Laitetaanpas ajatuksia tähän ketjuun, koska kyse viestissäni on nimenomaan joukkueen rakentumisesta. Olen nähnyt tietenkin viime kausien pelejä ja tämän kauden kaikki harkkapelit. Mielestäni Kerttulan ja valmennusporukan tulee vielä muokata joukkuetta. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä että kaikki pelaajat eivät ole riittävää taso ja osa ei edes liigatasoa. Haluaisin nähdä seuraavat muutokset joukkueessa, varmaan sitten kesken kautta tehtynä, kun ei tässä nyt ole enää aikaa paljon.
Pakistossa on 5 pakkia joiden paikka on sementoitu. Marttinen, Taimi, Stenqvist, Åkerström ja Niemeläinen. Näistä Taimi ja Åkerström saaneet paljon kuraa täällä, mutta omasta mielestäni molemmat ovat aivan riittävän hyviä pakkeja liigajoukkueeseen.
Puolustuksessa on yksi todella iso mysteeri minulle ja mysteerin nimi on Saku Salmela. Mitä tämä mies tekee liigajoukkueessa? Häviää kaksinkamppailut maalinedessä, syöttää hasardeja ja ei pelaa kiekon saadessaa itseään liikkeesee vaan vauhti loppuu ja vastustaja on taas iholla ja nappaa kiekon pois. Hänen pitäisi ilmeisesti osata kiekollisesti jotain esimerkiksi ylivoimalla? Mitä on esittänyt? Ei mitään muuta kuin silkkaa paskaa. Minä en miestä tunne, mutta jotain hyvää oltava persoonassa että roikkuu liigajoukkueen mukana. Ikää on sen verran että tässä tuskin on kyse mistään että seura odottaa kaverin ottavan huikeita askelia eteenpäin ja peluutetaan sen takia. Tämä mies kuuluu mestikseen ja siellä pystyisi ehkä nauttimaan peleistä. Nyt on liian kovassa paikassa. Habitus ei kyllä hivele minun silmää myöskään, mutta sillä ei nyt ole niin väliä jos osaisi pelata.
Lisäksi olen huolissani kaikista nuorista pakeista. Kukaan ei ole mennyt eteenpäin riittävästi(verrattuna esimerkiksi Killiseen, josta oikein huokuu että etiäpäin on taas menty yksilötasolla) Ketola sai jo lähteä mestikseen, eikä ole siellä rivipeluria ihmeellisempi. Peltomäki, Varttinen ja Vuorisalo joilta odotetaan seuraavaa steppiä eivät todellakaan ole sitä ottaneet ja nyt joku noista pitäisi heittää askiin 6 pakkina. Kaksi näistä mestikseen ja yksi voi jäädä rotaatioon.
Mielestäni olisi hyvä aika kokeilla Matinmikkoa seuraavaksi ja hankkia yksi pakki lisää. Varttinen 3 pariin kunnes uusi pakki löytyy ja sen jälkeen Varttinen Matinmikko rotaatiossa, tokihan Matinmikko voi kokoajan pelata junnuissa kunnes käsky käy.
Hyökkäyksessä on 2 kaveria jotka saisivat etsiä itselleen uuden seuran. Lauri Kulmala ei ole edes lähellekään liigatasoa. Ei missään ominaisuuksissa. Epäilen että olisi mestiksessäkään mikää tekijämies. Pitkä projekti sanoi Kerttula. No olkoon sitten mutta kehittyköön jossain muualla kuin Ässien liigajoukkueessa. Ei mitään käyttöä.
Rekonen tuli melko hyvällä sopimuksella Ässiin. Olin ihan tyytyväinen hankintaan. Pelasi hyviä pelejä Pelicansissa, mutta pikkuisen ihmettelin miten miestä riepotellaan kokoajan siellä. Välillä kärkikentissä, välillä nelosessa ja siitä katsomoon tai johonkin peliin pakiksi. Uskoisin että Rekosella ongelmat ovat yläkerrassa. Joku asia ei nyt ole hyvin ja se näkyy kentällä rumasti. Miehestä ei yksinkertaisesti ole pelaamaan liigakiekkoa juuri nyt. Toivottavasti Kerttula saa hänet kaupattua jonnekin ulkomaille vaikkapa. Jos se vaatii sen että peluutetaan liigan alussa näytillä niin hyväksyn mutta sen 10 peliä mutta sitten on aika saada uusi ukko tilalle.
Kaikki muut ovat paikkansa joukkueessa ansainneet(. Kivelä, Juhola ja Mäkinen ovat täällä saaneet kehuja, mutta omaan silmään ei mitään ihmeellistä yleispelaamisessa. Mäkinen varsinki kyllä yrittää ja tsemppaa upeasti. Kivelä vaikuttaa kyllä hieman laiskalta ajoittain. Näistä Mäkinen ansainnut nelosessa paikan kunnes Rekosen tilalle löytyy uusi mies. Toivoisin uuden vahvistuksen olevan kaveri joka voisi tiputtaa esim. Salmion Mäkisen paikalle, jolloin meillä olisi kyllä oivat 4 ketjua.
Spink-Spink-Lähteenmäki
Hirvonen-Kivenmäki-Killinen
Salmio-Tiivola-Hedberg
Pihlajamäki-Appelgren-Mäkinen
(rotaatiossa Juhola ja Kivelä)
Stenqvist-Niemeläinen
Taimi- Åkerström
Marttinen - Varttinen
(rotaatiossa Matinmikko)