Toistot, toistot ja toistot on opintojen äiti, mutta silti. Antakaa sen Vänssin sitoa ees luistimet jalkaan ennen kuin tuomitsette. Jampat huutaa vuorollaan samoja vuorosanoja... Haetaanko täällä Harri Laiholle korvaajaa Kiekkokansaan, vai mikä on?
Antakaa sen Vänssin sitoa ees luistimet jalkaan ennen kuin tuomitsette.
Minä osaan, mutta näkisitpä miten luistelen.Mahtaako osata itse sitoa luistimia?
Lue uudestaan vuoden takaisia viestejä. Silloin väännettiin riittääkö Niemi ykkösen sentteriksi, Eero Elolla oli alla 8 maalin kausi ja ketjusommitelmissa soviteltiin täällä lähinnä kolmoskenttään, eikä Lindellistäkään mitään Liigan kärkipakkia todellakaan osattu odottaa, ei edes Ässien. Viljasen ja Kärjen kukaan (paitsi mä) ei odottanut pelaavan edes liigassa.Joka tapauksessa vuosi sitten tilanne kärkiosaamisen suhteen oli paremalla tasolla. Niemen ja Elon osaaminen oli tiedossa ja Lindellin kohdallakin osattiin odottaa hänen olevan liigan kärkipakkien joukossa.
Kovinkaan moni on tuskin sitä mieltä, että Ässät olisi tulevalla kaudella lähtökohtaisesti kovempi porukka kuin viime kaudella.
Kärkisenttereitä ei käytännössä ole lainkaan, joskin Saarela voi sellaiseksi kehittyä. Kärkipakkeja ei käytännössä ole lainkaan, joskin Viljanen voi kelvolliseksi kiekolliseksi pakiksi kehittyä. Maalinteko-osasto on olematon, joskin Kärki, Lammikko ja Ojamäki voivat kelvollisiksi maalintekijöiksi kehittyä.
Olen sikäli samaa mieltä kuin sonnychiba, että fyysiseltä osastolta ollaan toki paremmalla tolalla, mutta sitten tämä Veikon viesti on muuten asiaa. Kärkipakki jätettiin ilmeisesti säästösyistä sitten hankkimatta, ja sentteristö on tosiaan tasainen massa josta puuttuu se keihäänkärki. Mutta pahin on kuitenkin tämä ennustettavissa oleva järkyttävä maalinteko kriisi..
Vaikka laskisi optimistisetkin maalimäärät meidän hyökkääjillemme, niin nykyisellä 11 kaverilla (Ryan on siis jo luonnollisesti laskettu pois) päästään nippa nappa yli sadan maalin!! Yli puolet hyökkääjistä kuuluu siihen noin 10 maalia kerhoon (esimerkiksi konkariosastolle Kuparinen, Kiilholma, Marjamäki se 10-12 maaliakin on aivan siinä ja siinä), luultavasti jopa vähemmän. Junnuista Kärki toivottavasti saa aikaan sen 15+ maalia ja Ojamäki sen tusinan verran. Saarelan täytyy vain sormet ristissä toivoa pääsevän siihen samaiseen tusinaan ja Lammikko on sitten täysi kysymysmerkki.. laskin kuitenkin Lammikollekin sen 12 maalia, jota kuitenkin toisaalta pidän aivan yltiöoptimistisena lukemana, koska hänellä ei ole käytännössä mitään näyttöjä mihin peilata
Ja kun tiedetään, että joukkue on sitä yhtä kärkihyökkääjää vaille valmis niin sieltä saisi jumankauta luvan tulla sellainen Stamkos ettei höpistä :D asia sitten erikseen jos/kun Ryanin tilalle täytyy hakea joku syksyllä
Ja mainittakoon, että pakiston tuesta maalintekoon ei kannata edes alkaa puhua tai ei kohta näe näppistä kyyneliltä..
. Viljasen ja Kärjen kukaan (paitsi mä) ei odottanut pelaavan edes liigassa.
Olen nyt varmaan missannut jotain, mutta tarkoittaako siis Vancen mahdollinen sopimus sitä ettei Ässät etsikään enää ykköspakkia? Käsittääkseni nämä Dallas-vuokrat ovat kuitenkin Ässille melko edullisia?Troy Vance - tästä kaverista kuulee jos jonkinmoisia juttuja. Yksi on kuullut että kyseessä on hyvä luistelija, toinen päin vastoin. En kyllä odota tältä kaverilta yhtään mitään mutta en tyrmääkään kun en ole nähnyt hänen pelaavan. Mielestäni hölmö haku, nyt jää sitten se ykköspuolustajakin hankkimatta.
Niemi pääsi aikanaan tulokaskautensa jossain määrin helpommalla, oli Kivenmäkeä sun muuta avittavaa tekijää. Kun taas Kärki on jo ensimmäisellä kaudellaan joutunut totuttautumaan urheilijan elämään ihan todella eikä ole saanut mitään ilmaiseksi, ja eikö ollut puhetta että jo viime kesä oltaisiin treenattu ihan tosissaan? Vaikka Kärki jo viime kaudella löi itsensä hyvin läpi liigaan, niin itsellä vahva usko siihen, että ensi kaudella saadaan poimia järkevän debyyttikauden tuomia hedelmiä. Tämä kyllä vain peliesitysten ja palstatotuuksien avulla luotu oma mielikuva, voi heittää vähän vinoonkin.Mä taas en yllättyisi jos Kärjelle kävisi Niemet ja taso laskisi ensimmäisestä kaudesta ja lopullista läpimurtoa saataisiin odotella vielä tovin. Kuitenkin vähän samanlainen tarina kyseessä että lahjoilla menty toistaiseksi pitkälle. Luonteeltaan tosin kaverit vaikutta hyvin erilaisilta. Toki toivon että Kärki menisi taas tulevalla kaudella eteenpäin mutta tällä hetkellä minulla on kovemmat odotukset osastolla Saarela, Lammikko ja Vuorisalo.
Eiköhän väittely koskenut enemmänkin sitä riittääkö luistelu, mutta sehän riitti jopa laidalle. Täältä edelleen täysi luotto Kärjelle, enkä sulkisi pois sitäkään vaihtoehtoa, että ottaisi ykkössentterin roolin kauden aikana. Eipä tuosta kokeenpanosta oikein parempaakaan sille paikalle löydy. Lammikko ottaa myös roolia, jos täällä pelaa, siitä ole varma. Puolustajista Vuorisalolle kunnolla vaan vastuuta, varsinkin ylivoimalla häntä tullaan tarvitsemaan.Kärjen osalta oli enemmänkin vääntöä siitä, riittääkö mies sentteriksi viime kauden Liigaan ja olen edelleenkin sitä mieltä, että ei olisi riittänyt. Laidalla mies pääsi pelaamaan enemmän sitä oman tyylistään peliä, johon hieman kuuluu pienen pieni löysäily puolustussuuntaan painottaakseen hyökkäystä. Sentterin kohdalla tuollainen pelityyli ei vetele.
Niemi pääsi aikanaan tulokaskautensa jossain määrin helpommalla, oli Kivenmäkeä sun muuta avittavaa tekijää. Kun taas Kärki on jo ensimmäisellä kaudellaan joutunut totuttautumaan urheilijan elämään ihan todella eikä ole saanut mitään ilmaiseksi, ja eikö ollut puhetta että jo viime kesä oltaisiin treenattu ihan tosissaan?
Eiköhän väittely koskenut enemmänkin sitä riittääkö luistelu, mutta sehän riitti jopa laidalle. Täältä edelleen täysi luotto Kärjelle, enkä sulkisi pois sitäkään vaihtoehtoa, että ottaisi ykkössentterin roolin kauden aikana. Eipä tuosta kokeenpanosta oikein parempaakaan sille paikalle löydy. Lammikko ottaa myös roolia, jos täällä pelaa, siitä ole varma. Puolustajista Vuorisalolle kunnolla vaan vastuuta, varsinkin ylivoimalla häntä tullaan tarvitsemaan.