Joukkueen rakennus kaudelle 2019–2020

  • 766 197
  • 4 271
Tila
Viestiketju on suljettu.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Siis täh? Paljonko Peltola sun tietojen mukaan tienaa? Mun käsityksen mukaan tienaa 150+k€
Luulo ei ole tiedon väärtti. Tietysti hyvin hänellä näyttäisi menevän, mutta niin näyttää monella velkarahallakin elävällä.

Mä sijoittaisin summan jonnekin hiukan yli tai alle sataseen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Luulo ei ole tiedon väärtti. Tietysti hyvin hänellä näyttäisi menevän, mutta niin näyttää monella velkarahallakin elävällä.

Mä sijoittaisin summan jonnekin hiukan yli tai alle sataseen.
Ykkösparin pakki Liigassa jo joku 5 vuotta. Välissä vähän KHLlää ja Leijonapaitaa. Aika ryöstö jos pelaa alle satasella.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitä sinä tai miksei muutkin sitten veikkaa Nikon palkaksi? En kyllä ikipivänä usko tuon satatuksen jätkän vetävän jollain alle 100k€.

Peltola pelas Sportissa muistaakseni n. 100k€ palkalla. Veikkaan, että viimeinen sopimus Porissa 120-130k€ luokkaa.

Mutta kuten sanoin; ei tietoa vaan täyttä mutuilua.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Niko tuli tänne kuitenkin KHL statuksella ja Ässät voitti tarjouskilpailun Sporttia vastaan.
Peltola on ihan yhtä kovan luokan KHL-statuksen pelaaja kuin Frank Gymer, Juho Rautanen, Santeri Saari, Jere Sneck tai Severi Sillanpää palatessaan Liigaan. Ei kymmenisen ottelua KHL:ssä jämäroolissa vielä mitään tähtistatuksen palkkaa takaa. Ja eipä Sportin voitto tarjouskilpailussa vielä varsinainen hauiksen näyttö vielä ole.

Peltolan kohdalla en varsinaisesti pety jos lähtee, mutta en myöskään pety jos jää. Tienaa varmasti rutinoituneen liigapelaajan palkan, mutta sikäli jos hinta ei karkaa ja kaverille ei ykkösparin roolia suunnitella, olisi jatko ainakin minulle ihan ok.
 

Puliveivaamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Flyers & Barca
Unohdin muuten Vuorisalon, sillä on sopimus ensi kaudeksi. Ketola, Varttinen, Peltomäki ja Tuomisto, Marttinen, Salmela, Taimi, Vuorisalo ja sitten vaikka Kojo paluumuuttajana, ei olisi huono tämäkään. Tällä kaudella ei ole tuota viivapyssyä tosiaan ollut ja se isäntä on myös sieltä puuttunut, tosin Marttinen ja Varttinen ovat tulleet siihen osa-alueeseen hyvin.

Olisi heittämällä huonoin pakisto miesmuistiin. Kaikkia nuoria ei voida ajaa sisään samaa aikaan. Muuten toistuu jumbosija.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Peltola on ihan yhtä kovan luokan KHL-statuksen pelaaja kuin Frank Gymer, Juho Rautanen, Santeri Saari, Jere Sneck tai Severi Sillanpää palatessaan Liigaan. Ei kymmenisen ottelua KHL:ssä jämäroolissa vielä mitään tähtistatuksen palkkaa takaa. Ja eipä Sportin voitto tarjouskilpailussa vielä varsinainen hauiksen näyttö vielä ole.

Peltolan kohdalla en varsinaisesti pety jos lähtee, mutta en myöskään pety jos jää. Tienaa varmasti rutinoituneen liigapelaajan palkan, mutta sikäli jos hinta ei karkaa ja kaverille ei ykkösparin roolia suunnitella, olisi jatko ainakin minulle ihan ok.
Mun mielesstä taas Peltolta ei kuulu tuohon samaan joukkoon... joku Masi Marjamäki olisi parempi vertailukohde...jos ei omaisi massiivista loukkaantumishistoriaa. Sillanpää pelasi kolme matsia, eikä pysynyt KHL vauhdissa yhtään mukana. Niko pääsi sentään pelaamaan vähän enemmän, kun edes jotenkin selviytyi jäällä. Nuot muut sitten taas ovat kaikki??? pelanneet nuorina pelaajina kahden suunnan sopparilla ja ovat siksi päässeet pelaamaan.

Ei KHL status tosiaankaan ole mikään tähtistatuksen palkan takaava seikka, mutta ei se varmaan palkkapyyntiä alennakaan?

Peltola pelas Sportissa muistaakseni n. 100k€ palkalla. Veikkaan, että viimeinen sopimus Porissa 120-130k€ luokkaa.

Mutta kuten sanoin; ei tietoa vaan täyttä mutuilua.
Tuo 120k€ voisi olla Nikolle ihan ansioiden mukainen palkka. Mutta onko se sitten Ässien kolmosparin roolissa pelaavalle äijälle sopiva summa? Ehkä Niko ei oikein tuollaisena väliinputoajana sovi tulevien kausien Ässiin, varsinkaan nykyisen sopimustilanteen huomioiden. Enkä kyllä Nikon sijassakaan tulisi Ässiin pelaamaan millään 80-90k€ palkalla. Tuossa tapauksessa katselisin mieluummin jotain paremmat menestysmahdollisuudet omaavaa joukkuetta.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisi heittämällä huonoin pakisto miesmuistiin. Kaikkia nuoria ei voida ajaa sisään samaa aikaan. Muuten toistuu jumbosija.
No, joskus niitä uusia kloppeja on ajettava sisään ja tietysti maltilla. Pakistokaavailuun voisi varovasti lisätä Peltolan, en usko, että ässäura vielä tähän kauteen loppuu. Mun mielestä kokeneista Marttinen, Taimi, Salmela ja Peltola se runko, sitten junnuja sisään pikkuhiljaa, ei olisi huono vaihtoehto. Ei täälläkään aina tuo pakisto ole ollut edes noin hyvä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mun mielestä kokeneista Marttinen, Taimi, Salmela ja Peltola se runko, sitten junnuja sisään pikkuhiljaa, ei olisi huono vaihtoehto. Ei täälläkään aina tuo pakisto ole ollut edes noin hyvä.
Muuten olen samoilla linjoilla, mutta Salmelan lasken tuosta ryhmästä pois. Ei riitä. Toki, vuodeksi hänellekin pitäisi vielä jokin homma löytää, kun oli se suora kaksivuotinen. Huoh...
 

Puliveivaamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Flyers & Barca
Vuorisalolla myös sopimus ensikaudesta. Nuorempaa ja parempaa tulee taustalta ohi. Toinen ongelma on Salmelan sopimus, molemmista pitäisi päästä eroon.
 

Nigi

Jäsen
Muuten olen samoilla linjoilla, mutta Salmelan lasken tuosta ryhmästä pois. Ei riitä. Toki, vuodeksi hänellekin pitäisi vielä jokin homma löytää, kun oli se suora kaksivuotinen. Huoh...
Kutospakkina/seiskapakkina menee kyllä.

X - Taimi
Marttinen - Varttinen
X - Peltomäki/Ketola/Vuorisalo/Tuomisto
Salmela

Lähtijöinä tuossa sommitelmassa Peltola, Seppälä, Tommila ja Tuohilampi.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tuntuu, että Peltolan kohdalla keskustelua käydään melko erilaisista näkökulmista. Osan mielestä on kelvollinen mies kolmospariin, mutta faktahan on se, että mies on pelannut Ässissä kolme kautta ykkösparin pakki statuksella. Lisäksi ainakin siirron aikaan oli huhuja Peltolan kovasta palkasta ja Vaasasta tuli viestiä, että Sport ei ollut valmis maksamaan Peltolasta samaa kuin Ässät. Jos oikein muistan, huhuttiin 170k€ palkasta.

Kysynkin nyt teiltä, jotka kaavailette Peltolaa kolmosparin rooliin. Mikä on sopiva palkka tämän roolin pelaajalle Ässissä? Uskotteko, että Peltola on valmis tiputtamaan palkkaansa merkittävästi? Ja roolia? Yleensähän pelaajat pitävät saavutetusta tasosta kynsin ja hampain kiinni.

Minun näkemykseni mukaan Ässillä on jo tuo ns. kolmosparin kokeneen perusluudan kanssa sopimus ja kyseessä on siis Salmela. Itsekin ottaisin ennemmin Peltolan, mutta ei se taida onnistua.

