Joukkueen rakennus kaudelle 2019–2020

  • 767 366
  • 4 271
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
Tätä kautta ja joukkuetta kun katsoo, niin yhtäkään peluria ei voi aliarvioida ja tuomita miten seuraavat kaudet menee tai onko käyttöä joukkueessa. Tai ylipäätään käyttöä liigassa. Jokainen on alisuorittanut ja saattaa olla, että nyt maahan poljettu pelaaja tekeekin ensi kaudella huippupisteet. Jopa koutsi Kotkaniemi voi tehdä tulevaisuudessa vaikka mitä. Ei tämä kausi hänenkään vikansa ole.

Tasaista paskaa niin valmennukselta, pelaajilta kuin johdolta. Kaikille suunta vain ylöspäin! Jollei ole niin menkööt seura konkurssiin ja pelaajat jonnekin raksalle kantamaan lautoja.

Tämä kaikki liittyy joukkueen rakentamiseen siten, että kaikkia pelaajia ei voida vaihtaa eikä sijoittaa neloseen tai rotaatioon. Nykyisistäkin pitää puristaa enemmän irti.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mitäs mieltä tuosta Kulmalasta? Vaikuttaisi ihan hyvältä aihiolta, sopisi varmaankin Killisen sekä Kivenmäen kaveriksi tuollaiseen nuorisoketjuun ensi kaudeksi.
Universumi räjähtää, jos tuollainen nuorisoketju laitetaan jäälle. Näin täällä on minua opastettu. Samalla Pade lupaa tälle kaudelle Kivenmäelle vielä liigapelejä tai ainakin pelin ja oikeastaan aika suoraan sanoo, että Ketola ei pelaa.

Aika puusilmäinen päätös Ässien kannalta tai ainakin Ketolan kannalta. Myös hänkin olisi pelaamassa siitä tulevaisuudestaan, kuten ne vanhemmat ja kokeneemmatkin pelaajat. No todennäköisesti tulee breikkaamaan jossakin muualla, kuten tuolla aikaisemmin päivällä uumoilin. Vuosi vain sopimusta jäljellä. Samalla Kaukoranta myös oikeastaan suoraan valehtelee tai ainakin kaunistelee, kun sanoo Ketolan treenaavan joukkueen mukana. Ei treenaa. Taisi olla vain Marttisen paikkaajana parin treenin ajan.

A-junnuissa ei peleillä ole mitään panosta ja jos olisikin, niin jos kerran niitä pakkeja siellä edustuksessa on, niin silloin kaikki varttiset, peltomäet sun muut A-junnuihin pelaamaan. Silloin uskoisin peleillä olevan panosta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
No todennäköisesti tulee breikkaamaan jossakin muualla, kuten tuolla aikaisemmin päivällä uumoilin. Vuosi vain sopimusta jäljellä.

A-junnuissa ei peleillä ole mitään panosta ja jos olisikin, niin jos kerran niitä pakkeja siellä edustuksessa on, niin silloin kaikki varttiset, peltomäet sun muut A-junnuihin pelaamaan. Silloin uskoisin peleillä olevan panosta.

Eli onko keväällä ilmoitettu 3-vuotinen (2021 asti) oikeaa vai väärää tietoa?

A:n alemman jatkosarjan voittajahan pääsee sääleihin, käsittääkseni. Tosin, joku vitun TuTo repäissy voitosta voittoon ja jo aika kaukana Ässistä. Vain JYP ja Lukko tuossa välissä.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Minusta Sammalisto on hyvä nelosen sentteri, Salmio voisi jäädä, mutta toiseen laitaan mielellään oma junnu, Huhtasen liigaura taitaa päättyä.
Totta. En muista herran ikää, mutta jos pystyy niin ehkä A junnuihin vielä isolla roolilla ja tarvittaessa stunttaa liigassa. Miksi Huhtasen liigaura päättyisi? Kyllä mä tekisin vuoden jatkon. Nelosketjuun juuri oikea mies ja pelaa nelosketjulaisen palkalla.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Yli-ikänenhän Sammalisto on, äskettäin 21 mittariin, mutta ilmeisesti tulevalla kaudellakin voisi olla kokoonpanossa. Kun sen 100 peliä sarjaa jo hinkannut, saattas aikusten pelit kuitenkin jo kehittää enemmän.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Fantasiarosteria.

