Joukkueen rakennus kaudelle 2019–2020

  • 764 630
  • 4 271
Tila
Viestiketju on suljettu.

Nigi

Jäsen
Itse olen diggaillut Åkeströmin pelaamisesta. Pari hyvää pitkää avausta ollaan harkkakaudella nähty, joista on seurannut läpiajo ja lämäri on hyvä. Tulee olemaan vahvistus.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
270 000 € oli siis vielä varattu tähän kauteen. En usko, että Hedberg tuota koko budjettia vie. Ehkä joku 150000€ voisi olla lähellä totuutta? Vai voisiko jopa mennä 200000€?

Jos reilu satku olisi jäljellä, niin sillä rahalla varmaankin saisi vuoden vaihteessa erittäin laadukkaan pakin...jos sellaiselle on tarvetta.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitää ottaa huomioon että Hedberg on saanut Skellefteålta palkkaa jo neljä kuukautta tällä kaudella. Jos palkan arvellaan olevan vaikka jotain 150-200k€, niin Ässien maksettavaksi siitä jäisi 2/3 osa eli 99-132k€.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Laitetaanpas ajatuksia tähän ketjuun, koska kyse viestissäni on nimenomaan joukkueen rakentumisesta. Olen nähnyt tietenkin viime kausien pelejä ja tämän kauden kaikki harkkapelit. Mielestäni Kerttulan ja valmennusporukan tulee vielä muokata joukkuetta. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä että kaikki pelaajat eivät ole riittävää taso ja osa ei edes liigatasoa. Haluaisin nähdä seuraavat muutokset joukkueessa, varmaan sitten kesken kautta tehtynä, kun ei tässä nyt ole enää aikaa paljon.

Pakistossa on 5 pakkia joiden paikka on sementoitu. Marttinen, Taimi, Stenqvist, Åkerström ja Niemeläinen. Näistä Taimi ja Åkerström saaneet paljon kuraa täällä, mutta omasta mielestäni molemmat ovat aivan riittävän hyviä pakkeja liigajoukkueeseen.
Puolustuksessa on yksi todella iso mysteeri minulle ja mysteerin nimi on Saku Salmela. Mitä tämä mies tekee liigajoukkueessa? Häviää kaksinkamppailut maalinedessä, syöttää hasardeja ja ei pelaa kiekon saadessaa itseään liikkeesee vaan vauhti loppuu ja vastustaja on taas iholla ja nappaa kiekon pois. Hänen pitäisi ilmeisesti osata kiekollisesti jotain esimerkiksi ylivoimalla? Mitä on esittänyt? Ei mitään muuta kuin silkkaa paskaa. Minä en miestä tunne, mutta jotain hyvää oltava persoonassa että roikkuu liigajoukkueen mukana. Ikää on sen verran että tässä tuskin on kyse mistään että seura odottaa kaverin ottavan huikeita askelia eteenpäin ja peluutetaan sen takia. Tämä mies kuuluu mestikseen ja siellä pystyisi ehkä nauttimaan peleistä. Nyt on liian kovassa paikassa. Habitus ei kyllä hivele minun silmää myöskään, mutta sillä ei nyt ole niin väliä jos osaisi pelata.
Lisäksi olen huolissani kaikista nuorista pakeista. Kukaan ei ole mennyt eteenpäin riittävästi(verrattuna esimerkiksi Killiseen, josta oikein huokuu että etiäpäin on taas menty yksilötasolla) Ketola sai jo lähteä mestikseen, eikä ole siellä rivipeluria ihmeellisempi. Peltomäki, Varttinen ja Vuorisalo joilta odotetaan seuraavaa steppiä eivät todellakaan ole sitä ottaneet ja nyt joku noista pitäisi heittää askiin 6 pakkina. Kaksi näistä mestikseen ja yksi voi jäädä rotaatioon.
Mielestäni olisi hyvä aika kokeilla Matinmikkoa seuraavaksi ja hankkia yksi pakki lisää. Varttinen 3 pariin kunnes uusi pakki löytyy ja sen jälkeen Varttinen Matinmikko rotaatiossa, tokihan Matinmikko voi kokoajan pelata junnuissa kunnes käsky käy.

Hyökkäyksessä on 2 kaveria jotka saisivat etsiä itselleen uuden seuran. Lauri Kulmala ei ole edes lähellekään liigatasoa. Ei missään ominaisuuksissa. Epäilen että olisi mestiksessäkään mikää tekijämies. Pitkä projekti sanoi Kerttula. No olkoon sitten mutta kehittyköön jossain muualla kuin Ässien liigajoukkueessa. Ei mitään käyttöä.
Rekonen tuli melko hyvällä sopimuksella Ässiin. Olin ihan tyytyväinen hankintaan. Pelasi hyviä pelejä Pelicansissa, mutta pikkuisen ihmettelin miten miestä riepotellaan kokoajan siellä. Välillä kärkikentissä, välillä nelosessa ja siitä katsomoon tai johonkin peliin pakiksi. Uskoisin että Rekosella ongelmat ovat yläkerrassa. Joku asia ei nyt ole hyvin ja se näkyy kentällä rumasti. Miehestä ei yksinkertaisesti ole pelaamaan liigakiekkoa juuri nyt. Toivottavasti Kerttula saa hänet kaupattua jonnekin ulkomaille vaikkapa. Jos se vaatii sen että peluutetaan liigan alussa näytillä niin hyväksyn mutta sen 10 peliä mutta sitten on aika saada uusi ukko tilalle.
Kaikki muut ovat paikkansa joukkueessa ansainneet(. Kivelä, Juhola ja Mäkinen ovat täällä saaneet kehuja, mutta omaan silmään ei mitään ihmeellistä yleispelaamisessa. Mäkinen varsinki kyllä yrittää ja tsemppaa upeasti. Kivelä vaikuttaa kyllä hieman laiskalta ajoittain. Näistä Mäkinen ansainnut nelosessa paikan kunnes Rekosen tilalle löytyy uusi mies. Toivoisin uuden vahvistuksen olevan kaveri joka voisi tiputtaa esim. Salmion Mäkisen paikalle, jolloin meillä olisi kyllä oivat 4 ketjua.

Spink-Spink-Lähteenmäki
Hirvonen-Kivenmäki-Killinen
Salmio-Tiivola-Hedberg
Pihlajamäki-Appelgren-Mäkinen
(rotaatiossa Juhola ja Kivelä)

Stenqvist-Niemeläinen
Taimi- Åkerström
Marttinen - Varttinen
(rotaatiossa Matinmikko)
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Hirvonen-Kivenmäki-Killinen

Muuten olen pitkästä viestistäsi hyvin pitkälle samoilla linjoilla. Tämä ketju ei kuitenkaan mielestäni ole optimaalinen, siinä on kolme nuorta kokematonta ja hyökkäysorientoitunutta pelaajaa samassa vitjassa. Jos Kivenmäki-Killinen pidetään yhdessä niin kolmas lenkki pitää olla joku kokeneempi kaveri (vaikkapa Salmio), jolla on myös silmää puolustuspelaamiselle. Muuten omissa kolisee.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Puolustuksessa on yksi todella iso mysteeri minulle ja mysteerin nimi on Saku Salmela. Mitä tämä mies tekee liigajoukkueessa? Häviää kaksinkamppailut maalinedessä, syöttää hasardeja ja ei pelaa kiekon saadessaa itseään liikkeesee vaan vauhti loppuu ja vastustaja on taas iholla ja nappaa kiekon pois. Hänen pitäisi ilmeisesti osata kiekollisesti jotain esimerkiksi ylivoimalla? Mitä on esittänyt? Ei mitään muuta kuin silkkaa paskaa. Minä en miestä tunne, mutta jotain hyvää oltava persoonassa että roikkuu liigajoukkueen mukana. Ikää on sen verran että tässä tuskin on kyse mistään että seura odottaa kaverin ottavan huikeita askelia eteenpäin ja peluutetaan sen takia. Tämä mies kuuluu mestikseen ja siellä pystyisi ehkä nauttimaan peleistä. Nyt on liian kovassa paikassa. Habitus ei kyllä hivele minun silmää myöskään, mutta sillä ei nyt ole niin väliä jos osaisi pelata.
Lisäksi olen huolissani kaikista nuorista pakeista. Kukaan ei ole mennyt eteenpäin riittävästi(verrattuna esimerkiksi Killiseen, josta oikein huokuu että etiäpäin on taas menty yksilötasolla) Ketola sai jo lähteä mestikseen, eikä ole siellä rivipeluria ihmeellisempi. Peltomäki, Varttinen ja Vuorisalo joilta odotetaan seuraavaa steppiä eivät todellakaan ole sitä ottaneet ja nyt joku noista pitäisi heittää askiin 6 pakkina. Kaksi näistä mestikseen ja yksi voi jäädä rotaatioon.
Mielestäni olisi hyvä aika kokeilla Matinmikkoa seuraavaksi ja hankkia yksi pakki lisää. Varttinen 3 pariin kunnes uusi pakki löytyy ja sen jälkeen Varttinen Matinmikko rotaatiossa, tokihan Matinmikko voi kokoajan pelata junnuissa kunnes käsky käy.

