SlamDunk71
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
No asiat voinee nähdä monella tapaa,mutta itse tarkoitin että kannusta. Ja tarkoitan sillä että oltaisiin kevään vakiokasvo.Siis uskottavasti taistellaan mistä?
No asiat voinee nähdä monella tapaa,mutta itse tarkoitin että kannusta. Ja tarkoitan sillä että oltaisiin kevään vakiokasvo.Siis uskottavasti taistellaan mistä?
Uskottavaan taisteluun Kannuun asti en usko tuon satsauksen riittävän kuin vahingossa. Ajattelin kirjoituksestasi lähinnä tuota jälkimmäistä. Tiedän, että Ässien resursseilla pystytään rakentamaan mestaruusjoukkue lähinnä kaikkien palasten loksahdeltua kohdalleen. Haluaisin Ässien pystyvän 6 joukkueen joukkoon runkosarjassa toistuvasti, mutta taitaa olla utopiaa. Toivottavasti ei.No asiat voinee nähdä monella tapaa,mutta itse tarkoitin että kannusta. Ja tarkoitan sillä että oltaisiin kevään vakiokasvo.
Kotoinen Liigamme on todella tasainen sarja. Näen meidän mahdollisuudet sijoilla 5-10 vakiona kunhan jatketaan systemaattista ja järkevää tekemistä. Kun playoffit alkaa niin jokainen joukkue taistelee kannusta.Uskottavaan taisteluun Kannuun asti en usko tuon satsauksen riittävän kuin vahingossa. Ajattelin kirjoituksestasi lähinnä tuota jälkimmäistä. Tiedän, että Ässien resursseilla pystytään rakentamaan mestaruusjoukkue lähinnä kaikkien palasten loksahdeltua kohdalleen. Haluaisin Ässien pystyvän 6 joukkueen joukkoon runkosarjassa toistuvasti, mutta taitaa olla utopiaa. Toivottavasti ei.
Nyt näyttäisi, että ollaan jonkun uuden äärellä. Mihin ja miten pitkään se kantaa jää nähtäväksi. Muutamia palasia vielä puuttuu, mutta ensimmäisen kerran hetkeen tuntuu hyvältä.
McRae? Mitä ihmettä mies toisi ensi kaudella joukkueeseen? Ei ollut mikään aloitus-, tai puolustusvelho, ei mainittava pelintekijä, eikä todellakaan mikään maalintekijä. Jos tarkoitus on nöyryyttää Lukkoa ensi kaudella niin, että maalivahdin logo kuluu paidasta puhki, niin siinä vaiheessa sitten varmaan McRaelle on käyttöä, mutta muuten oli kyllä niin harmaan tasapaksua massaa koko mies.
Joku ykköskentän keskushyökkääjä olisi kyllä kiva. Ei siksi, että saataisiin Mestaruusjoukkue Valmiiksi, vaan ihan, koska keskikaistan leveys ei ollut oikeastaan mistään kotoisin tällä kaudella. Kotkaniemi tai Kärki eivät ihan kauheasti laita hihkumaan sentterikaavailuissa. Ainakin omiin silmiin sopii paremmin laituriksi.
Aloitukset ja pelintekotaidot. Niitä tuohon keskelle tarvittaisiin.
No asiat voinee nähdä monella tapaa,mutta itse tarkoitin että kannusta. Ja tarkoitan sillä että oltaisiin kevään vakiokasvo.
Olen @Phaneuf#3 kanssa samaa mieltä Kärjen sentteripelaamisesta, minusta hän ei ole parhaimmillaan sentterinä, hiljaa hiipivänä laiturina sarjan parhaimmistoa. Tästä syystä Ässät mielestäni tarvitsee kaksi tulosyksikön sentteriä ja McRae voisi olla tuttuna pelaajana hyvä vaihtoehto toiseksi.
Tästä syystä Ässät mielestäni tarvitsee kaksi tulosyksikön sentteriä ja McRae voisi olla tuttuna pelaajana hyvä vaihtoehto toiseksi.
Otetaanpa vaikka tämä palanen, kun sopii hyvin tuumimaani asiaan.Tiedän, että Ässien resursseilla pystytään rakentamaan mestaruusjoukkue lähinnä kaikkien palasten loksahdeltua kohdalleen. Haluaisin Ässien pystyvän 6 joukkueen joukkoon runkosarjassa toistuvasti, mutta taitaa olla utopiaa. Toivottavasti ei.