Kärki-X/Niemi-X
Rekonen-Tiivola-X
Killinen-Sammalisto-Kivenmäki
Juhola-Sillanpää-Salmio

X-Marttinen
Peltomäki-Varttinen
X-Ketola


Hyökkäys: Kierrätykseen Oskari Valli, Tommi Laakso, muutama haku, omia junnuja muutama ja vaikka Appelgrenin voisi pitää tappelemassa alaketjujen paikoista.

Pakisto: Vuorisalo, Salmela ja haku + joku oma junnu.

Hakuina ulkkareita. Johtava kiekollinen yv pakki, yksi iso ja hyvä stay at home pakki. Hyökkäykseen ulkkareita, toinen ahl haku ja toinen nuori urallaan eteenpäin pyrkivä yliopistopelaaja.

Maaliin mahdollisimman hyvä äijä, tähän vähän enemmän rahaa kiinni.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Universumi räjähtää, jos tuollainen nuorisoketju laitetaan jäälle. Näin täällä on minua opastettu. Samalla Pade lupaa tälle kaudelle Kivenmäelle vielä liigapelejä tai ainakin pelin ja oikeastaan aika suoraan sanoo, että Ketola ei pelaa.

Aika puusilmäinen päätös Ässien kannalta tai ainakin Ketolan kannalta. Myös hänkin olisi pelaamassa siitä tulevaisuudestaan, kuten ne vanhemmat ja kokeneemmatkin pelaajat. No todennäköisesti tulee breikkaamaan jossakin muualla, kuten tuolla aikaisemmin päivällä uumoilin. Vuosi vain sopimusta jäljellä. Samalla Kaukoranta myös oikeastaan suoraan valehtelee tai ainakin kaunistelee, kun sanoo Ketolan treenaavan joukkueen mukana. Ei treenaa. Taisi olla vain Marttisen paikkaajana parin treenin ajan.

A-junnuissa ei peleillä ole mitään panosta ja jos olisikin, niin jos kerran niitä pakkeja siellä edustuksessa on, niin silloin kaikki varttiset, peltomäet sun muut A-junnuihin pelaamaan. Silloin uskoisin peleillä olevan panosta.

Ihmeellistä porua. Sinulla kun tuntuu aina olevan jotain pahaa sanottavaa ihan jokaisen nuoren pelaajan kohtelusta ja peluuttamisesta niin olisi kyllä mielenkiintoista tietää millainen olisi sinun unelmarosterisi ja miten jakaisit peliajan pelaajien kesken, jos edes raha ei rajoittaisi. Joka kentällinen olisi varmaan täynnä junnuja ja sitten kiukuttelisit, kun nelosen junnut eivät saa yhtä paljon peliaikaa kuin tulosyksiköiden junnut, joille itse olet halunnut reilusti peliaikaa. Onko Ässien edustusjoukkueen tarkoitus ja tehtävä mielestäsi junioreiden peluuttaminen ja heidän urakehityksensä vaaliminen vai joku muu esim. mahdollisimman hyvä urheilullinen menestys Liigassa?
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ihmeellistä porua. Sinulla kun tuntuu aina olevan jotain pahaa sanottavaa ihan jokaisen nuoren pelaajan kohtelusta ja peluuttamisesta niin olisi kyllä mielenkiintoista tietää millainen olisi sinun unelmarosterisi ja miten jakaisit peliajan pelaajien kesken, jos edes raha ei rajoittaisi. Joka kentällinen olisi varmaan täynnä junnuja ja sitten kiukuttelisit, kun nelosen junnut eivät saa yhtä paljon peliaikaa kuin tulosyksiköiden junnut, joille itse olet halunnut reilusti peliaikaa. Onko Ässien edustusjoukkueen tarkoitus ja tehtävä mielestäsi junioreiden peluuttaminen ja heidän urakehityksensä vaaliminen vai joku muu esim. mahdollisimman hyvä urheilullinen menestys Liigassa?
Unelmarosteria minulla ei ole. Eikä tule. En ala haihattelemaan kenenkään pelaajan perään jota meillä ei ole, mutta niistä jotka meillä on, varsinkin nuoret, tulisi pitää erittäin hyvää huolta, sillä heissä on se tulevaisuus. Aina ja joka vuosi, jopa rahallisesti, kuten esim Kotkaniemen kohdalla kanmuutaman muun kohdalla on nähty. Viimeiseen lauseeseen sen verran, että minun mielestäni juuri nuorten lahjakkaiden pelaajien urakehityksen vaaliminen on yksi iso osa Liigaorganisaation tehtävää ja vieläpä erittäin kustannustehokasta ajatellen myös mahdollisimman kovaa urheilullista menestystä.

Boldattu kohta taas on täyttä sitä itseään. Se, että en jaa sinun näkemyksiäsi, ei silti anna oikeutta liioitella asioita.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Unelmarosteria minulla ei ole. Eikä tule. En ala haihattelemaan kenenkään pelaajan perään jota meillä ei ole, mutta niistä jotka meillä on, varsinkin nuoret, tulisi pitää erittäin hyvää huolta, sillä heissä on se tulevaisuus. Aina ja joka vuosi, jopa rahallisesti, kuten esim Kotkaniemen kohdalla kanmuutaman muun kohdalla on nähty. Viimeiseen lauseeseen sen verran, että minun mielestäni juuri nuorten lahjakkaiden pelaajien urakehityksen vaaliminen on yksi iso osa Liigaorganisaation tehtävää ja vieläpä erittäin kustannustehokasta ajatellen myös mahdollisimman kovaa urheilullista menestystä.

Boldattu kohta taas on täyttä sitä itseään. Se, että en jaa sinun näkemyksiäsi, ei silti anna oikeutta liioitella asioita.

Minusta vaikuttaa, että näkemyksemme ovat usein kaukana toisistaan, koska minulle prioriteetti on joukkueen menestys ja sinulle nuorten kehittäminen.

Minulle edustusjoukkueen tarkoitus ja päämäärä on urheilullinen menestys. Lahjakkaat nuoret auttavat tuon päämäärän saavuttamista, koska heissä saadaan joukkueeseen taito-ominaisuuksia halvemmalla kuin kokeneemmilla taitopelaajilla. Toki kannatan kaikin puolin nuorten kehittämistä ja mahdollisuuden antamista, mutta arvojärjestys on mielestäni selvä. Joukkueen menestys on etusijalla ja pelaajien urakehitys on toissijaista, joskin toki toivottavaa. Tämän tulee mielestäni näkyä myös peluutuksessa.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Minusta vaikuttaa, että näkemyksemme ovat usein kaukana toisistaan, koska minulle prioriteetti on joukkueen menestys ja sinulle nuorten kehittäminen.

Minulle edustusjoukkueen tarkoitus ja päämäärä on urheilullinen menestys. Lahjakkaat nuoret auttavat tuon päämäärän saavuttamista, koska heissä saadaan joukkueeseen taito-ominaisuuksia halvemmalla kuin kokeneemmilla taitopelaajilla. Toki kannatan kaikin puolin nuorten kehittämistä ja mahdollisuuden antamista, mutta arvojärjestys on mielestäni selvä. Joukkueen menestys on etusijalla ja pelaajien urakehitys on toissijaista, joskin toki toivottavaa. Tämän tulee mielestäni näkyä myös peluutuksessa.

