Unelmarosteria minulla ei ole. Eikä tule. En ala haihattelemaan kenenkään pelaajan perään jota meillä ei ole, mutta niistä jotka meillä on, varsinkin nuoret, tulisi pitää erittäin hyvää huolta, sillä heissä on se tulevaisuus. Aina ja joka vuosi, jopa rahallisesti, kuten esim Kotkaniemen kohdalla kanmuutaman muun kohdalla on nähty. Viimeiseen lauseeseen sen verran, että minun mielestäni juuri nuorten lahjakkaiden pelaajien urakehityksen vaaliminen on yksi iso osa Liigaorganisaation tehtävää ja vieläpä erittäin kustannustehokasta ajatellen myös mahdollisimman kovaa urheilullista menestystä.
Boldattu kohta taas on täyttä sitä itseään. Se, että en jaa sinun näkemyksiäsi, ei silti anna oikeutta liioitella asioita.
Minäkin olen samaa mieltä, että nuorissa on tulevaisuus.
Kotkaniemen kohdalla pidettiin nimeomaan hyvää huolta...Jepu pelasi Ässissä viime kaudella ja sai vastuuta, vaikka ei välttämättä joukkueen etu ollutkaan, selkeästi kasvatettiin Jepua muualle kuin Ässiä varten.
Asia hyväksyttiin, kun odotettiin seuraavaa kautta ehkä kahtakin Jepu ykkösen keskellä, mutta entä nyt??
Kasvattajakorvaukset on tällä kaudella syöty varmaa täysin, joten eipä Ässille Jepusta mitään rahallisia hyviä jäänyt, muuta kuin ehkä hyvää mainetta kasvattajaseurana. Tosin taitaa se maine muuten taas menetetty.
Kyllä Ässien pitää myös ajatella itseään, vaikka ei tämä Jepun vika ollut.
En tiedä olisiko jätetty noita paluumuuttajia hankkimatta jos olisi tiedetty Jepun lähdöstä, no nää on näitä JOSsitteluja.
Huippulupauksien lisäksi on nämä ehkä tulevat Liigatason omat kasvatit, yleensä pelaavat halvoilla soppareilla, mutta mihin asti, osaako joku sanoa?
Milloin ns. junnusta tulee nuori puolustaja tai hyökkääjä tai milloin ollaan jo peruspakki tai alakenttien hyökkääjä, varmaan mitään absoluuttista arvoa tähän ei löydy? Tällä nyt haen vaan takaa sitä, että missä vaiheessa Ässät voi sanoa tehneensä tarpeeksi sen eteen, että joku pelaaja saadaan nostettua liigajoukkueeseen, paikkoja on rajoitetusti kuitenkin? Voi olla Ässiltä nimenomaan nuorten etua ajatella päästää pelaajasta irti, jolloin pelaaja ehkä saa uuden alun jossakin muualla jos tahtoa löytyy.
Itse olen sitä mieltä, että Junnuja ei voida ajaa sisään ihan määrättömästi ja jollakin tavalla niistäkin pitäisi pystyä niille huonommillekkin lupauksille antamaan paikka kehittyä, mutta se pitäisi pyrikiä tekemään niin, että joukkueen pelaaminen ei siitä kärsisi.
Eli pyrkisin rakentamaan joukkuetta niin, että siellä on selkeästi paikat junnuille, jossa voivat pelata jonkun kokeneemman tai kokeneempien pelaajien kanssa? Tällä kaudella A. Varttisella oli aivan unelma paikka Marttisen vieressä ja nyt sitä on tarjottu Peltomäelle, juuri näin.
Samaa pitäisi koittaa hyökkäyspäässä.
Kivenmäki ja Ketola, ovat sellaisia jotka minä laskisin selkeästi junnuiksi ensi kautta ajatellen, jotka kaipaisivat tukea ketjukavereilta ja toki Tuomisto jos Ässissä pelaa.
A. Varttinen on pelannut Tuohilammen kanssa, joten varmasti selviää kenen kanssa vaan, Peltomäki, Killinen ja Sammalisto siinä ja tässä vielä. Toivottavasti Marttinen koulii Peltomäestä vielä kunnon pakin loppukauden aikana.