Atu sanoi podcastin haastattelussa, että pakistoa olisi tarkoitus karsia kahdeksaan, ja tällä suunnitelmalla Matinmikko on jo mennyt junnuihin ja Ketola sinne Kokkolaan. Eli näin ollen yksi pakki siis karsittaisiin vielä muualle, mutta se onkin sitten kysymys jotta kuka. Salmelaa on "turha" lähettää Mestikseen, joten hän se karsittava ei varmasti ole. Hän nyt on mikä on, ja roikkuu tuossa mukana varmaan aika paljon pelaten. Jos hänestä ei tykätä, niin pitäisi sitten rehellisemmin pyrkiä vaikka sopimuksen purkuun. Järkevintä ja tarkoituksenmukaisinta olisi lähettää Peltomäki pelaamaan Mestikseen, koska hän on edelleen niin pahasti puolivalmis. Mutta hänen potentiaalinen maksimitasonsa on kuitenkin näkemykseni mukaan korkeampi kuin vaikkapa Varttisen, joten sikälikin lähettäisin Mestikseen juuri hänet.. Vuorisalo taas ei ole enää mikään juniori, ja vaikka sitä hänen hasardiuttaan omalla alueella tuossa nyt on vuosikausia katseltu, niin silti hänellä tietysti on omat etunsa, joita on nyt harkkapeleissäkin nähty. Eli en näe hänenkään lähettämistään Mestikseen sillä tavalla järkevänä..
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mitä me tehdään Rekoselle? Oliskohan Pelicans halukas antamaan kaverille uuden alun kun Ässissä ei vaan nyt ole lähtenyt. Ei se vaan aina suju vaikka pelaajan taidot olis hyvät. Kärkikin varmaan voi kertoa esimerkin Tampereelta.

Ja kyllä mä hiukan vielä ihmettelen tuota Kärjenkin tilannetta, harva noin kovilla statsella oleva parhaassa peli-iässään oleva ehjä pelaaja on vapaana tässä vaiheessa. Mistä sitten kiikastaa, rahastako? Kyllä mä epäilen että jos syyskuussa ei ala pelipaikkaa kuulumaan ja Ässillä ei verkko heilu tarpeeksi tulee puhelin soimaan Japin taskussa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä me tehdään Rekoselle? Oliskohan Pelicans halukas antamaan kaverille uuden alun kun Ässissä ei vaan nyt ole lähtenyt. Ei se vaan aina suju vaikka pelaajan taidot olis hyvät. Kärkikin varmaan voi kertoa esimerkin Tampereelta.

Ja kyllä mä hiukan vielä ihmettelen tuota Kärjenkin tilannetta, harva noin kovilla statsella oleva parhaassa peli-iässään oleva ehjä pelaaja on vapaana tässä vaiheessa. Mistä sitten kiikastaa, rahastako? Kyllä mä epäilen että jos syyskuussa ei ala pelipaikkaa kuulumaan ja Ässillä ei verkko heilu tarpeeksi tulee puhelin soimaan Japin taskussa.

En ymmärrä, miksi Pelicans värväisi Rekosen tällä hetkellä. Ehkä joku huonommalla hyökkäysmateriaalilla oleva joukkue?


Kärjen kovat statsit kun otit puheeksi:

17-18: Liiga 58 ottelua 14+15=29
18-19: Liiga 41 ottelua 17+13=30, NLA 9 ottelua 3+1=4
Jos katsoo tilastojen taakse (Tappara jakso ja viime kauden sysipaska Ässät), niin ihan hyvät pisteet siihen nähden tosiaan, että edelleen ilman sopimusta.
Tuskin itsekään silti uskot, että Kärkeä tosissaan koskiskellaan tämän hetken Ässiin?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mitä me tehdään Rekoselle? Oliskohan Pelicans halukas antamaan kaverille uuden alun kun Ässissä ei vaan nyt ole lähtenyt. Ei se vaan aina suju vaikka pelaajan taidot olis hyvät. Kärkikin varmaan voi kertoa esimerkin Tampereelta.

Rekonen pelaa Ässissä, hintalappu on varmaan nyt sellainen (kun kerran oikein kaapattiin Pelsuista), että ei häntä nyt syksyllä mihinkään saa. Täytyy vain toivoa, että mies löytää taas kipinän ja alkaa tehoilemaan jotta hänestäkin saadaan jotain hyötyä irti. Jatkoa ei varmasti tule jossei lunasta paikkaansa kokoonpanoissa ja tehoile tasaiseen tahtiin
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ja kyllä mä hiukan vielä ihmettelen tuota Kärjenkin tilannetta, harva noin kovilla statsella oleva parhaassa peli-iässään oleva ehjä pelaaja on vapaana tässä vaiheessa. Mistä sitten kiikastaa, rahastako? Kyllä mä epäilen että jos syyskuussa ei ala pelipaikkaa kuulumaan ja Ässillä ei verkko heilu tarpeeksi tulee puhelin soimaan Japin taskussa.