Huolestuttavinta tässä kaikessa minun mielestäni on se, että organisaation sisällä ei nähdä pelaajien ominaisuuksia ja lahjakkuutta. Tästä kaikista paras esimerkki tälle vuodelle on nuorempi Varttinen. Sälli, joka pääsi kuin vahingossa näyttämään taitojaan muiden loukkaannuttua edestä. Ollut todellakin parempi pelaaja kuin Salmela, Seppälä, Tuohilampi sekä Tommila kaikki yhteensä. Varttinen pelaa käytännössä näkkileivällä ja vedellä tuolla tällä hetkellä.

Ei siinä mitään jatketaan samalla linjalla ja hukataan tulevina vuosina kaikki samanlaiset heput haettaessa sitä urheilullista menestystä jo ”vanhoilla hyvillä tasonsa näyttäneillä” pelaajilla ja uhrataan jokaiseen vähintään se noin 50k€. Jos tosiaan noita loukkaantumisia ei olisi ollut, pelaisi Varttinen ensi vuonna KHT: n paidassa. Voi olla, että olisi saanut jostain Mestiksen joukkueesta näyttömahdollisuuden. Uskon ja haluaisin ola väärässä, mutta Sammaliston kaava olisi aivan sama. Onneksi pääsi näyttämään osaamistaan. Kyllä niitä pelaajia löytyy omista ja tosi edullisesti, jos vain halutaan heihin uskoa ja antaa mahdollisuuksia.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Huolestuttavinta tässä kaikessa minun mielestäni on se, että organisaation sisällä ei nähdä pelaajien ominaisuuksia ja lahjakkuutta. Tästä kaikista paras esimerkki tälle vuodelle on nuorempi Varttinen. Sälli, joka pääsi kuin vahingossa näyttämään taitojaan muiden loukkaannuttua edestä. Ollut todellakin parempi pelaaja kuin Salmela, Seppälä, Tuohilampi sekä Tommila kaikki yhteensä. Varttinen pelaa käytännössä näkkileivällä ja vedellä tuolla tällä hetkellä.

Ei siinä mitään jatketaan samalla linjalla ja hukataan tulevina vuosina kaikki samanlaiset heput haettaessa sitä urheilullista menestystä jo ”vanhoilla hyvillä tasonsa näyttäneillä” pelaajilla ja uhrataan jokaiseen vähintään se noin 50k€. Jos tosiaan noita loukkaantumisia ei olisi ollut, pelaisi Varttinen ensi vuonna KHT: n paidassa. Voi olla, että olisi saanut jostain Mestiksen joukkueesta näyttömahdollisuuden. Uskon ja haluaisin ola väärässä, mutta Sammaliston kaava olisi aivan sama. Onneksi pääsi näyttämään osaamistaan. Kyllä niitä pelaajia löytyy omista ja tosi edullisesti, jos vain halutaan heihin uskoa ja antaa mahdollisuuksia.

Aleksi Varttinen on pelannut edustuksessa hyvin ja on mielestäni otteillaan täysin ansainnut saamansa peliajan. Hänen peluutuksensa edustaa mielestäni parhaat pelaa linjaa. Eli jos joku pelaaja tulee junnuista ja esittää yhtä vakuuttavia otteita niin ei muuta kuin huonompia pelaajia edestä pienemmälle peliajalle ja huonommasta päästä katsomoon.

Sammaliston ennakkoluuloton ja hyvä pelaaminen toi heti mieleen nuoren Matti Kuparisen. Sen vähän mitä Jerryn peliä olen nähnyt niin hän vaikutti täyttävän paikkansa hyvin ainakin nelosketjussa. Mielelläni näkisin häntä kokeiltavan vähän isommillakin minuuteilla loppukauden aikana. Toivottavasti jatkaa ensi kaudella.

