Senilixillä yllä mielestäni hyvää patinaa.
Lukolla on jo nyt puolustuksessa määrää ja tavallaan laatuakin, mutta siitä pitää saada paras terä irti. Itse uskon Pettisen olevan ensi kaudella lähellä omaa tasoaan, hän kuitenkin väläytteli sitä jo pudotuspeleissä, kun sai vähän itseluottamusta kohdilleen. Hyvä treenikausi ja harkkapelit alle, niin avot... No itse toivon Aallolle yv-kaveria pakistoon, muuten pakisto on kasassa. Kuukka oli mun mielestä kuitenkin loppukaudesta paikoitellen helkkarin hyvä ja varma omanpään luutija. Honkaheimosta ja Tikkasesta voi melkein mennä takuuseen, mitä heistä saadaan.
Paljon Rantasta ja Kuukkaa arvosteltiin (aiheesta), mutta pitää muistaa, että Lukko hävisi Hifkille joka osa-alueella ja silloin on minusta kohtuutonta pistää pelkästään kolmospakkiparia jalkapuuhun. Hifk oli Lukkoa selkeästi parempi ja nimenomaan henkisellä puolella. Lukon viisikko ei pitänyt ja maalintekemisestä tulikin yhtäkkiä vaikeampaa. Tappiotilanteessa peli menee muutenkin väkisin runttaamiseksi ja riskit kasvaa. Tämä yleensä heijastuu virheinä. Mulla ainakin luotto riittää, että ensi kaudella Pettisen ollessa kunnossa yhdellä hyvällä hankinnalla voidaan taistella mestaruudesta. Enemmän olisin huolissani hyökkäyksestä.
Joku heitti huhuna Pesosen ja monet torppasivat hänet oitis. Aiemmin jo totesin, että musta hän olisi tarpeeksi hyvä kahteen ekaan ketjuun johtuen hänen roolistaan. Ei joukkueeseen voi pelkkiä kynämiehiä hankkia, vaan tarvitaan myös kärkiketjuihin juuri Pesosen tapaisia kavereita. Minusta tuntuu, että hän on erittäin aliarvostettu pelaaja, kun tekee tasaisesti piste per peli-tahtia ja silti ei meinaa meidän faneile riittää.
Roolitus on minusta vielä nimiä tärkeämpi asia ja siinä on paljon tekemistä seurajohdolle, että löytää sopivat palaset nimenomaan oikeille paikoille. Ei niinkään, että on pakko saada joku Jukka Hentunen, kun hänellä on iso nimi ja palkkapussi (mitenkään Hentusta väheksymättä).