Kokenut1-kokenut2
Kokenut3-junnu1
Kokenut4-junnu2
Junnu3-junnu4

Tuossa on aika lähelle se rakenne, jolla Ässien nykytilanteessa kannattaisi mielestäni lähteä liikkeelle. Kohtuu laadukkaita junnuja on aika monta. Yleensä 2 paikkaa junnuille+loukkaantumisten paikot olisi varmaan ihan hyvä nyrkkisääntö, mutta nyt lähtisin kolmella junnupaikalla liikenteeseen.

Junnut: Vuorisalo, Varttinen, Ketola, Tuomisto ja Peltomäki.

Kokeneet: Marttinen, Taimi, Salmela.

Näistä voisi sitten vaikka kasata:
Marttinen-Taimi
Varttinen-Vuorisalo
Salmela-Tuomisto
Ketola

Peltomäki

Ei oo mitään järkeä alottaa tän uuden strategian toteutusta hommaamalla joka tontille ukkoja, joilla on jotain kokemusta äijistä. Katsokaa vaikka mitä Ilves on tehnyt kolme vuotta. Siellä joukkueen paras pakki taitaa olla 19v Oskari Laaksonen ja muutenkin koko joukkue täynnä nuoria jätkiä.

Lähinnä vastasin siihen, että Peltolalle ei olisi mitään käyttöä.
Näköjään aika paljon tullut saman suuntaisia arvioita, joita itsekkin veikkaisin Peltolan palkan olevan, eli tuonne reilun 100ke arvioisin. Tuo 170ke tuntuisi aivan järjettömältä summalta, kun Peltolalla ei kuitenkaan hyvän fysiikan, liikkeen ja taistelun lisäksi juuri muita hyviä ominaisuuksia ole.

Ajattelin enemmänkin juuri niin, että nimenomaan nämä tulokas pakit mahdollistavat kalliimpien pelaajien hankkimisen myös alakenttiin, en palkkojen pudottamista jos pelaaja siirtyy alempaan kentälliseen.
Olisi kaikkein parasta päästä eroon näistä välimallin jätkista, eli Salmela, Tommila, Tuohilampi ja Vuorisalo (Seppälästäkin), jotka olisi helpompi korvata näillä omilla junnuilla.
Pelaaminen lupaavan nuoren parin kanssa kolmoskentässä ei tarkoita sitä, etteikö voisi pelata AV:lla ja otteluiden loppuja ja saada vastuuta. Pelaahan Marttinenkin kakkoskentässä Varttisen kanssa ja peliaikaa tulee enemmän kuin Peltolalle ykköskentässä.

Mielestäni tuolla tavalla saataisiin se mestaruuspakisto, hyvät kokeneemmat pakit ja heidän rinnalleen näitä lupaavia junnuja, joilla on potentiaalia ottaa isoa roolia.

Vuorisaloa en enää laskisi junnuksi on kuitenkin tahkonnut jo 5 kautta liigaa ja pelannut 150 peliäkin, mun papereissa on rotaatiopelaaja..

No kuten sanoit Salmelan kanssa on jo sopimus, ja varmasti budjetti määrittelee minkälaisen pakiston Ässät pystyy rakentamaan.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kyllä sieltä ihan potenttiaalista kaveria putkesta tulee jatkossakin. Jos siis pakeista puhutaan niin 2002 syntyneistä Rami Määttä ja Riku Tuomola ja 2003 syntyneistä maajoukkuepakit Aaro Kautto ja Aleksi Heimosalmi. Jää myös nähtäväksi mitä tapahtuu Oskari Lahtisen (2001) kehitykselle, kun jättää moukarinheiton ja panostaa jatkossa yksin jääkiekkoon...

Hyvältä vaikuttaa, jos määrä pysyy pitkässä juoksussa hyvänä niin sieltä voi Ässät saada hyviä pelaajia omaan joukkueeseen ja toivottavasti muut ovat niin hyviä, että lähtevät ulkomaille.
Olisi kyllä tärkeää saada joku yhteistyö joukkue, mihin noita nuoria pelaajia voisi laittaa seurattavaksi, jos ei Ässien liigarinkiin vielä mahdu.

Ketolalle pitäisi vielä tälle kaudelle saada lisää pelejä alle, jotta näkisi mitä hänen varalleen ensi kaudelle voisi suunnitella. Ehkä odotuksissa voisi olla jo ensi kaudella täysi kausi. Periaatteessa kuitenkin Varttinen kerkeää saamaan jo hyvin pelejä vyölleen, jos vaan saa jatkaa kokoonpanossa, jolloin ensi kaudelle olisi jo hyvin kokemusta liigapeleistä.

Tuomisto ilmeisesti astetta parempi talentti vielä, joten hänelle kai pitäisi ensi kaudella jo saada ainakin muutama liiga peli alle?
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Toisessa ketjussa palstaveli @madeOFspade ehdotti Huhtaselle jatkolappua ja ensin ajattelin, että ehkä ansaitseekin. Sitten aloin miettiä meidän bottom-6 laitureita ja rotaatiopelaajia. Faktahan on se, että kahden-kolmen kauden aikana on tullut selväksi, että Ässien alakentät eivät todellakaan ole riittävällä tasolla. Ei puolustus eikä hyökkäussuumtaam. Silti tuntuu, että porukka täällä haluaa jatkoja vähän jokaiselle heistä. Kelle enemmän ja kelle vähemmän.

Itse näkisin, että matkaa saavat jatkaa ainakin Lamberg (toivottavasti ura jatkuu) ja Juusela. Porukasta Sillanpää, Juhola, Varttinen, Saha, Appelgren, Huhtanen saa jatkaa max. kolme laituria ja sentteri.

Itse näistä tekisin jatkot Juholalle, Appelgrenille, Huhtaselle sekä ehkä Varttiselle tai Sahalle. SIllanpäätä puntaroin, koska kokenut ja ok aloittaja, mutta on kaveri kädettömyyden lisäksi nykyään täysin jalaton, niin en kyllä saumaa jatkolle näe.

Alakentät ei ratkaise pelejä, mutta kauhea on katsoa Ässiä tälläkin hetkellä, kun ykköskentän lisäksi millään muulla kentällä ei ole hyökkäyksellisesti mitään annettavaa. Pidetään noista miehistä sitten ne "jalat" eli Juhola ja Huhtanen sekä monikäyttöisyys eli Appelgren. Ja Varttinen tai Saha, ehkä? Itse oon kyllä aika loppu näihin kahteen. Ei vaan riitä oikein kummallakaan. Pelikäsitys on suunnilleen nollatasoa molemmilla.
 
Viimeksi muokattu:

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Toisessa ketjussa palstaveli @madeOFspade ehdotti Huhtaselle jatkolappua ja ensin ajattelin, että ehkä ansaitseekin. Sitten aloin miettiä meidän bottom-6 lairtureita ja roaatiopelaajia. Faktahan on se, että kahden-kolmen kauden aikana on tullut selväksi, että Ässien alakentät eivät todellakaan ole riittävällä tasolla. Ei puolustus eikä hyökkäussuumtaam. Silti tuntuu, että porukka täällä haluaa jatkoja vähän jokaiselle heistä. Kelle enemmän ja kelle vähemmän.

Itse näkisin, että matkaa saavat jatkaa ainakin Lamberg (toivottavasti ura jatkuu) ja Juusela. Porukasta Sillanpää, Juhola, Varttinen, Saha, Appelgren, Huhtanen saa jatkaa max. kolme laituria ja sentteri.

Itse näistä tekisin jatkot Juholalle, Appelgrenille, Huhtaselle sekä ehkä Varttiselle tai Sahalle. SIllanpäätä puntaroin, koska kokenut ja ok aloittaja, mutta on kaveri kädettömyyden lisäksi nykyään täysin jalaton, niin en kyllä saumaa jatkolle näe.