Ketolan pelaamista en ole juuri nähnyt enkä paljon Peltomäenkään, mutta ymmärrän, jos valmentaja luottaa enemmän paljon parjattuun vahvaan ja kamppailuhalukkaaseen Tuohilampeen. Peltomäki ei mielestäni ole aivan pystynyt lunastamaan paikkaansa ja isoja minuutteja Varttisen tapaan. Vähän epävarman oloista pelaamista ja selviytymistä ainakin ajoittain. Ei muuta kuin Varttisen tyyliset näytöt pöytään ja sitten isoille minuuteille.

Siitä minulla ei ole mitään käsitystä, millä näkemyksellä A-junnuista nostetaan pelaajia edustukseen. Vähän kuitenkin on sellainen mielikuva, että ehkä nykyään kiekollisen pelaamisen taidot korostuvat liikaa eikä silmää ja arvostusta ehkä löydy riittävässä määrin hyvälle peruspelaamiselle, kiekottomalle pelaamiselle, hyvälle fysiikalle jne. Viljanenkin nostettiin edustukseen vaikka häneillä ei juuri tuntunut olevan edellytyksiä puolustajan tontille. Pelkkä kiekollinen taito riitti. Eiköhän jatkossakin ole tarvetta Marttisen tyylisille vahvoille ja tasokkaille peruspakeille, joiden taidot eivät häikäise, mutta ovat riittävät hyvään peruspeliin. Ainakin alivoimalla maalinedustalla on tarvetta isännille. Tuon tyylisten pelaajien on varmasti myös helpompi ja nopeampi ottaa paikkansa edustuksesta kuin tulosyksikköön kaavailtujen taitopelaajien.

Ymmärrän kyllä, ettei junioreista ole helppo arvioida kenellä on parhaat edellytykset ammattilaisuralla etenemiseen ja missä suhteessa seuran kannattaisi eri pelaajiin panostaa. Ammattilaisia ei aina tule niistä taitavimmista ja eniten pisteitä tekevistä pelaajista. Toivottavasti Ässäorganisaatiossa riittää silmää myös niille taidoiltaan vähemmän silmäänpistäville junnuille, joilla on kuitenkin hyvät edellytykset tulla uusiksi jyrimarttisiksi ja mattikuparisiksi.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Marttinen kerää ansaittuja kehuja, Taimikin näyttää ihan jääkiekkoilijalta taas.

Marttisella oli ulkomaanoptio, Taimea ollaan ulkoistamassa millon mistäkin syystä. Hinta-laatusuhde on aina hyvä argumentti, loukit toinen. Itse en oo ihan niin jyrkkä tässä asiassa.

Kuvitellaas skenaario, missä edes jompi, kumpi poistuu. Vielä ei voi tietää millä tasolla Peltomäki/Ketola/Varttinen/Vuorisalo ens lokakuussa hiihtelevät. Mutta määrein kokemus, johtajuus, suoritusvarmuuskin, niin aika ohuella jäällä luisteltais.

Joku hankinta, pari pakistoon tulee joka tapauksessa, poistumaakin on sen verran. Mutta olisko se huono asia pitää Marttinen-Taimi vielä yhden kauden tasapainottamassa pakistoa. Siinä on kahteen pariin kokenut tekijä, jonka rinnalle voi nakata melkeen ketä vaan, vaikka keltanokkaa kasvamaan/kehittymään.

Ettei remontti olis liian dramaattinen ja nuorilla liian vähän tukiraameja. No, jos jompi, kumpi lähtee, aina voi kalastella uutta kalaa markkinoilta.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Unelmarosteria minulla ei ole. Eikä tule. En ala haihattelemaan kenenkään pelaajan perään jota meillä ei ole, mutta niistä jotka meillä on, varsinkin nuoret, tulisi pitää erittäin hyvää huolta, sillä heissä on se tulevaisuus. Aina ja joka vuosi, jopa rahallisesti, kuten esim Kotkaniemen kohdalla kanmuutaman muun kohdalla on nähty. Viimeiseen lauseeseen sen verran, että minun mielestäni juuri nuorten lahjakkaiden pelaajien urakehityksen vaaliminen on yksi iso osa Liigaorganisaation tehtävää ja vieläpä erittäin kustannustehokasta ajatellen myös mahdollisimman kovaa urheilullista menestystä.

Boldattu kohta taas on täyttä sitä itseään. Se, että en jaa sinun näkemyksiäsi, ei silti anna oikeutta liioitella asioita.

Minäkin olen samaa mieltä, että nuorissa on tulevaisuus.

Kotkaniemen kohdalla pidettiin nimeomaan hyvää huolta...Jepu pelasi Ässissä viime kaudella ja sai vastuuta, vaikka ei välttämättä joukkueen etu ollutkaan, selkeästi kasvatettiin Jepua muualle kuin Ässiä varten.
Asia hyväksyttiin, kun odotettiin seuraavaa kautta ehkä kahtakin Jepu ykkösen keskellä, mutta entä nyt??
Kasvattajakorvaukset on tällä kaudella syöty varmaa täysin, joten eipä Ässille Jepusta mitään rahallisia hyviä jäänyt, muuta kuin ehkä hyvää mainetta kasvattajaseurana. Tosin taitaa se maine muuten taas menetetty.
Kyllä Ässien pitää myös ajatella itseään, vaikka ei tämä Jepun vika ollut.
En tiedä olisiko jätetty noita paluumuuttajia hankkimatta jos olisi tiedetty Jepun lähdöstä, no nää on näitä JOSsitteluja.

Huippulupauksien lisäksi on nämä ehkä tulevat Liigatason omat kasvatit, yleensä pelaavat halvoilla soppareilla, mutta mihin asti, osaako joku sanoa?
Milloin ns. junnusta tulee nuori puolustaja tai hyökkääjä tai milloin ollaan jo peruspakki tai alakenttien hyökkääjä, varmaan mitään absoluuttista arvoa tähän ei löydy? Tällä nyt haen vaan takaa sitä, että missä vaiheessa Ässät voi sanoa tehneensä tarpeeksi sen eteen, että joku pelaaja saadaan nostettua liigajoukkueeseen, paikkoja on rajoitetusti kuitenkin? Voi olla Ässiltä nimenomaan nuorten etua ajatella päästää pelaajasta irti, jolloin pelaaja ehkä saa uuden alun jossakin muualla jos tahtoa löytyy.

Itse olen sitä mieltä, että Junnuja ei voida ajaa sisään ihan määrättömästi ja jollakin tavalla niistäkin pitäisi pystyä niille huonommillekkin lupauksille antamaan paikka kehittyä, mutta se pitäisi pyrikiä tekemään niin, että joukkueen pelaaminen ei siitä kärsisi.
Eli pyrkisin rakentamaan joukkuetta niin, että siellä on selkeästi paikat junnuille, jossa voivat pelata jonkun kokeneemman tai kokeneempien pelaajien kanssa? Tällä kaudella A. Varttisella oli aivan unelma paikka Marttisen vieressä ja nyt sitä on tarjottu Peltomäelle, juuri näin.
Samaa pitäisi koittaa hyökkäyspäässä.

Kivenmäki ja Ketola, ovat sellaisia jotka minä laskisin selkeästi junnuiksi ensi kautta ajatellen, jotka kaipaisivat tukea ketjukavereilta ja toki Tuomisto jos Ässissä pelaa.
A. Varttinen on pelannut Tuohilammen kanssa, joten varmasti selviää kenen kanssa vaan, Peltomäki, Killinen ja Sammalisto siinä ja tässä vielä. Toivottavasti Marttinen koulii Peltomäestä vielä kunnon pakin loppukauden aikana.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toivottavasti Marttinen koulii Peltomäestä vielä kunnon pakin loppukauden aikana.

Paitsi jos siirtyy kohta itse pois. Peltomäki on vielä raakile, voimaa tarvitsee rutkasti pitkään varteensa. No tämä kausi on vasta sisäänajoa
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Paitsi jos siirtyy kohta itse pois. Peltomäki on vielä raakile, voimaa tarvitsee rutkasti pitkään varteensa. No tämä kausi on vasta sisäänajoa
No toivotaan ettei Jyssy lähde.
Nimenomaan sisäänajoa ja ottaa oppia, niin että hyvin treenatun kesän jälkeen olisi mahdollisimman valmis ottamaan roolia jo syksyllä.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Valmentajia olisi vapaana melkoinen joukko, Aho, Tapola, Tirkkonen, Tuokkola, Selin, onko meidän tuleva valmentaja joku noista, veikkaan, että ON ;)
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Blade80 tuolla hyvin pohtikin sitä nuorten peluutusta. Minusta oiva tapa olisi jotenkin saada/tehdä sopimus mestisjengin kanssa, jossa nuoria voisi kierrättää. Tiedän, että TuTon kanssa kuvioita on, mutta sellainen selkeä farmijengi pitäisi olla. TuTolla kuitenkin muitakin intressejä. JYPillä oli tuo akatemia aikanaan, mutta oli ilmeisen kallis. Ei varmaan sitten pikkuseuran rahat riitä omaan jengiin. Suomisarja vaan kovin kaukana liigankin tasosta, joten sieltä on pitkä matka. Kaikkia A-junnuja ei voi kierrättää kauden aikana edustuksessa, mutta joku väylä pitäisi löytää. Onko Ässillä mitään suhteita esim. Ruotsin alempiin sarjoihin? Ja miten nuo siirrot niissä sitten menee?
Tosiaan pelaajat kehittyvät vielä A-junnuissakin eri tahtia, miten ne hiomattomat sitten löydetään. Aika monessa joukkueessa noita ässäkasvatteja pelaa. Jotenkin Porissa kadotettu...
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Seliniä pidetään ilmeisesti vahvimpana ehdokkaana Padan ensi kauden valmentajaksi. Sinällään on varmasti ihan viisas veto päästää rutinoitunut koutsi ohjaksiin. Se varmasti osaltaan rauhoittaisi tilannetta ja antaisi viestiä niin yleisölle kuin potentiaalisille pelaajillekin, että tänne kannattaa tulla niin pelaamaan kuin katsomoonkin. Olen itsekin ollut sitä mieltä että hän olisi varmaankin paras valinta niistä, joiden nimiä on pyöritelty.

Nyt vaan kun olen lähinnä Salmisen Saken siirron takia katsonut pari Hifkin peliä, niin tulee mieleen että onkohan tuo sittenkään kovin viisasta hankkia Selin valmennukseen? Kun katsoo pelaajalistaa niin kyllähän tuon joukkueen pelin tulisi jo tässä vaiheessa kautta näyttää paljon paremmalta miltä se nyt näyttää. Ei niiden pelissä näyttäisi olevan päätä eikä häntää. Luulisi että Halli-Harrikin saisi tuollaisen miehistön pelaamaan edes jotenkin järkevästi.

Toki ymmärrän realiteetit, Selinille ei jatkoa tehty ja sillä on oma vaikutuksensa. Samoin Hifk on vuodesta toiseen ollut vähän samaa kastia kuin Rauman Lukko, eli resursseja on vaikka koko Liigan ostamiseen, mutta silti ei osata menestyä. Hifki nyt toki voittaa edes joskus sen pytyn, Lukko ei ikinä, mutta ymmärtänette pointtini. Pistää vaan miettimään, että mitä Selin mahtaa saada aikaan Ässien hyvin rajallisilla resursseilla, kun meno on tuon näköistä Hifkissäkin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös