Mainos

Joukkueen rakennus kaudelle 2019–2020

• 779 712
  • 4 271
Tila
Viestiketju on suljettu.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Sitten faktoihin. Kausi 16/17 josta puhuit, toi Viljaselle 56 ottelun ihan mukavat tehot 3+7, mutta +/- olikin -11. Tällä kaudella Spårassa Valtterilla on ollut 32 ottelua ja 0+5 sekä +2. Seppälällä vastaavasti kausi 16/17 54 ottelua ja tehot 7+11 sekä +8. Tällä kaudella Jerellä 27 ottelua ja 1+4 +1. Tämän kauden osalta pelaajissa ei juuri eroja ole, muutakuin että Valtteri pelaa joukkueessa ja Jeri joukkiossa.
Älä vertaa kautta jolloin Viljanen ei saanut vastuuta vaan vertaa sitä edelliseen kauteen jolloin vastuuta oli suunnilleen saman verran. Silloin Viljanen teki 20 pistettä plusmiinuksen ollessa positiivinen.

En kuollaksenikaan muista kenen kanssa Viljanen tuolla Ahon ekalla kaudella pelasi, mutta sen mitä tuosta muistan niin Ässäthän aloitti hyvin ja kauden mittaan otteet olivat kuin Linnanmäen vuoristoradalta. Oikein putkijoukkue parhaasta päästä Kokoonpanossa oli tuon plusmiinuksen kanssa tosi isot heittelyt (paras +9 ja heikoin -19).

Paljon parempi oli ehkä kärkevästi heitetty, mutta sen verran parempi molemmissa päissä että mahtuisi kepeästi Ässissä pelaavaan kuusikkoon. Seppälä ei mun silmissäni. Ja sellainen huomio vielä että Viljanen on selkeästi kiekollisempi puolustaja, mitä se sitten tarkoittaakaan kun taas Seppälä on enemmän peruspuolustaja.

Ja sen vähän mitä Sportia olen seurannut niin Nakkilan poika Nevalainen siellä on vähän niinkuin piilossa noussut liigatason pakiksi.

Heitän uudelleen, että hankitaan se Laga takaisin, jos vaan on vapaa ja halukas tulemaan!
Ainut huono puoli hänessä on, että hän ei ole Porilainen, mutta muuten helvtin hyvä pelaamaan jääkiekkoa, tästä suuresta puutteestaan huolimatta.
En mä jaksa tuohon urputukseen aina puuttua, mutta asiallisesti; jos joukkueessa on jo Salminen, miksi hankittaisiin toinen samankaltainen pelaaja. Antoinehan hankittiin korvaajaksi kun Sakke lähtikin Moskovaan eikä ollutkaan Ässissä. Ennemmin mahdollisuus uudelle ulkomaalaiselle. Varsinkin kun aina puhutaan että ulkomailta tehdään löytöjä.

Ja sitä olen pohtinut (varmaan täällä ääneenkin) että onko ketään "comebackin" Ässiin tehnyt ulkomaalainen onnistunut toisella yrittämällään? Hisey ja Ryan nyt ainakin ovat varsin surullisia esimerkkejä.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ja sitä olen pohtinut (varmaan täällä ääneenkin) että onko ketään "comebackin" Ässiin tehnyt ulkomaalainen onnistunut toisella yrittämällään? Hisey ja Ryan nyt ainakin ovat varsin surullisia esimerkkejä.

Ei oikein ole viime vuosina mutta toisaalta ykköskorin kaverit eivät palaa Ässiin vaan muualle Liigaan. Näistä löytyy Zabot, Heshkat ja kumppanit

Selvää on, että ensi kaudella pitää saada ulkomailta laatua. Ässien rahat eivät riitä tarpeeksi hyviin kotimaisiin pelaajiin, se on tälläkin kaudella nähty.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Fantasiaa tuossa on toki jonkun verran, Appeli saattaa lähteä Kouvolaan ja suostuuko Kuparinen nelosen vaativaan rikkovaan rooliin vai haluaako vielä hakea muualta kiekollista tonttia.

En jotenkin näe Kuparisen taipuvan nelosen rooliin. Ja Rekonen toki sopimuksen alainen.

Kivenmäen melkein jo unohdin, toki odotusarvoisesti iso näyttöpaikka ens kaudella.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
En jotenkin näe Kuparisen taipuvan nelosen rooliin.

Muuta ei voi oikein tarjota. Jos annetaan liian isoa roolia (tasaviisikoin ja ylivoimalla) a'la Makkonen niin siinä ei hyvä heilu.

En tiedä missä ketjussa Kuparinen vetää Bolzanossa mutta 32 peliä ja 8 pinnaa vaikuttaa juurikin alaketjun tulokselta

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
En jotenkin näe Kuparisen taipuvan nelosen rooliin. Ja Rekonen toki sopimuksen alainen.

Kivenmäen melkein jo unohdin, toki odotusarvoisesti iso näyttöpaikka ens kaudella.
Mä taas näkisin Kuparisen taipuvan juuri nelosen rooliin, jos haluaa liigaa vielä pelata. Ihan niinkuin on tehnyt Huhtanenkin.

Ode vaatii kesällä isoja panostuksia fysiikkaan ja puolustuspään otteiden parantamista sentterin tasolle. On hyvin mahdollista, mutta vaatii töitä.

Suosikkijoukkue
Ässät
Älä vertaa kautta jolloin Viljanen ei saanut vastuuta vaan vertaa sitä edelliseen kauteen jolloin vastuuta oli suunnilleen saman verran. Silloin Viljanen teki 20 pistettä plusmiinuksen ollessa positiivinen.

En kuollaksenikaan muista kenen kanssa Viljanen tuolla Ahon ekalla kaudella pelasi, mutta sen mitä tuosta muistan niin Ässäthän aloitti hyvin ja kauden mittaan otteet olivat kuin Linnanmäen vuoristoradalta. Oikein putkijoukkue parhaasta päästä Kokoonpanossa oli tuon plusmiinuksen kanssa tosi isot heittelyt (paras +9 ja heikoin -19).

Paljon parempi oli ehkä kärkevästi heitetty, mutta sen verran parempi molemmissa päissä että mahtuisi kepeästi Ässissä pelaavaan kuusikkoon. Seppälä ei mun silmissäni. Ja sellainen huomio vielä että Viljanen on selkeästi kiekollisempi puolustaja, mitä se sitten tarkoittaakaan kun taas Seppälä on enemmän peruspuolustaja.

Ja sen vähän mitä Sportia olen seurannut niin Nakkilan poika Nevalainen siellä on vähän niinkuin piilossa noussut liigatason pakiksi.

En mä jaksa tuohon urputukseen aina puuttua, mutta asiallisesti; jos joukkueessa on jo Salminen, miksi hankittaisiin toinen samankaltainen pelaaja. Antoinehan hankittiin korvaajaksi kun Sakke lähtikin Moskovaan eikä ollutkaan Ässissä. Ennemmin mahdollisuus uudelle ulkomaalaiselle. Varsinkin kun aina puhutaan että ulkomailta tehdään löytöjä.

Nyt ei joku asia mene mun kaaliin. Sanot, että Viljanen on enemmän kiekollinen pakki kuin Seppälä... Ja puolustaa omalla alueella paremmin kuin Seppälä, joka ei tee käytännössä melkein ikinä virheitä.

Miksi ihmeessä Valtterilla on vaikeuksia mahtua KOKOONPANOON myös Ilveksessä ja Sportissa... Saati sitten mistään top4 tai top2 roolista puhumattakaan?

Viljanen on hyökkääjä, jonka kiekolliset ominaisuudet ovat hyvät. Valitettavasti hyökkääjänä tuo puolustuspelamainen ei tule luonnostaan, vaan se on lähinnä selviytymistä. Nyt sitten tällä kaudella on katsottu puolustuspelaamista vähän tarkemmin, niin pistesarake näyttää 0+5.

Suosikkijoukkue
Ässät
Mä taas näkisin Kuparisen taipuvan juuri nelosen rooliin, jos haluaa liigaa vielä pelata. Ihan niinkuin on tehnyt Huhtanenkin.

Ode vaatii kesällä isoja panostuksia fysiikkaan ja puolustuspään otteiden parantamista sentterin tasolle. On hyvin mahdollista, mutta vaatii töitä.
Anna kun arvaan? Huhtanenkin on sun mielestä hyvä puolustuspelaamiessa? :D

Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt ei joku asia mene mun kaaliin. Sanot, että Viljanen on enemmän kiekollinen pakki kuin Seppälä... Ja puolustaa omalla alueella paremmin kuin Seppälä, joka ei tee käytännössä melkein ikinä virheitä.

Miksi ihmeessä Valtterilla on vaikeuksia mahtua KOKOONPANOON myös Ilveksessä ja Sportissa... Saati sitten mistään top4 tai top2 roolista puhumattakaan?