Niin haluan juuri tarkentaa että Ässien suunta on nyt juuri oikea, vakiinnutetaan paikka sijoille 5-10. Tämän jälkeen jokainen tiimi sijoilla 1-10 taistelee kannusta. Ässät ei laita kannua tavoitteeksi mutta pyrkii taistelemaan siitä joka vuosi. Toivottavasti tarkensi.Kuinka monta kertaa tämä nyt pitää sanoa? On täyttä itsepetosta kuvitella, että Ässät kykenisi virallisesti ja realistisesti taistelemaan kannusta kaudesta toiseen. Ihan jo pelkästään siksikin, koska tällä haavaa välieriin asti pääsemiset ovat nekin yksittäisiä poikkeusvuosia..
Kuten olen sanonut: toimintaa pitäisi kyetä ensimmäisenä vakiinnuttamaan sille tasolle, että Ässät nimenomaan olisi se kevään vakiokasvo puolivälierien suhteen (eli juuri siinä sijat 5-10). Ei niin, että niissä käydään näyttäytymässä 2-5 vuoden välein ja näistä vain joka kolmannella kerralla päästään siitä vaiheesta eteenpäin. Ihan askel kerrallaan tässä on edettävä, ja kun tämänkään askeleen ottaminen ei ole vielä onnistunut..
...McRae pelaa hyvällä asenteella, tekee molempiin suuntiin töitä ja taklaa ja vääntää tarvittaessa, mutta millä ihmeen eväillä tämä jantteri lämätään kahteen ensimmäiseen ketjuun?
Lähtökohta on tietysti Kotkaniemi sr:n pelitapa, sopiiko McRae hänen ajatuksiinsa. McRae pystyy pitämään ja suojaamaan kiekkoa pienessä tilassa sekä syöttämään hyvin, jos pystyy mukautumaan uuteen, nopeampaan, pelitapaan hän on ihan ok vaihtoehto toiseksi tulosyksikön sentteriksi. Nyt pelasi mielestäni koko kauden Ahon pelitapaa eli kiekko ei liikkunut tarpeeksi nopeasti eteenpäin.
Nyt pelasi mielestäni koko kauden Ahon pelitapaa eli kiekko ei liikkunut tarpeeksi nopeasti eteenpäin.
Joo. Ei tee maaleja, ei oikeastaan edistä peliä mainittavammin ja häviää enemmän aloituksia kuin voittaa. _Jos_ oppii tekemään nopeita ratkaisuja kiekon kanssa, niin on hyvä ykkös-, tai kakkosketjun sentteri? Märjens vaan sullekin.
Kyllähän se irtokiekkoja rusikoi sisään (0,12 kertaa per matsi) ja pitää sitä kiekkoa, mutta riittääkö se ja "syöttää hyvin" esim. kakkosketjun keskelle? Minulle Philip McRaesta ei tule ensimmäisenä mieleen ajatus "Syöttelee muuten pirun hyvin".
En mä nyt kuitenkaan usko, että Aho teki McRaesta ratkaisuhitaan epäsnaipperin.
Samaa mieltä. Ihan hyvä pelaaja, mutta ei tarpeeksi hyvä kahteen ensimmäiseen ketjuun tekemään tulosta!Ja toisi joukkueeseen tarkalleen ottaen mitä osaamista? Aloitusprosentti 46,87, laukaisuprosentti mahtavat kolme pilkku nolla yksi (ei sillä, että tuota tilastoa tarvisi silmämääräisen toteamisen päälle). 42 ottelua runkosarjassa tällä kaudella patapaidassa - keskimäärin vähän vajaa 17 min kentällä per peli - ja tuloksena 5+16.
Ja mun hatarassa muistissa ei ainakaan ole mitään kovin sykähdyttäviä pelintekohetkiäkään. Plusmiinus-tilastossa kaveri on muuten Ässien pohjalla lukemalla -12.
McRae pelaa hyvällä asenteella, tekee molempiin suuntiin töitä ja taklaa ja vääntää tarvittaessa, mutta millä ihmeen eväillä tämä jantteri lämätään kahteen ensimmäiseen ketjuun?
Tietääkö joku, olinko oikeassa kun laskeskelin uuden tv sopimuksen tuovan Liiga joukkueille jopa 500k€/vuosi enemmän?
Jos mun tietolähteet, eikä matikka ollu väärässä, nii oha toi iha hemmetin hieno summa, minkä pitäis jo näkyä rosterissa. Muistaakseni vanha soppari oli 15m€/vuosi ja uusi
soppari 23m€/vuosi.
