Joukkueen rakennus kaudelle 2014–2015

  • 662 354
  • 2 641

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Paljonko yllätytte, jos Niemi pelaakin Ässissä ensi kaudella? Mikä tämä juttu Niemen lähdöstä ylipäätään on?
 

Tuamas

Jäsen
Paljonko yllätytte, jos Niemi pelaakin Ässissä ensi kaudella? Mikä tämä juttu Niemen lähdöstä ylipäätään on?

Sattuneista syistä melko paljon.

Ei se silti ollenkaan negatiivinen asia ole jos Niemi jatkaakin, Rautakallion alaisuudessa todennäköisesti saa itsestään melkoisesti enemmän irti.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja joku vielä ihmettelee miksi Niemen tätä kautta pidettiin floppina.

Minä olen tässä ketjussa ihmetellyt lähinnä erään nimimerkin maanista pakkomiellettä Niemen dissaamiseen. Miinuksista olen yhtä hyvin perillä kuin kaikki muutkin.

Itse asiassa samaa voi ihmetellä kaikissa muissakin ketjuissa sillä sama viesti kiertää ketjusta toiseen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä olen tässä ketjussa ihmetellyt lähinnä erään nimimerkin maanista pakkomiellettä Niemen dissaamiseen. Miinuksista olen yhtä hyvin perillä kuin kaikki muutkin.

Kerrottakoon vielä kaikille, että tämä tarkoittaa ilmeisesti minua. Mielestäni en ole häntä dissannut. Tässä on taas mielipiteeni Mika Niemestä:
- En haluaisi lähteä Mika Niemi ykkössentterinä kauteen, voin sen kuitenkin hyväksyä.
- Niemi pelasi viimekaudella loistavan puolikkaan kauden.
- En usko, että Mika Niemen hyökkäyspään osaaminen on riittävä ykkössentterille. Hän pystyy hoitamaan roolin vain suorituksensa tason ollessa ihan ylärajoilla, ja tätä tapahtuu liian harvoin. Toivottavasti tähän tulee joskus muutos, nuori kaveri ja tasaisuus saattaa löytyä tulevaisuudessa.
- Mika Niemi oli surkean kauden suurimpia pettymyksiä tällä kaudella.

Näiden mielipiteiden lisäksi olen kyseenalaistanut heiton: "Se on menestystä tavoittelevan joukkueen ykkös sentteri. Sen se on jo osoittanut."

Jos tämä on mielestäsi maanista pakkomielteistä dissaamista niin olkoon.

Itse asiassa samaa voi ihmetellä kaikissa muissakin ketjuissa sillä sama viesti kiertää ketjusta toiseen.

Tarkoittaako tämäkin minua? Missä muussa ketjussa oon pakkomielteisesti dissaillut maanisest?

E: Sanottakoon vielä, että ehkä mää oon maanisesti dissaillut pakkomielteisesti, mutta en Mika Niemeä. Lähinnä sinun näkemystä siitä, että monet muut ovat tällä kaudella osoittaneet riittämättömyytensä tavalla, tai toisella. Mutta Mika Niemellä on ollut huonot pelikaverit ja huono valmentaja. Ja Mika Niemen oikea taso on nähty viime keväänä.
 
Viimeksi muokattu:

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko Mika Niemeä edes järkeä sijoittaa ykkössentteriksi?

Äijä on kuitenkin alivoimalla ihan sarjan kärkipelaajia niin jostain suunnasta olisi vastuuta vähän kevennettävä. Jos pelaa ykkösketjun minuutit + ylivoimat + alivoimat ja 5vs3 av:t melkein kokonaan. Järkevämpää olisi siis joko pienentää alivoimavastuuta ja Niemi ykkösenä tai sitten lähteä kauteen Niemi kakkos- kolmossentterinä ja pelaa molempia yli- ja alivoimaa yhtä paljon kuin tähänkin asti.

Miinuksiakin kertyy jos pelaat 5vs5 vastustajan parhaita vastaan illasta toiseen ja ketjukavereina pyörii Eloa ja Huhtasta.

Ohikausi koko joukkueelta, viimekauden tilastot eivät muuta ainakaan mun mielipidettä Mika Niemestä pelaajana.

