Ihan vaikka koko pelaava hyökkääjistö malliksi
Kärki-"The Ykkössentteri"-Salminen
Killinen/X1-Tiivola-Rekonen
Killinen/X1-"Appelgren"/Kivenmäki-"Appelgren"/Kivenmäki
X2-Kuparinen-X3
Kuten edellä sanoin, X1 voisi olla Lähteenmäki, mutta jos hänelle ei jatkoa tehdä niin sitten joku muu oikeasti pystyvä liigalaituri. X2 ja X3 ehditään katsomaan sitten myöhemmin, mutta olisiko vaikka Juhola kiinnostunut jatkosopimuksesta kun tämä kausi nyt jää jossain määrin tyngäksi..
Vai ei Varttiselle jatkoa? Ihme touhua...
Ehkä vitosketjun rotaatiopelaajana halvalla sopimuksella, joka astuu voimaan jos tekee tällä kaudella maalin.
Vähän kyllä samaa mieltä. Kyllä Varttinen Huhtasen kanssa on ihan ok neloseen mutta jos painaa yli 50 peliä ilman maalia niin mitään kovin suurta roolia ei kannata ajatella. Juuselan, Salmion ja Sahan ohitse Varttinen just ja just menee.
Minähän olen siitä ihmeellinen kirjoittaja, että pyrin ajattelemaan myös asioiden inhimillistä puolta. Eli siis myös pelaajan parasta, siis siltä osin kuin se nyt on mahdollista näin kotikoneen ääreltä käsin
Sehän on totta, että Varttinen pelaa hyvin, tekee kentällä peliä edistäviä asioita sun muuta. Itsekin olen häntä kehunut. Mutta kun ei tämä tilanne tällaisenakaan kuitenkaan voi määräänsä pidemmälle jatkua, ei vain voi. Olen monta kertaa sanonut, että Varttisen ainoa järkevä vertailukohta on Teemu Rautiainen. Hänellä olisi sinällään kaikki mahdollisuudet olla liigassa sellainen pelaaja kuin Rautiainen, mutta kun ei vaan lähde niin ei. Ehkä kuitenkin olisi parempi, että hän lähtee Ässistä tämän kauden jälkeen, koska tilanne on kuitenkin aika kestämätön. Siksi jätin hänestä omasta rosteristani pois. Ja missään nimessä neloseen hän ei sovi, eli siihen rooliin hänelle on turha tehdä sopimusta. Juhola esimerkiksi sopii pelaajaprofiililtaan neloseen, Varttinen ei. Sitten toki tullaan sen äärelle, että Varttisella ei taida liigassa juuri ottajia olla, koska on tällä haavaa liiaksi sellainen välimallin jätkä..
Salmio on sitten toinen.. oikein harmittaa sanoa, mutta en tällä haavaa kyllä minäkään tekisi hänelle jatkoa. Hän pelasi elämänsä kiekko syksyn 2017, pelasi aivan täydessä hurmiossa. Ja se näkyi sitten pisteissäkin. Loukkaantuminen kuitenkin katkaisi homman, ja nyt sitten kun tämä kausi on ollut tällainen kuin on, niin Salmio ei kuitenkaan ole pelaaja joka omalla panoksellaan kykenisi auttamaan joukkuetta vaikeassa paikassa. Hänen tilanteensa on hiukan sama kuin vaikkapa McRaen kanssa oli viime kaudella. Että voisihan tuolle ehkä periaatteessa vaikka jatkon johonkin sopuhintaan tehdäkin, mutta jos lähtee pois niin ei kuitenkaan tarvitse jäädä perään itkemään..
Itse asiassa näistä alempien ketjujen hyökkääjistä tekisin melkein itse jatkon Mikael "Forssan varamiespalvelu" Sahalle. Siinä on kyllä ihme tyyppi, melkoinen näkymätön monitoimityökalu. Jos mistä tahansa ketjusta kuka tahansa hyökkääjä puuttuu, niin ei hätää. Saha on aina terveenä, Saha paikkaa. Työ tulee tehdyksi eli ruutu täytetyksi, kenelläkään ei ole sen isompaa napisemista, ja pelin jälkeen kukaan ei edes muista Sahan olleen kentällä. Se on sitten vain, että todellako hän edelleen suostuisi jäämään Poriin tuohon samaan paikallaan polkevaan rooliin. Tosin epäilin jo viime kauden jälkeen ettei jää, mutta niin vain teki jatkon. Toki hänen kohdallaan lienee sama tilanne kuin Varttisella, eli eipä hänellä etenkään liigan sisällä taida ottajia juuri olla. Monella joukkueella on kuitenkin omasta takaa tällaiset Sahaa vastaavat pelaajat..
Hupin ja Severin kohdalla on sitten se, että hyvä kun ovat nyt tällä kaudella mukana, koska heidän mukanaolonsa joukkueessa on nyt perusteltu. Mutta eiväthän he tietenkään pelaajina enää liigaan kuulu, kuten täälläkin moni on todennut. Eli ensi kaudesta ei sikäli tarvitse varmaan edes keskustella..