Viljanen on hyökkääjä, jonka kiekolliset ominaisuudet ovat hyvät. Valitettavasti hyökkääjänä tuo puolustuspelamainen ei tule luonnostaan, vaan se on lähinnä selviytymistä. Nyt sitten tällä kaudella on katsottu puolustuspelaamista vähän tarkemmin, niin pistesarake näyttää 0+5.

Vertailtaessa Seppälää ja Viljasta on syytä muistaa kumpi tulee Porista. Ei siinä tilastoilla ja faktoilla ole sen jälkeen mitään väliä. Aikapitkälti samantason turhakkeista kuitenkin puhutaan, kummallakaan ei asiaa menestyvässä joukkueessa pakiston top neloseen.

Tätä kautta kun nyt katsoo, niin Ässät on ajettu kaikkien aikojen kuoppaan tällä omat pojat ja kivat saunakaverit jengiin ajattelulla. Ässät ei ole koskaan historiassaan ollut tässä vaiheessa kautta Suomen 15. paras jääkiekkojoukkue (tai 16. jos laskee ryssien narrilaumankin). Ensi kauden joukkuetta kootessa täytyisi pystyä välttämään jo tehtyjä virheitä. Minä haluan nähdä kun Ässät menestyy, ihan sama tekeekö joku Salminen 5+5 tehot joka ilta kun turpaan tulee silti.

Turha mistään kuopista puhua tai Salmisen tämän kauden tehoista ja tilanteisiin menemisistä. Kausi on ollut ohi jo lokakuussa.

Ässillä on muutama asia paremmin kuin monella:

1. Juniorityö. Pelaajia tuotetaan ja on tuotettu sekä liiga- että ylemmille sarjatasoille.

2. Perinteet.

3. Vahva ja laaja kannattajakunta.

Muutamilla oikeilla ratkaisuilla tilanne on täysin eri kuin nyt jo ensi syksynä.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue

On tietysti vaikeaa ajatella tämän kauden Ässäjoukkuetta, mutta Seppälällä on ollut vaikeuksia mahtua kokoonpanoon sekä Kotkaniemen että Kaukorannan aikana. On pelannut kun sairastupa on täynnä.

Tietyistä asioista on vaan turhaa vääntää eräiden ihmisten kanssa. Minun mielestäni Viljanen on parempi kuin Seppälä, sinun mielestäsi ei. Tietysti sinun mielestäsi myös Varttinen on hyvä maalintekijä, joten se ehkä asettaa asioita tiettyyn perspektiiviin.

Pataatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, rispektit Saipalle ja Spåralle. TML

Et vastannut siihen mitä kysyin:) Annan silti pinnat siitä, että et ole mielipiteissäsi ainakaan tuuliviiri.

Ei ole reilua vertailla eri joukkueissa pelaavia pelaajia keskenään. Esim. Seppälä Bluesissa ja Viljanen Padassa. Mutta on totta, että Valtteri teki ko. kaudella hyvät pinnat. Pelaajia voi todellisuudessa vertailla vain, kun he pelaavat samassa joukkueessa. Tai voihan sitä vertailla, mutta ei se kerro mitään.

Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, siis Seppälähän oli loukkaantuneena tuossa vähän aikaa sitten ja jostain syystä loukkaantumisen jälkeen pelasi 7 peliä tosi pieniä minuuttja. Ehkä siellä oli jotain vaivaa, tai ehkä haluttiin katsoa miltä pari muuta pelaajaa näyttää isommilla minuuteilla, josko he olisivat jatkosopimusten arvoisia. Nyt kolme viime peliä Seppälä on taas pelannut enemmän. Tuskimpa Seppälällä on tulevaisuudessakaan vaikeuksia mahtua kokoonpanoon, ellei sitten päätetä peluuttaa ukkoja, jotka jatkavat tulevalla kaudella Ässissä.

Mutta jos sää nyt uskot, että Seppälä ei tuu mahtumaan kokoonpanoon, niin usko rauhassa...

Niin, missä mää oon sanonunut, että Varttinen on hyvä maalintekijä?

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et vastannut siihen mitä kysyin:) Annan silti pinnat siitä, että et ole mielipiteissäsi ainakaan tuuliviiri.

Ei ole reilua vertailla eri joukkueissa pelaavia pelaajia keskenään. Esim. Seppälä Bluesissa ja Viljanen Padassa. Mutta on totta, että Valtteri teki ko. kaudella hyvät pinnat. Pelaajia voi todellisuudessa vertailla vain, kun he pelaavat samassa joukkueessa. Tai voihan sitä vertailla, mutta ei se kerro mitään.
Niin, siksi koska Valtteri pitää oman miehensä paremmin. Seppälällä tuntuu miehet hukkuvan liian usein ja sitten on Peltola joutunut paikkaamaan. Varsinkin ekan kauden loppupuoliskolla, vaikka Seppälällä oli hyvä plusmiinus siitä osa kyllä oli sen ansiota että Peltola onnistui helvetin hyvin korjaamaan Seppälän virheet. Lisäksi Valtteri käyttää (tai ainakin Ässissä pelatessaan käytti) mailaansa järkevämmin kaverin mailan puolustamiseen. Seppälä ottaa myös tuplasti enemmän jäähyjä (en jaksanut tutkailla mitään erotteluja mistä nuo ovat tulleet). Seppälä tosin on kovempi ja vahvempi kaveri (tuossa on samankokoisia helppo vertailla).

Mun mielestä pelaajien pisteitä ei voi verrata jos ovat pelanneet samaan aikaan, mutta eri rooleissa. Silloin kun ovat samankaltaisessa roolissa, kuten Viljanen 15-16 ja Seppälä 16-17 on vertailu oikeudenmukaisempaa.

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Onko se joku ihme ettei saanut vastuuta tuolla kaudella, kun sillä pienelläkin vastuulla veti tuollaiset plusmiinukset. Jos pelaa paskasti niin vastuuta ei tule, joten vertailukelpoinen kausi mielestäni.

Fandul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä viimeisimpiä pelejä seuranneena olen miettinyt, kenelle niille, joilla sopimus on päättymässä tähän kauteen antaisin jatkopahvin ensi kaudelle:

Hyökkääjät
Sammalisto
Hupi
Sillanpää
Lähteenmäki

Pakit
Varttinen A.
Tommila

Lisäksi pakeista Salmelan, Peltomäen, Taimen ja Vuorisalon sopimukset pitäisi saada purettua jollain keinolla ja myytyä jonnekin muualle.

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä viimeisimpiä pelejä seuranneena olen miettinyt, kenelle niille, joilla sopimus on päättymässä tähän kauteen antaisin jatkopahvin ensi kaudelle:

Hyökkääjät
Sammalisto
Hupi
Sillanpää
Lähteenmäki

Pakit
Varttinen A.
Tommila

Lisäksi pakeista Salmelan, Peltomäen, Taimen ja Vuorisalon sopimukset pitäisi saada purettua jollain keinolla ja myytyä jonnekin muualle.
Miksi ihmeessä Peltomäen sopimus pitäisi purkaa? Ja Lähteenmäen tilalle saadaan halvempikin kaveri sairastuvalle istumaan. Lisäksi Tommila jatkaa matkaa.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
20-v Peltomäki tuotu 3-vuoden sopparilla ja nyt ajetaan yv-vastuuseen. Fiksuin ratkasu tosiaan olis heittää hevon helvettiin tässä ja nyt.

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
20-v Peltomäki tuotu 3-vuoden sopparilla ja nyt ajetaan yv-vastuuseen. Fiksuin ratkasu tosiaan olis heittää hevon helvettiin tässä ja nyt.
Tämä soppari oli kaiken kaikkiaan tasan saunakaverisopimus Korpilta. Ottajia ei olisi varmaankaan ollut,utta eihän tuo tosiaan ole vielä mitään positiivista näyttänyt. Odotellaan, mutta kuinka kauan. Selviytymistä on hänen pelaamisensa vielä ollut. Keväällä täytyy löytyä rutkasti parannusta.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Odotellaan, mutta kuinka kauan. Selviytymistä on hänen pelaamisensa vielä ollut. Keväällä täytyy löytyä rutkasti parannusta.

Voi olla. Mutta pätenee myös jokaiseen meistä. Selviytyminen saattaa riippua kevään suorittamisesta.

Sen takia näitä ylivuotisia soppareita tehdään jotta saavat aikaa tehdä, tehdä virheitä ja kehittyä. Perusjuttuja. Jos parikymppiset ei saa tehdä virheitä, niin Ässien junioriputkikin voidaan lydä kiinni.

Suosikkijoukkue
Ässät

Hyökkääjät
Sammalisto
Hupi
Sillanpää
Lähteenmäki

Pakit
Varttinen A.
Tommila

Näiden jatkojen jälkeen sentteriosasto ei herättäisi itsessäni hirveästi luottamusta. Olisiko se sitten Tiivola, Kivenmäki, Sammalisto, Sillanpää?

Tuota sentteriasiaa tänään aiemmin jo mietin. Sammalisto on kyllä näyttänyt ihan kelvolliselle pelaajalle, mutta ei ole ainakaan junnuissa ilmeisesti oikein ikinä ollut tekijämiehiä. Jerryä voisi periaatteessa sijoitella kolmossentterin paikalle, mutta kun ainakin itse haluan nähdä Kivenmäen tulevalla kaudella vakiokokoonpanon sentterinä, on Jerry liian arpa / kokematon täyttämään sentterinelikkoa.

Ja kun Kivenmäki on yksi senttereistä, niin nelossentterin pitää olla vielä astetta kovempi...varsinkin puolustussuuntaan. Siksi esim. Kuparinen olisi Sillanpäätä parempi vaihtoehto. Jos Kivenmäki kehittyy niin nopeasti kun tuon ikäisen pojan...taiturin... pitäisi, niin hänen pitäisi melkeinpä pystyä taistelemaan kakkossentterin paikasta.

"Laganier"-"Tyler Morley"-Rekonen
Killinen-Kivenmäki-Salminen
Kärki-Tiivola-Varttinen
Kolehmainen-Kuparinen-Salmela???/Juhola/Appelgren/Saha/M. Marjamäki

Jotain tuon näköistä.... Olisi kivasti leveyttä, kun kolmosketjukin olisi ihan ok.

Salmelalla ei ihan tunnu toi pakittelu lähtevän. Ei ole tarpeeksi hyvä kiekollisesti, ei tarpeeksi puolustus- peliälyä ja ei tarpeeksi fyysinen ollakseen kolmosparin oman pään luuta... niin mitä jos tehtäisiinkin Salmelasta meille nelosen laituri ens kaudelle, kun sen kanssa kerran jo on sopimus. HIFK faneilta ainakin tulin siirron aikoihin viestiä, että Salmela pelasi siellä parhaat pelinsä hyökkääjänä.

Viimeksi muokattu:

SammyRumour

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & SHL
Onko Kolehmaista huhuttu jossai Ässiin, kun niin monen käyttäjän kokoonpanoissa näkyy?
Tulee mieleen vain kysymys miksi Ässät nappaisi pelaajan joka on tehnyt tällä kaudella vain yhden pisteen ja sekin tuli viime pelissä juuri Ässiä vastaan.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onko Kolehmaista huhuttu jossai Ässiin, kun niin monen käyttäjän kokoonpanoissa näkyy?
Tulee mieleen vain kysymys miksi Ässät nappaisi pelaajan joka on tehnyt tällä kaudella vain yhden pisteen ja sekin tuli viime pelissä juuri Ässiä vastaan.
Samat jätkät jotka ovat laittamassa Huhtasta pihalle haaveilevat jostain hemmetin Kolehmaisesta. Kertoo kyllä että joillain jääkiekkotietämys on fantasy hockey luokkaa. Tehdään joukkue paperille joidenkin ennalta annettujen arvojen mukaan...

Suosikkijoukkue
Ässät
Mää oon vaan varmaan spämmännyt sitä monta kertaa. Kolehmainen nyt on vaan yksi esimerkki pelaajasta, joka on kokenut, ilkeä, fyysinen, kaiketi hyvä puolustussuuntaan?? ja voi pelata pienessä roolissa.

Suosikkijoukkue
Ässät
Samat jätkät jotka ovat laittamassa Huhtasta pihalle haaveilevat jostain hemmetin Kolehmaisesta. Kertoo kyllä että joillain jääkiekkotietämys on fantasy hockey luokkaa. Tehdään joukkue paperille joidenkin ennalta annettujen arvojen mukaan...
Äijällä on oikeesti pokkaa jo toista kertaa putkeen lytätä mun lätkätietämystä. Sulta en oo tainnut ikinä lukea mitään järkevää, saati asiantuntevaa.

Kolehmaisen vasen kives on tienannut lätkällä enemmän kuin Huhtanen tulee koskaan tienaamaan... miksi näin?

Ja sit vielä se päivän paras Korkilta. Viljanen on hyvä puolustuspelaamisessa :DDD

E: Ja jos Kolehmainen onkin paska, niin mulla on sentään tekosyynä, että enpä oo kauheesti nähnyt sen pelaavan... Kunhan käytän koodinimenä kuvaamaan pelaajatyyppiä, jota halutaan. Sulla ei taida olla mitään tekosyytä, miksi kuvittelet Huhtasen olevan hyvä pelaaja.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.