Riittävä 1. sentteri, loistava 2. - 3. sentteri.
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko Mika Niemeä edes järkevä sijoittaa ykkössentteriksi?

Tämän kauden perusteella ei. Niemi voi nousta pelaamalla kakkosesta ykköseksi mutta lähtökohtainen ykkössentterin vastuu taitaa olla hänelle liikaa.

Tietysti tilanne voi muuttua jos joukkueessa on toinen sentteri joka pystyy vastaavaan alivoimapeliin.
 

jukero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niemi ei todellakaan ole ensi kaudeksi optimaalinen ykkössentteri ja todella iso riski historian perusteella. Toinen kysymys on sitten, että millä todennäköisyydellä ja palkkapussilla Ässät pystyy hankkimaan sen takuuvarman joukkuetta koko kauden kantavan ykkössentterin. Senttereistä tuntuu vuodesta toiseen olevan entistä enemmän pulaa, joten riskit ovat suuret. Uusi ykkössentteri olisi oletettavasti merkittävästi Niemeä kalliimpi, mikä taas veisi tilaa pelaajabudjetista laiturien osalta. Ja sanottakoon nyt vielä, että toivottavasti Niemi hakeutuu nyt sitten leikkauksiin, jos niille on tarvetta. Uskoisin, että Niemen kaltaiselle itseluottamuksen kanssa tuskailevalle pelaajalle tuonlainen epävarmuus täysikuntoisuudesta on suuresti haitaksi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mikäli Niemi pelasi ison osan kaudesta puolikuntoisena/hoidon tarpeessa olevana, niin sieltä voi löytyä myös syy aiempaa heikompaan suorittamiseen.

Niin missä menee raja, jolloin pelaajan itse pitäisi tajuta hakea saikkua?

Krepsiltä valui harkoissa räkätippa nenästä -> heti pois peleistä
Niemellä (huhutusti) polvi paskana ja nenä tukossa -> pelaa vajaakuntoisena
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mika Niemi ei tämän kauden perusteella ole riittävän laadukas menestystä tavoittelevan liigajoukkueen ykkössentteriksi. Mikäli siis miellämme ykkössentterin sellaisena klassisena ykköspelaajana, joka kannattelee parhaimmillaan koko joukkuetta reppuselässään esimerkillään ja tehoillaan. En tiedä olisiko esim. Mikko Koivu halukas tulemaan Pataan?

Fanienkin kannattaisi ehkä miettiä hyökkäystä kokonaisuutena, jossa olisi esim. ennakkoon 2 mahdollisimman tasavahvaa ketjua, jotka pelaavat aikalailla yhtä paljon. Tällaisen ajatusmallin peluutukseen Mika Niemi on varmasti riittävän hyvä sentteri toiseen näistä ”ykkösketjuista”.

Mitä sitten tuohon loukkaantumishommaan tulee, niin kaikkien pitäisi ymmärtää, että jokainen normaali ihminen olisi hoitanut asiat kesällä kuntoon. Mikäli Niemi on pelannut 2 kautta polyypit nokassa ja polvi leikkauskunnossa, on hän vähintäänkin erikoisesti asioista ajatteleva ihminen. Pelkästään omaa hölmöyttä, jos näin on tehnyt.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Asiat eivät välttämättä mene aina niin, että työtään suorittava palkollinen olisi täysin työkykyinen.

No joojoo, mutta on Niemessäkin jotain vikaa itsessään jos pitkään (jopa vuosia) vaivanneita vaivoja ei ole saanut hoidettua kuntoon. Hänellä on parhaimmillaan jopa +10v uraa vielä jäljellä ja hoitamattomat vammat saattavat lopettaa uran huomattavasti lyhyempään. Monet kiekkoilijat pelaavat kauden aikana pienillä vammoilla, tässä ei mitään ihmeellistä ole ja varsinkin kun pleijarit alkavat niin lääkärille ei mennä kuin kuolemantapauksissa.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Jos tuossa Niemi huhussa jotakin perää olisi, olisko mahdollista, että olisi ollut tiedossa jo ennen Kiilholman ja Saarelan huhuttuja soppareita?
Mielestäni Niemen tiedetty lähtö selventäisi noita sentterihankintoja aika paljon.
Itse ajattelin jo ennen Saarelan tuloa, että Niemelle olisi hyvä saada sparraajaksi joku kokeneempi sentteri, jonka ympärille voisi toisen kärkikentän rakentaa ja joka pystyisi tasonsa pitämään läpi kauden riittävän korkeana, jotta päästäisiin edes poffeihin?
Saarelalle huhutun kärkisentteri roolin ilmaantuminen, sai ainakin minut huolestumaan, niin paljon potentiaalia, mutta paljon epävarmuustekijöitä parissa Niemi-Saarela.
Varsinkin Saarela vaatisi jonkun kokeneemman kärkisentteriparin kuin Niemi ja juuri sellaisen jonka esimerkkiä treeneissä yms. seurata.

Uskon myös että AUK:lla oli iso rooli viime kaudella Niemen otteisiin ja poffeissa on jopa väärin määritellä Niemi ykkössentteriksi vaan aivan yhtä hyvin se olisi voinut olla AUK niin pelillisten asioiden kuin henkisten asioiden puolestakin.

Niemen kannalta voisi olla oikeasti Niemelle itselleen hyvä vaihtaa maisemia ja käydä katselemassa mihin siivet kantaa.
 
Hänellä on parhaimmillaan jopa +10v uraa vielä jäljellä ja hoitamattomat vammat saattavat lopettaa uran huomattavasti lyhyempään.
Voi olla, että kyseisen ajanjakson esimiestä kiinnosti Niemen työpanos tässä ja nyt. Ei se, millaisen uran Niemi tekee.

Koitan keskustella enemmänkin syistä Niemen heikosti sujuneelle kaudelle. Syyttely ja "paska jätkä - lähe menee ku viä ehdit" - jargon on mielestäni kovin yksisilmäistä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Varsinkin Saarela vaatisi jonkun kokeneemman kärkisentteriparin kuin Niemi ja juuri sellaisen jonka esimerkkiä treeneissä yms. seurata.

Tässä ajatuksessa on oma järkensä, toisaalta Niemikin on Saarelaa melkein kymmenen vuotta vanhempi ja lähes 300 peliä kokeneempikin. Samoin Kiilholma ja Heino ovat melko kokeneita miehiä ja urheilullisia esimerkkejä löytyy joukkueesta muutenkin riittävästi. Tässä olisi tavallaan riski ja kompromissi samalla kerralla jos luotettaisiin tasalaatuiseen sentterinelikkoon.

Siitä missä vaiheessa mitäkin on tapahtunut ja mikä ollut tiedossa on tietysti mahdoton sanoa, eiliseen asti on ainakin eletty sillä tiedolla että Niemi pelaa ensi kaudella Ässissä.
 

Sheplak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällähän lähtenyt homma kunnolla laukalle.

Mestaruuskevään jälkeen nenähommia ei hoidettu, koska leikkausjonot lähes jouluun asti. Nyt nenähommat hoidettu ja polvioperaatio edessä ennen kesätreenien alkua.

Fiksuinta olisi nyt Ässien, ja Niemen kannalta, tarkistaa palkka ja tehdä myös seuraavasta kaudesta sopimus, jossa kaikilla osapuolilla optiot.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Vihdoin joku järjen ääni tässä väännössä. Luultavasti nenä on kuitenkin huono, huolimatta siitä ovatko molemmat sieraimet hyviä tai huonoja.

Jatkopahvista samaa mieltä, ja palkankorotus lienee paikallaan kun/jos on joutunut pelaamaan pikkurahalla tähän asti. Niemi on kuitenkin Serverin lähdön jälkeen mielestäni suurin patasydän.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Summa summarum: Niemi yrittää kiristää seuralta lisää rahaa uhkaamalla lähteä ennen sopimuksen päättymistä? Erittäin tuttu kikka etenkin jalkapallomaailmasta.

Kai tuokin sitten jonkun mielestä patasydämen kriteerit täyttää :)
 

jukero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Fiksuinta olisi nyt Ässien, ja Niemen kannalta, tarkistaa palkka ja tehdä myös seuraavasta kaudesta sopimus, jossa kaikilla osapuolilla optiot.
Tätä minä en edelleenkään ymmärrä. Vuosi sitten olisi saattanut olla aihetta palkan ja sopimuksen uudelleenneuvottelemiseen, mutta ei tämän kauden jälkeen. Saarelan hankkimisella kovalla palkalla ei voi olla vaikutusta tähän. Parasta Niemen ja Ässien kannalta olisi, että mies pelaisi huippukauden. Niillä näytöillä sitten se huippusopimus KHL:ään vaikka. Uskon, että Niemi tuohon oikeisiin asioihin keskittymällä pystyy. Nyt miehen pitää vain itse uskoa siihen, eikä katsoa ympärilleen etsien tekosyitä ympäristöstään.
 

Sheplak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tätä minä en edelleenkään ymmärrä. Vuosi sitten olisi saattanut olla aihetta palkan ja sopimuksen uudelleenneuvottelemiseen, mutta ei tämän kauden jälkeen. Saarelan hankkimisella kovalla palkalla ei voi olla vaikutusta tähän. Parasta Niemen ja Ässien kannalta olisi, että mies pelaisi huippukauden. Niillä näytöillä sitten se huippusopimus KHL:ään vaikka. Uskon, että Niemi tuohon oikeisiin asioihin keskittymällä pystyy. Nyt miehen pitää vain itse uskoa siihen, eikä katsoa ympärilleen etsien tekosyitä ympäristöstään.

Lähinnä tulee case-Kuusela mieleen. Silloin Kuusela pelasi huippukauden jälkeen puoli-ilmatteeksi ja palkka jäi tarkistamatta. Sen jälkeen neuvotteluyhteyttä ei ole löytynyt.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mestaruuskevään jälkeen nenähommia ei hoidettu, koska leikkausjonot lähes jouluun asti.

Mitä helvettiä? Jossei koko nenää tarvitse avata niin tuo polyyppien poistaminen hoidetaan päiväkirurgiassa ja toippariaika 1-2vk? Kyllä tuollaisen takia kannattaa ajella vaikka useampi sata kilsaa Porista poispäin niin olisi päässyt satavarmasti nopeammin hoitoon kuin puolen vuoden odotuksella. Mutta tietty jos ei jaksa kysyä hoitoaikaa kuin lähimmästä Mehiläisestä niin...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lähinnä tulee case-Kuusela mieleen. Silloin Kuusela pelasi huippukauden jälkeen puoli-ilmatteeksi ja palkka jäi tarkistamatta. Sen jälkeen neuvotteluyhteyttä ei ole löytynyt.
Kuuselan palkka oli alle puolet siitä mitä Niemi tällä hetkellä (väitetysti) ottaa. Palkankorotuksessa ei ollut Ässien kannalta kuitenkaan järkeä ilman, että sopimukseen olisi samalla pistetty lisävuosia. Kuusela taisi tuolloin haluta palkakorotuksen viimeiselle kaudelle tietäen, että saa rahallisesti helvetisti kovemman sopimuksen sen jälkeen. Sellaisen, johon Ässillä ei ole varaa.

Jos Niemelle annetaan palkankorotus, niin toki niitä lisävuosia pistetään samalla. Nyt Ässät siihen pystyy.
 

Sheplak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä helvettiä? Jossei koko nenää tarvitse avata niin tuo polyyppien poistaminen hoidetaan päiväkirurgiassa ja toippariaika 1-2vk? Kyllä tuollaisen takia kannattaa ajella vaikka useampi sata kilsaa Porista poispäin niin olisi päässyt satavarmasti nopeammin hoitoon kuin puolen vuoden odotuksella. Mutta tietty jos ei jaksa kysyä hoitoaikaa kuin lähimmästä Mehiläisestä niin...

Ei minkäänasteista käsitystä, miten nämä hommat käytännössä hoidetaan.
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Yksityisellä puolella FES-operaatioon pääsee about viikossa. Porissakin. Ässien pelaajienkin polvia ja olkapäitä on tietääkseni operoitu Helsingissä saakka. Ei niitä todellakaan puuhastella millään kunnallisella puolella. Itsellä tosin ei ole pahaa sanaa kunnallisen puolen leikkureista ja minua on leikattu aikalaillakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös