Jos hankintoja ei haluta tehdä, niin itse lähtisin kyllä kauppaamaan jo ukkoa sitten muualle. Monella loppuu soppari niin "riippakivistä" voi päästää irti jo hyvissä ajoin. Ja ottaa vaikka sitten sitä 60kg junnua hakemaan Liiga-kokemuksia. Kaudesta kuitenkin jo takana 1/5 eikä peli ole kehittynyt mihinkään suuntaan. Päinvastoin. Tuntuu, että homma on vain enemmän sekaisin.
Tuohon 14 otteluun mahtuu vain yksi hyvä peli. Lukkoa vastaan. Tiedä sitten oliko sekin Lukon huonoutta vai KalPan hyvyyttä. Mutta jos sen pelin taistelutahdolla vetäisi koko loppu kauden niin playoffit ovat vielä haarukassa. Etenkin jos tuo pakki + hyökkääjä päätetään vielä hankkia. Kuitenkin. 10. sijaan on matkaa vain 2 pistettä (mikä on kyllä erikoista nuilla otteilla)
KalPa on tällähetkellä sarjataulukossa sijalla 13 kuudellatoista pisteellä. Sijalla 6 majailevaan KooKoohon on välimatkaa 4 pistettä. En minä nyt vielä välttämättä tyhjennysmyynneistä aloittaisi puhumaan. Muutenkin viestisi on sekava ja sisällöltään valju kuin vanhainkodin ruokalan kesäkeitto. Ensin horiset toista ja jo sivulauseessa emmit ja olet toista mieltä. Voisitko ystävällisesti muodostaa mielipiteesi ennen kirjoittamista tänne palstalle ja artikuloida sitten sen lopputuleman rauhassa ja huolella. Olisi mukavampi keskustella jos kirjoitettaisiin selkeästi mitä mieltä ollaan.
Ja sitten itse asiaan:
Puhetta on ollut että peli on ollut sekaisin ja aivan kauheaa katsottavaa ja se on ihan totta. Itse mietin että onko Liigan ja mestiksen valmennuksellinen tasoero kuitenkin niin suuri että Miettinen aloitti liigauransa liian aikaisin ja eväät oli syöty jo hienosti menneen harjoituskauden jälkeen? Uskoisin että Liigassa käytetään huomattavan paljon Mestistä enemmän resursseja vastustajan pelikirjan selvittämiseen ja sen nollaamiseen ja nyt Tommin työkalupakista ei sitten enää löydykkään lisää variaatioita?
Vielä toivon että katsotaan hetki Miettisen touhuja ja pelilliset palaset, itseluottamus, aurinkokunnassa olevien kuiden asento ja kaikki helevetinvoimat napsahtaisi yllättäen KalPan eduksi. Se että onko Tuomainen pätevä tehtäväänsä, en ota kantaa koska en tiedä hänen nykyistä toimenkuvaansa. Ovatko Tuomainen ja Miettinen samalla sivulla pelikirjan, pelin ja kaiken muun suhteen? Miettinen kuitenkin suhasi Mestiksestä Tuomaisen ohi päävalmentajan paikalle..
Paperilla Järvinen oli erinomainen Rissasen paikkaaja, mutta Järvinen ei kykene ottamaan joukkuetta reppuselkään tarvittaessa. Teholukemat Järvisellä kuitenkin on miltei edelliskauden tahdissa. Rissasen myöhäisen lähdön vuoksi KalPa taisi jäädä sinne kesämökin huussiin ihmettelemään milloinka se pehmeä ja luotettava kolmikerrosvessapaperi olikaan täältä päässyt loppumaan, ja Järvinen hoitaa homman vähän niinkuin yksikerroksinen paperi, puhdasta tulee mutta sormikin menee paskaan siinä samalla. Katsojana minulle näyttää siltä ettei joukkueessa ole sitä selkeää liideriä (= Rissanen) joka pystyy hinaamaan tempuillaan koko tiimin paikasta kuin paikasta. Muuten täällä onkin puhuttu Nousiaisen liian isoista saappaista josta olen ehdottoman samaa mieltä. Hyvä että saa vastuuta mutta johtajuutta nuoret kaipaa. Wilson on pelannut selkeästi rohkeammin verrattuna edelliskausiin, enkä oikein tiedä onko se hyvä juttu, ei se ainakaan pisteinä ole näkynyt.
Vahvistuksiahan sitä olisi aina kiva saada, mutta jotenkin tuntuu että kesken kauden on aika hankalaa hommata se (parin)sadan tonnin Jeesus sinne kentälle jonka esimerkkiä koko muu joukkue seuraisi.