tasoonsa nähden liian isossa roolissa.Pakko tarkistaa, mutta mitä palkkaa te luulette, että KalPa maksaa Vartiaiselle, Rantaeskolalle ja Huttuselle? Olen aika varma, että pelaavat pähkinöillä. Varmasti elättävät itsensä tuolla rahalla - joka on oletus, mutta jos näitä jätkiä ei olisi, niin sitten siinä pelaisi jotkut muut pelaajat. Luultavasti ne jätkät nyt maksaisi vähintään saman summan, todennäköisesti jopa enemmän.
Mitä itse olen KalPan pelejä kerennyt enenemissä määrissä katsomaan, niin ei Huttunen ja Vartiainen niitä ongelmia ole. Rantaeskola nyt ei saa oikeastaan edes pelata. Se on totta, että Huttunen ei ole TOP-4 puolustaja tai Vartiainen TOP-6 hyökkääjä, mutta eivät he sellaista liksaa saakkaan. Mutta omaan silmään Huttunen on ihan mukiinmenevästi pelannut viime ajat, syöttövarmuus on ainakin ollut todella hyvä. Tuo uhkan ylivoimaan (eilenkin tolppa) ja ei se nyt täysin lapanen ole omalla alueellakaan ja fyysisessä pelissä. Kysyn, maksatteko ennemmin Huttuselle vai Konsta Mäkiselle? Väitän, että Mäkinen tienasi vielä enemmän kuin Huttunen. Imo turha syyttää Huttusta KalPan ongelmista, suuntaisin nyt katseeni johonkin ihan eri suuntaan. Vartiaiseen pätee samat sanat, ei hän ainakaan huononna tuota hyökkäystä, vaikka onkin liian isossa roolissa.
Mitä tulee yhteistyökuvioon, niin siinä on kummallekin edut ja haitat. Väittäsin, että aika tasavertaisestikin. Vaikka moni täällä luulee, niin ilman yhteistyöseuraa pelaisitte todennäköisesti useammin vajaalla kuin kaapisitte kermat kakun päältä muista Mestis-seuroista. Vaikka joku marlokoponen olisi kiva repiä yhden pelin lainaksi Ketterästä, niin ei se vain onnistu niin. Nyt saitte edes/vain Ranskan maajoukkuepakki Galletin. Gallet ei toki pakitellut ihan mallisuoritusta (jota kummastelin hieman), mutta todennäköisesti oli hyödyllisempi kuin tyhjä paikka.
Hieman tuntuu, että etenkin KalPa-osiossa pienen roolin pelaajat saavat enemmän rapaa kuin ansaitsevat. Mitä te odotatte heiltä? Itse kyllä katsoisin Miikka Pitkästä, Janne Kerästä, Mikko Nuutista, Eero Kilpeläistä jne. jotka tienaavat tästä pelaamisesta jotain ja ovat tulosvastuussakin. Tää voi tulla yllätyksenä, mutta jos teillä olisi Huttusen ja Vartiaisen tilalla toiset pelaajat heidän palkoillansa, KalPa olisi samoilla sijoilla kuin nytkin. Ehkä on syytä suunnata katseita myös urheilujohtoon.
Enemmän näissä hankinnoissa haluaisin nähdä näitä Liiga-pelaajia, jotka hakevat uutta steppiä urallaan eteenpäin, kuten vaikkapa tämä HPK:n Eronen tai Pelicansin Nieminen. Jos siis tulevaisuudessa on tarkoitus menestyä paremmin kuin nyt parina viime vuonna. Nyt tuntuu, että KalPan hankinnat tulevat lähinnä Mestiksestä, ja silloin muut ajavat ohi.
Pakko tunnustaa, että kuuluin aiemmin itsekin näihin Huttusen dissaajiin, mutta onhan Otto parantanut ihan hurjasti tässä kauden aikana. Voisin nähdä Oton vaikka osana ensi vuoden pakistoa.