Sopimuksen tultua julki, liigan puolelta oli jotain juttua että pyrkimyksenä olisi ettei koko summa menisi suoraan pelaajapalkkioihin. Kaavailtiin että osa summasta korvamerkittäisiin esimerkiksi olosuhteiden parantamiseen ja juniorityöhön. En sen jälkeen ole kuullut onko jostakin tälläisestä järjestelmästä päästy sopimukseen.Toivottavasti ei näy. Siis ei pelkästään Ässissä vaan tarkoitan koko Liigaa. Ei ole ihan noin yksinkertainen yhtälö. Vaara tässä on se, että nykyisten pelaajien palkat vain kasvaa. Ei Ässät ja liigajengit sen kummemista pelaajista taistele. Ne menevät edelleen Ruotsiin ja muualle ennen Suomea. Näiden "McRaeiden" ja "Kunykien" lähtöpalkat vaan saattavat nousta.
Sijoittaisin tuosta rahasta osan esim. junioritoimintaan. Se olisi kuin laittaisi rahaa pankkiin.
Sopimuksen tultua julki, liigan puolelta oli jotain juttua että pyrkimyksenä olisi ettei koko summa menisi suoraan pelaajapalkkioihin. Kaavailtiin että osa summasta korvamerkittäisiin esimerkiksi olosuhteiden parantamiseen ja juniorityöhön. En sen jälkeen ole kuullut onko jostakin tälläisestä järjestelmästä päästy sopimukseen.
Tää on taivaan tosi. Ässät kaipaa paremman tilalle, eikä keskustelua siitä, missä pelatessaan McRae oli parhaimmillaan. N 20p on auttamatta liian vähän ulkkarille. Uutta verta kehiin.McRaen pinnoista iso osa tuli YV:lla sen suhteellisen lyhyen jakson aikana kun se toimi. Siitä tietysi jotain ansiota myös McRaelle, mutta se oli ja meni. Joku voisi sanoa sen olleen ennemmin suonenveto kuin normaali taso.
5vs5 pelissä McRaen pistesaldo koko kaudelta oli 2+6, noistakin pinnoista 25% syntyi heti kauden ensimmäisessä ottelussa. Käytännössä ykköskentässä koko kauden pelanneelta pelaajalta todella heikosti.
Esimerkkinä McRaen tehokkuudesta 5vs5 pelissä voisi laittaa vaikka tälläisen tilasto vertailun:
McRaen primary points(maalit ja ykkös syötöt)/60 peliminuuttia 0,2g + 0,3a = 0,5p
Jouka Juhola 0,7g + 0,0a = 0,7p
Matias Varttinen 0,0g + 0,7a = 0,7p
Mikael Saha 0,8g + 0,0a = 0,8p
...Sakari Salminen 1,9g + 1,0a = 2,9p
En kyllä näe McRaelle käyttöä. Aika huono arpaonni saa olla, jollei onnistuta parempaa hintalaatusuhteen kaveria hankkimaan tilalle.
Vieläköhän Kärki haluaa pitää sentterin paikasta kiinni. Olen saanut Kärjen omista puheista sellaisen kuvan että haluaa itse nimenomaan pelata sentterinä. Ässissä joutui pelaamaan pääosin laidassa ensimmäisillä kausilla. Siirto Tapparaan houkutteli varmasti myös siksi että oli keskellä isoa tonttia tarjolla.
Olen tullut samaan tulokseen. Toki en tiedä miten mies itse asiaan suhtautuu, haluaako väen vängällä olla sentteri, vai ymmärtääkö itsekin että laidalla kulkee paremmin. Sen koommin en tiedä valmennuksen näkemyksestä, että jos Kärki väkisin haluaa olla sentteri, niin suodaanko se hänelle, vai koittaako koutsit puhua miehelle järkeä? Yhtä kaikki olen vahvasti sitä mieltä että Kärki kuuluu laitaan ja tekee siinä hommassa varmasti hyvät tehot tulevalla kaudella.Kärjestä ei ole sentteriksi. En tiedä montako peliä ja kautta siihen tarvitaan ennen kuin porukka täällä sen tajuaa.
McRae pelasi kauden 0,5 pts/ ottelu tahdilla, minusta kohtuu hyvä tilasto rikkonaiselle kaudelle. Tosin tietynlainen hitaus kiekon kanssa ei välttämättä ole Kotkaniemi sr:n mieleen ja jää tästä syystä ilman sopimusta. Olen @Phaneuf#3 kanssa samaa mieltä Kärjen sentteripelaamisesta, minusta hän ei ole parhaimmillaan sentterinä, hiljaa hiipivänä laiturina sarjan parhaimmistoa. Tästä syystä Ässät mielestäni tarvitsee kaksi tulosyksikön sentteriä ja McRae voisi olla tuttuna pelaajana hyvä vaihtoehto toiseksi.