Älä vertaa kautta jolloin Viljanen ei saanut vastuuta vaan vertaa sitä edelliseen kauteen jolloin vastuuta oli suunnilleen saman verran. Silloin Viljanen teki 20 pistettä plusmiinuksen ollessa positiivinen.Sitten faktoihin. Kausi 16/17 josta puhuit, toi Viljaselle 56 ottelun ihan mukavat tehot 3+7, mutta +/- olikin -11. Tällä kaudella Spårassa Valtterilla on ollut 32 ottelua ja 0+5 sekä +2. Seppälällä vastaavasti kausi 16/17 54 ottelua ja tehot 7+11 sekä +8. Tällä kaudella Jerellä 27 ottelua ja 1+4 +1. Tämän kauden osalta pelaajissa ei juuri eroja ole, muutakuin että Valtteri pelaa joukkueessa ja Jeri joukkiossa.
En kuollaksenikaan muista kenen kanssa Viljanen tuolla Ahon ekalla kaudella pelasi, mutta sen mitä tuosta muistan niin Ässäthän aloitti hyvin ja kauden mittaan otteet olivat kuin Linnanmäen vuoristoradalta. Oikein putkijoukkue parhaasta päästä Kokoonpanossa oli tuon plusmiinuksen kanssa tosi isot heittelyt (paras +9 ja heikoin -19).
Paljon parempi oli ehkä kärkevästi heitetty, mutta sen verran parempi molemmissa päissä että mahtuisi kepeästi Ässissä pelaavaan kuusikkoon. Seppälä ei mun silmissäni. Ja sellainen huomio vielä että Viljanen on selkeästi kiekollisempi puolustaja, mitä se sitten tarkoittaakaan kun taas Seppälä on enemmän peruspuolustaja.
Ja sen vähän mitä Sportia olen seurannut niin Nakkilan poika Nevalainen siellä on vähän niinkuin piilossa noussut liigatason pakiksi.
En mä jaksa tuohon urputukseen aina puuttua, mutta asiallisesti; jos joukkueessa on jo Salminen, miksi hankittaisiin toinen samankaltainen pelaaja. Antoinehan hankittiin korvaajaksi kun Sakke lähtikin Moskovaan eikä ollutkaan Ässissä. Ennemmin mahdollisuus uudelle ulkomaalaiselle. Varsinkin kun aina puhutaan että ulkomailta tehdään löytöjä.Heitän uudelleen, että hankitaan se Laga takaisin, jos vaan on vapaa ja halukas tulemaan!
Ainut huono puoli hänessä on, että hän ei ole Porilainen, mutta muuten helvtin hyvä pelaamaan jääkiekkoa, tästä suuresta puutteestaan huolimatta.
Ja sitä olen pohtinut (varmaan täällä ääneenkin) että onko ketään "comebackin" Ässiin tehnyt ulkomaalainen onnistunut toisella yrittämällään? Hisey ja Ryan nyt ainakin ovat varsin surullisia esimerkkejä.