Alakentät ei ratkaise pelejä, mutta kauhea on katsoa Ässiä tälläkin hetkellä, kun ykköskentän lisäksi millään muulla kentällä ei ole hyökkäyksellisesti mitään annettavaa. Pidetään noista miehistä sitten ne "jalat" eli Juhola ja Huhtanen sekä monikäyttöisyys eli Appelgren. Ja Varttinen tai Saha, ehkä? Itse oon kyllä aika loppu näihin kahteen. Ei vaan riitä oikein kummallakaan. Pelikäsitys on suunnilleen nollatasoa molemmilla.
Kyllä nämä Huhtaset, Sillanpäät ja muut turhakkeet on nähty jo vuosia sitten. Varttinen, Saha, Juusela, Vuorisalo eivät ole liigatason pelaajia. Eikä heistä kenellekään voi ennustaa tämän suurempaa menestystä. Toisaalta huippulahjakkaan nuoren tulo tämän hetken Ässiin olisi valtava riski, joten uskon sen näkyvän ensi kauden kasaamisessa. Jos minä olisin läpimurron kynnyksellä oleva parikymppinen pelaaja, olisi Ässät varmasti liigaseuroista viimeinen vaihtoehto. Seuran tekemisestä välittyy jatkuvasti niin sekavaa viestiä, että moni kiertää Ässät kaukaa. Valitettavasti koko hommaa ei rauhoita yhtään julkisuudessa linjatut itsestäänselvyydet, kuten "pelaajien kehittäminen ja pitkäjänteisyys". Sikäli onkn hyvin todennäköistä että nämä Huhtaset ja Sillanpäät siellä pyörii tulevaisuudessakin.
Nyt kun tämä lähes täydellinen porilainen "dreamteam" alkaa olla nähty, niin Kerttula voisi kääntää katseet ulkomaille, ja kasata koko maailman pelaajamassasta Ässille joukkue. Nyt on haalittu laput silmillä vain suomalaisia ja mielellään porilaisia pelaajia. Kyllä niitä Matushkineja maailmalla on kun joku niitä vaan osaisi haalia. Ottakoot vaikka Saipasta mallia.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Toisessa ketjussa palstaveli @madeOFspade ehdotti Huhtaselle jatkolappua ja ensin ajattelin, että ehkä ansaitseekin. Sitten aloin miettiä meidän bottom-6 lairtureita ja roaatiopelaajia. Faktahan on se, että kahden-kolmen kauden aikana on tullut selväksi, että Ässien alakentät eivät todellakaan ole riittävällä tasolla. Ei puolustus eikä hyökkäussuumtaam. Silti tuntuu, että porukka täällä haluaa jatkoja vähän jokaiselle heistä. Kelle enemmän ja kelle vähemmän.

Itse näkisin, että matkaa saavat jatkaa ainakin Lamberg (toivottavasti ura jatkuu) ja Juusela. Porukasta Sillanpää, Juhola, Varttinen, Saha, Appelgren, Huhtanen saa jatkaa max. kolme laituria ja sentteri.

Itse näistä tekisin jatkot Juholalle, Appelgrenille, Huhtaselle sekä ehkä Varttiselle tai Sahalle. SIllanpäätä puntaroin, koska kokenut ja ok aloittaja, mutta on kaveri kädettömyyden lisäksi nykyään täysin jalaton, niin en kyllä saumaa jatkolle näe.

Alakentät ei ratkaise pelejä, mutta kauhea on katsoa Ässiä tälläkin hetkellä, kun ykköskentän lisäksi millään muulla kentällä ei ole hyökkäyksellisesti mitään annettavaa. Pidetään noista miehistä sitten ne "jalat" eli Juhola ja Huhtanen sekä monikäyttöisyys eli Appelgren. Ja Varttinen tai Saha, ehkä? Itse oon kyllä aika loppu näihin kahteen. Ei vaan riitä oikein kummallakaan. Pelikäsitys on suunnilleen nollatasoa molemmilla.

Paljon hyviä pointteja. Tänä päivänä rakennellaan monenlaisia alaketjuja, mutta aika paljon näkyy pelaavuutta ja juonikkuutta entisaikojen telaketjujen sijaan.

Ei energia/ryminäketjussa mitään vikaa ole, kuhan roolit ja rakenne on kunnossa, eikä peli vuoda omiin päin. Keskivertoa heikompi pelikäsitys tai jalattomuus ei oo hyveitä tänä päivänä. Rymistelevä ja kädetön laituri + peliälykäs mutta jalkahidas sentteri samassa ketjussa luo mahdollisuuksia haavoittuviin tilanteisiin, jos kiekko ei pysy omilla ja peli kääntyy nopeasti omiin.

Siellä nyt meidän urheilujohdon visionäärit saa asetella palikoita ja miettiä, kelle kannattaa jatkoja jaella ja kelle ei. Tuskin enää mihinkään toivotaan, toivotaan-linjalle lähdetään kuten kuluvan kauden osalta pitkälti oli.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
. SIllanpäätä puntaroin, koska kokenut ja ok aloittaja, mutta on kaveri kädettömyyden lisäksi nykyään täysin jalaton, niin en kyllä saumaa jatkolle näe.

Tuota hitautta ihmettelen itsekin. Eihän Sillanpää koskaan mikään raketti ole ollut mutta nyt on kyllä niin hitaalla jalalla liikenteessä, että ihmetellä täytyy mitä miehelle on tapahtunut? Liigaura näillä näytöillä loppuu jossei jatkoa Ässiin saa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Eilinen rosteri oli tietyllä tapaa surullisuuden multihuipentuma. Saha ja Varttinen kakkosessa, ja kolmosessa vuonna 2018 joulukuussa *rumpujen pärinää*: Huhtanen ja Sillanpää! Eilistä rosteria katsellessa muistelin niin hauskaa viimeksi olleen hammaslääkärillä juurihoidossa. Ellen olisi ässäfani niin tuntisin porilaisia kohtaan kristilliseen sympatiaan verhottua sääliä, että tällaisia nimiä on rosterissa kun aivan kohta on vuosi 2019

Tästä mainitusta nelikosta Sahan jatkotarpeen olen kuitenkin silti jo täällä perustellut. Samoin se on jo sanottu, että muita noista ei tarvita, esimerkiksi Hupia ei siksi, koska Juholalla on optio
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuota hitautta ihmettelen itsekin. Eihän Sillanpää koskaan mikään raketti ole ollut mutta nyt on kyllä niin hitaalla jalalla liikenteessä, että ihmetellä täytyy mitä miehelle on tapahtunut? Liigaura näillä näytöillä loppuu jossei jatkoa Ässiin saa.
Ei voi saada jatkoa mitenkään näillä otteilla.
Kyllä Sahaa ja Vuorisaloakin on niin monta vuotta, eri valmentajien kanssa, yritetty saada Liigan sisälle, mutta kehitystä ei vaan tapahdu Porissa, joten kiertoon vaan heidätkin ehdottomasti. Ympäristönvaihdos voisi vielä hyvällä tuurilla auttaa heidän uraansa eteenpäin.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Eikä pelkästään hitaus, vaan kun ei ole käsiä eikä kamppailuvoimaakaan. Sellaista ryhtiliikettä ei voi tullakaan että kukaan täysipäinen ässäorganisaatiossa olisi esittämässä Sillanpäälle jatkoa. Sama koskee Makkosta ja Salmiota.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Eikä pelkästään hitaus, vaan kun ei ole käsiä eikä kamppailuvoimaakaan. Sellaista ryhtiliikettä ei voi tullakaan että kukaan täysipäinen ässäorganisaatiossa olisi esittämässä Sillanpäälle jatkoa. Sama koskee Makkosta ja Salmiota.

Pitkään on luottoa löytynyt, mutta kyllä oma vaakakin alkaa kallistua siihen suuntaan, ettei Salmiolle tarjota jatkoa. Ellei nyt viimesimmällä mahdollisella hetkellä pääse iskuun ja tao tulosta. Kunnon läpimurtoa odotettiin, vammat on syönyt nyt kaks kautta vituralleen.

Jotenkin ajattelen, että tekee vielä hyvän Liigauran, jossain, kunhan säilyy ehjänä eikä loukit oo syönyt tehoja kropasta peruuttamattomasti.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Nyt kun tämä lähes täydellinen porilainen "dreamteam" alkaa olla nähty, niin Kerttula voisi kääntää katseet ulkomaille, ja kasata koko maailman pelaajamassasta Ässille joukkue. Nyt on haalittu laput silmillä vain suomalaisia ja mielellään porilaisia pelaajia. Kyllä niitä Matushkineja maailmalla on kun joku niitä vaan osaisi haalia. Ottakoot vaikka Saipasta mallia.
Hauskinta silti on että vingutaan jostain "porilaisesta dreamteamista" vaikka pelkkiä tilastoja katsomalla voitaisiin todeta että Porilaisia pitää hankkia joukkueeseen lisää. Jos ei ole Ässätaustaa ei ole asiaa porukkaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos ei ole Ässätaustaa ei ole asiaa porukkaan.

Joo, rajat kiinni vain kaikilta.

Kyllä tuossa muutamaa kaveria on vähän turhaan roikotettu mukana vain koska omista pojista on kysymys. Huhtanen ja Sillanpää eivät ole kovin raikkaita ratkaisuja edes nelosketjuun ja Sahan ja Vuorisalon kohdalla on nyt viisi kautta odotettu että jotakin tapahtuu. Tajuan että tässä on taloudellisia realiteetteja mukana, mutta toisaalta, oikein valituilla pelaajatyypeillä säästettäisiin nimenomaisesti rahaa.

Että ihan mielenkiinnolla kyllä odotan että mitä ne Kerttulan ideat tulevan kauden joukkueeseen ovat, toivottavasti jotakin nyt nähtyä parempaa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Että ihan mielenkiinnolla kyllä odotan että mitä ne Kerttulan ideat tulevan kauden joukkueeseen ovat, toivottavasti jotakin nyt nähtyä parempaa.
Toivottavasti kuitenkin nyt jotain muuta kuin valmentajan saunakavereita jotka floppaavat täysin eri valmentajan alla taikka näitä jotka eivät osaa pelata kuin yhden ketjukaverin kanssa.

Huhtanen tai Sillanpää ovat paikkansa kuitenkin hoitaneet nelosketjussa, olivat raikkaita tai eivät (Sillanpää ehkä juuri ja juuri). Kyllä ne ongelmat oikeasti ovat ihan muualla. Saha ja Vuorisalo ovat sopivia leveyspelaajia. Nykyään tarvitaan pelaajia kevyesti viisi ketjullista eikä junnuja voi koko ajan kupata, kun harva sieltä on yhtäkkiä valmis liigaan vaikka lahjakkuutta onkin niin että taivas on rajana. Eipä ole Kivenmäkikään kauhean vahvaksi liigapelaajaksi osoittautunut. Vielä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Huhtanen tai Sillanpää ovat paikkansa kuitenkin hoitaneet nelosketjussa, olivat raikkaita tai eivät (Sillanpää ehkä juuri ja juuri). Kyllä ne ongelmat oikeasti ovat ihan muualla.

Ongelmat voivat olla muualla, mutta jos katsotaan joukkueen tulevaisuutta kokonaisuuden kautta, pitää joukkueen rakentamisessa olla muitakin ideoita kuin se, että mukana pitää olla mahdollisimman monta porilaista pelaajaa ja mielellään laaja pelaajarinki oikeuttamassa sitä että mukana voidaan pitää mahdollisimman monta porilaista pelaajaa. Samoin kenenkään mukana oloa joukkueessa ei pitäisi perustella sillä, että tämä ei ole ainakaan joukkueelle ongelma.

Nyt tarvitaan ihan oikea näkemys siitä, millaista jääkiekkoa Ässissä halutaan pelata ja sen jälkeen etsitään tähän näkemykseen sopivat pelaajat tuijottamatta liikaa kenenkään syntymäkaupunkia tai kasvattajaseuraa. Kyydistä pudoinneilla omilla pojilla Ässät ei jatkossakaan menesty.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ongelmat voivat olla muualla, mutta jos katsotaan joukkueen tulevaisuutta kokonaisuuden kautta, pitää joukkueen rakentamisessa olla muitakin ideoita kuin se, että mukana pitää olla mahdollisimman monta porilaista pelaajaa ja mielellään laaja pelaajarinki oikeuttamassa sitä että mukana voidaan pitää mahdollisimman monta porilaista pelaajaa. Samoin kenenkään mukana oloa joukkueessa ei pitäisi perustella sillä, että tämä ei ole ainakaan joukkueelle ongelma.

Nyt tarvitaan ihan oikea näkemys siitä, millaista jääkiekkoa Ässissä halutaan pelata ja sen jälkeen etsitään tähän näkemykseen sopivat pelaajat tuijottamatta liikaa kenenkään syntymäkaupunkia tai kasvattajaseuraa. Kyydistä pudoinneilla omilla pojilla Ässät ei jatkossakaan menesty.
Jep ja toinen merkittävä tekijä, jos halutaan tulla hyväksi seuraksi pitkällä tähtäimellä, on oikeasti selvittää ja opetella tekemään pelaajista parempia pelaajia. Pelaajien kehittyminen ei mielestäni Ässissä ole ollut riittävää. Nyt on selvitettävä syyt, miksi näin on ja alkaa tekemään toimia muutoksen eteen. Vaatimustaso täytyy nostaa korkealle ihan joka hetkessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös