Mä en kyllä ihan täysin lämpeä idealla kolmikosta Pulkkinen, Moses, Griffith. Kolme täyttä pygmiä on vaan liikaa mun mielestä tulosketjuissa, vaikka jokainen ihan hyvä pelaaja onkin. Moses jäisi tosta kolmikosta ulkopuolelle mun papereissa. Lokomo muinoin oli maaginen kenttä, mutta kovemmissa peleissä ne jäi fyysisesti niin paljon vastustajaa perään, ettei saanut enää mitään aikaiseksi (playoff vs CSKA). Pari pygmiä menee kokoonpanoon, mutta sen vastapainona pitää sitten olla useampi "Jensen".
Wirtasen jättäisin suoraan ulos ensi kauden joukkueesta ellei sitten ole niin toivoton tilanne, ettei markkinoilta löydy yhtään keskinkertaistakaan sentteriä.
Niemi on siinä rajoilla. Vaikka alkukausi on Niemeltä ollut hyvä, en ole ihan täysin vakuuttunut edelleenkään tasosta, johtuen viime kauden sysipaskoista esityksistä.
Normanille kuitenkin jatkoa ilman muuta.
Huhtalalle ehdoton jatko. Tärkeä pelaaja kaikinpuolin.
Pakisto kaipaisi taas kerran pientä tuuletusta. Anderseneita, Rissasia ja Jenseneitä mahtuu kolmetoista tusinaan ja vähintään samantasoisten pakkien löytyminen ei pitäisi olla mikään kummoinen tehtävä. Rissanen oli lupaava viime kauden alussa ja sinne se kehitys sitten pysähtyikin tai oikeestaan kääntyi peruutusvaihteen puolelle. Ei oikeen mitään kunnollista annettavaa, mutta menee toki rivien jatkona selviytymässä kentällä. Mielummin sitten vaikka Rautanen halvalla sopimuksella jatkoon kuin Rissanen, kun siellä on vielä sitä kehitysvaraakin. Jensen ei ole ottanut oikeastaan yhtään askelta eteenpäin viime kaudesta, vaikka sitä kovasti on odotettukin. Andersen taas on ihan hyvä omassa roolissaan, mutta eipä sillä nyt ihan oikeasti kovin paljoa annettavaakaan ole. Pelaaja jonka mukana joukkue ei voita tai häviä yhtään peliä.
Gilroysta vähän kahden vaiheilla. Periaatteessa kyllä hyvä ja tykkään, mutta sitten taas omaan silmään vaikuttaa usein henkisesti poissaolevalta palkkasoturilta. Vaikea tosin löytää paikkaajaa, joka olisi edes lähellä samaa tasoa kiekollisesti ja vielä rightin mies. Eli jatkoon, jos ei ole jo olemassa samantasoista korvaajaa.