Niin siis täällähän paikalliset syväkurkut tiesivät sanoa, että Kärjen hintapyyntö on KHL-pelaajan tasoa, ja sen arvoinen Kärki ei tietenkään ole. Ässät siis varmastikin tuossa loppukesällä ainakin nyt kartoitti hänen tilanteensa..
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Mahtaakohan Kärjellä vaan jalka riittää nykyjoukkueeseen? Se kuitenkin on yksi perusvaatimus Ässäjoukkueeseen. (Ok, Kerttula sanoi että yhdestä vaatimuksesta voidaan joustaa jos muut on kunnossa..) Mutta onko edes muut osa-alueet kunnossa? Halu kehitttyä, peliäly jne.. mitäs niitä Kerttulan listassa nyt olikaan?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Niin siis täällähän paikalliset syväkurkut tiesivät sanoa, että Kärjen hintapyyntö on KHL-pelaajan tasoa, ja sen arvoinen Kärki ei tietenkään ole. Ässät siis varmastikin tuossa loppukesällä ainakin nyt kartoitti hänen tilanteensa..
Juu ja onhan se nyt liian kova pelaajalle joka ei ole onnistunut kuin Ässissä. Eiköhän se hintapyyntö siitä alas tule jos meinaa jossain pelata, tässä vaiheessa uraa ei mitään välivuosia pidetä. Toisaalta, nyt pitäisi takoa kun rauta on kuumaa, siinä mielessä ymmärrän hintapyynnön.

Ja @1stApril, ei ehkä vielä kosiskella mutta mitä pidemmälle kausi etenee ilman pelipaikkaa tulee oikeasti tilanne eteen että Kärjen on saatava se pelipaikka jostain. Jos ei Ässistä niin ehkäpä lukosta tai Vaasasta.

Mahtaakohan Kärjellä vaan jalka riittää nykyjoukkueeseen? Se kuitenkin on yksi perusvaatimus Ässäjoukkueeseen. (Ok, Kerttula sanoi että yhdestä vaatimuksesta voidaan joustaa jos muut on kunnossa..) Mutta onko edes muut osa-alueet kunnossa? Halu kehitttyä, peliäly jne.. mitäs niitä Kerttulan listassa nyt olikaan?
Tavallaan ymmärrän tämänkin, mutta saatanan nopea kaveri joka tekee 2+0 on kyllä mun silmissäni hitaahkoa maalintekijää huonompi. Eikä Kärki mikään tuhottoman hidas ole vaan varmaan nykyjoukkueestakin kolmasosa jää nopeudessa taakse.
 

Työmyyrä58

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja Boston Bruins
Juu ja onhan se nyt liian kova pelaajalle joka ei ole onnistunut kuin Ässissä. Eiköhän se hintapyyntö siitä alas tule jos meinaa jossain pelata, tässä vaiheessa uraa ei mitään välivuosia pidetä. Toisaalta, nyt pitäisi takoa kun rauta on kuumaa, siinä mielessä ymmärrän hintapyynnön.

Ja @1stApril, ei ehkä vielä kosiskella mutta mitä pidemmälle kausi etenee ilman pelipaikkaa tulee oikeasti tilanne eteen että Kärjen on saatava se pelipaikka jostain. Jos ei Ässistä niin ehkäpä lukosta tai Vaasasta.


Tavallaan ymmärrän tämänkin, mutta saatanan nopea kaveri joka tekee 2+0 on kyllä mun silmissäni hitaahkoa maalintekijää huonompi. Eikä Kärki mikään tuhottoman hidas ole vaan varmaan nykyjoukkueestakin kolmasosa jää nopeudessa taakse.
Niin, onhan Salmiokin hitaampi kuin Kärki, ja Tiivola aikalailla tasoissa.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
En nyt lähtisi Rekosta mollaamaan harjoituspelien perusteella. Viime vuonna teki ol pinnoja niissä ja kaudella oli todella huono. Jospa nyt menisi vaikka toisinpäin?! Uskon, että jos pelaa Tiivolan ja Hedbergin kanssa niin pinnoja tulee. Liike ja fysiikka hyvällä tasolla.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Rekosen näytöt ovat surkeat koko viime kaudelta. Ny harjoituspelit ovat menneet vielä huonommin kuin umpisurkea viime kausi. Näillä näytöillä ei pitäisi olla asiaa pelaavaan kokoonpanoon muuten kuin loukkaantuneita tuuraamaan. Toivottavasti Ässät ja Rekonen saavat tämän ratkaistua niin, että molemmat hyötyvät, ei Rekosen kyllä kannattais jäädä Poriin uraansa hautaamaan tuolla iällä.
 

TwistedKites

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rekosen tehoiksi harjoituskaudella jäi 1+0=1 kun viime kaudella paukutteli harjoituksissa 3+3=6. Runkosarjassa sitten vaatimattomasti 5+8=13. Mutta luulen että siinä se oikea taso on: sellainen vajaan 20 pisteen mies runkosarjassa.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Rekosen tehoiksi harjoituskaudella jäi 1+0=1 kun viime kaudella paukutteli harjoituksissa 3+3=6. Runkosarjassa sitten vaatimattomasti 5+8=13. Mutta luulen että siinä se oikea taso on: sellainen vajaan 20 pisteen mies runkosarjassa.

Ei se vaan jostain syystä näytä toimivan Ässissä. Luoja tietää miksi ei, mutta Rekonen on siinä iässä, että toivottavasti saa uuden tilaisuuden muualla.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kärjelle peukku täältä. Rekosesta olen odottanut koko ajan, että milloin ketsuppipullo aukeaa, mutta hiljaista on ollut. Toivotaan nyt että kaikki loksahtaa kohdilleen, sillä todella paha on miestä mihinkään kaupitellakkaan noilla näytöillä.
Uskon että näillä eväilläkin voi pärjätä, kun vaan saataisiin hyvä alku kaudelle.
Ensi vuoden joukkueesta tulee melko varmasti kova ryhmä, kun päästään muutamasta edellisen porukan palkkaamista kalliista riippakivistä eroon ja nykyinen johtoryhmä saa palkata joka pelipaikalle oman näköisensä pelaajan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
Turha näistä harjoituspeleistä on vetää mitään johtopäätöksiä. Muistan vielä miten Ruotsalainen pyöritteli Bertrandi kanssa vastustajia harjoituskaudella, mutta tehot jäi sinne. Tai viime kaudella kun paukuteltiin hienoja yyvee maaleja, no kuinkas sitten kauden alkaessa. Ne ovat ihan eri pelejä.

Ehkä Rekosella on vähän vika korvien välissä ja odottaa itseltään liikaa. Siksi peli menee vähän väkinäiseksi. Koska miehellä on kaikki avut nousta tehomieheksi, mutta ei saa kaikkia tehoja irti. Moottori pyörii, mutta ei starttaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Rekosen vedot ovat aivan käsittämättömän epätarkkoja. Kaveri on laukonut nyt harjoituskaudella puolittaisista läpiajoista ainakin kolme kertaa suoraan päätyverkkoihin... Ja muutenkin, edes 1/3 vedoista ei osu tolppien väliin... Jos Rekonen olisi joka kerta yrittänyt laukoa längeistä, tehoja olisi varmasti enemmän. Ja tätä ratkaisua suosittelenkin Rekoselle.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Eikös Kerttulan suulla puhuttu, että jokasen pelaajan kanssa istuttu alas ja katsottu suuntaviivat, tavoitteet läpi. Varmasti näin Rekosenkin kohdalla.

Onko hänestä top-6 hyökkääjäksi, vai kääntyykö ura duunari/syvyyspelaajaksi?

No, nähtäväksi jää. Aika paljon kysymysmerkkejä tuossa vielä muutenkin on kun sarja alkaa. Syystaukoon mennessä ollaan taas vähän viisaampia, Rekosenkin suhteen.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Minä koittaisin Rekosta näiden kaksosten rinnalla. Kuitenkin nopea ja työteliäs pelaaja. Voisi sopia siihen ja herättää kaksoset. No mielipiteitä on yhtä monta, kun palstalaisia, mutta näkisin tuossa jotakin hyvää.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Koska miehellä on kaikki avut nousta tehomieheksi, mutta ei saa kaikkia tehoja irti. Moottori pyörii, mutta ei starttaa.
Mitkä nämä avut ovat?
Meikäläisen silmiin Rekosella ei ole oikein mitään vahvuuksia. Luistelu on kohtalaisella tasolla, mutta esimerkiksi peliäly on luokkaa olematon. Karmaiseva virhevärväys Korpisalolta, josta toivottavasti päästäisiin eroon jo tämän kauden aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös