Niin... no tämä on vain minun mielipiteeni. Minun mielestäni Varttinen on oiva pelaajatyyppi lisäämään kentällisensä kiekkokontrollia ja saisi varmasti kaivettua kiekkoja Kivenmäelle.
Olen minä mallaillut Kivenmäkeä kovempaankiin ketjuun, Esim. Rekonen-Salminen tai Killinen-Salminen parin väliin. Mutta tuossa tullaan sitten siihen, että miten Salminen oikeasti haluaa pelata? Olin tällä kaudella pettynyt hänen joukkuepelitaitoihin. Give n go peliä tai muutakaan juonikasta rakentelua ei Sakkelta nähty, eikä Sakke erityisemmin osannut hakeutua paikoille. Kiekon kuskaamista ja väkisin kuningasratkaisun etsimistä Sakkelta sitten nähtiin senkin edestä. Ja kun Sakke on noin taitava kuin hän on, niin kyllähän tuokin toimii... Mutta onko tuollainen roolirohmu parina omiaan kehittämään Kivenmäen peliä? Ainakin tällä kaudella Sakken rinnalla pelatessaan Kivenmäki on jäänyt tosi statistin rooliin, niin olisi toki voinut käydä muutenkin. Noh, ehkä Killinen-Rekonen pari voisi olla myös Kivenmäelle hyvä kaksikko... Kuitenkin haluaisin, että laiturit olisivat sellaisia, jotka osaisivat ruokkia Ottoa... kyllä sieltä alkaa sitten niitä oivaltavia syöttöjä ja omiakin ratkaisuja löytymään kunhan saa toistoja...
Mutta joo, siis pointti oli se, että aina ei tarvitse miettiä, että kuka on paras pelaaja... Pitäisi miettiä, mitkä pelaajat sopivat toistensa viereen, näin saadaan resursseista kokonaisuudessaan paras irti.
Ja kyllähän Varttinen on tulosta vaille pelannut hyvää peliä silloin kun on enemmän päässyt pelaamaan. Kotkaniemen loppuaikoinahan hän veti melkeinpä isoimpia minuutteja ja pelasi tosi vahvaa kahden suunnan peliä. Vei kiekkoja ylös, rouhi niitä omille ketjukavereille ja oli ensimmäisenä auttamassa puolustusta omalla alueella.
En silti pelihousujani revi, vaikka Matias jatkaisi matkaa...
Joo, oon kyllä samaa mieltä, että täytyy etsiä ominaisuuksia ja potentiaalia, eikä dumata viimeisen kauden tai tilastojen perusteella. Varttisella on nopeus valttinaan ja sen päälle voi yrittää rakentaa.